Äh, oikeassa olet. Aivoni vain tökkivät.asaura kirjoitti:Kyllä nuo nykyiset mallit ovat olleet kaupan jo E40K:n ajoista lähtien. Ainakin falkkuna, Wave Serpent jnpp. Nyt viimeisimmän epic-edikan aikaan on tullut varsin vähän uutta.
GW matkinut Star warsia?
Minä olen kalamies, minä olen kalamies, minä olen tursas! Ïa, ïa, fhtagn!
Tosimiehet käyttää pitsiä ja sukkahousuja!
Tosimiehet käyttää pitsiä ja sukkahousuja!
-
Ar-Senator
Mistä on GW:n nimet tehty?archon kirjoitti:Lähinnä kyse on GW:n suunnittelijoiden saamista vaikutteita populäärikulttuurista ja vähän muistakinhistoriallisimmista vaikutteista. Saman vaikutuksen alla on jokapäiväinen figustelijakin joka kyhäilee kaartilaisistaan Talvisodan sankareita.dead flesh penalty kirjoitti: GW lainaa nimistössään ja jopa tarinoissaan ihan estotta kaikkea mikä irti lähtee, ja lopputulos on mielestäni oikeastaan aika 'viihdyttävä'. Elikkä minusta on aina mielenkiintoista etsiä näitä 'lainauksia' gwn julkaisuista.
Samaistuminen, leimaantuminen, vaikuttaminen, ei välttämättä kopiointia siis. Fanboy.
Mitä luulet, ovatko GW:n suunnittelijat ihan vain ottaneet niin paljon vaikutteita kaikkialta, että nuo nimet ja muut viittaavat melkolailla kaikkeen mahdolliseen ihan vain vahingossa? Vai olisiko se sittenkin ihan tietoista lainaamista?
Me ei olla kotipoikia
Kysykää vaikka meidän äideiltä
Kysykää vaikka meidän äideiltä
Kyllä, on tietoista lainaamista. Ihan aivottomia eivät GW:llä suunnittelijat ole. Enemmän kuin kyse plagioinnista on kyseessä tuotteen maustamisesta. Maailmassa on niin paljon juttuja, tarinaa, historiaa, että on hyvin vaikea keksiä mitään täysin omaperäistä ilman että olisi vaikutteita muualta. Kyllähän Star Warssissakin näkee puolestaan vaikutteita ja lainauksia samalla tavalla esim. Tiibetistä, formulakisoista, WW2 lentotaisteluista. Eikä niitä ole mitenkään salattu tai tehty kopioiden. Kyseessä on jatkuvuuden luomisesta ja jalostuksesta.Ar-Senator kirjoitti:Mistä on GW:n nimet tehty?archon kirjoitti:Lähinnä kyse on GW:n suunnittelijoiden saamista vaikutteita populäärikulttuurista ja vähän muistakinhistoriallisimmista vaikutteista. Saman vaikutuksen alla on jokapäiväinen figustelijakin joka kyhäilee kaartilaisistaan Talvisodan sankareita.dead flesh penalty kirjoitti: GW lainaa nimistössään ja jopa tarinoissaan ihan estotta kaikkea mikä irti lähtee, ja lopputulos on mielestäni oikeastaan aika 'viihdyttävä'. Elikkä minusta on aina mielenkiintoista etsiä näitä 'lainauksia' gwn julkaisuista.
Samaistuminen, leimaantuminen, vaikuttaminen, ei välttämättä kopiointia siis. Fanboy.
Mitä luulet, ovatko GW:n suunnittelijat ihan vain ottaneet niin paljon vaikutteita kaikkialta, että nuo nimet ja muut viittaavat melkolailla kaikkeen mahdolliseen ihan vain vahingossa? Vai olisiko se sittenkin ihan tietoista lainaamista?
(Kyseisessä linkissä mainityt yhteneväisyydet, ovat osaksi sisäpiirin vitsejä sekä tahattamomia nimellisiä yhdistelmiä ilman syvempää tarkoitusta tai yhtäläisyyttä. esi. Dante, Gideon jne.)
I don’t know half of you half as well as I should like, and I like less than half of you half as well as you deserve.
Oletkos muuten sattunut kiinnittämään huomiota Govenant liittouman aluksiin. Nehän ovat aika tarkasti samanlaisia kuin Eldarien omat. On lentävää Bansheeta (vrt. Vyper), tankkia ja jetbikea.Joskuman kirjoitti:tää on ehkä vähän off-topic. Mutta Halo2 collectors edition cds näytetään vanhoja ölliäisiä pari on iha tyranidien näkösii.
Govenantin olennotkin muistuttavat mielestän aika paljon koko suhteiltansa Tyranideja. Erityisesti pari Hunter-Carnifex on saman oloinen. Myös Warriorit ja Elitet ovat mielestäni verrattavissa.
Olenkin joskus leikitellyt mielessäni ajatuksella pelata joitain Halon kenttiä läpi figuilla käyttäen Govenantina Tyranideja Eldarien aluksilla. Ihmiskuntaa puolestaan edustaisi Inkvisitio.
Voitit ehkä pisteissä, mutta moraalinen voitto on mun!
Hauska ajatusMister X kirjoitti:Oletkos muuten sattunut kiinnittämään huomiota Govenant liittouman aluksiin. Nehän ovat aika tarkasti samanlaisia kuin Eldarien omat. On lentävää Bansheeta (vrt. Vyper), tankkia ja jetbikea.Joskuman kirjoitti:tää on ehkä vähän off-topic. Mutta Halo2 collectors edition cds näytetään vanhoja ölliäisiä pari on iha tyranidien näkösii.
Govenantin olennotkin muistuttavat mielestän aika paljon koko suhteiltansa Tyranideja. Erityisesti pari Hunter-Carnifex on saman oloinen. Myös Warriorit ja Elitet ovat mielestäni verrattavissa.
Olenkin joskus leikitellyt mielessäni ajatuksella pelata joitain Halon kenttiä läpi figuilla käyttäen Govenantina Tyranideja Eldarien aluksilla. Ihmiskuntaa puolestaan edustaisi Inkvisitio.
tyranideillä ja pienellä ryhmällä tehocadianeita=Alien 2
Edit: Covenant
-
asdasdadasa
Re: GW matkinut Star warsia?
E1 on varmaan ollut suunnitelmissa ihan yhtä pitkään kuin muutkin star warsit, eli jos nyt en ihan omiani muista tuolta vuosikymmenten takaa, niin ainakin alustavat käsikirjoitukset leffoille on kyllä ollut olemassa jo melkolailla pitkään.figunarkki kirjoitti: Sillonku ne suunniteltiin nii sillon ne ei ees ollu suunnittelemassakaan episodi I:tä. Eli en sitten ole aivan varma oliko se julkista tietoa vai ei, mutta ainakaan niitä ei aikoinaan suunniteltu raha mielessä.
Tällä nyt ei kuitenkaan ole minkään vertaa tekemistä sen kanssa, että edes etäisesti älyllisen näköistä scifilentohärpäkettä on melko mahdoton tehdä nykypäivänä niin, etteikö joku jo olisi jotain vastaavaa piirtänyt.
- figunarkki
- ankara halla
- Valvoja
Itseasiassa oli. Taisi rikkoa kaikki ennätykset ilmestymisvuonnaan.figunarkki kirjoitti:Periaatteessa. Mutta ei kovin todennäköistä. Star wars ei ollut mikään klassikko syntyessään.Meitsi kirjoitti:hmm episodi 4 joka oli ensimmäinen star wars ilmestyi jo 80-luvun alkupuolella jolloin gw olisi voinut kopioida/matkia niitä jo tänne
Ja se ensimmäinen leffa ilmestyi jo -77.
"Minä en kärsi mielisairaudesta, minä nautin joka hetkestä!"
Star Wars paistaa GW:n suunnittelussa jonkun verran läpi, mutta se sitten siitä.
Tämä ei nyt liity Star Warsiin, mutta olen huomannut tietyn yhteyden 40K-universumilla ja Isaac Asimovin kirjoilla. Molemmissa on koko galaksin kattava ihmisen imperiumi, jossa teknologia on seisonut paikallaan jo lievän ikuisuuden.
Tämä ei nyt liity Star Warsiin, mutta olen huomannut tietyn yhteyden 40K-universumilla ja Isaac Asimovin kirjoilla. Molemmissa on koko galaksin kattava ihmisen imperiumi, jossa teknologia on seisonut paikallaan jo lievän ikuisuuden.
Alea iacta est.
- figunarkki
Taas vaihteeksi.figunarkki kirjoitti:No tulihan Attilaltakin jotain syvällistä ja järkevää. Tämä on tosi kuin vesi, ja sillä sipuli. GW on pahemman luokan baittari eikä siitä pääse yli eikä ympäri.
Viikossa voisin ottaa selvää, mutta minulla on muutenkin kuuden kirjan kasa odottamassa. Elikkäs palataan asiaan ensi kuussa.Mysterous kirjoitti:Linnunradan käsikirja liftareille?Attila kirjoitti:Nimetkää yksi scifiklassikko josta 40k ei millään ole voinut lainata jotain, niin kumarran syvään.
Edit: Periaatteessahan voisi tiettyjä yhdysviivoja vetää Exterminatusin ja Maan kohtalon välille, kuten myös Imperiumin hyper-epäkäytännöllisen byrokratian ja Vogonien välille... Periaatteessa...
Viimeksi muokannut Attila, Ma 23.05.2005 17:32. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Taktiikka? Minä olen täällä heittämässä noppaa.
Ja tälläistä teknologian taantumista ei olekkaan tavattavissa missään synkässä sci-fi maailmassa...Sedmund kirjoitti:...olen huomannut tietyn yhteyden 40K-universumilla ja Isaac Asimovin kirjoilla. Molemmissa on koko galaksin kattava ihmisen imperiumi, jossa teknologia on seisonut paikallaan jo lievän ikuisuuden.
Noh, alkakaapas postata nerokkaita scififantasioita, jotka ovat täysin omaperäisiä, eikä mitään vastaavaa ole koskaan ennen tehty?
Eli totta hitossa muilta lainataan, osa homman viehätyksestäkin perustuu paljolti niihin tuttuihin elementteihin mielestäni, sekä mahdollisesti niiden hieman uudella otteella kierrättämiseen.
Jos nyt vertailee Star Warsia ja 40k:ta, niin kalustossa ja maailmassa on todella paljon yhtäläisyyksiä, ja niitä lainoja kyllä löytyy jo originaalista trilogiasta, kuten uuden polven sentinelit, yms. Uudemman tuotannon leffoihin mitä luultavimmin on palkattu ihan jonkin sortin taiteilijoita aluksia piirtämään, ja heidän vaikutteensa sitten tulevat mistä tulevat.
Eli totta hitossa muilta lainataan, osa homman viehätyksestäkin perustuu paljolti niihin tuttuihin elementteihin mielestäni, sekä mahdollisesti niiden hieman uudella otteella kierrättämiseen.
Jos nyt vertailee Star Warsia ja 40k:ta, niin kalustossa ja maailmassa on todella paljon yhtäläisyyksiä, ja niitä lainoja kyllä löytyy jo originaalista trilogiasta, kuten uuden polven sentinelit, yms. Uudemman tuotannon leffoihin mitä luultavimmin on palkattu ihan jonkin sortin taiteilijoita aluksia piirtämään, ja heidän vaikutteensa sitten tulevat mistä tulevat.
Mikäs tässä lainailussa on muka pahaa? Nykypäivänä on, kuten sanottua, melkein mahdotonta keksiä jotain mitä ei joku ole jo keksinyt. Ja melko huomaamatontahan tämä GW:n harrastama kopiointi on ollut, kun tunnetuimmat tavaramerkit (esim. valosapeli) on jätetty rauhaan.
Kopsailu ottaa enemmän päähän jos kyse on kirjasta, elokuvasta tms. hengentuotteesta, mutta juurikin peleissä se menee ihan huomaamatta. Esimerkiksi sellainenkin suosittu ilmiö kuin Blizzard (tietokonepeleineen) on innokkaasti kopioinut lähes kaiken tunnetun eri fantasiamaailmoista. Juuri kaikenmaailman necromancerit, barbaarit, haltiat, örkit, sarvekkaat ja siivekkäät demonit helvetistä, vasaralla aseistautuneet kääpiöt sekä tulilieskoja puhaltavat kovanahkaiset lohikäärmeet ovat niin hyviä, toimivia ja hienoja keksintöjä, että pitäisi valittaa jos joku menisi muuntelemaan niitä liiaksi tai peräti jättäisi ne pois, eikä kopioimisesta.
Kopsailu ottaa enemmän päähän jos kyse on kirjasta, elokuvasta tms. hengentuotteesta, mutta juurikin peleissä se menee ihan huomaamatta. Esimerkiksi sellainenkin suosittu ilmiö kuin Blizzard (tietokonepeleineen) on innokkaasti kopioinut lähes kaiken tunnetun eri fantasiamaailmoista. Juuri kaikenmaailman necromancerit, barbaarit, haltiat, örkit, sarvekkaat ja siivekkäät demonit helvetistä, vasaralla aseistautuneet kääpiöt sekä tulilieskoja puhaltavat kovanahkaiset lohikäärmeet ovat niin hyviä, toimivia ja hienoja keksintöjä, että pitäisi valittaa jos joku menisi muuntelemaan niitä liiaksi tai peräti jättäisi ne pois, eikä kopioimisesta.