Ensimmäiset WH figuni - Imperial Guard

Isot pojat esittelevät pieniä miehiään.
KimmoH

Ensimmäiset WH figuni - Imperial Guard

Viesti Kirjoittaja KimmoH »

Noniin, elikkä ihan ensimmäiset figut mitä koskaan koonnut/maalannut. Maaleina käytin Kommando Khakia (puku), Catchan Greeniä (Flak Jacketti), Blood Rediä (Laser-tähtäin), Tanned Fleshiä (Iho) ja Boltgun Metallia (aseen metalliosat). Osa valinnoista on huonoja, ja paremmat maalit on tulossa. Osan ongelmista tiedänkin, kuten naaman huono maalaus ja basen koristelun puute. Tämä nyt vain oli tämmöinen testimaalaus kun en malttanut odottaa. Kuitenkin vinkkejä ja kritiikkiä saa antaa :)

Kuvat:

http://koti.welho.com/mhaapan9/WH40K/
Shadow-walker

Viesti Kirjoittaja Shadow-walker »

Hienojahan nuo ovat. Peittoavat omat ensimmäiset figunia n.5-0.
Ainoa henkilö joka on onnistunut lavastamaan kuolemansa on Elvis.
Sìlentium

Viesti Kirjoittaja Sìlentium »

.. Tuollahan oli maalaamattomia paikkoja. Drybrushia käytit jo oikein ymmärsin....?
Täysin ensimmäiseksi figuksi ihan ok, mutta maalausjälki ei todellakaan ole mitään hyvää.
Toivottavasti en tappanut itsetuntoasi.
Pommiradio. Metallia raa'alla asenteella. /,,/
Tiedät ettei täällä ole ketään.
KimmoH

Shattered Soul kirjoitti:.. Tuollahan oli maalaamattomia paikkoja. Drybrushia käytit jo oikein ymmärsin....?
Täysin ensimmäiseksi figuksi ihan ok, mutta maalausjälki ei todellakaan ole mitään hyvää.
Toivottavasti en tappanut itsetuntoasi.
Joo maalausjälki tosiaan on suttuista, jalat menin drybrushaamaan ymmärtämättä minkälaista jälkeä se jätti. Onneksi menin testaamaan ekaan noita pensseleitä ja odottelen tosiaan parempia maaleja ennenkuin maalasin kaikki.
Nilarakh
Peliporukkavalvoja

Viesti Kirjoittaja Nilarakh »

Ihan hyviä ekoiksi ukoiksi! Aika paksusti maalia.

Tuollahan on muitakin kuvia... Ootko sinä softaamassa? Mulla on oma ase ja oon uutta rynkkyä hankimassa.
Viimeksi muokannut Nilarakh, To 26.05.2005 20:43. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Hukka

Viesti Kirjoittaja Hukka »

Tosta on hyvä lähteä. Seuraaviin kannattaa panostaa näissä:

1) maalit pysyvät täysin paikoillaan
2) maalikerros peittää pohjamaalin, eli pohjamaali ei paista alta läpi

Siitä voi sitten lähteä kokeilemaan edistyksellisempiä tekniikoita. Maaleja pitää sitten aina ohentaa! :)

-Hukka
Ensinäkin haltiat ovat päättöminä parempia ja toiseksi ei siitä hamekansasta kumminkaan ota selvää, kuka on nainen ja kuka ei.
-Teräratas
KimmoH

Assasin kirjoitti:Ihan hyviä ekoiksi ukoiksi! Aika paksusti maalia.

Tuollahan on muitakin kuvia... Ootko sinä softaamassa? Mulla on oma ase ja oon uutta rynkkyä hankimassa.
Kyllä, minä softaan :) Olen tuo tyyppi noissa escobar-kuvissa, jolla on se valkoinen t-paita. Kuva

Kiitos hyvistä vinkeistä, Hukka. Maalia tosiaan tuli joihinkin kohtiin melko paksusti.

Paransin etupuolta vähän fine detail brushilla. Tässä tulos.

http://koti.welho.com/mhaapan9/WH40K/Wh40k_3.JPG
Zarathustrian
Peliporukkavalvoja

Viesti Kirjoittaja Zarathustrian »

Yksi mikä auttaa pohjamaalin peittoon saamisessa on pohjaväri. Esim. ihon alle kannattaa maalata ensin ohuelti bestial brownia. tuohon asetakkiin suosittelin pohjalle myöskin bestial brownia tahi snakebite leatheria. Tällöin ei tuota vaalempaa väriä tarvitse pistää niin montaa kerrosta -> ei niin paksua maalikerrosta.

Pohjahan tuossa on jo ihan hyvä, (maalit rupeaa olemaan paikoillaan etc) lisäät vielä washeja etc. niin ihan kelpo figuja on luvassa.
Pyhimys

Viesti Kirjoittaja Pyhimys »

Peittoavat minun ensimmäiset figuni 100-0
"Watching those black boxes go was amazing - I didnt know Orks could fly!"
KimmoH

Noniin, tein sitten vielä toisen harjoitusmaalauksen. Laitoin myös edellisen vertailukohteeksi jos niistä nyt löytyy hirveästi eroja. Myös uuden figun base on viimeistelemätön. Sitten itse asiaan:

http://koti.welho.com/mhaapan9/WH40K/Wh40k_4.JPG

Edit: Huomasin pari liian näkyvää roisketta modellissa, korjaan ne ja laitan linkin toimimaan sitten.

Edit2: Noniin, nyt pitäisi toimia.
figunarkki

Viesti Kirjoittaja figunarkki »

Hyvää jälkeä ekaksi figuksi. Tuo jopa luultavasti on oikeasti ensimmäisesi. :O

Ja mitä lasertähtäimeen tulee niin en tiennytkään että lasgunit saa twinlinkedeiksi ;)
KimmoH

figunarkki kirjoitti:Hyvää jälkeä ekaksi figuksi. Tuo jopa luultavasti on oikeasti ensimmäisesi. :O

Ja mitä lasertähtäimeen tulee niin en tiennytkään että lasgunit saa twinlinkedeiksi ;)
Oonki aika McGyver ;) Pitääkin laittaa seuraaviin pelkästään jompi kumpi :)
Dimensus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Dimensus »

figunarkki kirjoitti:Hyvää jälkeä ekaksi figuksi. Tuo jopa luultavasti on oikeasti ensimmäisesi. :O

Hahaha! :D Päivän paras! Nauran tälle vielä ensi joulunakin!
hevi on kuin luoti tai moukarinisku, se vain kolahtaa koviin jätkiin.

"paikkakunta: Kempele"

-Omenapoika
figunarkki

Viesti Kirjoittaja figunarkki »

KimmoH kirjoitti:

Oonki aika McGyver ;) Pitääkin laittaa seuraaviin pelkästään jompi kumpi :)
Hmmm... jos siinä ei ole laser tähtäintä se on fluffikkaampi. Mutta toisaalta sellanen 2 piippunan lasgun on kyllä hurjemman näkönen.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Galleria”