Urukkeja 2000pts.
Urukkeja 2000pts.
2 kiloa Urukkeja
Heroes: Saruman the man @ 150pts.
Lurtz @60pts.
Uruk-hai captain with shield @55pts.
Orc Captain with shield @45pts.
Orc Captain with Warg and shield @55pts.
Warriors: 8 orcs with shields @48pts.
8 orcs with spear @48pts.
4 orcs with bows @24pts.
4 orcs with two-handed weapons @20pts.
40 Uruk-hai warriors with shields @440pts.
40 Uruk-hai warriors with pikes @440pts.
12 Uruk-hai warrior with crossbows @144pts.
10 Uruk-hai Berserker @150pts.
3 Uruk-hai warrior with banner @120pts.
2 Warg Rider with throwing spears @22pts.
2 Warg Rider with Orc bow @22pts.
4 Warg Riders with shields @44pts.
TOTAL: 1997pts.
MODELS: 144
MIGHT: 16
Ideana on siis marssia kohti vihollisia ja koittaa ampua noilla muutamalla ukkelilla kovia ukkeleita. Listaa ei ole vielä toteutettu, mutta kunhan saan syntteri rahat ja kesätyörahat, niin sitten tulee toteutumaan. Toivon parannusehdotuksia listaan, jotta siitä saisi mahdollisimman vahvan... Kiitos!
Heroes: Saruman the man @ 150pts.
Lurtz @60pts.
Orc Captain with shield @45pts.
Orc Captain with Warg and shield @55pts.
Warriors: 8 orcs with shields @48pts.
8 orcs with spear @48pts.
4 orcs with bows @24pts.
4 orcs with two-handed weapons @20pts.
40 Uruk-hai warriors with shields @440pts.
40 Uruk-hai warriors with pikes @440pts.
12 Uruk-hai warrior with crossbows @144pts.
10 Uruk-hai Berserker @150pts.
3 Uruk-hai warrior with banner @120pts.
2 Warg Rider with throwing spears @22pts.
2 Warg Rider with Orc bow @22pts.
4 Warg Riders with shields @44pts.
TOTAL: 1997pts.
MODELS: 144
MIGHT: 16
Ideana on siis marssia kohti vihollisia ja koittaa ampua noilla muutamalla ukkelilla kovia ukkeleita. Listaa ei ole vielä toteutettu, mutta kunhan saan syntteri rahat ja kesätyörahat, niin sitten tulee toteutumaan. Toivon parannusehdotuksia listaan, jotta siitä saisi mahdollisimman vahvan... Kiitos!
Viimeksi muokannut j.s.r, Ma 06.06.2005 19:44. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Alkoholi on elämäntapa!
Alkoholi on minun elämäntapani!
Homer J Simpson
Homer J Simpson
Joo o pummit unohtu tuossa tohinassa... Koitan vaikka sitten 3 tonniin laittaa... Ja sinne niitä Bersujakin lisää... Mutta mites tuo ampuminen? Onko sitä liian vähän vai onko tuo jokseenkin sopiva määrä? Entä kannattaako paria Cave Trollia laittaa tuohon joukkoon tai sitten 3K?
Alkoholi on elämäntapa!
Homer J Simpson
Homer J Simpson
Itse tähän sanoisin vain, että kannattaa todellakin pitää mielessä, että tämä peli on pääsääntöisesti suunnitelty skenaariota varten. Ja yleensä olen vielä oppinut huomaamaan, että ne pienemmät skenut ovat yleensä parempia kuin suuret skenut.
Piste-matsit on tässä pelissä suunniteltu 500pts listoille, ja joskus jo niissä alkaa pelisysteemin kankeus tulla esiin. 500pts listoissa kun normaalisti otetaan pari halpaa heroa ja lopuilla massaa, on toimiva lista yleensä sen 35-50 miestä (50 on maksimi). Jo tuollainen 50 vs 50 alkaa olla sen verran hidasta taistella läpi (lähikset kun ovat yleensä 1vs1), että sitä alkaa toivoa jo pienempää peliä.
Siksi minusta tuollaisen 2000pts tai 3000pts piste-matsilistan kasaaminen ei ole kovin fiksua. Jos isoja pelejä haluaa pelata, osa isoimmista skenaariosta toimii mielestäni paremmin. Niissä on yleensä ainakin hyviksillä enemmän Heroja, kuin mitä optimimäärä olisi, joka pitää taistelun mieslukumäärän jokseenkin kurissa. Lisäksi niissä on yleensä joku muu tarkoitus, kun vain vihollisen tappaminen, ja nämä skenut ovat yleensä mielenkiintoisempia.
Sen takia jos minun pitäisi kerätä useampi tuhat pinnaa urukkeja, keräisin niitä niin, että niillä voisi pelata isoimmat skenut. Tällöin niistä saisi varmasti myös 500-1000 piste-matseja varten toimivia kokoonpanoja useita.
Eli itse ottaisin kouraan Siege of Gondor -kirjan, jossa on päivitetyt versiot Helmin Syvänteen skenaarioista. Niissä tarvitaan jo melkolaista urukkimassaa. Itse keräsin figuja niin, että nuo skenut voisin pelata läpi, sitten lisäisin vielä Sarumanin, Griman, Lurtzin ja Sharkun, jotta on nimiherojakin, mistä valita. Hukkaratsastajia varmaan pari pakettia vielä.
Kokoonpano ei paljoa poikkea tuosta, mitä olet suunnitellut, sen takia muokkaisinkin sen noihin skenuihin sopiviksi.
Piste-matsit on tässä pelissä suunniteltu 500pts listoille, ja joskus jo niissä alkaa pelisysteemin kankeus tulla esiin. 500pts listoissa kun normaalisti otetaan pari halpaa heroa ja lopuilla massaa, on toimiva lista yleensä sen 35-50 miestä (50 on maksimi). Jo tuollainen 50 vs 50 alkaa olla sen verran hidasta taistella läpi (lähikset kun ovat yleensä 1vs1), että sitä alkaa toivoa jo pienempää peliä.
Siksi minusta tuollaisen 2000pts tai 3000pts piste-matsilistan kasaaminen ei ole kovin fiksua. Jos isoja pelejä haluaa pelata, osa isoimmista skenaariosta toimii mielestäni paremmin. Niissä on yleensä ainakin hyviksillä enemmän Heroja, kuin mitä optimimäärä olisi, joka pitää taistelun mieslukumäärän jokseenkin kurissa. Lisäksi niissä on yleensä joku muu tarkoitus, kun vain vihollisen tappaminen, ja nämä skenut ovat yleensä mielenkiintoisempia.
Sen takia jos minun pitäisi kerätä useampi tuhat pinnaa urukkeja, keräisin niitä niin, että niillä voisi pelata isoimmat skenut. Tällöin niistä saisi varmasti myös 500-1000 piste-matseja varten toimivia kokoonpanoja useita.
Eli itse ottaisin kouraan Siege of Gondor -kirjan, jossa on päivitetyt versiot Helmin Syvänteen skenaarioista. Niissä tarvitaan jo melkolaista urukkimassaa. Itse keräsin figuja niin, että nuo skenut voisin pelata läpi, sitten lisäisin vielä Sarumanin, Griman, Lurtzin ja Sharkun, jotta on nimiherojakin, mistä valita. Hukkaratsastajia varmaan pari pakettia vielä.
Kokoonpano ei paljoa poikkea tuosta, mitä olet suunnitellut, sen takia muokkaisinkin sen noihin skenuihin sopiviksi.
Phil Kelly says "No!"
Näihin isoihin peleihin liittyen. Mielestäni tuollaiset 2000pts vs 2000pts pelit ovat aivan turhauttavia, mutta taas jos otetaan vaikka molemmille puolille neljä pelaajaa, jolloin peli kulkee nopeammin. Meillä päin on pari tällaista isoa matsia otettu ja hauskaa on ollut. Liikkumisessakaan ei mene juurikaan kauempaa, kun jokainen liikuttaa omaa 500pisteen armeijaansa. Mutta olisihan tuollainen porukka ihan komea hyllyssä
.
Lalalaa
- TrollChieftain
- Viesti: