"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

nettikaupat?

Keskustelut, jotka liittyvät miniatyyripeleihin mutta jotka eivät sovi muihin keskustelun alueisiin.
Jc42

Re: nettikaupat?

Viesti Kirjoittaja Jc42 »

Chaosmarine kirjoitti:Voiko peliarkusta tilatut tuotteet maksaa postiennakolla?
Ei (selaa alas päin)
Peliarkun Toimitus kirjoitti:Ei postiennakkomyyntiä!
Munter
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Munter »

Empä ole taas tällaista topiccia tullut huomanneeksi, mutta kaipa sitä pitää itseään ja omaa yritystä yrittää hieman puolustella. ;)
Jc kirjoitti:Tähän pitää vielä lisätä vaikka onkin viikon vanha topic... 19.06.05 tilasin pkp:stä Lustrian ja flockkia... No siinä se tuli sitten saman tien maksettua pankki maksuna ja siinä vielä luki että tilaus onnistui ja että tilaus lähtee vasta maksun tultua... No minä sitä sitten odottelin ja heti seuraavana päivänä(maanantai) sain sähköposti viestin paketin lähetyksestä... Sitten tiistaina lähdin sitä postista hakemaan ja ihmettelin kun minulle oli tullut lappu jossa lukee: Postiennakko 31,50€... Ajattelin että joku juttu tässä on enkä ottanut rahaa koska olin maksanut sen jo aiemmin... Postissa selvisi että tämä oli postiennakko ja minä sieltä sitten soitin ja penäsin että miksi minun pitäisi maksaa sama tilaus kahdesti. Pkp:ssä he myönsivät virheensä ja lupasivat maksaa tililleni sen hinnan ja minä menin sitten lunastamaan postista paketin... Tällaiset virheet tekevät todellakin hyvää imagolle...

Peliarkusta olen tilaillut ja tulen tulevaisuudessa sieltä tilaamaan... Pkp:n jätän varmaan omaan arvoonsa...
Tuollainen on ikävä virhe ja vielä aika helppo tehdä jos pakkaaja laittaa huolimattomasti vääränlaisen tarran pakettiin. Harmi jos sellainen pilaa koko imagomme miniatyyrejä kauppaavana yrityksenä. Onneksi sait ilmeisesti tavarat kuitenkin varsin nopeasti ja virhe tunnustettiin. Ihme että et saanut lahjakorttia mokan johdosta, sillä sellainen käytäntö meillä kyllä kuuluisi olla.
saimon kirjoitti: Muuten tilaan kyllä Peliarkusta kaiken mitä tarvitsen. Se vaan on omasta mielestäni paras, ja täytyyhän sitä tukea näitä yhden miehen yrityksiä.
Tämä keskusteluketju sai taas minut miettimään monia asioita meissä ihmissä ja suhtautumisessamme muihin. Miksi esimerkiksi yhden miehen yrityksiä pitää ehdottomasti tukea? Miksi se on parempi, jos joku työllistää vain itsensä, kuin jos jostain saa leipänsä useampi työntekijä? Kustannuksethan kotona tapahtuvassa yhden miehen yrittäjyydessä ovat aivan marginaaliset monta henkilöä työllistäviin liikkeisiin nähden. Ja miten sen yhden miehen tukeminen auttaa meitä muita? Miksi on moraalisesti hienompaa tukea yhtä miestä, joka ei ole millään lailla mukana harrastuksessa, mutta tilaa ja välittää tinanpalasia eteenpäin hieman halvemmalla.

Minua ärsyttää aina suunnattomasti esimerkiksi se, että Tudeerin veljesten luoma upea instituutio Fantasiapelit on monille paha vain koska se on vanha ja iso. Itse nimittäin ainakin tunnen tuota kauppaa kohtaan suurta kunnioitusta, sillä rooli- miniatyyri ja keräilykorttipelien Suomeen tuoneena pioneerina se on vaikuttanut melkoisella tavalla elämääni parantaen sen laatua.

Sitä mukaa kun oma kauppamme on kasvanut ja vakauttanut asemaansa, on myös Puolenkuun Pelit saamassa osansa isompiin kohdistuvasta kritiikistä. Kaikkihan ei ole toki aiheetonta, sillä virheitä sattuu kuten tuossa ylhäällä mainitussa tapauksessa. Enemmän hoidettuja asiakkaita lisää myös samassa suhteessa epäonnistumisia kuin onnistumisiakin. Vaikka emme siis Fantsun kanssa olekaan täydellisiä ja saatamme kämmiä välillä pahastikin, väitän kuitenkin, että itsekin harrastajina olemme kuitenkin tavallista kiinnostuneempia myös itse harrastajista emmekä pelkästään heidän rahoistaan.

Puolenkuun Pelit järjestää mm. säännöllisesti pelitapahtumia pyrkien oikeasti kehittämään niiden laatutasoa. Se välittää myös parhaansa mukaan Mail Ordereita, vaikka kyseinen toiminta on paitsi niin tuskallista etten jaksa sitä edes tässä velloa myös lukuisten virhetilaustensa johdosta tappiollista. Tuollaisten asioiden valossa tekeekin siis mieli kysyä, että miten ne yhden miehen yritykset ovat niin paljon parempia, että niitä pitää tukea mieluummin kuin meitä erikoistuneita alan liikkeitä? Emmekä mekään mitään monikansallisia suurbusineksia ole. ;)
http://www.puolenkuunpelit.com - verkkokauppa ja peliportaali

Liikkeet Lahdessa, Kouvolassa ja Tampereella
Mikki N

Viesti Kirjoittaja Mikki N »

No, peliarkkua oppii arvostamaan kun asuu sadan kilometrin päässä lähimmästä fyysisestä liikkeestä, joka sattuu olemaan Joensuun fantsu. Tuossa tilanteessa liikkeen eivät oheistoiminnot paljoa paina.
Peliarkun ainoa vika on että se avattiin vasta kun olin kuluttanut omaisuuksia muualla. Lisäksi peliarkussa taitavat esim. MTG-pakat olla halvempia kuin muualla, vaikka valikoima siltä osin onkin erittäin suppea. Fantsusta ostan kuintenkin yhä maalaustarvikkeeni, eikä mangankaan tilaaminen Peliarkusta onnistu.
No, lupaan tilata tästälähin Puolenkuun Peleistä, Fantasiapeleistä, tai vaikka GWstä, kunhan saan 10% alennukset ja tuotteet kotiini kahdessa päivässä ilman postimaksuja; pohjimmillaan on kyse ahnaudesta.

Makuasioista ei voi kiistellä, raha-asioista voi.
Hyvän analogian löytäminen on yhtä hankalaa kuin...yhtä hankalaa kuin...
Valtsu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Valtsu »

Kyllähän puolenkuunpelit järjestää kuulemma erinomaisia turnauksia ja fantasiapeleissä pidetään maalausopetusta (ilmaista) ja pelipöytien käyttökään ei maksa mitään. Koskaan en ole PKPsta mitään tilannut, mutta en kyllä mistään muustakaan tällaisesta palvelusta. Itse kun käyn Helsingin Fantasiapeleissä ja itse olen palveluun ollut erittäin tyytyväinen. Erehtyminen on sitäpaitsi ihan inhimillistä, enkä itse nyt sanoisi että se itselleni tuottaisi harmaita hiuksia, jos virhe myönnettäisiin ja laitettaisiin rahat tilille... Vielä jos sen lahjakortin olisi saanut niin sehän toisi vain hyvää imagoa ;).
Lalalaa
Drâyhèn

Viesti Kirjoittaja Drâyhèn »

PKP on paras,sain sieltä kaiken mitä pitikin heti kun olin maksanut.Paketti tuli perille yhdessä päivässä.Maalaaminen ja pelaaminenkin kun on ilmaista :D
"I saw your precious Emperor. A handful of times, back in the age before he betrayed us all. And he was no god. Perhaps not a man. But never a god."
puolisukeltaja

Viesti Kirjoittaja puolisukeltaja »

Mjoo, tällä hetkellä on reilun 300 euron tilaus ollut puokista matkalla jo lähes 2 viikkoa tännepäin. Saattaa tosin johtua siitä, että tilaus on niin iso ja tulee postiennakolla, mutta epäilen. Ensi viikon alkuun jaksan odottaa, sen jälkeen lähtee sähköposti puokille.

edittiä/ Joku kokenut vastatkoon, että kuinkas kauan tällaisissa tilauksissa tavallisesti menee puokista tilattaessa?
Viimeksi muokannut puolisukeltaja, To 14.07.2005 13:45. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Rectunator

Viesti Kirjoittaja Rectunator »

Tuosta Fantasiapelien morkkaamisesta. Minä ja kaverini tilaamme (jos emme osta käytettyinä) PKP:stä vain sen vuoksi että sieltä figut tulevat parissa päivässä, kun taas Fantasiapeleistä menee se 14 päivää (meni ennen, en tiedä nykyään).
"For the love of god and all that is holy, MY ANUS IS BLEEDING!!!"

Kynä-ääliö
jamovoima
Valvoja

Viesti Kirjoittaja jamovoima »

puolisukeltaja kirjoitti:Mjoo, tällä hetkellä on reilun 300 euron tilaus ollut puokista matkalla jo lähes 2 viikkoa tännepäin. Saattaa tosin johtua siitä, että tilaus on niin iso ja tulee postiennakolla, mutta epäilen. Ensi viikon alkuun jaksan odottaa, sen jälkeen lähtee sähköposti puokille.

edittiä/ Joku kokenut vastatkoon, että kuinkas kauan tällaisissa tilauksissa tavallisesti menee puokista tilattaessa?

Riippunee vähän miten on tavaraa varastossa. Jos tilauksessa on figuja jotka joutuu tilaamaan vielä erikseen kauppaan voi aikaa vierähtää.
Iceman
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Iceman »

puolisukeltaja kirjoitti:Mjoo, tällä hetkellä on reilun 300 euron tilaus ollut puokista matkalla jo lähes 2 viikkoa tännepäin. Saattaa tosin johtua siitä, että tilaus on niin iso ja tulee postiennakolla, mutta epäilen.
Mikäli tilaus on ollut oikeasti Postin hallussa 2 viikkoa, niin kannattaa ottaa samantien yhteyttä. Johan siinä ajassa olisi kävellenkin tuonut paketin Lahdesta Lappeenrantaan, vaikka olisi Helsingin rahtikeskuksessa poikennut.

Isoissa tilauksissa kannattaa huomioida mahdollisten puutteiden aiheuttama viive, jos kaupalla on tieto, että seuraavassa toimituksessa tilattuja tuotteita olisi heille tulossa. Jälkitoimituksia vältetään yleensä mahdollisimman paljon, koska ne lisäävät vain kaupan kuluja. Usean pienen paketin lähetys tuppaa olemaan kalliimpaa kuin yhden ison.
puolisukeltaja kirjoitti:Ensi viikon alkuun jaksan odottaa, sen jälkeen lähtee sähköposti puokille.
Eikö olisi helpompaa ja nopeampaa soittaa kauppaan? Kun kyse vielä kotimaisesta toimijasta, niin kustannukset aika olemattomat.
"I reject your reality and substitute my own!"
Adam Savage
Lok'har

Viesti Kirjoittaja Lok'har »

Koska Tapio ei tosiaan taida sotavasaraa paljon lukea hyökkään itse nyt puollustamaan häntä ja hänen hienoa yritystään

1. Peliarkku ei ole enää yhdenmiehen yritys vaan Tapion on palkannut nettisivujen ylläpitoon Pasi nimisen henkilön, on ilmeisesti muutama muukin siellä asioinut minun lisäkseni kun rahaa alkaa alennuksista riittämään lisähenkilöstön palkkaamiseen. Joten siinä niille joiden mielestä on tärkeää työllistää muitakin kuin itsensä

2. En minäkään peliarkkua enää(kun tutustuin halusin antaa tukeni) käytä sen takia että se olisi hieno ja kunnianarvoisa yhdenmiehen(tai vaikka kahden) taistelu isoja jättejä vastaan, vaan koska se on yksinkertaisesti halvin

3. "Tapsa" on yksinkertaisesti vaan hyvä jätkä ja tuntuu hoitavan yritystään 24/7 on nimittäin muutaman kerran tehtyä tilaus klo ~23 paikkeilla ja muutaman minuutin jälkeen on vielä tullut vastaus ja varmistus Tapiolta itseltään sen automaattisen tilausvahvihtuksen lisäksi

Toki Peliarkussa on ongelmansa mutta nekin hoituvat aika hyvin

1. Varastossa ei aina ole kaikkia tavaroita joten niitä joutuu odottamaan joskus sen 2vko joskus vähemmän mutta koskaan en ole enempää odottanut lisäksi varaston puutteet mainitaan jo listoissa ja vaihtoehtoja annnetaan ihan reippaasti siitä miten tilaus halutaan hoitaa ja lisäksi huomautettakoon että vaikka Tapiolta on tavara välillä loppu niin PKP:een valikoimasta en edes löytänyt Apoteekkaria(Apothecary 40k SM figu) kun yritin tehdä hintavertailua

2. Sivut ovat hitaat mutta kun verailin PKP:een nopeisiin mutta IMO epäselviin niin tulos oli Pelkiarkku kiitos, PKP:een sivuilla oli toki kuvia enemmän mutta tarvitseeko ne tunkea sinne tuotelistaan ja kyllä niistä nimistä saa selvää vaikka niitä ei caps lock päällä kirjoittaisikaan

3. Peliarkussa käy vielä vain ennakkomaksu mikä ei tosin minua haittaa kun solotunnukset satun omistamaan verkkopankittomia tämä saattaa haitata enemmänkin

toki tässä asiassa on moni mielipide ja mieltymys kysymyksiä mutta siirrytyäni Peliarkun asiakkaaksi olen sievoisen summan figuissa saastänyt

jos jollekulle jäi jotain kysyttävää tuossa on Peliarkun FAQ(usein kysytyt kysymykset)
asdasdadasa

Viesti Kirjoittaja asdasdadasa »

itekki kyllä taivun peliarkkuun. se vaan on niin hyvä ja selkeä,ja mikä parasta ei postimaksuja ym. ja muutenkin homma hoituu nopeasti vaikka en olekkaan ikiniä muualta tilannutkaan
Teräratas
Valvoja

Viesti Kirjoittaja Teräratas »

Kovin usein ei ole tullut figuja netistä tilailtua, yleensä ostelen GW nappini käytettynä, ja kun en asu kovinkaan lähellä sen enempää fantasiapelejä kun puolen kuun pelejäkään, ei turnausten sun muun järjestäminen oikein ole minulle lisäarvo, valitettavasti.

Sattuneesta syystä kuitenkin Warmachinen osalta käytettyjen figujen kauppa on vähän hiljaisempaa, joten kokemusta peliarkusta on jonkin verran ja täytyy kyllä sanoa, että oli oikein mukava asioida Peliarkun kanssa. Varsinaisen tuotelistan ulkopuolelta tilasin, ja kaikki meni varsin sujuvasti. Lisäksi postikuluissa ei mitä ilmeisimmin oltu käyty pihistämään, vaikka liike ne maksaakin itse.

Eli oikein hyvä palvelu Peliarkusta, suosin kyllä kyseistä liikettä jatkossakin. Paikkaa kohtaan oli kyllä alkuun hieman ennakkoluuloja, oli sen verran karmeat mainokset aikanaan heillä käytössä :)
Gorkiporki
Sotavasaran Maalaajamestari 2008

Viesti Kirjoittaja Gorkiporki »

3. Peliarkussa käy vielä vain ennakkomaksu mikä ei tosin minua haittaa kun solotunnukset satun omistamaan verkkopankittomia tämä saattaa haitata enemmänkin
Miksi? Eikös sitä pdf muodossa tulevan laskun tietoja (viite, tilinumero jne.) voi kopioida sellaiseen tilisiirtolappuun ja sitten marssii sen kanssa pankkiin jos haluaa.
Warmachinen tilaaminen kyllä houkuttelisi, ja niitä kannattaisi varmaan tilata peliarkusta.

BTW: Fantsulla ei kyllä nykyään kestä tilaus enää mitään 14 päivää. Joku viikko, tai joskus alle viikkon.
Modern cars - they all look like electric shavers.
Lok'har

Viesti Kirjoittaja Lok'har »

Gorkiporki kirjoitti:
Miksi? Eikös sitä pdf muodossa tulevan laskun tietoja (viite, tilinumero jne.) voi kopioida sellaiseen tilisiirtolappuun ja sitten marssii sen kanssa pankkiin jos haluaa.
tarkoitin tuolla sitä juuri että joku saattaa kokea tämän pankkiin marssimisen hyvinkin raskaana ja vaivalloisena matkana, kuten yksi ystävistäni jonka takia tämä päähäni pälkähtikin
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleiset miniatyyrikeskustelut”