Empä ole taas tällaista topiccia tullut huomanneeksi, mutta kaipa sitä pitää itseään ja omaa yritystä yrittää hieman puolustella.
Jc kirjoitti:Tähän pitää vielä lisätä vaikka onkin viikon vanha topic... 19.06.05 tilasin pkp:stä Lustrian ja flockkia... No siinä se tuli sitten saman tien maksettua pankki maksuna ja siinä vielä luki että tilaus onnistui ja että tilaus lähtee vasta maksun tultua... No minä sitä sitten odottelin ja heti seuraavana päivänä(maanantai) sain sähköposti viestin paketin lähetyksestä... Sitten tiistaina lähdin sitä postista hakemaan ja ihmettelin kun minulle oli tullut lappu jossa lukee: Postiennakko 31,50€... Ajattelin että joku juttu tässä on enkä ottanut rahaa koska olin maksanut sen jo aiemmin... Postissa selvisi että tämä oli postiennakko ja minä sieltä sitten soitin ja penäsin että miksi minun pitäisi maksaa sama tilaus kahdesti. Pkp:ssä he myönsivät virheensä ja lupasivat maksaa tililleni sen hinnan ja minä menin sitten lunastamaan postista paketin... Tällaiset virheet tekevät todellakin hyvää imagolle...
Peliarkusta olen tilaillut ja tulen tulevaisuudessa sieltä tilaamaan... Pkp:n jätän varmaan omaan arvoonsa...
Tuollainen on ikävä virhe ja vielä aika helppo tehdä jos pakkaaja laittaa huolimattomasti vääränlaisen tarran pakettiin. Harmi jos sellainen pilaa koko imagomme miniatyyrejä kauppaavana yrityksenä. Onneksi sait ilmeisesti tavarat kuitenkin varsin nopeasti ja virhe tunnustettiin. Ihme että et saanut lahjakorttia mokan johdosta, sillä sellainen käytäntö meillä kyllä kuuluisi olla.
saimon kirjoitti: Muuten tilaan kyllä Peliarkusta kaiken mitä tarvitsen. Se vaan on omasta mielestäni paras, ja täytyyhän sitä tukea näitä yhden miehen yrityksiä.
Tämä keskusteluketju sai taas minut miettimään monia asioita meissä ihmissä ja suhtautumisessamme muihin. Miksi esimerkiksi yhden miehen yrityksiä pitää ehdottomasti tukea? Miksi se on parempi, jos joku työllistää vain itsensä, kuin jos jostain saa leipänsä useampi työntekijä? Kustannuksethan kotona tapahtuvassa yhden miehen yrittäjyydessä ovat aivan marginaaliset monta henkilöä työllistäviin liikkeisiin nähden. Ja miten sen yhden miehen tukeminen auttaa meitä muita? Miksi on moraalisesti hienompaa tukea yhtä miestä, joka ei ole millään lailla mukana harrastuksessa, mutta tilaa ja välittää tinanpalasia eteenpäin hieman halvemmalla.
Minua ärsyttää aina suunnattomasti esimerkiksi se, että Tudeerin veljesten luoma upea instituutio Fantasiapelit on monille paha vain koska se on vanha ja iso. Itse nimittäin ainakin tunnen tuota kauppaa kohtaan suurta kunnioitusta, sillä rooli- miniatyyri ja keräilykorttipelien Suomeen tuoneena pioneerina se on vaikuttanut melkoisella tavalla elämääni parantaen sen laatua.
Sitä mukaa kun oma kauppamme on kasvanut ja vakauttanut asemaansa, on myös Puolenkuun Pelit saamassa osansa isompiin kohdistuvasta kritiikistä. Kaikkihan ei ole toki aiheetonta, sillä virheitä sattuu kuten tuossa ylhäällä mainitussa tapauksessa. Enemmän hoidettuja asiakkaita lisää myös samassa suhteessa epäonnistumisia kuin onnistumisiakin. Vaikka emme siis Fantsun kanssa olekaan täydellisiä ja saatamme kämmiä välillä pahastikin, väitän kuitenkin, että itsekin harrastajina olemme kuitenkin tavallista kiinnostuneempia myös itse harrastajista emmekä pelkästään heidän rahoistaan.
Puolenkuun Pelit järjestää mm. säännöllisesti pelitapahtumia pyrkien oikeasti kehittämään niiden laatutasoa. Se välittää myös parhaansa mukaan Mail Ordereita, vaikka kyseinen toiminta on paitsi niin tuskallista etten jaksa sitä edes tässä velloa myös lukuisten virhetilaustensa johdosta tappiollista. Tuollaisten asioiden valossa tekeekin siis mieli kysyä, että miten ne yhden miehen yritykset ovat niin paljon parempia, että niitä pitää tukea mieluummin kuin meitä erikoistuneita alan liikkeitä? Emmekä mekään mitään monikansallisia suurbusineksia ole.