"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Örkit

Jos sinua askarruttaa, kuinka pärjätä ystäväsi voittamattomalle porukalle, täältä voit saada vinkkejä armeijasi kokoonpanoon sekä vastalääkkeitä erilaisten vihollisyksiköiden kohtaamiseen.
Lassek

Viesti Kirjoittaja Lassek »

FFace kirjoitti:Mopoista kun on ollut puhetta niin mikäs olisi sopiva koko mobille? Ajattelin ottaa niitä tukemaan kahta rekkapoika mobia ja suojaamaan jalkaisin liikkuvia hitaita orkkeja(Skarboyz, Hardboyz, Tankbustat). Ilmeisesti nobi clawilla ja chopalla on kannattava hankinta, mutta kannattaako tehdä muistakin pyöristä lähisteliöitä.
Itse olen pelittänyt kuuden vahvuista puhtaan ampuvaa joukkuetta kahden tonnin peleissä. Ampuu aivan hillittömästi, maksaa kohtalaisesti, mutta kuolee heti kun sitä mulkaistaan pahasti. Siispä ovat parhaimpia ryntäämään suojasta viimeistelemään heikennettyjä sivustoja ja sitten kaartamaan tankkien takapelleille.

Huomionarvoista on, että jalkaukkojen suojaamiseen mopot eivät ole kannattavia, sillä kustom force field maksaa erittäin paljon vähemmän eikä sitä voi ampua tieltä pois. Sen sijaan keskelle nopeasti edennyttä looted demolisheria tai battlewagonia ilkeää jo jäädä suojaamaan kalliilla mopoilla. Muissa tapauksissa niillä ei vain saa jäädä näkyville, mikä rajoittaa niiden taktista arvoa hieman.

Lähitaisteleva joukkue on mielenkiintoinen ajatus, jota en ole koettanut, mutta teoriapohjalta sanoisin:
Maksaa aivan helvetisti enemmän kuin trukkerit ja lähitaisteluvoimaa on vähemmän, mutta pelottomuus, T5 sekä se että ei tarvitse tuhlata vuoroa trukinraadosta ulos kangertautumiseen ovat eduksi. Ottaisin ainakin 8-vahvuisen joukkueen ja power klawin sinne, ja ottaisin big shootat 3-4 prätkään - ettei hinta nousisi, ja että kuitenkin olisi kykyä hajoittaa niitä kerpeleen skimmeritankkeja. >:-[
Tybraal

Viesti Kirjoittaja Tybraal »

Largo kirjoitti:Juu ja onhan ne freekit ihan kivoja, mutta kunnon örkki tallaa kunniakkaasti kentän yli ja antaa kirveestä!
Choppa puree panssariin kuin panssariin, lukemattomia kartoja todistettu fakta. Tästä jatkean sanon että nopeus on dakkaa tärkeämpi.
That is not dead which can eternal lie.
And with strange aeons even death may die.
Lassek

Tästä jatkean sanon että nopeus on dakkaa tärkeämpi.
Tuo nyt tuntuu vähän väärältä. Minä sanon puolestani, että riittävä kasa big shootia puree myös ihan mihin tahansa panssariin. On sekin nähty...

Kyllä se örkkien lista on monipuolinen, vai mitä. :)
Ollenburg

Viesti Kirjoittaja Ollenburg »

No örkithän on massaarmeija parhaasta päästä ja juuri örkeillä näkee mitä hyöktyö massasta on. Lähetä pari örkki ryhmää vastassa olevan armeijan kimppuun ja ammu, vaikka ne eivät ole mitää tarkkoja ampumaan niin kyl massalla ainakin joku osuu kohteisiin. örkit ovat hyvä hupiarmeijaks mut itse en niitä valitsis.
Tampereen fantasiapelit on kotini.

Kuvia örkki armeijastani
Lassek

Homieguard kirjoitti:örkit ovat hyvä hupiarmeijaks mut itse en niitä valitsis.
Jottei kukaan saisi sellaista kuvaa, ettei örkeistä saisi mitään voittaja-armeijaa, muistutan Madboyzien olemassaolosta.
beari
Viesti:

Viesti Kirjoittaja beari »

Puhuttaessa juustotuksesta ja örkeistä, eräs tuntemani henkilö muistaa aina mainita seuraavan lauseen.
100 hullua ja dino, muuta ei tarvita.
--
Aikainen karhu marjastajan nappaa
Jugenactus

Viesti Kirjoittaja Jugenactus »

Dino?

Itse nyt kun olen ensimmäisiä pelejä pelaillut, niin ruoesi ärsyttämään se, kun hyökkää vaikka tacticalejen kimppuun, ne voitti aina. Siis vaikka assaultoi sluggill (4A) niin paremman Initiativen ja Strenan omaavat marsut voittavat. ja 4+ Save!
Höpönlöpöä, hevonkukkua. Kuka niin väittää?
Jugenactus

Niin ja vielä (unohdin kirjoittaa edelliseen viestiin) OT: onko Bolter/Boltgun close combat weapon? Mitkä kaikki ovat?
Leksa

Viesti Kirjoittaja Leksa »

MS kirjoitti:Dino?

Itse nyt kun olen ensimmäisiä pelejä pelaillut, niin ruoesi ärsyttämään se, kun hyökkää vaikka tacticalejen kimppuun, ne voitti aina. Siis vaikka assaultoi sluggill (4A) niin paremman Initiativen ja Strenan omaavat marsut voittavat. ja 4+ Save!
Dinolla luulisin tarkoitettavan Squiggothia. Valtava dinosauras tms. joka puskee, survoo, kuljettaa joukkoja ja jolla on vielä pyssyjäkin :)

Mariineille ei välttämättä ole parempi iniative. Örkithän chagettaessaan ottavat sen power on waaagh- testin, jolloin tuplaavat iniativensa. Näin ollen ne sluggapojutkin saisivat sen I4:n
There are 10 types of people in the world: those who understand binary and those who don't.
Jugenactus

Siis Sluggat kai saavat Waaghin onnistuessa I10.
Feeno

Viesti Kirjoittaja Feeno »

MS kirjoitti:Siis Sluggat kai saavat Waaghin onnistuessa I10.
Ei vaan [Error: Can't fish rules from sotavasara.net]. Omistathan codexin?
Jugenactus

Of course, my horse!
Pancake

Viesti Kirjoittaja Pancake »

Power of the waaaghan TUPLAA inskan onnistuessaan, ei nosta sitä kymppiin.

Niin, ja itse tekisin niinkin monipuolisen listan kuin, trukkeja, trukkereita ja lisää trukkeja. Tai sitten maximi määrän jalkaörkkejä ja looted basiliskin.
beari
Viesti:

Viesti Kirjoittaja beari »

MS kirjoitti:Dino?
Jep, squiggothia tuossa tarkoitetaan.
Massaa tarvitaan, muuten ei pärjää. Kyllä ne marrut kaatuu kun niiden kimppuun saa sen 10-15 sluggaa. Tosin str3 on hävyttömän huono, joten jokainen örkkimob tarvitsee kyllä nobin power klawilla. Varsinkin rekkapoikien kanssa luotan vain ja ainoastaan siihen, mitä nobi klawillaan saa aikaiseksi. Mikäli ne muut saavat jotain tehtyä (ja kyllä saavatkin), niin se on vain plussaa. ;)
--
Aikainen karhu marjastajan nappaa
Gmorq

Viesti Kirjoittaja Gmorq »

Omasta mielestäni warbiket ovat hyviä tuhoamaan kalliita ryhmiä (,vaikka biket ovatkin kalliita). kun he hyökkäävät he lyövät (ampuvat) aina ensin. Seuraavalla vuorolla ne ottavat nopeesti turpaan. ;)
Itse pelaile speed freakeilla ja käytän HQ:na Big mekkiä, jolla on mukanaan 3 mekboyta ja kaikilla on SUPER STIKK BOM! str.10 + 2D6 on minusta aika voimakas tankkeja vastaan! :D
Boltteri

Viesti Kirjoittaja Boltteri »

Omana taktiikkana on juoksuttaa paria slugga boyz squadia grotti/KFF tarjoaman suojan turvin vihollista kohden,kun samaan aikaan sivustalta vyöryy käsittämätön määrä kaikenlaisia autoja.
lisäksi mukana on pyörimässä kan:eja ja muita ryhmiä tukemassa boyzeja.Kunhan muistaa ottaa kaikkea paljon.

Tahdon vielä korostaa slugga boyzien hyvyyttä:
- T 4 , A 2 + choppa. Tämä 9:llä pisteellä!!!
- Nobi + powerklaw = paljon tuhoa
- Käytännössä fearless
-KFF/grottien ansiosta save muuttuu 6:sta 5+ coveriksi.
-Huono BS, mutta paljon aseita ryhmässä.

Muistutan vielä, että örkit ovat tosimiehen(naisenkin) valinta.
Monet kun nykyään tuntuvat tekevän listan ja jättävät pelaamisen lemmikki apinoilleen.
http://www.xd.fi -viisaitten miesten virallinen kohtauspaikka-
hirttopuu

Viesti Kirjoittaja hirttopuu »

örkkien paras puoli taitaa olla rynnäkkö/lähitaistelu
ja mitäs tähän kirjoittaisi
Kardinaali
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kardinaali »

nkv kirjoitti:örkkien paras puoli taitaa olla rynnäkkö/lähitaistelu
Hienoa nkv. Teit asiaan todella upean ja uuden näkökannan.. Huomasitko myös kuinka vanha tämä ketju oli?
Tom_Gore

Viesti Kirjoittaja Tom_Gore »

tneva82 kirjoitti:
Largo kirjoitti:
tneva82 kirjoitti:Grotit on nyt melkolailla turhia. Niiden läpi kun nyt voi ampua vapaasti.
Höm höm, eipäs voikaan. Muista target priority, kyllä maratkin sen joskus kämmii.
No aika harvoin. Ennen ei voinut ampua. Piste.

>Ei grotit ole muutenkaan turhia, kentälle saa pilkkahintaan >yksikön, joka antaa örkkien uusia metsäliikeheittojaan ja tuo sen >5+ suojan. Ja ampua singolla ja pitää neljännyksiä jne. jne.

Ja samalla hinnalla saat lisää örkkejä jolloin ei tarvitse suojaa(ei se niin tehokas ole ja tappaa vain grotteja) jonka saat KFF:stä muuteskin.
Ihmisillä tuntuu olevan käsite että ld8 on jotenkin jumalainen ja että sen mokaaminen on erittäin harvinaista. Statistiikan mukaan ld8-testi menee pieleen noin 28 prosentin todennäköisyydellä, joka on siis useammin kuin joka neljäs kerta.

Tietty jos on ld10 mariinikomentaja pöydällä...
This world is not so vast that it could conceal the bones of my enemies. Instead I will pile them so high even their gods weep at the sight.
- Lord Assassin Morghoul
hirttopuu

Viesti Kirjoittaja hirttopuu »

dam, unohin kattoo ku luin pari ensimmäistä kohtaa ja aijoin vastata niihin mahdollisimman lyhyesti, jos se kerta tuotti vaivaa niin vaikenempa tästä näi. ja sä joku kardinaali voisit varmaan kans tehä muuta ku olla lahtarina kommentoimas pikku erehdyksistä noin 15 min sisällä. sovitaan että sä lopetat noi hemmetin kommentit ja mä pidän turpani kiinni
ja mitäs tähän kirjoittaisi
Lukittu

Palaa sivulle “40k: Taktiikat”