"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Maalit pois muovifiguista?

Miniatyyrien maalaukseen, konvertoimiseen sekä maastontekoon liittyvät kinkkiset kysymykset ja ongelmat.
Pontus

Viesti Kirjoittaja Pontus »

Enpä oikein tiedä sille taikalitkulle (AC-16) yleistä nimeä, ja kuten sanottu, sillä putsataan bensatankkeja ja muuta hauskaa
Alles super gut!
Vilpertti

Viesti Kirjoittaja Vilpertti »

Minä käytän sellasta piduri ja sidurivetelikkiä (meniköhän noin) sillä lähtee maalit pois alle tunnissa ja keravan anttilassa maksoi vain 3,95 puoli litraa. spreijattu pohjamaalikin lähtee helposti pois kun vähän rapsuttaa...
Viimeksi muokannut Vilpertti, Pe 05.08.2005 16:26. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Höpöttiuhka

Viesti Kirjoittaja Höpöttiuhka »

Käytän aina etanolia maalinpoistossa. tuttu, turvallinen ja terveellinen vaihtoehto ;)
Älk'ää ottako minua vakavasti. Olen vain basisti
Pariah

Viesti Kirjoittaja Pariah »

Itse käytän automaagista Lateksipohjaisten maalien poistoainetta joka kulkee ainakin Värisilmässä nimellä BioKleen. Tämä ruotsalainen loistotuote poistaa akryylivärin (gw:n maalit) muovipinnalta puolessa tunnissa vahingoittamatta itse modelia millään lailla. Vaikutuksia Green Stuffiin en osaa sanoa, kannattaa kokeilla pientä tippaa puhtaaseen kovettuneeseen stuffiin ennen operaatiota.
Give a warjack coal and you warm him for a day. Give a warjack an axe, and you warm him for his whole life... with coal ripped from the cold dead boilers of his enemies.
Ale(ksi)

Viesti Kirjoittaja Ale(ksi) »

Pariah kirjoitti:Itse käytän automaagista Lateksipohjaisten maalien poistoainetta joka kulkee ainakin Värisilmässä nimellä BioKleen. Tämä ruotsalainen loistotuote poistaa akryylivärin (gw:n maalit) muovipinnalta puolessa tunnissa vahingoittamatta itse modelia millään lailla. Vaikutuksia Green Stuffiin en osaa sanoa, kannattaa kokeilla pientä tippaa puhtaaseen kovettuneeseen stuffiin ennen operaatiota.
Irtoaako maali siis ilman hankausta, pelkällä liottamisella?
Pariah

Viesti Kirjoittaja Pariah »

Jonkun verran olen joutunut vanhalla hammasharjalla harjailemaan, eli kovin tasaisesti ei pelkällä liottamalla lähde.
Give a warjack coal and you warm him for a day. Give a warjack an axe, and you warm him for his whole life... with coal ripped from the cold dead boilers of his enemies.
ismo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ismo »

Minä kokeilin maalinpoistoa perinteisellä nestemäisellä mäntysuovalla. Laitoin purkkiin noin 3/4 vettä ja 1/4 mäntysuopaa ja annoin liota 2 vuorokautta. Hammasharjalla hankaamalla lähti maalit hienosti sellaisista joissa oli ohut kerros mutta paksumman maalipeitteen omaavilla figuilla piti liotella vielä muutama päivä lisää. Metalli figuihin tämä tepsii paremmin kuin muovisiin. Mulla oli yksi metalli figu myös samassa satsissa ja tästä lähti maalit pois todella helposti harjan avulla 2 päivän liottamisen jälkeen.
Thelacan
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Thelacan »

ismo kirjoitti:Minä kokeilin maalinpoistoa perinteisellä nestemäisellä mäntysuovalla. Laitoin purkkiin noin 3/4 vettä ja 1/4 mäntysuopaa ja annoin liota 2 vuorokautta. Hammasharjalla hankaamalla lähti maalit hienosti sellaisista joissa oli ohut kerros mutta paksumman maalipeitteen omaavilla figuilla piti liotella vielä muutama päivä lisää. Metalli figuihin tämä tepsii paremmin kuin muovisiin. Mulla oli yksi metalli figu myös samassa satsissa ja tästä lähti maalit pois todella helposti harjan avulla 2 päivän liottamisen jälkeen.
Tulos on vielä parempi kun ei laimenna ja antaa likoa vähän kauemmin.
- Kynä-ääliö
NightCrusader

Viesti Kirjoittaja NightCrusader »

Kokeilin menestyksekkäästi Maalarinpesu Tiiviste -nimistä litkua ja toimii muoviin kuin ksyleeni metalliin. Liottaa välittömästi ohuen kerroksen ja paksumpi irtoaa pari kertaa liottamalla ja hampuharjalla jynssäämällä.
Aikamoista myrkkyä näpeille, joten suojakäsineet pakolliset!

http://www.ilvesmaalit.fi
Shaikujin

hmm?

Viesti Kirjoittaja Shaikujin »

itse olen aina käyttänyt nitromorssia rauta figujen puhdistukeseen...
ainoa butta on että kerrankun laiton archon on footin kyseisee liemeen basen kanssa seuraavana aamuna oli maalit lähteny kokonaan... mutta base oli sulanut. Kun sain archonin ylös base mömmö jäi pysyvästi figuun..
(figu pääsi figujen taivaaseen)

Muuten aine on toiminut erittäin hyvin 10min ja kaikki maali on poissa...

EI IHOLLE, ELLEI HALUA NURGLE LORDIKSI!
Emperor ei välitä pohja sakasta... Emperor katsoo hengityskoneessaan Onnenpyörää...
Mutta mikäs meillä Daemonhuntereilla on Emperorin kultapojuina...
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Maalaus, konverttaus ja maiseman teko”