örkkien historia
- mieoonmursu
- Viesti:
on se univormu.
En minä muista vanhoista orkeista tidä mutta ainakin sguigit(?) oli asiaa.
En minä muista vanhoista orkeista tidä mutta ainakin sguigit(?) oli asiaa.
käy kotisivuillani täällä
- Omenapoika
Oman muistini mukaan Tolkien kuvasi örkkejä rumiksi ja julmiksi jne. ja minä ainakin kuvittelin neSkrixqueek kirjoitti:Paljon tolkienmaisempia.
semmoisiksi kun ne on elokuvissa. Eikä ne ole YHTÄÄN samanlaisia noiden kanssa...
Omasta mielestäni uudet on parempia. Nuo on liian hilpeitä ja jotenkinkin yksityiskohdattomia. Minäkin kyllä pidän örkkejä hupiarmeijana, mutta en tuonnäköisenä.
-
Skrixqueek
- Omenapoika
-
JEA
- Lord_Fudginton
Siis Lotr Örkit on niin epäonnistuneita ettei oo mitää rajaa... örkit on VIHREITÄ ja naamat on ku laatikot, ei mitää mutaatio boltseja joilla pää ku hiirellä, kerta kaikkiaan surkeita, jopa the Hulk toimis paremmin örkkinä kuin ne Lotr örkit. Nää uudet örkit muistuttaa harvinaisen paljon örkkejä Warcraft2:sta, ja näin sen pitäis myös olla, siis omasta mielestäni, sillä näihin on tottunutMer'siles kirjoitti:Oman muistini mukaan Tolkien kuvasi örkkejä rumiksi ja julmiksi jne. ja minä ainakin kuvittelin neSkrixqueek kirjoitti:Paljon tolkienmaisempia.
semmoisiksi kun ne on elokuvissa. Eikä ne ole YHTÄÄN samanlaisia noiden kanssa...
mistäs sinä tiedät minkä näköisiä örkit ovat kun niitä ei oikeasti ole edes olemassa??Lord_Fudginton kirjoitti:... örkit on VIHREITÄ ja naamat on ku laatikot, ei mitää mutaatio boltsejaMer'siles kirjoitti:Oman muistini mukaan Tolkien kuvasi örkkejä rumiksi ja julmiksi jne. ja minä ainakin kuvittelin neSkrixqueek kirjoitti:Paljon tolkienmaisempia.
-
Skrixqueek
Örkkien historiaa...
Tässä nyt voisin ihan örkkien historiaan liittyen mainita semmosen asian, että miten örkit ylipäätänsä tulivat warhammer maailmaan?
No minulla on käsitys, (vaikken mikään örkki-spesialisti ole) että örkit ovat ulkoavaruudesta tulleita sieniä. Näin sanoi Paul Barnett . (Työskentelee Warhammer onlinen parissa)
Onko tämä totta vai onko jotain muita väitteitä?
No minulla on käsitys, (vaikken mikään örkki-spesialisti ole) että örkit ovat ulkoavaruudesta tulleita sieniä. Näin sanoi Paul Barnett . (Työskentelee Warhammer onlinen parissa)
http://www.armleg.com/warfin
Ensimmäinen suomalainen Warhammer age of reckoning foorumi.
Ensimmäinen suomalainen Warhammer age of reckoning foorumi.
Menee nyt täysin OT:n puolelle, mutta luettuani tuon sain armottoman naurukohtauksen jonka seurauksena en saanut enää henkeä, nousin liian nopeasti seisomaan, pyörryin ja kopsahdin lattialle. Kiitoksia siitä.Kelf kirjoitti:
ja minun pinkkejä joilla on ruskeita paiseita ja vihreää hilsettä.
Voi luoja, kuinka olenkin niin taiteilija
- Karl Van Dieter
Ei ole ainakaan virallisista lähteistä selvinnyt, mistä örkit ovat alkuperänsä fabassa saaneet. Jotkut tietävät kertoa, että 40K:n maailma ja faba olivat hyvinkin läheisiä joskus, ja että örkit molempiin maailmoihin olisivat syntyneet sienistä. Mutta nykyinen fluffi ei mainitse tästä mitään, joten näin ei kai asian laita silloin ole enää, vaikka se kenties niin joskus olikin ollut. Toivottavasti uusi örkkikirja tuo asiaan jonkinlaista valaistusta, kun kaikilla muillakin roduilla on edes jonkinlainen tausta alulleen vaikka se olisikin vain tämmöisen kansantarun varassa kuten vaikkapa skaveneilla on. Luulisi örkeillä itselläänkin olevan jonkinlainen käsitys siitä, mistä ovat maailmaan tupsahtaneet, tai jonkinlainen kiinnostus, ellei kyseessä sitten ole samanlainen ymmärrys omasta kuolevaisuudestaan ja olemassaolostaan, kuin useimmilla eläinkunnan edustajilla uskotaan olevan, eli eivät ymmärrä kuolevansa ja olevansa elossa, vaan toimivat vain vaistojensa mukaan. Kuva jonka örkeistä kirjojen ym. pohjalta olen saanut puhuu tätä teoriaa vastaan. Mutta mene ja tiedä...
"Your prayers shall not reach into my heart!" - Amorphis
- Lihamestari
Örkit vain ryömivät Maailmanreunavuorten tuolta puolen aikana jolloin Old Onet vielä rukkasivat planeettaa, eivätkä Saurukset saaneet näitä ikinä kokonaan nirhattua.
Maailmojen Tuhoaja, Elävien Jumala, Taivaankannen Kannattaja, Vuori Kultainen,
ne nimiä on vain ja nimet otetaan nyt pois!
Jos kasvoillesi lankeat,
se mitä pelastaa?
Jos kasvoillesi lankeat,
se mitä pelastaa?
Lord_Fudginton kirjoitti:Siis Lotr Örkit on niin epäonnistuneita ettei oo mitää rajaa... örkit on VIHREITÄ ja naamat on ku laatikot, ei mitää mutaatio boltseja joilla pää ku hiirellä, kerta kaikkiaan surkeita, jopa the Hulk toimis paremmin örkkinä kuin ne Lotr örkit. Nää uudet örkit muistuttaa harvinaisen paljon örkkejä Warcraft2:sta, ja näin sen pitäis myös olla, siis omasta mielestäni, sillä näihin on tottunutMer'siles kirjoitti:Oman muistini mukaan Tolkien kuvasi örkkejä rumiksi ja julmiksi jne. ja minä ainakin kuvittelin neSkrixqueek kirjoitti:Paljon tolkienmaisempia.
Krhöm... Tolkien Keksi örkit, joten vihreänaamaiset eivät ole oikeita örkkejä, vaan kopioita, mutta minustakin kopiot ovat hienompia kuin alkuperäiset.
Armo(uri)a ei anneta!
-Projektthor, Datarealmsin moderaattori minun sigiini.Banned, because I am a whiny, illiterate, topic spamming, thread necroing crybaby
- Elmo et elvood
Games workshop näytti ensimmäisenä VIHREITÄ örkkejä. Tolkienin örkit taas olivat karseita ja pahoja... (ei mitään vihrerkansaa kuten nykyään 90% fantasiaharrastajista kuvittelee).
Tämän allekirjoituksen idea on se, että kun ymmärrät ettei se sano mitään oleellista, niin on liian myöhäistä lopettaa lukeminen.
Re: Örkkien historiaa...
Tästä on keskustelua ympäri nettiä, jokaisella kuviteltavalla kielellä. Ainoastaan yksi asia on varmasti hyväksytty fakta, "Paul Barnett ei kirjoita fluffia tähän peliin".Haargroth kirjoitti:Tässä nyt voisin ihan örkkien historiaan liittyen mainita semmosen asian, että miten örkit ylipäätänsä tulivat warhammer maailmaan?
On siellä Karak Eight Peakin kääpiökaupunkikin täydessä loistossaan samalla kuin Franz hallitsee, joten aikajanaa on vähän twistattu.
- Lihamestari
Re: Örkkien historiaa...
Pikemminkin "Paul Barnett ei tajua tämän pelin fluffista hölkäsen pöläystäkään."Nazreg Moonsinger kirjoitti:Tästä on keskustelua ympäri nettiä, jokaisella kuviteltavalla kielellä. Ainoastaan yksi asia on varmasti hyväksytty fakta, "Paul Barnett ei kirjoita fluffia tähän peliin".
Maailmojen Tuhoaja, Elävien Jumala, Taivaankannen Kannattaja, Vuori Kultainen,
Jos kasvoillesi lankeat,
se mitä pelastaa?
Jos kasvoillesi lankeat,
se mitä pelastaa?
- Skrixqueek
- Peliporukkavalvoja
Juu, minä ehdinkin jo itkemään warseeriin. Örkit muuttu yht'äkkiä persoonattomiksi.Skrixqueek kirjoitti:Paul kirjoittaa fluffin FaBaan.
Örkit on nyt virallisesti avaruudesta tulleita itiöitä.
vihainen maili jokaiselle GW:n työntekijälle kahvion juoksupojasta Mr. Kirbyyn asti on kohta eetterissä, kantavana sanomanaan PERRRRRRkl!
Lähteenä uusi rulebookki....
Waaaaaahhhhhh... yhyyyyyy