Sotataidolta ostin itsekin, jos ne on parempia tai yhtä hyviä kun citadelit, niin merkinvaihto lienee edessä. Pitää suorittaa yhteisvertailu myöhemmin.. Pidäs hyvää huolta mustavartisistasi, siitä ei meinaan citadelin sudit parane.Relic kirjoitti:Mulla on noita mustavartisia vieläMika kirjoitti:Itse käytän citadelin pensseleitä. Nyt tosin tuli tilattua pari muunmerkkistä, jos vaikka olisi parempia. Suurin osa mun citadeleista on punaisia, sinivartisia ei oo kun kaksi, sääli että viimeinen mustavartinen tuli tiensä päähän pari vuotta sitten..Sillä ois ollu jo museoarvoa kohta.
Ne on pirun hyviä ollut. Kun maalaa noita 10mm figuja niin ongelma on yleensä se, että kärki tekee fishtailit vaikka kuinka hoitaisin. Ostin sotataidolta parit pensselit nyt ja katsotaan kuinka ne toimii
Hyväksi todettu pensseli..
Ainiin, tässä teille pr0 kamaa: http://uk.games-workshop.com/storefront ... &orignav=9
Sotataidon sudit on kyl ihan käypiä, tosin Raphael/W&N olis tottakai parempia. Eikä se hintakaan kovan luokan maalareilla enää luulisi olevan suuri kynnys, eihän...?
Sotataidon sudit on kyl ihan käypiä, tosin Raphael/W&N olis tottakai parempia. Eikä se hintakaan kovan luokan maalareilla enää luulisi olevan suuri kynnys, eihän...?
omg... 75£.Nostra kirjoitti:Ainiin, tässä teille pr0 kamaa: http://uk.games-workshop.com/storefront ... &orignav=9
- Lighthammer
- Peliporukkavalvoja
Pensseleistä on täällä käyty n+1 keskustelua, itsekin olen moisia alulle laittanut.
Kulumisongelman ratkaisi ainakin minulla Raphaelin suteihin siirtyminen, 8404-sarjan soopelinkarvaiset siveltimet saivat suorastaan itkemään onnesta.
Hintaa on kuitenkin se reilut 10 € per suti, joten kannattaa laittaa harkintaan, tunteeko itsensä riittävän päteväksi maalariksi, jotta näille on oikeasti tarvetta. Kuten sanottua, vermeet eivät vielä tee takaa tulosta...
Minkähän laatuisia nuo Citadelin Master's Series-sudit oikeastaan ovat? Kukaan kuullut yhdenkään pron kommenttia?
Kulumisongelman ratkaisi ainakin minulla Raphaelin suteihin siirtyminen, 8404-sarjan soopelinkarvaiset siveltimet saivat suorastaan itkemään onnesta.
Hintaa on kuitenkin se reilut 10 € per suti, joten kannattaa laittaa harkintaan, tunteeko itsensä riittävän päteväksi maalariksi, jotta näille on oikeasti tarvetta. Kuten sanottua, vermeet eivät vielä tee takaa tulosta...
Minkähän laatuisia nuo Citadelin Master's Series-sudit oikeastaan ovat? Kukaan kuullut yhdenkään pron kommenttia?
Set fire to the family tree.
- Omenapoika
-
Skrixqueek
GW:n pensselit toimii hyvin, eivät kovinkaan kalliita laatuunsa nähden. Mutta ehdottomasti eivät parhaita, askartelu kulmasta löytyy hyviä ja suomalaisesta myös. Peruskura pensseleitäkin on mukava välillä ostaa, silloin toki enemmän.
"See, this is problem with terrorist, they never care about other peoples schedule."
-Arnold
-Arnold
Citadelin "fine detail brushi" on pikemminkin "medium detail brush". Tuo tarkoitti sitä, että yleensä pensselit ovat liian isoja esim. silmiin IMO. Niinpä olenkin trimmannut pari pensseliä uuteen uskoon ja nyt ne ovat erittäin hyviä siveltimiä korostuksiin ja pikkutarkkoihin kohtiin.
"ytimekäs ja hyvä *näyttää vaemman sormen peukaloa*" - Hovinarri
Cynae-aeaelioe
Cynae-aeaelioe
Pensselien käyttö ikä tuntuu tapaus kohtaiselta,yksi citadelin pensseli meni pilalle heti ja muut kestäneet hyvin.Kallis soopelin karvainen pensseli tuhoutui nopeasti,ja sikahalpa "tiimari" pensseli kestänyt vuosia.
Tosin minulla n10 pensselliä eri tarkoituksiin,kulutus ei niin kovaa.
Tosin minulla n10 pensselliä eri tarkoituksiin,kulutus ei niin kovaa.
Niin mut jos oikeesti pitää maalaamisesta, niin 10 e ei oikeastaan ole hinta eikä mikään. Melko huonosti hoidetullakin pensselillä maalaa sen muutaman kuukauden, ja hintakin on vain gw:n D-hintaisen blisun verran. Maksavat paljon siveltimiksi, mutta muihin harrastukseen liittyviin kamoihin verrattuna eivät enää olekkaan kovin hintavia.Lighthammer kirjoitti:Hintaa on kuitenkin se reilut 10 € per suti, joten kannattaa laittaa harkintaan, tunteeko itsensä riittävän päteväksi maalariksi, jotta näille on oikeasti tarvetta. Kuten sanottua, vermeet eivät vielä tee takaa tulosta...
Eipä siinä, mulla on tuossa pari 8404 raffua, ikää 8kk ja ihan kuin uusia.
Ensinäkin haltiat ovat päättöminä parempia ja toiseksi ei siitä hamekansasta kumminkaan ota selvää, kuka on nainen ja kuka ei.
-Teräratas
-Teräratas
- mieoonmursu
- Viesti:
citadellin siveltimien(ainakin fine detail brushin) kanssa on se onkelma että kärki ei pysy kiroile mallakaan terävänä(tähän auttaisi mikään) eli aika huonoja.(kai)
käy kotisivuillani täällä
-
Vieras
- Machiavelli
- Peliporukkavalvoja
waarinhammer kirjoitti:mulla on noin 500 citadelin sutia ja kaikki hyvässä kunnossa
ehkä pidänkin niitä siis paremmin kuin te
Mulla on 3 raphaelin sutia. Ehkä pidän niitä paremmin kun en tarvii edes sataa. Ei se määrä vaan laatu.
Sincerely yours, Machiavelli.
Warning: the above note may contain sarcasm, please read with care.
Warning: the above note may contain sarcasm, please read with care.
ja siihen perään vielä heelflipin ja 180 hand plant powersliden?Nostra kirjoitti:samalla rahalla saa GW:n synteettisen sudin, joka tekee fishtailin, hookin tai tipit melko nopeasti.
Noh, kuitenkin allekirjoitan tuon että gw:n nykyiset sudit on jotakuinkin ahterista, ja em4 kolinskyt taas oikein mainioita. 1 ja 2 koon pensselit omistan noita parempia ja onhan noilla melkein jo pari armeijaa tullut maalattua, forgen thisterin, mammutin, ja kuuden rhinoxin lisäksi. Ehkä tuo kestävyys johtuu siitä, että kun pensselistä maksaa enemmän ei sillä viitsi drybrushailla?
Lopetan kuitenkin paremman pensselin etsimisen vasta sitten kun saan maalattua GD-tason figun 20 minuutissa.
Öö tuota.
Kovasti on mielipidettä pensselien laaduista. Minulla on pari nuita sinisiä GW-suteja ja punaisiakin vielä. Minun kokemukseni mukaan ne ovat kuitenkin olleet varsin hyviä. Täällä on ollut paljon kritiikkiä siitä, että ne kuluvat hetkessä yms. mutta eivät minusta. Toinen asia on tuo koko. Varmaan pieni sivellin kulahtaa hetkessä, mutta tuo large brush kyllä kestää. Nyt joku ajattelee varmaan että, Hoo largellahan ei saa maalattua yksityiskohtia. Taas olen eri mieltä. Olen maalannut largebrushilla jopa Call of Cthulhu-figujen naikkosille silmämeikit päähän ja varsin onnistuneesti. Niillä on sentään aikaspaljon pienemmät simmut, kuin GW:n figuilla. Se pensselin kärki kun voi olla neulanterävä, vaikka itse suti olisi kuinka paksu tahansa.
Pahoittelen, etten ole pystynyt kuvilla todistamaan väitteitäni, mutta teen sen heti sitten, kun joskus saan digikuvattua ukkojani.
Sutien kulumisen ehkäisen sillä, etten ikinä kuivaharjaa terävillä pensseleillä ja säilytän ne siten, etteivät karvat osu mihinkään magmaan tai rikkihappoon. Lisäksi otan maalia vain pensselin kärjellä, koska jos maali pääsee tyveen asti, niin se pilaa kalliitkin siveltimet, siinä missä rihkaman.
Kovasti on mielipidettä pensselien laaduista. Minulla on pari nuita sinisiä GW-suteja ja punaisiakin vielä. Minun kokemukseni mukaan ne ovat kuitenkin olleet varsin hyviä. Täällä on ollut paljon kritiikkiä siitä, että ne kuluvat hetkessä yms. mutta eivät minusta. Toinen asia on tuo koko. Varmaan pieni sivellin kulahtaa hetkessä, mutta tuo large brush kyllä kestää. Nyt joku ajattelee varmaan että, Hoo largellahan ei saa maalattua yksityiskohtia. Taas olen eri mieltä. Olen maalannut largebrushilla jopa Call of Cthulhu-figujen naikkosille silmämeikit päähän ja varsin onnistuneesti. Niillä on sentään aikaspaljon pienemmät simmut, kuin GW:n figuilla. Se pensselin kärki kun voi olla neulanterävä, vaikka itse suti olisi kuinka paksu tahansa.
Pahoittelen, etten ole pystynyt kuvilla todistamaan väitteitäni, mutta teen sen heti sitten, kun joskus saan digikuvattua ukkojani.
Sutien kulumisen ehkäisen sillä, etten ikinä kuivaharjaa terävillä pensseleillä ja säilytän ne siten, etteivät karvat osu mihinkään magmaan tai rikkihappoon. Lisäksi otan maalia vain pensselin kärjellä, koska jos maali pääsee tyveen asti, niin se pilaa kalliitkin siveltimet, siinä missä rihkaman.
Luumumehu on soturien juomaa
Itse olen ajatellut rahaa saadessani tilata kaverin kanssa sotataidosta Vallejon maalien lisäksi pari kloinskyn sivellintä, ja muuan kysymys olisi heittää: Kun tuo varsi näyttäisi joissain olevan tobleronepaketin muotoinen (pitkulainen komio) niin sopivatko siveltimet hyvin käteen?
There are 10 types of people in the world: those who understand binary and those who don't.
Ei pitäisi olla ongelma. Ite maalaan tosi paljon just noilla samoilla sudeilla, ja hyvin sen otteen siitä varresta löytää. Voi ehkä olla hieman outo alkuun, mutta muutamassa hetkessä kyl käsi tottuu ton malliseen varteen.Leo kirjoitti:Itse olen ajatellut rahaa saadessani tilata kaverin kanssa sotataidosta Vallejon maalien lisäksi pari kloinskyn sivellintä, ja muuan kysymys olisi heittää: Kun tuo varsi näyttäisi joissain olevan tobleronepaketin muotoinen (pitkulainen komio) niin sopivatko siveltimet hyvin käteen?