No samaa mieltä olen minäkin. Sujuvat, mielenkiintoiset ja ennen kaikkea rehdit pelit ovat se syy miksi tätä peliä jaksan vielä 12 vuoden jälkeen pelata.
Miksi silti jaksan asiasta intää? Tämä on ainut paikka jossa keskustelua säännöistä voi käydä.... siten, että asia spekuloidaan kunnolla läpi. Vastaava keskustelu pöydällä ennen peliä? noppa pyörimään ja 4+ toimii. Entä pelin jälkeen? Ei jaksa. Peli oli hauska, jompikumpi voitti ja hittoako sitä spekuloimaan miten sääntö toimii niiden kahden mukaan jotka peliä pelasivat. Täällä keskustelua seuraa ja siihen ottaa osaa huomattavasti suurempi joukko ihmisiä. Näkökantoja syntyy ja teksti herättää ajatuksia jolloin toivottavasti löytyy yleinen konsensus siitä kuinka sääntö tulisi tulkita.
Liian usein, kuten nytkin, menee keskustelu siihen kuinka pelia pelataan kaveriporukassa, "loogisesti", fluffillisesti tai rehdin pelin hegessä. Kaikki em. argumentit ovat näkökanta kohtaisia ja riippuvat pelaajien taustoista. Olen ammatiltani ampuma-ase kouluttaja. Kuinka loogiset 40k säännöt minusta ovat...? Tämä on
säännöt osio. Täällä tulisi keskustella sääntöjen ongelmista. Ei ihmisten.
Kuitenkin. Olen puhunut ja lukenut englantia sujuvasti 6 vuotiaasta saakka... kohta 22 vuotta. Minun korvaani nuo lauseet edelleen antavat mahdollisuuden tulkita asiaa siten, että deployment tarkoittaa joukkojen asettelua ja set up pelin alustusta jossa deployment on vain yksi osa muiden joukossa. Koska auspex käyttää sanamuoto set up voidaan teksti lukea siten, että sillä viitataan koko peliä alustavaan set up:iin. Napit kentälle, 4d6 ja hittiä jos tulee. Ilmeisesti vieläpä kaikille yksiköille, jopa niille joilla infiltraatio kyky on mutta syystä-x deposivat itsensä normi sääntöjen puitteissa.
Täysin mahdotonta ei ole se, että olen väärässä

Niin on käynyt monesti ennenkin.
Nyt olen perustellut kantani ja voin vetäytyä keskustelusta. Toivottavasti hommaan löytyy 100% varmuus jonkin minulle tuntemattoman kielioppiseikan tai säännön kautta. Tai vaikka FAQ:issa. Sitä odotellessa.
Syksyä.