Tuo ei kyllä englannin ääntämyssääntöjen mukaan ole millään lailla mahdollinen. [Sii-tän] olisi mahdollinen.vompovompatti kirjoitti:Entäs jos se olisikin kii-tän. Olisi ajateltu kaikkia meitä suomalaisia :)
c,tan äänne (ignore first posts).
- The Captain
- Valvoja
Ja varmaankin ensimmäisen kerran. Keisari ja opetuslaps... eikun primarkit.Huru-ukko kirjoitti:Vanhaa vihtahousuahan tuolla nimellä koitetaan hakea, sehän nyt on ihan selvää. Saadaan vähäsen mukaraamatullista sävyä taustatarinaan.
That is not dead which can eternal lie.
And with strange aeons even death may die.
And with strange aeons even death may die.
Eipä sitä ole sinullakaan, mutta todennäköisesti kummatkin ovat oikeassa ja geewee on lainannut ne useammasta lähteestä. Aikaisemmin tässä ketjussa todettiin, että selviä piirteitä on Lovecraftilaisuudesta ja saakuli.SirKaarlo kirjoitti:Rehellisesti, ei tullut mieleenkään ennen kuin luin tämän. Onhan niissä tiettyjä yhteneväisyyksiä, mutta itse olen aina ajatellut sanan C'tan Cthulhumaisesti koolla.
Pystytkö esittämään jotain konkreettista, että minä olen väärässä? Ja nimenomaan saakuli-teoria oikeassa?
Näin ollen, molemmat ovat oikeassa.
"Kasvatitte vihaani ja melkein tuhositte minut.
Mutta vahi teki minusta voimakkaamman!"
-Nöf loordi
Kynä-ääliöt.
Mutta vahi teki minusta voimakkaamman!"
-Nöf loordi
Kynä-ääliöt.
- The Captain
- Valvoja
Miten meidän mutuilumme eroaa GW:n mutuilusta? Tämän ketjun lukemalla huomaa GW:n edustajien antaneen jo useamman mutu-vastauksen.SirKaarlo kirjoitti: Paitsi jos laitetaan mailia GWn sälleille ja kysytään? Ja pilataan hyvä mutuilu ja peelojen uskonto- ja kirjallisuushistorian opetus? :)
-Miksi Jeesuksen ja Marian päät loistavat valoa?
-Niillä on suvussa halogeenejä.
-Niillä on suvussa halogeenejä.
Meidän mutuilussa ja GWn sällien mutuilussa on se ero, että me mutuilemme GWn mutuilusta, ei toisinpäin. Eli GW saa mutuilla mitä tykkää, mutta siihen ei parane mutuilla takaisin tai saa mututuomion.
Kohta §293898.12 suuresta kirjasta: ällös f-sanaa tule muuttaman omin päin, tai sinut mörökölli vie.
Tai jotain.
Kohta §293898.12 suuresta kirjasta: ällös f-sanaa tule muuttaman omin päin, tai sinut mörökölli vie.
Tai jotain.
JEA kirjoitti:LAINAUS:
Nightbringer=Azathoth, jonka "nimeä kukaan ei uskalla mainita". Suurin kaikista Cthulhu Mythoksen olennoista, Idioottijumala, joka hallitsee maailmaa. Nightbringer ja Azathoth herättävät molemmat samanlaista kauhua, ja ainoastaan hullut palvoisivat heitä.
Ja samaan hengenvetoon on lisättävä, että tämän lisäksi Cthulhu Mythoksessa ja Necroneissa on sama "fiilis"; muinainen, ihmistä vanhempi pahuus, vanhoja raunioita ja muinaisia sotia mahtavien rotujen välillä.
Engaging pilkunnussinta mode:
Itseasiassa Azathoth EI ole "He who is not to be named", se on Hastur.
Azathoth on lähempänä Outsideria, joka on ikäänkuin yhdistelmä Yog-Sothothia ja Azathothia.
Ja "K-tan" on muoto jota itse käytän C'tanista, ja "Khtulu" taas Cthulhusta. Olen pitkällisen pohdinnan jälkeen päätynyt ratkaisuun, että C'tan-nimi on todenäköisesti viittaus molempiin ehdotettuihin esikuviin.
Fluffin puolesta GW on ammentanut Howard-sedän satukirstusta oikein isolla kauhalla. Lukekaa muutama Lovecraftin tarina ja asian pitäisi olla selvä.
Nyt sitten toivomaan Necroneille Shoggotheja =D, Tekeli-li!
All hail the C'tan![/u]
LP LP -> LK HP