gashelr kirjoitti:jos ei ole varaa panostaa tähän harrastukseen ei kannata edes alottaa
Miksi muka ei kannattaisi? Ehdottomasti kannattaa aloittaa, jos kokee homman omakseen!
Uskoisin että ei kovinkaan monella ole niiden maalien tms. tarvikkeiden hankkiminen rahasta kiinni vaan lähinnä siitä ettei viittitä sijoittaa edes kohtalaisiin työkaluihin, vaikka varaa olisi parempiinkin. Voi se olla rahastakin kiinni, mutta kyllä sitä rahaa varmaan on jokaisella varaa ainakin kymppi tai pari tähän hommaan sijoittaa kuukaudessa ja jos tuntuu siltä ettei ole, niin kannattaa laittaa asiat tärkeysjärjestykseen. Itse vedän tätä hommaa aika pienellä budjetilla, olen jo kahdeksan vuotta vetänyt ja se on ihan positiivista että pyrkii/joutuu säästämään siinä missä on varaa säästää, esim. minusta on vähän turhaa ostaa montaa eripurkkia maalia, jos saman jutun voi tehdä kahta maalia sekoittamalla, omaan aseistukseeni kuuluu vain parikymmentä maalipurkkia jne.
Jaksaa aina huvittaa tyypit joilla on laittaa tähän harrastukseen rahaa niin, ostaa kaikki mahdolliset maalit ja tarvikkeet mitä vain saattaa kuvitella tarvitsevansa ja siltikään homma ei suju, ts. ei ne varusteet vaan se miten niitä käyttää, itse maalasi aluksi lähinnä vain perussetin maaleilla ja ihan hyvää jälkeä tuli ja edelleenkin pyrin hankkimaan vain kaiken ehdottoman tarpeellisen.
Eihän nuo Ratovaarin figut kummoisia ole, mutta aika harvan ekat figut ovat, noissa on kuitenkin maalit lähes oikeilla paikoillaan jne. eli suunta on hyvä ja kannattaa se rakentava kritiiki ja vinkit tuossa vaiheessa ottaa ihan nöyrästi vastaan. GW:n ohjeita ei kannata välttämättä seurata vaan hakea mieluummin sitä omaa tyyliä.
Ja sitten vielä: mitäs ihmettä nämä nöösit jotka jotain yhden rivin *hyi kun on rumia* kommentteja kirjoittelee luulevat tuolla oikein saavuttavansa? Kaikkia sammakoita ei tarvitsisi suustaan laukoa, jos tosissaan on sen komentin arvo pakkasen puolella. Perustetaanko sotuun topikki, "postaa tänne ensimmäinen figusi", niin varmaan jäisi monelta postaamatta ihan vain sen takia ettei yksinkertaisesti kehtaa.