"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Armeijan valinnan vaikeus...

Aloittelijoille ja vasta-alkajille tarkoitettu palsta, jossa uskaltaa kysyä vähän yksinkertaisempiakin asioita pelistä ja pelaamaan ryhtymisestä ilman tönimistä. Kokeneet vastaavat.
pikkupoika

Armeijan valinnan vaikeus...

Viesti Kirjoittaja pikkupoika »

Niin. Olen nyt aloittamassa FB:tä, mutta armeijasta ei ole mitään hajua. Auttaa saa...
Pitäisi lopettaa se itseleen valehtelu
Kelf

Viesti Kirjoittaja Kelf »

Half-breed

Viesti Kirjoittaja Half-breed »

Hmm, vastasin kysymyksiin rehellisesti ja silti tuo antoi minulle tulokseksi Empiren, vaikka en voisi kuvitellakkaan pelaavani sillä.

En oikein lämmennyt tuolle testille. No antaa parin kaverin testat vielä tuota.
2014 bänniä jo yhteensä ~3,5 kuukautta. Yrittäkää pistää paremmaksi.
Crayven
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Crayven »

Olen nyt aloittamassa FB:tä, mutta armeijasta ei ole mitään hajua.
APUA!

toivottavasti olet jo kysynyt itseltäsi seuraavat asiat ennen tätä.
Onko minulla laittaa ainakin 200-300€ tähän harrastukseen?
Osaanko englantia niin hyvin että sääntöjen lukeminen onnistuu?
Jaksanko maalata kaikki hankkimani figut?

Jos vastaus näihin kaikkiin on kyllä, niin sitten ehdottaisiin luottamaan siihen mikä itsestäsi tuntuu hyvältä. Kannattaa käydä GW:n sivuilla katsomassa eri armeijoiden figutarjontaa ja lukemassa niiden taustatarinoita.
Veni, Vidi, Vici
Xenon
Peliporukkavalvoja

Viesti Kirjoittaja Xenon »

Mietit vaan mitkä figut on kivan näköisiä ja mitkä tuntuvat kerättäviltä ja hauskoilta, ja sit vaan kipaset kauppaan ja ostat army bookin ja kattelet minkälaisen armeijan haluat kerätä.

http://uk.games-workshop.com/warhammer/ <---- sinne vaik alkuun

edit:vaihdoin linkin...
Rullakuski

Viesti Kirjoittaja Rullakuski »

Xenon kirjoitti:sit vaan kipaset kauppaan ja ostat army bookin
Mutta ensimmäisen armeijan kohdalla voi olla parempi ostaa ensin muutama loota figuja ennen armybookkia.

Ja sitten. Mitä haluat armeijaltasi? Ison massa armeijan vai vähän vähempi figuisen armeijan? Hienot modellit? hyvän pelitehon? (toisaalta kaikki armeijat ovat ihan tehokkaita jos osaa käyttää.) Ja jos jostain syystä se ensimmäinen armeija ei myöhemmin enää olekkaan kiva niin siitä vaan vaihtamaan sitä. Tosiaan hyvä englannin kielitaito on melkein pakollinen ja Warhammerit syövät melko paljon rahaa.
Stormdaemon

Viesti Kirjoittaja Stormdaemon »

Huoh... Tuo testi sanoo, etä Skavenit kuuluisivat minun hyllyilleni...

Uskoakseni aloittelijaystävillisiä armeijoita ovat örkit, kaaos, skavenit ja ylipäätänsä monipuoliset, mutta toimivat listat. Haltiat eivät siis kuulu näihin. En tiedä sinun suuntaumuksestasi, mutta useimmille fluffi ja ulkonäkö vat hyvin tärkeitä, joten harkitse niiden pohjalta. Sitten voi alkaa karsia vaihtoehtoja.
Miten sydämesi kutsuu,
niin liki rintaa pimeys on,
miten kuuma veren laulu
kaulallasi on.
Aco

Viesti Kirjoittaja Aco »

Tuo testi heitti minulle peruskaaosta. Aika lähellä sitä, mitä minä halusin (Nurgle).

Ja hakua kannattaa aina käyttää, ei siinä mitään häviä (paitsi postcounttia, kyynel :( ). Tästä aiheesta löytyy niin paljon keskustelua, ettet uskokaan ;)
lojuu kuin kotka, ampuu kuin eläintarha
Krokkelis

Viesti Kirjoittaja Krokkelis »

tuo testi on todella hyvä ja kertoi ainakin minun oman armeijani (lizardmenit).
I have atomed
Now I'm waiting
Waiting the call
Chance to reborn
Lihamestari

Viesti Kirjoittaja Lihamestari »

Stormdaemon kirjoitti: Uskoakseni aloittelijaystävillisiä armeijoita ovat örkit, kaaos, skavenit
Eli sinun mielestä armeijat, joilta löytyy 5+ sivullista erilaisten yksikköjen ja itse armeijan erikoissääntöjä, ovat helppoja pelata, ja helppoja aloittaa? Niin joo, kunhan ne säännöt oppii. Ja kuinkas kauan siinä menee?
Maailmojen Tuhoaja, Elävien Jumala, Taivaankannen Kannattaja, Vuori Kultainen,
ne nimiä on vain ja nimet otetaan nyt pois!
Jos kasvoillesi lankeat,
se mitä pelastaa?
Ratovaari

Viesti Kirjoittaja Ratovaari »

Lihamestari kirjoitti:
Stormdaemon kirjoitti: Uskoakseni aloittelijaystävillisiä armeijoita ovat örkit, kaaos, skavenit
Eli sinun mielestä armeijat, joilta löytyy 5+ sivullista erilaisten yksikköjen ja itse armeijan erikoissääntöjä, ovat helppoja pelata, ja helppoja aloittaa? Niin joo, kunhan ne säännöt oppii. Ja kuinkas kauan siinä menee?
Ei kauaa, alussa voi luntata kirjasta.

Aloittelijaystävällisin armeija on minusta kylläkin Empire, eikä mitkän örkit, kaaos tai skavenit, kaaos on pikemminkin vaikea kuin helppo (kaiken maailman jumalten, demonien, beastien sun muiden kanssa tappeleminen, ratsuväestä puhumattakaan), skavenit tukevat niin massa armeijoita että, ja örkit, no, se voisi sopia aloittelijalle.
Hammerheart kirjoitti: Ota mallia vaikka Gorkiporkista, Exocowboysta tai Ratovaarista.
Illumina

Viesti Kirjoittaja Illumina »

Ratovaari kirjoitti:
Ei kauaa, alussa voi luntata kirjasta.
Voihan sitä myöhemminkin, mutta luulisi armeijan, jonka erikoissääntöjä on vain sivullinen sopisi aloittelijalle paremmin.
Aloittelijaystävällisin armeija on minusta kylläkin Empire, eikä mitkän örkit, kaaos tai skavenit, kaaos on pikemminkin vaikea kuin helppo (kaiken maailman jumalten, demonien, beastien sun muiden kanssa tappeleminen, ratsuväestä puhumattakaan), skavenit tukevat niin massa armeijoita että, ja örkit, no, se voisi sopia aloittelijalle.
Mietippä tuota kirjoitteluasi ;). No minun nyt viimeiseksi kannattaisi tulla tuosta puhumaan...

Minäkin sanoisin empiren olevan aloittelijalle hyvä. Itsekin olisin aloittanut heillä, mutta röyhelöpöksyfigut eivät iskeneet.
Miksi ei chaos? Ei useita sivuja erikoissääntöjä. Suurin osa säännöistä taitaa olla demonien, joita ei ole pakko käyttää. Ampumistakaan ei tarvitse ajatella ;).
Brettien luulisin olevan kohtuullisen helpohkoja... ei niin mutkikkaita, kun lancen ja niiden wardihömpötysten lisäksi ei taida olla kauheasti erikoissääntöjä, vai?
Illumina jyrää tyttöenergialla päälle! -Nilarakh

Niin... kai tää Illuminan tyttöjuttu on aika ainutlaatunen, ainakin näin sotun puitteissa. -Mer'siles
Hirôka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Hirôka »

Mulle tuo testintynkä pätkäytti kyllä ihan vastakkaisen armeijan mitä kerään, nimittään Khornen. Liskot ei tykkää nytten. :D

Itte alootin liskoilla ja kerään niitä edelleen. Mua niissä miellytti niiden anti-ihmisyys (roar, kunnon epäihmisiä), figut ja fluffi. Niissä on jotain kiehtovaa. Liskoista saa muutenki aika vivahteikkaan armeijan. Aion itte kerätä sauruksia aika paljo eli armeijastani tulisi lähistelypainotteinen. Ja liskoilta tunnetusti löytyy kaikkea. Kovan lähistelykapasiteetin lisäks armeijaa saa johtamaan oikean magian mestarin (ellei jopa juuston) slannin, jota saa vielä generationeiden avulla voimakkaammaksi.

Mutta makuasiat ovat makuasioita.
Suicide is the proof of life.
Horde Lover

Viesti Kirjoittaja Horde Lover »

mulle toi testi anto chaoksen, mutta kyllä se mun armeija on O&G. Kannattaa pelata sellaista armeijaa mikä 1. miellyttää silmää 2. kuulostaa hyvälle
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “FB: Perusteet”