"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Maalinpoistoa muovifiguista?

Miniatyyrien maalaukseen, konvertoimiseen sekä maastontekoon liittyvät kinkkiset kysymykset ja ongelmat.
Thorgal

Maalinpoistoa muovifiguista?

Viesti Kirjoittaja Thorgal »

Ongelmana on taas kerran se että maalaus meni päin mäntyä ja maalit pitäisi saada pois. En voi maalata päälle koska kerros on jo nyt liian paksu. Onko mitään hyviä tekniikoita poistaa maalia muovifiguista? Mielellään jotain sellaista joka ei vahingoita figussa olevaa green stuffia.
"Have the lambs stopped screaming yet, dear?"
"Lambs? What lambs? Great! Now I'm hungry!"
jullevi
Valvoja

Viesti Kirjoittaja jullevi »

Onko mitään hyviä tekniikoita poistaa maalia muovifiguista?
Kokeilitko hakua?
"It's a great excuse to start collecting ANOTHER army. One can never have enough armies and starting a new one is always exciting."
JuhoL

Re: Maalinpoistoa muovifiguista?

Viesti Kirjoittaja JuhoL »

Thorgal kirjoitti:Ongelmana on taas kerran se että maalaus meni päin mäntyä ja maalit pitäisi saada pois
Ja figuja suosittelen menemään päin mäntysuopaa
Ratovaari

Viesti Kirjoittaja Ratovaari »

Jarruneste tai lakkabensiini.
Hammerheart kirjoitti: Ota mallia vaikka Gorkiporkista, Exocowboysta tai Ratovaarista.
Hands_of_blue

Viesti Kirjoittaja Hands_of_blue »

Anteeksi, että valtaan toisen topiccia mutta en näin vähäpätöisen seikan takia viitsi perustaa sotavasaraan 103:tta maalinpoistotopiccia.

Eli onko jollain kokemusta maalien poistamisesta muovisista tankeista, jos siis upotan tankin jarrunesteeseen imeekö tankki itsensä täyteen, jonka jälkeen sen tyhjentäminen on mahdotonta kun jarruneste ei oikein tykkää haihtuakkaan? Jos jollain on hyvä kikka tankkien puhdistamiseen niin jakakoot tietonsa, en viitsisi alkaa hajottamaan tankkeja osiinkaan niin kuin tein monoliitilleni, Leman russit kun tuppaavat olemaan vähän monoliittia tukevampaa tekoa.

Niin ja vielä alkuperäiseen kysymykseen: Käytä jarrunestettä!
armored walker
Sotavasaran Maalaajamestari 2008

Viesti Kirjoittaja armored walker »

Poistin just maalit vanhasta rhinosta Fairy power sprayllä, se suihkutetaan pullosta suoraan figun päälle ja annetaan vaikuttaa n. 30 - 60 min, sitten vesihuuhtelu / hammasharja. Ei siis tarvi liottaa. Hanskoja kannattaa käyttää, kuivaa ihoa muuten.

Jos huuhteluvettä / ainetta menee tankin sisään eikä tule pois, voi porata pieniä reikiä "näkymättömiin" paikkoihin ja antaa valua pois...
Garoth
Valvoja

Viesti Kirjoittaja Garoth »

armored walker kirjoitti: Jos huuhteluvettä / ainetta menee tankin sisään eikä tule pois, voi porata pieniä reikiä "näkymättömiin" paikkoihin ja antaa valua pois...
Tai näkyviin, ja tehdään samalla kertaa luodinreikiä...
Hands_of_blue

Viesti Kirjoittaja Hands_of_blue »

armored walker kirjoitti:Poistin just maalit vanhasta rhinosta Fairy power sprayllä, se suihkutetaan pullosta suoraan figun päälle ja annetaan vaikuttaa n. 30 - 60 min, sitten vesihuuhtelu / hammasharja. Ei siis tarvi liottaa. Hanskoja kannattaa käyttää, kuivaa ihoa muuten.

Jos huuhteluvettä / ainetta menee tankin sisään eikä tule pois, voi porata pieniä reikiä "näkymättömiin" paikkoihin ja antaa valua pois...
Kiitosta...

Poistaako tuo myös lakan, yhdessä Leman Russeissani kun on edellisen omistajan toimesta melko runsas kerros lakkaa?
gawd

Viesti Kirjoittaja gawd »

Draven kirjoitti:
armored walker kirjoitti:Poistin just maalit vanhasta rhinosta Fairy power sprayllä, se suihkutetaan pullosta suoraan figun päälle ja annetaan vaikuttaa n. 30 - 60 min, sitten vesihuuhtelu / hammasharja. Ei siis tarvi liottaa. Hanskoja kannattaa käyttää, kuivaa ihoa muuten.

Kiitosta...

Poistaako tuo myös lakan, yhdessä Leman Russeissani kun on edellisen omistajan toimesta melko runsas kerros lakkaa?
itse fairysta en tedä mutta ainakin aineet mitä itse olen käyttänyt niin ovat lakat vieneet mennessään..(jarruneste,kynsilakanpoistoaine)
big or small,we loot it all.hmph..
armored walker
Sotavasaran Maalaajamestari 2008

Viesti Kirjoittaja armored walker »

armored walker kirjoitti:
Poistin just maalit vanhasta rhinosta Fairy power sprayllä, se suihkutetaan pullosta suoraan figun päälle ja annetaan vaikuttaa n. 30 - 60 min, sitten vesihuuhtelu / hammasharja. Ei siis tarvi liottaa. Hanskoja kannattaa käyttää, kuivaa ihoa muuten.

Kiitosta...

Poistaa, pullon kyljessä nimenomaan varoitetaan käyttämästä maalatuille tai lakatuille pinnoille, joten mehän käytetään! Tämä Fairy Power Spray ei ole siis se astianpesuaine, vaan rasvalle ja "vaikeille tahroille" tarkoitettu yleispuhdistusaine.
Markkola

Viesti Kirjoittaja Markkola »

Alkoholipohjaiset tuotteet, kuten Sinoli ja Marinoli, toimivat myös mainiosti.
USA upotti Estonian, aiheutti Kekkosen kaljun, järjesti jäävuoren Titanicin eteen, tappoi dinosaurukset ja aiheutti myös alkuräjähdyksen.
The Captain
Valvoja

Viesti Kirjoittaja The Captain »

gawd kirjoitti: itse fairysta en tedä mutta ainakin aineet mitä itse olen käyttänyt niin ovat lakat vieneet mennessään..(jarruneste,kynsilakanpoistoaine)
Kynsilakanpoistoaine vie muovifiguista mennessään aika lailla muutakin kuin lakkakerroksen...
-Miksi Jeesuksen ja Marian päät loistavat valoa?
-Niillä on suvussa halogeenejä.
Perzzza
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Perzzza »

The Captain kirjoitti:
gawd kirjoitti: itse fairysta en tedä mutta ainakin aineet mitä itse olen käyttänyt niin ovat lakat vieneet mennessään..(jarruneste,kynsilakanpoistoaine)
Kynsilakanpoistoaine vie muovifiguista mennessään aika lailla muutakin kuin lakkakerroksen...
Kokeiltu Chimeran pohjaan. Riemunkiljahdukset maalin poistuessa vaihtuivat tuskan huudoiksi kun muovi alkoi kuplia ja sulaa. Slurps.

Kyllä lähtee!

(onneksi kokeilin vain pohjalevyyn)
niih.
Believer

Viesti Kirjoittaja Believer »

Tuulilasin pesuneste tai sinoli/marinoli/masinoli... muutamaksi vuorokaudeksi lasipurkkiin lojumaan niin väri irtoaa suhteellisen hyvin kynsiharjalla. Hammastikulla hienovaraisesti kun "raapii" niin saa yksityiskohdista värin pois.

Olen pitänyt sekä metalliset että muoviset yllä mainituissa nesteissä viikon, eikä muovi ole muuttunut (sulanut jne). En sitten tiedä acetonista, mutta ainakin se viilipurkin pohja sulas sillä niin että neste valui pöydälle joten sitä kannattaa varoa.

Mäntysuopakin kyllä kuulemma toimii, kuten täällä onkin jo tullut selväksi.
Xenon
Peliporukkavalvoja

Viesti Kirjoittaja Xenon »

Nä on näit sotun perustopiceja ;)

Mut joo itse olen aina mäntysyövällä...
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Maalaus, konverttaus ja maiseman teko”