Maalinpoistoa muovifiguista?
Maalinpoistoa muovifiguista?
Ongelmana on taas kerran se että maalaus meni päin mäntyä ja maalit pitäisi saada pois. En voi maalata päälle koska kerros on jo nyt liian paksu. Onko mitään hyviä tekniikoita poistaa maalia muovifiguista? Mielellään jotain sellaista joka ei vahingoita figussa olevaa green stuffia.
"Have the lambs stopped screaming yet, dear?"
"Lambs? What lambs? Great! Now I'm hungry!"
"Lambs? What lambs? Great! Now I'm hungry!"
Re: Maalinpoistoa muovifiguista?
Ja figuja suosittelen menemään päin mäntysuopaaThorgal kirjoitti:Ongelmana on taas kerran se että maalaus meni päin mäntyä ja maalit pitäisi saada pois
- Hands_of_blue
Anteeksi, että valtaan toisen topiccia mutta en näin vähäpätöisen seikan takia viitsi perustaa sotavasaraan 103:tta maalinpoistotopiccia.
Eli onko jollain kokemusta maalien poistamisesta muovisista tankeista, jos siis upotan tankin jarrunesteeseen imeekö tankki itsensä täyteen, jonka jälkeen sen tyhjentäminen on mahdotonta kun jarruneste ei oikein tykkää haihtuakkaan? Jos jollain on hyvä kikka tankkien puhdistamiseen niin jakakoot tietonsa, en viitsisi alkaa hajottamaan tankkeja osiinkaan niin kuin tein monoliitilleni, Leman russit kun tuppaavat olemaan vähän monoliittia tukevampaa tekoa.
Niin ja vielä alkuperäiseen kysymykseen: Käytä jarrunestettä!
Eli onko jollain kokemusta maalien poistamisesta muovisista tankeista, jos siis upotan tankin jarrunesteeseen imeekö tankki itsensä täyteen, jonka jälkeen sen tyhjentäminen on mahdotonta kun jarruneste ei oikein tykkää haihtuakkaan? Jos jollain on hyvä kikka tankkien puhdistamiseen niin jakakoot tietonsa, en viitsisi alkaa hajottamaan tankkeja osiinkaan niin kuin tein monoliitilleni, Leman russit kun tuppaavat olemaan vähän monoliittia tukevampaa tekoa.
Niin ja vielä alkuperäiseen kysymykseen: Käytä jarrunestettä!
- armored walker
- Sotavasaran Maalaajamestari 2008
Poistin just maalit vanhasta rhinosta Fairy power sprayllä, se suihkutetaan pullosta suoraan figun päälle ja annetaan vaikuttaa n. 30 - 60 min, sitten vesihuuhtelu / hammasharja. Ei siis tarvi liottaa. Hanskoja kannattaa käyttää, kuivaa ihoa muuten.
Jos huuhteluvettä / ainetta menee tankin sisään eikä tule pois, voi porata pieniä reikiä "näkymättömiin" paikkoihin ja antaa valua pois...
Jos huuhteluvettä / ainetta menee tankin sisään eikä tule pois, voi porata pieniä reikiä "näkymättömiin" paikkoihin ja antaa valua pois...
- Hands_of_blue
Kiitosta...armored walker kirjoitti:Poistin just maalit vanhasta rhinosta Fairy power sprayllä, se suihkutetaan pullosta suoraan figun päälle ja annetaan vaikuttaa n. 30 - 60 min, sitten vesihuuhtelu / hammasharja. Ei siis tarvi liottaa. Hanskoja kannattaa käyttää, kuivaa ihoa muuten.
Poistaako tuo myös lakan, yhdessä Leman Russeissani kun on edellisen omistajan toimesta melko runsas kerros lakkaa?
itse fairysta en tedä mutta ainakin aineet mitä itse olen käyttänyt niin ovat lakat vieneet mennessään..(jarruneste,kynsilakanpoistoaine)Draven kirjoitti:Kiitosta...armored walker kirjoitti:Poistin just maalit vanhasta rhinosta Fairy power sprayllä, se suihkutetaan pullosta suoraan figun päälle ja annetaan vaikuttaa n. 30 - 60 min, sitten vesihuuhtelu / hammasharja. Ei siis tarvi liottaa. Hanskoja kannattaa käyttää, kuivaa ihoa muuten.
Poistaako tuo myös lakan, yhdessä Leman Russeissani kun on edellisen omistajan toimesta melko runsas kerros lakkaa?
big or small,we loot it all.hmph..
- armored walker
- Sotavasaran Maalaajamestari 2008
Poistaa, pullon kyljessä nimenomaan varoitetaan käyttämästä maalatuille tai lakatuille pinnoille, joten mehän käytetään! Tämä Fairy Power Spray ei ole siis se astianpesuaine, vaan rasvalle ja "vaikeille tahroille" tarkoitettu yleispuhdistusaine.armored walker kirjoitti:
Poistin just maalit vanhasta rhinosta Fairy power sprayllä, se suihkutetaan pullosta suoraan figun päälle ja annetaan vaikuttaa n. 30 - 60 min, sitten vesihuuhtelu / hammasharja. Ei siis tarvi liottaa. Hanskoja kannattaa käyttää, kuivaa ihoa muuten.
Kiitosta...
- The Captain
- Valvoja
Kynsilakanpoistoaine vie muovifiguista mennessään aika lailla muutakin kuin lakkakerroksen...gawd kirjoitti: itse fairysta en tedä mutta ainakin aineet mitä itse olen käyttänyt niin ovat lakat vieneet mennessään..(jarruneste,kynsilakanpoistoaine)
-Miksi Jeesuksen ja Marian päät loistavat valoa?
-Niillä on suvussa halogeenejä.
-Niillä on suvussa halogeenejä.
Kokeiltu Chimeran pohjaan. Riemunkiljahdukset maalin poistuessa vaihtuivat tuskan huudoiksi kun muovi alkoi kuplia ja sulaa. Slurps.The Captain kirjoitti:Kynsilakanpoistoaine vie muovifiguista mennessään aika lailla muutakin kuin lakkakerroksen...gawd kirjoitti: itse fairysta en tedä mutta ainakin aineet mitä itse olen käyttänyt niin ovat lakat vieneet mennessään..(jarruneste,kynsilakanpoistoaine)
Kyllä lähtee!
(onneksi kokeilin vain pohjalevyyn)
niih.
Tuulilasin pesuneste tai sinoli/marinoli/masinoli... muutamaksi vuorokaudeksi lasipurkkiin lojumaan niin väri irtoaa suhteellisen hyvin kynsiharjalla. Hammastikulla hienovaraisesti kun "raapii" niin saa yksityiskohdista värin pois.
Olen pitänyt sekä metalliset että muoviset yllä mainituissa nesteissä viikon, eikä muovi ole muuttunut (sulanut jne). En sitten tiedä acetonista, mutta ainakin se viilipurkin pohja sulas sillä niin että neste valui pöydälle joten sitä kannattaa varoa.
Mäntysuopakin kyllä kuulemma toimii, kuten täällä onkin jo tullut selväksi.
Olen pitänyt sekä metalliset että muoviset yllä mainituissa nesteissä viikon, eikä muovi ole muuttunut (sulanut jne). En sitten tiedä acetonista, mutta ainakin se viilipurkin pohja sulas sillä niin että neste valui pöydälle joten sitä kannattaa varoa.
Mäntysuopakin kyllä kuulemma toimii, kuten täällä onkin jo tullut selväksi.