Luovuttaminen (ei pelissä kesken, vaan silleen kokonaan)

Warhammer Fantasy Battles -pelin palsta, jossa on tarkoitus keskustella kaikista niistä aiheista, jotka eivät sovellu muihin otsikoihin. Kysymyksiinkin vastataan, mutta käytä kuitenkin ensin hakua.
Naldor

Luovuttaminen (ei pelissä kesken, vaan silleen kokonaan)

Viesti Kirjoittaja Naldor »

Eli onko väärin luovuttaa yrittäminen voittaa (unbeatable ever chosen imba playeria vastaan) WH:ssa ja olla suostumatta pelaamaan ainakaan vähään aikaan koska on hävinnyt 96% peleistä ja on puhti mennnyt...itselleni kävi näin ja noh vastustajalleni (hän varmaan vastaa tähän topicciin hyvin vihaisena ja puolustatuvalla kannalla (niinkuin pitääkin ;))) ei oikein miellyttänyt, että sanoin että en aijo pelaa kuin 2 peliä hänen uutta armeijaansa vastaan (käävät) (ne 2 peliä on molemmilla roduillani) jos häviän nekin massacrella...Niin se on sitten over by me.

Jos haluatte selityksen minulta miksi niin tässä:
"Onko ehkä hieman häiritsevää kun on pelannu monta vuotta WH:lla ja hävinnyt kanssa lähes kaikki pelit, ajatellen että hän on parempi pelaaja ja armeijat joita hän kerää ovat pikkuisen parempia kuin minun armeijani. Sitten käy niin että hän aloittaa uuden armeijan keräämisen ja on niinkuin "noob" koska ei niillä käävillä ole pahemmin pelannut ennen ja on siten aloittelija ja silti voittaa minut Massacrella (kaikki häviöni lähes aina Massacreja) ja itse olen havainnut että en tämän paremmaksi kehity (seinä tuli vastaan) joten hän voi vain kehittyä pelaamaan kääpiöillä...joten se on minulle That's it"

Ja mielipiteitä satelemaan...
"Glory, Honor & Victory over Death"
Iceman
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Iceman »

Mikäli ei pelaaminen kiinnosta, niin silloinhan ei kannata pelata. Mikäli häviää toistuvasti, niin tappion jälkeen kannattaa analysoida missä meni vikaan. Noppiinkaan ei voi aina kaatua, joten syy löytyy siitä pelipöydän vierestä.

Onko valinnut listan ihan päin honkia, varsinkin jos tietää etukäteen millä rodulla kaveri pelaa ja pääosin tietää mitä figujakin hän vielä käyttää. Tuliko pelissä tehtyä typeriä päätöksiä ja mitä niistä voi oppia?

Jokaiseen peliin lähdettäessä asenteella "työntelen näitä figuja pitkin pöytää kunnes vastustaja joko tappaa ne ampumalla/magialla tai tulee iholla niitä tappamaan" ei tarvitse hirveästi miettiä miksi häviää jatkuvasti.
"I reject your reality and substitute my own!"
Adam Savage
Skrixqueek
Peliporukkavalvoja

Viesti Kirjoittaja Skrixqueek »

heitä listasi sotavasaraan. sitten kun olet saanut sen kursitettua sotulaisilla, pelaa kaveriasi vastaan. aina kun tapahtuu sinun joukoillesi epäedullista, niin kirjoita se ylös.

jos voitit pelin - bravo! mutta jos hävisit, niin lueppas ne kohdat missä meni pieleen. paljastitko flänkkisi? laitoitko velhon screenaamaan? (on nähty tällaistakin!)

jokainen siirto, joka aiheutti katastrofin pelikentällä kirjataan ylös. seuraavssa pelissä käyt sitten läpi kaikki nuo kohdat ennen kuin teet siirtosi - ei tule vähän ajan päästä enää virhesiirtoja. ajan kanssa voit unohtaa listan.

minä tein näin (en tosin tuota listajuttua) ja häviöputkeni muuttui voittoputkeksi.

on tietty mahdollista, että kaverisi juustottaa tai xiittaa.
El Capitan
Peliporukkavalvoja

Viesti Kirjoittaja El Capitan »

Itsellänikin on tällä hetkellä menossa sama ongelma ettei tahdo löyttää voiton iskua, mutta kun häviän niin syttyy pieni pahoilainen sisälläni joka haluaa lisää ja lisää ja lisää kunnes tulee se voitto.

Ei voi voittaa, jos unohtaa erikoisia tavaroita, joita ei ole ennen käyttänyt tai tekee jatkuvasti liike virheitä. Tärkein asia joka ratkaisee hyvinkin paljon pelin kulun on deploijaaminen, siinä jos jossain ei saa kämmiä. Ota joku irrallinen paperi ja piirrä siihen kartta ja tee siihen alustavat suunnitelmat (itse tein tätä ja tuli voittoja), jotka sitten voivat muuttua pelin kulussa.

Tuttu vastus, tutut pelitavat. Tiedät mitä hän ottaa joten valmistaudu siihen ja jätä kivoja yllätyksiä hihan sisälle.

Enpä nyt tässä muutakaan sanomista keksi.

El edit: Kun häviää monesti silloin tulee paremmat voiton juhlat.
Soturin ei tarvitse vuodattaa verta voittaakseen taistelun.
- Sinitähti
Viiksu

Viesti Kirjoittaja Viiksu »

Kokemusta löytyy...............todella paljon. Olen itse nyt harrastanut FB:tä noin 5 vuotta ja 2,5 vuotta alkuajastani pelasin Empirellä. Kaverilla jota vastaan pelasin oli VC ja hävisin noin 80% peleistä. Lopulta päädyin vaihtamaan armeijaa. Armeijan vaihtaminen on pääosin se viimeinen keino ennen totaalista lopettamista. Kannattaa kokeilla (olen itse kokeillut jokaista armeijaa ja tunnen kaikki kirjat läpi kuin omat taskuni). Jos armeijan valinnassa on vaikeuksia niin kysy sotulaisilta tai mäkin voin avittaa jos lähetät yv:tä.
Illumina

Viesti Kirjoittaja Illumina »

Vastaus: Älä pelaa dark elffeillä! ;)(varmuudeksi)

No nuita viisaita ohjeita minulla ei ole jo mainittujen lisäksi yhtään.
Illumina jyrää tyttöenergialla päälle! -Nilarakh

Niin... kai tää Illuminan tyttöjuttu on aika ainutlaatunen, ainakin näin sotun puitteissa. -Mer'siles
Nitrone

Viesti Kirjoittaja Nitrone »

Klaukkalassa on muutenkin mielestäni liian vähän 'hammeristeja, joten päätä pystyyn ja aloitat jonkun hyvän jengin (Dark Elffi ei ole hyvä jengi) ja sitten nöyryytätä kaveriasi.
"Time is a great teacher, but unfortunately it kills all its pupils" - Louis Hector Berlioz
Wompatti

Viesti Kirjoittaja Wompatti »

NiTRONE kirjoitti:Klaukkalassa on muutenkin mielestäni liian vähän 'hammeristeja, joten päätä pystyyn ja aloitat jonkun hyvän jengin (Dark Elffi ei ole hyvä jengi) ja sitten nöyryytätä kaveriasi.
Kuinka niin? Dark elffit eivät ole minun mielestäni mitenkään "huonoja". Pitää vain osata pelata edes hieman pelkän nopan heittelyn sijaan.
Ihmiskilpi

Viesti Kirjoittaja Ihmiskilpi »

Wompatti kirjoitti:
NiTRONE kirjoitti:Klaukkalassa on muutenkin mielestäni liian vähän 'hammeristeja, joten päätä pystyyn ja aloitat jonkun hyvän jengin (Dark Elffi ei ole hyvä jengi) ja sitten nöyryytätä kaveriasi.
Kuinka niin? Dark elffit eivät ole minun mielestäni mitenkään "huonoja". Pitää vain osata pelata edes hieman pelkän nopan heittelyn sijaan.
Niinpä. Sitäpaitsi 'tavallisella' listalla voittaminen on paljon palkitsevampaa kuin jollain juustohöntsyttelyllä, vai? Minusta ainakin. Ei muuta kun kyselemään taktiikkaneuvoja ja hakemaan palautetta armeijalistoista. Eikä pelistä aina nauti, ja jos tilanne on noinkin paha, ei pieni tauko vasaroista ole varmastikaan pahitteeksi.
Servant

Viesti Kirjoittaja Servant »

Itseäni ei ole tuo häviäminen oikeastaan koskaan haitannut. Pelit ovat tiukkoja, listat enemmän tai vähemmän kovia ja pelaajillakin on kokemusta. Tiettyä hölmöilyä tulee tehtyä välillä, mutta tarpeeksi monen pienellä aikavälillä tapahtuneen pelin jälkeen ne jäävät pois (ts. Turnaus). Useimmiten itse pelitapahtumaan liittyy niin paljon kaikkea muuta, että pelin kulku muutamia legendaarisia lähitaisteluita yms. tapahtumia lukuunottamatta on toissijaista. Keskustelu uutuuksista, armeijan edistymisestä, fluffista ja ihan puhdasta spekulointia ja tyhjän jauhantaa, harrastuksen suola.

Osaltaan häviämiseen tietysti vaikuttaa tietty ylämäki armeijan/pelaajien suhteen, mutta kun sitä ei ajattele niin..

Muistan kyllä hyvin omat ensimmäiset pelit, jotka tuli poikkeuksetta hävittyä. Draw oli huippusuoritus. Sitten pikkuhiljaa jotain tarttui. Ottaa esimerkiksi jonkun tietyn tavoitteen peliin, esimerkiksi tietyn unitin listiminen. Sitten useimmissa peleissä ottaa eri tavoitteita ja lopulta koittaa yhdistää näitä. Eli step-by-step.

Pelaamista tulee siis harjoitettua aina kun mahdollista (harvoin), maalaaminen taas jää paljon helpommin.
Naldor

Ihmiskilpi kirjoitti:
Wompatti kirjoitti:
Niinpä. Sitäpaitsi 'tavallisella' listalla voittaminen on paljon palkitsevampaa kuin jollain juustohöntsyttelyllä, vai? Minusta ainakin. Ei muuta kun kyselemään taktiikkaneuvoja ja hakemaan palautetta armeijalistoista. Eikä pelistä aina nauti, ja jos tilanne on noinkin paha, ei pieni tauko vasaroista ole varmastikaan pahitteeksi.
olen ihan samaa mieltä että tykkään pelaa normaaleilla listoilla (ja suosin jalkaväkeä), mutta kaverini saa enemmän "kiksejä" juustolista vs. juusto lista voitoista...toisin kuin minä..
Ja en Tod. lopeta delffeilä pelaamista koska nautin niillä pelaamisella (enkä IMO ole huonokaan, koska massacre voittoja muita vastaan ole joskus saanut ja pari on sanonut delffejä ylivoimaiseksi (repesin siinä kohtaan)...vastustajani voi olla toista mieltä peli taidoistani)

Armeija listoja on vähän turha pistää tänne kun hänpä saattaa niitä täältä kurkkia ja olen kyllä yrittänyt annetuilla listoilla...häviö tuli taas :'(.
Omistan 2 armeijlaa...kolmatta en ala keräämään yritän pärjätä näillä (toinen on kaaoksen mortal Tzeentch (ei beasteja tai demoni legioonaa))

Lisää vain kommenttia kehiin...
El Capitan
Peliporukkavalvoja

Viesti Kirjoittaja El Capitan »

Naldor kirjoitti:Armeija listoja on vähän turha pistää tänne kun hänpä saattaa niitä täältä kurkkia.
Eipä pelaa rehdisti sitten. Tulla ja kurkkia toisen listaa. Kun tämä tapahtuu sinun ei tarvitse olla pettynyt häviöstä, koska vastuksesi "huijasi".

Kannattaa vain tehdä lista ja laittaa tänne ja ajan kanssa tulee Kalle89 (nimi muutettu) sanomaan oman mielipiteensä ja muitakin alkaaa tulla. Parannuksia älä laita siihen (hämää vihua) vaan tee se kaikessa salassa huoneesi pimeimmässä nurkassa. Tällöin vihu ei tiedä mitä muutit ja lista kusee.
Soturin ei tarvitse vuodattaa verta voittaakseen taistelun.
- Sinitähti
Teräratas
Valvoja

Viesti Kirjoittaja Teräratas »

Ehkä Dark Elffien "fluffilista" ei todellakaan sovi minkään turnausjyrän kurittamiseen kovin hyvin. Päälle kun vielä lisää sen, että haltiat eivät taida olla niitä kaikkein parhaiten virheitä anteeksi antavia joukkoja (kalliita pisteissä, kuolevat helposti), niin etpä ole kovin helppoa tietä itsellesi valinnut.

Sinäällään lähtöasetelma ei ole kovin hyvä, kun vastakkain on "fluffipelaaja" ja "powerpelaaja". Kuten totesit itsekin, pelaajat nauttivat tuolloin eri asioista.

Koeta löytää joku keskitie, kokeilkaa vaikka kampanjan tai erikoisempien scenaarioiden pelaamista, jossa yksiköitä on hieman rajoitettummin käytössä, tai vastaavaa. Jos ei onnistu, niin etsi itsesi kanssa samanhenkisiä pelikavereita. Jos sekään ei onnistu, niin sitten jäljelle jää lähinnä kehittää itseään joko ihmisenä tai pelaajana. Tai hankkia parempaa tekemistä.
Scar-Veteran

Viesti Kirjoittaja Scar-Veteran »

Siis minä olen se "everchosen imba player", jota naldor ei saa voitettua.

En kyllä ymmärrä missä mättää, kun naldor ei saa minua voitettua. Pelaan liskoilla lähes poikkeuksetta lähes samalla listalla, ja naldor tietää sen. Ja en ainakaan itse näe itseäni powerpelaajana ja naldoria fluffipelaajana (eipä ole näkynyt kentällä witch elffejä tai blackguardeja).

Naldorin peli tyyli ei ole fluffilista, yleensä hänen listansa ovat keskivertoja parempia. Minä taas pelaan sellaisella listalla millä pidän pelata, ja jolla voi voittaa. Lähes aina listassa on jaguaari saurus, 2x 20 saurus ja skinkkejä ja jotain sekalaista (1k peleissä). Yleensä naldor väittää, että delffeillä ei voi voittaa liskoja (tai jotain sen tapaista), mutta kerran minä pelasin delffeillä ja hän liskoilla, ja massacre voittohan minulle sieltä tuli.

Ja jos naldor sanoo, että pistää listansa tänne, niin en minä sitä mene kurkkimaan. Ja on naldorilla niitäkin vastustajia, joita hän pieksee massacrella, eli ei hän ainakaan kaikkia pelejänsä häviä. Minusta ainakin tänne on tullut hyviä vinkkejä, joita kannattaisi kokeilla.

Ja se että olisin "noob" ensimmäisissä dwarf peleissäni, on kyllä täyttä bullshittiä. Olen pelannut kääppiä vastaan aika monesti, ja tiedän miten hammeria pelataan. Ja kun sitä armeija kirjaa tulee tutkittua aika kauan ennen ensimmäistä peliä.
"So long as there is light, there is a shadow"
Naldor

Scar-Veteran kirjoitti:Siis minä olen se "everchosen imba player", jota naldor ei saa voitettua.

En kyllä ymmärrä missä mättää, kun naldor ei saa minua voitettua. Pelaan liskoilla lähes poikkeuksetta lähes samalla listalla, ja naldor tietää sen. Ja en ainakaan itse näe itseäni powerpelaajana ja naldoria fluffipelaajana (eipä ole näkynyt kentällä witch elffejä tai blackguardeja).

Naldorin peli tyyli ei ole fluffilista, yleensä hänen listansa ovat keskivertoja parempia. Minä taas pelaan sellaisella listalla millä pidän pelata, ja jolla voi voittaa. Lähes aina listassa on jaguaari saurus, 2x 20 saurus ja skinkkejä ja jotain sekalaista (1k peleissä). Yleensä naldor väittää, että delffeillä ei voi voittaa liskoja (tai jotain sen tapaista), mutta kerran minä pelasin delffeillä ja hän liskoilla, ja massacre voittohan minulle sieltä tuli.

Ja jos naldor sanoo, että pistää listansa tänne, niin en minä sitä mene kurkkimaan. Ja on naldorilla niitäkin vastustajia, joita hän pieksee massacrella, eli ei hän ainakaan kaikkia pelejänsä häviä. Minusta ainakin tänne on tullut hyviä vinkkejä, joita kannattaisi kokeilla.

Ja se että olisin "noob" ensimmäisissä dwarf peleissäni, on kyllä täyttä bullshittiä. Olen pelannut kääppiä vastaan aika monesti, ja tiedän miten hammeria pelataan. Ja kun sitä armeija kirjaa tulee tutkittua aika kauan ennen ensimmäistä peliä.
no "noob" juttuhan on niin että tuskin Prokaan olet heti ekassa pelissä.

Minä en useimmiten käytä Black Guardeja koska en omista modelleja enkä käyttäisi Rare Slottia niin huonoon yksikköön (eipä sinullakaan Tempe Guardeja ole) ja Witch elffejä en käytä koska Skinkki yksikkö Chargessa hoitelisi niitä tai muuten vaan ampumalla oikein hilpeään tahtin

Ja Imo on minulle ainakin listaa tehdessä useimmiten mielessä Fluffillinen pohja ja en tietenkään "paskoja listoja tee" mutta en kyllä juustojakaan.

Itse vastustan cavarly listoja ja niitä minulla pitäisi olla että voittaisin (niinkuin Scaari tietää), mutta harvoin tykkään ottaa yhtä yksikköä enempää cavarlya (joskus ehkä 2:kin yksikköä).
Xenon
Peliporukkavalvoja

Viesti Kirjoittaja Xenon »

Jos haluat todella päästä voiton makuun, niin postaat vaan listasi tänne sotuun, niin suomalaiset powerplay pelaajat muokkaavat siitä lähes voittamattoman ennen kuin ehdit sanoa: "En halua juustoilla, vain reilua peliä" ;)
Karu

Viesti Kirjoittaja Karu »

Ei päde pimentohaltioihin.
Emperor

Viesti Kirjoittaja Emperor »

Delffeistä edes suomalaiset eivät juustoa väännä, mutta kyllä niistäkin teholistoja väännetään...
Oikolukuhirvi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Oikolukuhirvi »

No mulla on vähän päinvastainen phase menossa 40k:n puolella, ei jaksa pelata kun voittaa aina masalla :D. Onneksi sain sentään Pienessä Reilussa taistelussa pataani kerran. Lahden paikalliset pelaajat kun tuntuvat Asdrubaelia ja Pellavaa lukuunottamatta olla vähän öh...no. ;)
Griffon on suomeksi griippi tai aarnikotka. "Griffoni" on tarmokas, vankka ja maatiaismaiselta vaikuttava koirarotu.
The Captain
Valvoja

Viesti Kirjoittaja The Captain »

Oikolukuhirvi kirjoitti:No mulla on vähän päinvastainen phase menossa 40k:n puolella, ei jaksa pelata kun voittaa aina masalla :D. Onneksi sain sentään Pienessä Reilussa taistelussa pataani kerran. Lahden paikalliset pelaajat kun tuntuvat Asdrubaelia ja Pellavaa lukuunottamatta olla vähän öh...no. ;)
Jos vaikka vähentäisit starcannoneita, wraithlordeja ja ranger/pathfinder-yksiköitä kahteen kutakin, niin vastustajallakin voisi olla jotain muutakin mielekästä tehtävää kuin omien ukkojen poimiminen pois pöydältä.
-Miksi Jeesuksen ja Marian päät loistavat valoa?
-Niillä on suvussa halogeenejä.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “FB: Yleiset keskustelut”