"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Neulapäiset liimat

Aloittelijatason kysymykset miniatyyrien maalaamisesta, kokoamisesta tai maaston rakentamisesta.
Atsku

Neulapäiset liimat

Viesti Kirjoittaja Atsku »

Olen tässä liimaillut neulaliimoilla, joissa on ne ohuet neulat joidenka läpi liima tulee. Pistän korkin kiinni aina käytettyäni, mutta putket kuitenkin tukkeutuvat todella usein, ja on kohtalokasta alkaa niitä aukaisemaan imemällä, sillä liima ei ole kauhean hyvän makuista.

Kysyisinkin, onko teillä jotain konstia aukaista tukkeutuneet neulaliimat?
(Tavallinen neula ei mahdu putkesta sisään)
Olen koskenut The Captainia.
Wizzbang

Viesti Kirjoittaja Wizzbang »

Siimalla saa suht hyvin auki.
Hukka

Viesti Kirjoittaja Hukka »

Muistaakseni joku lämmäytti sytkärillä niin liima valahtaa sieltä ulos suht vikkelään, mutta kannattaa muistaa olla varovainen.

-J
Ensinäkin haltiat ovat päättöminä parempia ja toiseksi ei siitä hamekansasta kumminkaan ota selvää, kuka on nainen ja kuka ei.
-Teräratas
virus

Viesti Kirjoittaja virus »

Onko kyseessä se sininen revellin muoviliima ? Mulla neula uppoo sinne ihan hyvin, tosin yleensä tukkeuma on siinä ihan päässä. Jos et millään ilmeellä saa sitä tuskosta pois niin poikkase siitä liimapurkin neulasta pätkä pois.
yrska
Peliporukkavalvoja

Viesti Kirjoittaja yrska »

Itse olen Revellin Contacta professionalin kanssa aikoinaan harrastanut paljonkin tuota lämmittämistä, mutta loppujen lopuksi se on aika turhauttavaa touhua. Jotenka viskasin sen huonon korkin ihan kylmän viileästi mäkeen ja vääntelin ohuesta rautalangasta (osittain kuorittu pussinsulkija) sinne piikin sisälle menevän "korkin". Ei ole sen jälkeen yksikään tälläinen liimaputeli kuivunut tukkoon.

Yrska
Taitojaan ei saa hukata => Silloin kun inspiraatio iskee, niin muu maailma saa odottaa.
Karu

Viesti Kirjoittaja Karu »

Tuo kuumentaminen on loppujenlopuksi näppärä keino, kunhan ei pahemmin siinä syntyviä huuruja hengittele. Toiminee.
Ratovaari

Viesti Kirjoittaja Ratovaari »

Voih, minun liimani on ajalta ennen neuloja ja viellä revelliltä, vuodelta 1991 muistaakseni. ;(
Hammerheart kirjoitti: Ota mallia vaikka Gorkiporkista, Exocowboysta tai Ratovaarista.
Teonanacatl

Viesti Kirjoittaja Teonanacatl »

Itselläni toimi neula kuumaan veteen muutamaksi tunniksi. Tuossa ajassa liima oli valunut neulasta ulos.
"Kuunnelkaa lapset Teonanacatlia, joka tietää asiasta
hieman kauemmin pelanneena..."
- Illumina
"Teonanacatl ounaa."
- Usermaatra
"Något sagt i latin låter djupt."
-Trad.
Zob

Viesti Kirjoittaja Zob »

Ratovaari kirjoitti:Voih, minun liimani on ajalta ennen neuloja ja viellä revelliltä, vuodelta 1991 muistaakseni. ;(
Eikä vieläkään liima kuivahtanut, pakko olla liimojen pyhä graali!
Kun neula kuivahtaa täyteen otan yleensä neulan kokonaan pois ja käytän sinitarraa korkkina, kun tulee liiman tarvetta valutan sitä kroone kolikoille niiden arvottomuutensa vuoksi ja hammastikulla asetan liimaa paikoille.
hmmm..

Viesti Kirjoittaja hmmm.. »

Avaa korkki ja poista tukos.Niin yksin kertasta se on
MacKeke

Viesti Kirjoittaja MacKeke »

Avaa korkki ja poista tukos.Niin yksin kertasta se on
Sehän se tämän topicin kysymys onkin, että miten poistat tukoksen. Idiootti.

Niin, ja itse käytän sytkäriä avaamaan tukoksen, vähän aikaa kuumentaa niin liima palaa pois sieltä.
hmmm..

Viesti Kirjoittaja hmmm.. »

Aha
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Perusteet”