"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Warhammer 40.000 -pelin säännöt ovat yleensä enemmän tai vähemmän tulkinnanvaraiset. Tällä palstalla keskustellaan eri sääntöjen toteutuksesta, tulkinnoista sekä mahdollisista ongelmatilanteista.
Nipsu

Viesti Kirjoittaja Nipsu »

Eli saako avatar testata armoria myös aseita jotka ei ota invu saveja?
Skeneen paluu prokkiksena modata 3ed DE figuista about WYSIWYG armeija. Saa nähä kuin käy.
Pro-tip: Jos palaatte foorumeille puolen vuosikymmenne tauon jälkeen ei kannata lukea omia vanhoja viestejä.
Scythas

Viesti Kirjoittaja Scythas »

Ei, vaikka hölmöltä se kuulostaakin. Invusave muka parempi kuin tavallinen, tiedä häntä...

Kuitenkin avatarilla on vain 5+ invulnerable save, joten aseita vastaan jotka eivät salli invulnerable heittoja, avatar ei hyödy mitään savestaan.
Jussi Nurro
Kuopion Figupelaajat KuoFi ry
KuoFi.net
Nipsu

Viesti Kirjoittaja Nipsu »

Pitäisiköhän minun muotoilla kysymys vaikka uskon jo saaneeni vastauksen... no kun ei kerran ole parempaakaan tekemistä. Eli codexissa lukee näin ihailtavan epä määräisesti:
Invunerable: blaa, blaa,blaaaaaaaaa.......may make an armour save against any and all wounds it takes , even those that would normaly piere its armour or allow no saves to take.

Itse en tätä oikein osannut tulkita nääs: onko tämä sääntö se joka tekee seivistä invun vai tarkennus että avatarin seiviä ei saa pois millään "pierce its" armour.

APUVA!
[/b]
Skeneen paluu prokkiksena modata 3ed DE figuista about WYSIWYG armeija. Saa nähä kuin käy.
Pro-tip: Jos palaatte foorumeille puolen vuosikymmenne tauon jälkeen ei kannata lukea omia vanhoja viestejä.
Z7-852
Taisteluraporttikilpailun voittaja

Viesti Kirjoittaja Z7-852 »

sanamuodon mukaan se "may" eli voi ottaa invu saven normaalin sijasta eli sillä olisi normaali save, mutta en ole lukenut Eldar FAQ liian tarkasti siitä onko sitä määritelty niissä.
Thelacan
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Thelacan »

Avatarilla ei ole muutakuin invu-seivi.
Kun taasen invulnerable save on erikois-save, toisinkuin normal, johon vaikka aseiden AP saattaa vaikuttaa. Jos ase jolla isketään invuseivin omaavaa hahmoa kieltää invuseivin, ei se saa sitä.
- Kynä-ääliö
Oberon

Viesti Kirjoittaja Oberon »

Mainitaan nyt vielä että kaikki invut kieltävät aseet on niin kovia että ei ne mitään 5+ armouria saisikaan. DH:n aseet on ap4, C'tan phase blade on myös power weapon, samoin necrojen kaikki vastaavat aseet(C'tanit ja pariahien&lordin scythet). Eli vaikka sillä avatarilla armour save olisikin, ei se sitä saisi koskaan käyttää invut kieltäviä vastaan.
EDIT: okei, epäMC-lordi verrrisellä kirrrveellä tietty, mutta sitä ei lasketa ;)
Viimeksi muokannut Oberon, Pe 24.02.2006 22:32. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
MYYN CSM&DA-armeijaa!

"Tervetuloa Orivedelle pelaamaan. Täällä sorsankin saa piiloon."
Garoth
Valvoja

Viesti Kirjoittaja Garoth »

Entäpäs sitten kun Chaos Lordi (sellainen, joka ei ole MC) nappaa käteensä Dreadaxen? No mutta eipä sillä väliä, kun Avatarilla ei sitä tavallista savea ole.
Deetwo

Viesti Kirjoittaja Deetwo »

Garoth kirjoitti:Entäpäs sitten kun Chaos Lordi (sellainen, joka ei ole MC) nappaa käteensä Dreadaxen? No mutta eipä sillä väliä, kun Avatarilla ei sitä tavallista savea ole.
Varsin hypoteettinen tilanne, kun kukaan tuskin niin tekee :)
"Minun hautaani vartioi tuulenhenkäys kevyt
minun hautaani vartioi pisara aamukastetta.
Minun hautaani vartioi satatuhatta tappajasatelliittia,
minun hautaani vartioi teratonni antimateriaa"
Iceman
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Iceman »

Lisäksi Eldar codex on ajalta jolloin invusaven poistavia aseita ei ollut, korkeintaan C'tan phase blade salamurhaajien käsissä, joten sanoilua sääntökohdassa ei pidä ihan pilkulleen tulkita. Codexia tehdessä Avatarin invu save oli aika kuningas, mutta nykyään melkein joka toinen armeija saa jotain millä ohittaa invu saven.

Pierce its armour, viitannee AP5 tai parempi aseisiin ja allow no saves, viitannee poweraseisiin.
"I reject your reality and substitute my own!"
Adam Savage
Spetulhu

Viesti Kirjoittaja Spetulhu »

Deetwo kirjoitti:
Garoth kirjoitti:Entäpäs sitten kun Chaos Lordi (sellainen, joka ei ole MC) nappaa käteensä Dreadaxen? No mutta eipä sillä väliä, kun Avatarilla ei sitä tavallista savea ole.
Kuka ihmeessä lähtee lähikseen Avatarin kanssa jos sen voi tappaa kantaman päästä?
Jos raaka voima ei toimi käytät sitä vain liian vähän.

-Vanha sananlasku IG:ssä
Frostyb

Viesti Kirjoittaja Frostyb »

Spetulhu kirjoitti:
Deetwo kirjoitti:
Kuka ihmeessä lähtee lähikseen Avatarin kanssa jos sen voi tappaa kantaman päästä?
Ei ehkä kukaan,mutta Avatarkin osaa liikkua,tosin vain sen 6".
Deetwo

Viesti Kirjoittaja Deetwo »

Spetulhu kirjoitti:
Deetwo kirjoitti:
Tyypillisesti eldar-armeijassa on paljon tähdellisempiä kohteita ampumiselle kuin joku hidas avatar.
"Minun hautaani vartioi tuulenhenkäys kevyt
minun hautaani vartioi pisara aamukastetta.
Minun hautaani vartioi satatuhatta tappajasatelliittia,
minun hautaani vartioi teratonni antimateriaa"
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “40k: Säännöt”