"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Apua suomesta khazalidiin kääntämiseen

Warhammer Fantasy Battles -pelin palsta, jossa on tarkoitus keskustella kaikista niistä aiheista, jotka eivät sovellu muihin otsikoihin. Kysymyksiinkin vastataan, mutta käytä kuitenkin ensin hakua.
noobdwarf

Apua suomesta khazalidiin kääntämiseen

Viesti Kirjoittaja noobdwarf »

Olen tekemässä jonkinlaista pelialustaa kääpiöille, ja teen siihen khazalidinkielisiä kaiverruksia klinkarhun-merkeillä. Armybook kyllä löytyy, mutta noista päätteistä ja muista en tajua yhtään mitään.

Mitä olisi kääpiökielellä vaikkapa "Tämä maanalainen sali [khaz] ei koskaan murru [krunk], sillä sen ovat kääpiöt [dawi] rakentaneet?"
Karu

Viesti Kirjoittaja Karu »

Ei kai sillä loppujen lopuksi ole mitään merkitystä. Itse valitsisin riimut sen mukaan, mikä näyttää hienolta.
tneva82

Viesti Kirjoittaja tneva82 »

Karu kirjoitti:Ei kai sillä loppujen lopuksi ole mitään merkitystä. Itse valitsisin riimut sen mukaan, mikä näyttää hienolta.
Tyyli? Perfektionismi? Halu tehdä maksimaalisen hieno maasto yksityiskohtineen päivineen? Kyllä merkityksen tuolle löytää helposti.
https://middleagedstrategybattlegamers.home.blog/ <- Turun suunnan LOTR pelaajien blogi
The Captain
Valvoja

Re: Apua suomesta khazalidiin kääntämiseen

Viesti Kirjoittaja The Captain »

noobdwarf kirjoitti:Olen tekemässä jonkinlaista pelialustaa kääpiöille, ja teen siihen khazalidinkielisiä kaiverruksia klinkarhun-merkeillä. Armybook kyllä löytyy, mutta noista päätteistä ja muista en tajua yhtään mitään.

Mitä olisi kääpiökielellä vaikkapa "Tämä maanalainen sali [khaz] ei koskaan murru [krunk], sillä sen ovat kääpiöt [dawi] rakentaneet?"
Ikävä totuus on, että kääpiöiden armeijakirjan ohjeilla ei tehdä käännöksiä kuin joistakin yksittäisistä sanoista. Kielioppia ja muita rakenteita sen kanssa ei saa avautumaan.

Khazalidin kielen esimerkit kääpäkirjassa ovat kiintoisa kuriositeetti, eivät khazalidin alkeisoppikirja. GW:ltä tuskin löytyy rahkeita kokonaisten kielten luomiseen, kuten vanhalta prof. Tolkienilta aikanaan.
-Miksi Jeesuksen ja Marian päät loistavat valoa?
-Niillä on suvussa halogeenejä.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “FB: Yleiset keskustelut”