Iskeekö keihäät toisesta rivistä myös rynnäköidessä?
Iskeekö keihäät toisesta rivistä myös rynnäköidessä?
Olin jostain lukenevinani että kun keihäspoppoo rynnäköi, niin rynnäköinti kierroksella taistelee vain ensimmäinen rivi. Meneekö se näin vai saako tikuilla pistellä aina toisestakin rivistä? En löydä sääntökirjasta mitään kohtaa mikä kieltäisi että keihäillä (tarkoitan sekä jalkaväen ja ratsuväen tikkuja) ei saisi myös rynnäköidessä lyödä toisesta rivistä.
Re: Iskeekö keihäät toisesta rivistä myös rynnäköidessä?
Kokeilepas lukaista sääntö Fight in ranks. Oliskohan sivun 89 tienoilla (voin muistaa väärinkin, olen lukenut sääntökirjan viimeksi vuonna 2001puhhis kirjoitti:Olin jostain lukenevinani että kun keihäspoppoo rynnäköi, niin rynnäköinti kierroksella taistelee vain ensimmäinen rivi. Meneekö se näin vai saako tikuilla pistellä aina toisestakin rivistä? En löydä sääntökirjasta mitään kohtaa mikä kieltäisi että keihäillä (tarkoitan sekä jalkaväen ja ratsuväen tikkuja) ei saisi myös rynnäköidessä lyödä toisesta rivistä.
"It's a great excuse to start collecting ANOTHER army. One can never have enough armies and starting a new one is always exciting."
Olet aivan oikeassa (vaikka kannattaisi se uusin sääntis lukeajullevi kirjoitti:Kokeilepas lukaista sääntö Fight in ranks. Oliskohan sivun 89 tienoilla (voin muistaa väärinkin, olen lukenut sääntökirjan viimeksi vuonna 2001puhhis kirjoitti:Olin jostain lukenevinani että kun keihäspoppoo rynnäköi, niin rynnäköinti kierroksella taistelee vain ensimmäinen rivi. Meneekö se näin vai saako tikuilla pistellä aina toisestakin rivistä? En löydä sääntökirjasta mitään kohtaa mikä kieltäisi että keihäillä (tarkoitan sekä jalkaväen ja ratsuväen tikkuja) ei saisi myös rynnäköidessä lyödä toisesta rivistä.)
Mutta tarkennetaan nyt vielä sen verran, että hyökkäävä rivi voi käyttää Fight in Ranks -aseita, mutta lyövät yhdestä rivistä vähemmän kuin normaalisti. Eli High elf spearmänit lyövät hyökätessään kahdesta ja pikemänit kolmesta rivistä. Tämä selviää siis yllämainitusta Fight in Ranks -säännöstä.Desto kirjoitti:Olet aivan oikeassa (vaikka kannattaisi se uusin sääntis lukea), hyökkäävä ryhmä ei saa käyttää tikkuja.. Ajattele, jos saurukset saisivat hakata tikuillakin hyökätessä
"It's a great excuse to start collecting ANOTHER army. One can never have enough armies and starting a new one is always exciting."