"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Iskeekö keihäät toisesta rivistä myös rynnäköidessä?

Aloittelijoille ja vasta-alkajille tarkoitettu palsta, jossa uskaltaa kysyä vähän yksinkertaisempiakin asioita pelistä ja pelaamaan ryhtymisestä ilman tönimistä. Kokeneet vastaavat.
puhhis

Iskeekö keihäät toisesta rivistä myös rynnäköidessä?

Viesti Kirjoittaja puhhis »

Olin jostain lukenevinani että kun keihäspoppoo rynnäköi, niin rynnäköinti kierroksella taistelee vain ensimmäinen rivi. Meneekö se näin vai saako tikuilla pistellä aina toisestakin rivistä? En löydä sääntökirjasta mitään kohtaa mikä kieltäisi että keihäillä (tarkoitan sekä jalkaväen ja ratsuväen tikkuja) ei saisi myös rynnäköidessä lyödä toisesta rivistä.
jullevi
Valvoja

Re: Iskeekö keihäät toisesta rivistä myös rynnäköidessä?

Viesti Kirjoittaja jullevi »

puhhis kirjoitti:Olin jostain lukenevinani että kun keihäspoppoo rynnäköi, niin rynnäköinti kierroksella taistelee vain ensimmäinen rivi. Meneekö se näin vai saako tikuilla pistellä aina toisestakin rivistä? En löydä sääntökirjasta mitään kohtaa mikä kieltäisi että keihäillä (tarkoitan sekä jalkaväen ja ratsuväen tikkuja) ei saisi myös rynnäköidessä lyödä toisesta rivistä.
Kokeilepas lukaista sääntö Fight in ranks. Oliskohan sivun 89 tienoilla (voin muistaa väärinkin, olen lukenut sääntökirjan viimeksi vuonna 2001 :D)
"It's a great excuse to start collecting ANOTHER army. One can never have enough armies and starting a new one is always exciting."
Jhep

Viesti Kirjoittaja Jhep »

jullevi kirjoitti:
puhhis kirjoitti:Olin jostain lukenevinani että kun keihäspoppoo rynnäköi, niin rynnäköinti kierroksella taistelee vain ensimmäinen rivi. Meneekö se näin vai saako tikuilla pistellä aina toisestakin rivistä? En löydä sääntökirjasta mitään kohtaa mikä kieltäisi että keihäillä (tarkoitan sekä jalkaväen ja ratsuväen tikkuja) ei saisi myös rynnäköidessä lyödä toisesta rivistä.
Kokeilepas lukaista sääntö Fight in ranks. Oliskohan sivun 89 tienoilla (voin muistaa väärinkin, olen lukenut sääntökirjan viimeksi vuonna 2001 :D)
Olet aivan oikeassa (vaikka kannattaisi se uusin sääntis lukea ;)), hyökkäävä ryhmä ei saa käyttää tikkuja.. Ajattele, jos saurukset saisivat hakata tikuillakin hyökätessä :D
jullevi
Valvoja

Viesti Kirjoittaja jullevi »

Desto kirjoitti:Olet aivan oikeassa (vaikka kannattaisi se uusin sääntis lukea ;)), hyökkäävä ryhmä ei saa käyttää tikkuja.. Ajattele, jos saurukset saisivat hakata tikuillakin hyökätessä :D
Mutta tarkennetaan nyt vielä sen verran, että hyökkäävä rivi voi käyttää Fight in Ranks -aseita, mutta lyövät yhdestä rivistä vähemmän kuin normaalisti. Eli High elf spearmänit lyövät hyökätessään kahdesta ja pikemänit kolmesta rivistä. Tämä selviää siis yllämainitusta Fight in Ranks -säännöstä.
"It's a great excuse to start collecting ANOTHER army. One can never have enough armies and starting a new one is always exciting."
puhhis

Viesti Kirjoittaja puhhis »

Jep, jep. Siellä fight in ranks säännöissä se lukeekin.
Ja niitä tikuilla varustettuja sauruksia mä tässä ajattelinkin.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “FB: Perusteet”