RopeCon: Warmachine [Ohi on!]

Ilmoitukset tulevista turnauksista.
Teräratas
Valvoja

Viesti Kirjoittaja Teräratas »

MagnuM kirjoitti:Eli minä olisin lähinnä tuon vapaan pelailun ja siinä sivussa ihmisten demottamisen puolella, ka kun olisi mukava tutustua mahdollisimman moniin pelaajiin, armeijoihin etc.
Tämähän se paras anti hommasta minustakin olisi, RopeCon on kuitenkin se tehokkaimmin figupelaajia suomessa saman katon alle kokoava tapahtuma, ja mikäpäs sen parempaa, kuin tutustua muihin saman harrastuksen ystäviin, varsinkin kun me sotakoneilijat olemme kuitenkin vielä melko harvinainen ilmestys toistaiseksi. Että ei oikein kannata vielä edes kaupanjonossa takana seisovilta kysellä, kiinnostaisiko heitä kenties peli WARMACHINEA...
Vaan jos turnaukseen päädytään, niin olen minä siinäkin mukana, pitäähän teille näyttää kuka käskee ja kenellä pyyhitään pöytää.
Kyllä turnaus näyttäisi vetävän pidemmän korren kuitenkin, joskin ajatuksena oli, että turnauksen ilmapiiri pysyisi mahdollisimman rentona, vaikka nyt vitossivun hengen mukaan väännetäänkin pelipöydällä.
Ja vielä semmoinen pointti, että jos mitään apua järjestelyissä tarvitaan niin olen oikein mielelläni käytettävissä.

-M
Apua otetaan kyllä mieluusti järjestelyissä vastaan, ja erityisesti kelvollista maastoa omaavat ihmiset olisivat suureksi avuksi. 40k turnauksen jälkeisiin peleihin yöllä varmasti saadaan maastoa lainattua, mutta tuo 18-24 väli joudutaan pärjäämään omillamme, eli jos nyt sattuu autolla tulemaan, ja maastoa konttiin mahtuu, niin ottakaa toki mukaan. Pöydälle tai kahdelle saan omat maastoni suunnilleen riittämään, joten lainaamaan joudutaan varmasti.

---
Semmonen vielä turnauksesta ihan yleensä ottaen, että jos en sponsoria löydä, niin tahtoisitteko maksaa pienen osallistumis maksun joka käytettäisiin kokonaisuudessaan turnauksen voittajalle esim. uuden aloitusboxin rahoittamiseen, eli esim. 40e jaettuna turnauspelaajien kesken? Tämä ei välttämätöntä tietenkään ole, mutta jos kaikki tahtovat että turnauksessa on palkinto, niin turnausmaksu on se kivuttomin tapa moinen järjestää. Yritän toki hienovaraisesti saada jonkun sopivan tahon sponsoroimaan palkinnon, mutta siihen ei toki parane vielä luottaa.
yrska
Peliporukkavalvoja

Viesti Kirjoittaja yrska »

Teräratas kirjoitti:...Kaiken näköistä maastosta ja palkinnosta.
Maastoa voinen vissiin raahata mukanani, jos ja kun sille tulee tarve.

Ja olen myös valmis maksamaan osallistumisesta jonkin nimellisen korvauksen (eli max.10e). Toisaalta itse melkein tyytyisin jos voittajaksi sattuisin päätymään, niin mieluummin johonkin mukavaan, aiheeseen liittyvään, pokaaliinkin.

Yrska
Taitojaan ei saa hukata => Silloin kun inspiraatio iskee, niin muu maailma saa odottaa.
ThoRa

Viesti Kirjoittaja ThoRa »

Teräratas kirjoitti:Kyllä turnaus näyttäisi vetävän pidemmän korren kuitenkin, joskin ajatuksena oli, että turnauksen ilmapiiri pysyisi mahdollisimman rentona, vaikka nyt vitossivun hengen mukaan väännetäänkin pelipöydällä.
Kyllä minä tuon verran pienessä päässänikin sain mietittyä, mutta tämä peli vaatii tietyn annoksen uhoamista ennen kuin uskaltaa naamaansa näyttää lajin harrastajien piirissä.
Apua otetaan kyllä mieluusti järjestelyissä vastaan, ja erityisesti kelvollista maastoa omaavat ihmiset olisivat suureksi avuksi. 40k turnauksen jälkeisiin peleihin yöllä varmasti saadaan maastoa lainattua, mutta tuo 18-24 väli joudutaan pärjäämään omillamme, eli jos nyt sattuu autolla tulemaan, ja maastoa konttiin mahtuu, niin ottakaa toki mukaan. Pöydälle tai kahdelle saan omat maastoni suunnilleen riittämään, joten lainaamaan joudutaan varmasti.
Varastanpa peliporukan maastot ja raahaan ne sinne 'coniin. Tosin meillä ei paljon ole, mutta kerkeää sitä väsätä elokuuhun mennessä. Ihan piruuttani menen ja tuhlaan kaikki rahani maastotarvikkeisiin!

Ja se turnausmaksu ei ole lainkaan kohtuutonta, miulle passaa.

-M
U fail.
Aasimar

Viesti Kirjoittaja Aasimar »

Teräratas kirjoitti:Apua otetaan kyllä mieluusti järjestelyissä vastaan, ja erityisesti kelvollista maastoa omaavat ihmiset olisivat suureksi avuksi. 40k turnauksen jälkeisiin peleihin yöllä varmasti saadaan maastoa lainattua, mutta tuo 18-24 väli joudutaan pärjäämään omillamme, eli jos nyt sattuu autolla tulemaan, ja maastoa konttiin mahtuu, niin ottakaa toki mukaan. Pöydälle tai kahdelle saan omat maastoni suunnilleen riittämään, joten lainaamaan joudutaan varmasti.
Noh varmaan turha kertoa, että olen valmis raahaamaan tuota maastoa mukanani. Kaksi pöytää noista koristelee aika köykäiseen, mahdollisesti vielä kolmannenkin ja tason nyt teikän pitäisikin suurin piirtein tietää. Jos julkisilla olen paikalle tulossa, niin kahteen pöytään ainenkin voin raahata, voi olla hankalampaa enemmän tuoda.
Teräratas kirjoitti:Semmonen vielä turnauksesta ihan yleensä ottaen, että jos en sponsoria löydä, niin tahtoisitteko maksaa pienen osallistumis maksun joka käytettäisiin kokonaisuudessaan turnauksen voittajalle esim. uuden aloitusboxin rahoittamiseen, eli esim. 40e jaettuna turnauspelaajien kesken? Tämä ei välttämätöntä tietenkään ole, mutta jos kaikki tahtovat että turnauksessa on palkinto, niin turnausmaksu on se kivuttomin tapa moinen järjestää. Yritän toki hienovaraisesti saada jonkun sopivan tahon sponsoroimaan palkinnon, mutta siihen ei toki parane vielä luottaa.
Joku kehystetty printattu "diplomikin" voisi olla mielestäni enemmän kuin riittävä palkinto, olisi ainenkin sellainen mikä saattaisi jopa jäädä nurkkiin pyörimään mahdollisen ensimmäisen (ellen oikeasti kerkiä ensin) WARMACHINE turnauksesta. Ja mikäs estää senkin lisäksi hommata joku BG boksi tai vastaavaa (Mercenary boksi voisi olla mielestäni toimivin, kerran sen mahdollisesti voi liittää jo valmiiseen armeijaan) ja mahdollisesti toiselle sijalle tulevalle blisteri (jälleen mercci, yllämainitusta syystä). Mutta jollain hianolla WM logolla oleva hiano kunniakirja tai vastaava valmiissa kehyksessä olisi kiva.

Kumminkin voisi sen pienen nimellisen korvauksen maksaakkin, vaikka olisikin pelkästään tuo "diplomi" palkinto, mutta toki kohtuuden rajoissa.
Siinä vaiheessa kun the Captain lopettaa asian puhumisen, tiedän lähteväni varhaiseläkkeelle.
ThoRa

On tässä semmoinenkin vaihtoehto, että palkkio on se pikku tiploomi, mutta niillä osallistumismaksuilla ei osteta mitään vaan annetaan ne rahat rahana. Ihan vain sitä varten, että monet pelaajat pelaavat vain yhtä faktiota eivätkä mercit kaikille osapuolille tappele, esim. Magnus ei mittele Cygnarin lipun alla eikä Eiryss Cryxille. Muistaakseni kaikilla merceillä on joku faktio jolle eivät pelaa.

Rahat vaan tumppuun ja kaupan kautta kotia.

-M
U fail.
Teräratas
Valvoja

MagnuM kirjoitti:On tässä semmoinenkin vaihtoehto, että palkkio on se pikku tiploomi, mutta niillä osallistumismaksuilla ei osteta mitään vaan annetaan ne rahat rahana. Ihan vain sitä varten, että monet pelaajat pelaavat vain yhtä faktiota eivätkä mercit kaikille osapuolille tappele, esim. Magnus ei mittele Cygnarin lipun alla eikä Eiryss Cryxille. Muistaakseni kaikilla merceillä on joku faktio jolle eivät pelaa.

Rahat vaan tumppuun ja kaupan kautta kotia.

-M
Aivain kaikilla ei rajoituksia ole, mutta tuskin joku yksinäinen Gorman nyt mikään huima turnauspalkinto olisi :)

Lähinnä tuon maksun kanssa ajattelin, että 5e tai alle se tulisi olemaan, kahdeksalla pelaajalla kumminkin jo kattasi silloin esim. juurikin jonkin aloitusboxin. Plakaattihan nyt voidaan toki antaa vaikka jokaiselle osallistujalle, niitä saa kyllä helposti tehtyä, mutta mukavahan se olisi jostain rahanarvoisestakin varmaan monen mielestä taistella.

Hordes boxia minä lähinnä itse mietin, vaikka eihän mercsitkään pahalle kuulostaisi sinäälään. Mutta kyllähän se totta on, että kivuttomin järjestely olisi lyödä voitto rahoina tumppuun kunniakirjan kanssa, ei siinä mitään.

Yksi vaihtoehto olisi, että ostaisin jonkin kivan PP figun, maalaisin sen kullanväriseksi ja pulttaisin isäukon hiihtopalkintohyllystä kahvelletyn pystinnokkaan kiinni, se niistä kymmenistä pysteistään yhtä kumminkaan huomaa... :)
ThoRa

Teräratas kirjoitti:Yksi vaihtoehto olisi, että ostaisin jonkin kivan PP figun, maalaisin sen kullanväriseksi ja pulttaisin isäukon hiihtopalkintohyllystä kahvelletyn pystinnokkaan kiinni, se niistä kymmenistä pysteistään yhtä kumminkaan huomaa... :)
Tämä ehkä kaikkein paras vaihtoehto tähän mennessä. *köh*

No, mutta miten me järjestämme sen itse turnauksen, noin niin kuin rakenteeltaan? Otetaanko tappio ja ulos mentaliteetilla vai lasketaanpa poäng ennen kuin mennään pudotuspeleihin? Taikka itse asiassa tätä asiaa voisi varmaan pohtia sitten lähempänä syksyä, kun on osallistujamäärät yms. tilpehööritiedot kasassa.

-M
U fail.
Teräratas
Valvoja

MagnuM kirjoitti:No, mutta miten me järjestämme sen itse turnauksen, noin niin kuin rakenteeltaan? Otetaanko tappio ja ulos mentaliteetilla vai lasketaanpa poäng ennen kuin mennään pudotuspeleihin? Taikka itse asiassa tätä asiaa voisi varmaan pohtia sitten lähempänä syksyä, kun on osallistujamäärät yms. tilpehööritiedot kasassa.

-M
Varmaan aika perinteinen "kaikki pelaa kolme (tai neljä jos ehditään) peliä, eniten pisteitä kerännyt voittaa." -systeemi otetaan käyttöön. Vastustajat sitten varmaan valitaan sen mukaan, että lähinnä samoissa pisteissä olevat pelaavat toisiaan vastaan. Pienenä lisäoptiona kuitenkin niin, että pyritään saamaan parit semmoisiksi, että vastaan tulee mahdollisimman usein pelaaja, jota vastaan ei joka sunnuntai kotonaan pelaa.

Mutta tosiaan, kesä/heinäkuun aikana tämä viimeistään tarkentuu.
Teräratas
Valvoja

Aloituspostia päivitetty, ilmoittautumisia vastaanotetaan.
Aasimar

Viesti Kirjoittaja Aasimar »

Hahaa, Menothin pojat laittaa uuden Ristiretken pystyyn ja ottaa suunnan Ropeconiin. Elikkä Pasi Haakana ja Menothilla haastetaan.
Siinä vaiheessa kun the Captain lopettaa asian puhumisen, tiedän lähteväni varhaiseläkkeelle.
Attila

Viesti Kirjoittaja Attila »

Jaaa-a, jos vain suinkin saan ostettua nipun figuja määräpäivään mennessä ja onnistun opettelemaan säännötkin, niin varmasti tulette minutkin näkemään pelipöydässä levittämässä WARMACHINEN¹ metallitotuutta luutnantti Alistair Cainen johdolla. Ville Siivola siis ilmoittautuu, mutta varsin suurella varauksella.

¹Se nyt vain on niin kovan luokan peli, että nimikin on pakko kirjoittaa capsia raiskaten.

Ædit: Pihkuran Menoth, nyt tuntuu siltä, että voisi aloittaa sen. Katsotaan sitten 'Conissa mitä olen saanut aikaan, jos mitään.
Taktiikka? Minä olen täällä heittämässä noppaa.
ThoRa

Jees poks, Joonas Magnússon ja Strykerin Cygnar tulee.
U fail.
yrska
Peliporukkavalvoja

Viesti Kirjoittaja yrska »

On se kun koko ajan joutuu ilmoittautumaan...
No, Ari Luoma & Meniitti-hihhulit koettavat löytää perille.

Yrska
Taitojaan ei saa hukata => Silloin kun inspiraatio iskee, niin muu maailma saa odottaa.
Huuhkaja
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Huuhkaja »

Erkka Huuhtanen ilmoittautuu takomaan vääräuskoisiin kalloihinne Menothin ilosanomaa!

Saattaa tosin (hyvin hyvin hyvin pieni mahdollisuus) peruuntua jos ei ennen 'Conia ilmesty tarpeeksi nappeja. Väittäisin kyllä että tulloo tarpeeksi. Menothin Battlegroupin tilasin jo, ja seuraavaksi tullookin ritareita ja delivereitä.

Eli Menothilla tulen pelaamaan. Väittäisin kyllä saavani tarpeeksi nappeja kasaan siihen mennessä. :)
Viimeksi muokannut Huuhkaja, To 30.03.2006 22:18. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
"Stay where you are... You're making me look amazingly brilliant."
attor

Viesti Kirjoittaja attor »

Tuohon on nyt sen verran aikaa että kait sitä voisi rohkeasti vaan ilmoittautua.

Matias Väätäinen ja kryksiläiset
Kun mä kuolen kaikki baneni sä saat
Teräratas
Valvoja

attor kirjoitti:Tuohon on nyt sen verran aikaa että kait sitä voisi rohkeasti vaan ilmoittautua.

Matias Väätäinen ja kryksiläiset
Hyvissä ajoin kun aloitetaan, niin voidaan sitten makeasti nauraa perusteluille, ettei "aika riittänyt armeijaan maalaamiseen", jne. :)

Toinen tiedossa oleva ongelma on, että Warmachine figujen saatavuus on vähän heikkoa toistaiseksi, joten kun nyt ilmoittautuu, niin oikeasti ehtii listaa ja figuhankintoja vielä ajan kanssa tekemään. Joissain tapauksissa puoli vuotta on osoittautunut riittämättömäksi ajaksi hankkia warmachinen figuja suomesta.

Lisäetuna, jos nyt pelipaikat uhkaavat tulla täyteen, niin ehditään vielä kinuta lisää pöytiä.
Huuhkaja
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Huuhkaja »

Huuhkaja kirjoitti:Erkka Huuhtanen ilmoittautuu takomaan vääräuskoisiin kalloihinne Menothin ilosanomaa!

Saattaa tosin (hyvin hyvin hyvin pieni mahdollisuus) peruuntua jos ei ennen 'Conia ilmesty tarpeeksi nappeja. Väittäisin kyllä että tulloo tarpeeksi. Menothin Battlegroupin tilasin jo, ja seuraavaksi tullookin ritareita ja delivereitä.

Eli Menothilla tulen pelaamaan. Väittäisin kyllä saavani tarpeeksi nappeja kasaan siihen mennessä. :)
Huomasitteko minua? :) Hah... Juu aivan. Eipä tietenkään huomattu. Hmph... :D
"Stay where you are... You're making me look amazingly brilliant."
hotsauceteddy

Viesti Kirjoittaja hotsauceteddy »

no, kaipa sitä vois itekkin alustavasti pyrkiä saamaan jonkinlainen WM poppoo tonne coniin.

eli Theodor Kivistö ja Mercenaries, kattoopi sitten lähempänä lisää
Teräratas
Valvoja

Huuhkaja kirjoitti: Huomasitteko minua? :) Hah... Juu aivan. Eipä tietenkään huomattu. Hmph... :D
No eipä juu :)

Nyt vasta huomasin, kun katsoin uusia viestejä tulleen.
hyytelöperuna

Viesti Kirjoittaja hyytelöperuna »

Antti Federley ja Mercit tulossa jos figuja saan kasaan tarpeeksi ajoissa. Pahimmassa tapauksessa joku voisi varmaan lainata muutamia nappeja?
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Turnaukset”