"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Miten aloitit LOTR:in harrastamisen?

Varo, ettei Sauron saa vallattua Keski-maata! Vai onko se kenties juuri se, minkä haluat tapahtuvan?
Gandalf The Grey

Miten aloitit LOTR:in harrastamisen?

Viesti Kirjoittaja Gandalf The Grey »

Aattelinpa huvinvuoks kysyä et mitenkä alotitte LOTR:in harrastamisen? Siis mistä te intouduitte koko juttuun? Saitteko käännytettyä kamut LOTR:iin myös mukaan :D ?
No siin ois joitain mist joku vois kertoo jos haluaa mut aattelin kysyä vaan ihan kiinnostuksesta et miten muut sen alotti.

Ite mietin eka Warhammeria ja kattelin miniatyyrien kuvia GW:n sivuilla ja huomasin et siel on myös LOTR:ei ja koska oon ollu Taru fani monta vuotta ja lueskellu siitä vaikka mitä (Taru kirjan, hobitin, keskeneräisten tarujen kirjan jne. en silmarillionia :D ).
Ja sit kerran ostin vaan ekan paketin ja aloin kerätä :D
Linendail
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Linendail »

Itselleni valinta oli varsin luonteva. Olen ollut Tolkienin tuotannon ystävä jo pienestä pitäen, ja lukenutkin kaikki julkaistut kirjat ja joitakin hänen Keskimaahan liittymättömiä kirjoituksiaankin. Kun LotR-minipeli tuli myyntiin, olin jo jonkin aikaa katsellut FaBaa sillä silmällä, ja Päädyin siis ostamaan sen FotR:n aloituspakkauksen, jossa tuli elffejä ja gobboja muistaakseni. Niistä sitten pantiin veljen kanssa puoliksi, ja alettiin pelailemaan :)

Edit: Taitaa olla jo vaikka kuinka mones tällainen topicci, mutta kai tällaisia voi aika-ajoin kerrata.
Viimeksi muokannut Linendail, To 13.04.2006 18:59. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Men cenuva fánë cirya
métima hrestallo círa,
i fairi nécë
ringa súmaryassë
ve maiwi yaimië?
Swarmp

Viesti Kirjoittaja Swarmp »

no sain joulu lahjaks uruk-hai paintsetin..no sit arvaatte et innostuin niist tietty..(ehk n.4 vuotta sitten..)
ja silloin lotr oli elokuvana tullut ja se innosti viellä enemmän..:D
ja teitty kaikki lotr aiheiset pelit innostivat myös...
(näistä esimerkinä batlle for middle earth,ps2 retunr of the king, ja two towers..)
Et Imperator Invocato Diabolus Daemonica Exorcism !

viewtopic.php?f=4&t=107359
Gildor

Viesti Kirjoittaja Gildor »

Kaikki alkoi siitä, kun minä pienenä poikana Puokkiin marssin ja huomasin siellä näitä figuja. ensimmäinen boxi oli kyllä joku 40k, mutta siihen sekin jäi, kun Lotrista innostuin.. ;) Tolkienin tuotanto on luettu liki kokonaan.. Kaikki Roverandomia myöten. Hobitti on suosikkini.
"Etsiminen on verraton keino löytää"
-Thorin Tammikilpi-
Orchidea

Viesti Kirjoittaja Orchidea »

Joo on meitä Tolkienin ystäviä täällä pilvin pimein. Itse olen myös kyseisen herran fani (Ja kirjat olen imenyt sisääni myöskin Roverandomia myöten. Oma suosikkini kaikista on Keskeneräisten tarujen kirja.) Aloitin figuilun kaverini käännyttämänä ja ensimmäinen paketti (Last Alliance) tuli hankittua Puokeista. Ja koska olin TSH fani niin sehän innoitti vielä enemmän.

Voi sitä autuutta kun vieläkin muistelen miten pelailin ensimmäisiä kertoja Puokkien toisessa kerroksessa... Ja miten maalailin puoleen yöhön ulkona... olisin maalannut kauemminkin jos hyttyset eivät olisi käyneet kovaa sotaa ympärilläni, kuka saa eniten arvokasta vertani :P
Klonkku

Viesti Kirjoittaja Klonkku »

No minä aloitin Lotrin (siis figuilun) noin vuosi sitten, kun kaupan lehtihyllyltä osui silmään se yksi WeeDee, jossa oli Frodo kannessa. Otin sen siitä sitten Lotri- fanina ja lueskelin ja ostinkin sen. Ja siitä sitten ehkä viikko pari niin ostin paketin Morian Gobboja. Että silleen alkoi. Ja kaikki Tolkienin pääteokset olen lukenut. Tai riippuu tietenkin siitä, mitkä luetaan pääteoksiksi... no anyway, TSH, Höpötti, Silmarillion ja Keksen Eräisten Tarujen Kirja on tullut luettua.
Gandalf The Grey

Viesti Kirjoittaja Gandalf The Grey »

Kyllähän siinä on aika paljon mukavia alotuksia :D Onko kelläkään ollut muuten ongelmia pelaamisessa, siis että ette löytäneet ku alotitte nii ketään kenen kaa pelata vai käännyttikö joku kaverisa vai keräilikö kamu jo :D
Garoth
Valvoja

Viesti Kirjoittaja Garoth »

No itselläni oli alkuun justiinsa ongelmia pelikaverien kanssa.

Itse sain näytekappaleena FOTR-aloitussetin ja metallisen Fellowshipin vähän ennen niiden julkaisua, ja siitä lähtien peli on kiinnostanut. Pelikaveria alkoi kyllä löytyä vasta reilu vuosi sen jälkeen, kun Pikku-Make kiinnostui figuista. Make oli vasta 8v., joten me päädyttiin LOTR:iin, koska se oli yksinkertaisempi kuin muut pelit. TTT oli juuri tulossa ulos, joten sen julkaisun aikoihin aloiteltiin. Siitä eteenpäin niitä vastustajia onkin sitten pikkuhiljaa löytynyt enemmän.
Phil Kelly says "No!"
Averren

Viesti Kirjoittaja Averren »

Sama juttu kun Linendaililla. Tolkienin kirjat luin ensimmäisen kerran jo varsin pienenä. Sitten itse sain FotR-paketin muutamaa päivää ennen julkaisua jonkin tilausvirheen vuoksi, ja siitä se lähti.
I never met another man I'd rather be. And even if that's a delusion, it's a lucky one.

Ostetaan Bolt Action Jenkkien menopelejä ja kaikkea Saksaa. Tarjotkaa YV:llä
virus

Viesti Kirjoittaja virus »

Aloitin ostamalla figuja.
Muutoksen tuoja

Viesti Kirjoittaja Muutoksen tuoja »

aloitin ensin ihan huvin vuoksi kun kaveri alkoi niistä vouhottamaan ja ostin warriors of middle earth paketin jossa oli 12 gobboo ja 8 elffii ja4 numenorii ja ne maalailin ja siihen se sit jäikin

.....kunnes kohtasin vuoden jälkeen klonkun jonka innoituksella aloin taas keräämään ja pelailemaan ja olen onnellinen KAIKKI YLISTYS KLONKULLE
tai tarkennettuna klonkun ystävälle jollekka myin figthing urukhai paketin mutta klonkku kuitenkin innosti minutkin YLISTÄKÄÄ SUURESTI HEITÄ
:D:D:D:D
http://taikamiekansaattue.blogspot.fi/
Epämääräisiä kirjoituksia harrastuksista epämääräisiltä miehiltä. Click it, Cliiiiiiiiik it
Karu

Viesti Kirjoittaja Karu »

Linendail kirjoitti:Itselleni valinta oli varsin luonteva. Olen ollut Tolkienin tuotannon ystävä jo pienestä pitäen, ja lukenutkin kaikki julkaistut kirjat ja joitakin hänen Keskimaahan liittymättömiä kirjoituksiaankin.
Sama. Fabaa ja 40k:ta olin ehtinyt pelailla jo jonkin aikaa, ja hämättyäni veljen ostamaan RotK-aloitusboksin päädyin itsekin pelailemaan. Kääpiöillä, hienoja kun olivat. Pikkuhiljaa into hiipui, kun lotr-pelaajat ovat kuitenkin melkoisen harvassa tällä päin. Eikä turnauspelaaminen kiehtonut.
Oberon

Viesti Kirjoittaja Oberon »

Kirjaa fanitin jo aikaisemmin, leffoista pidin, figuista oli juttua jossakin aikakauslehdessä, näytti kivalta ja artikkeli loppui sanoihin "Viime joulun hittielokuva Taru Sormusten Herrasta on myös kääntynyt miniatyyripeliksi"->eikun nettiin etsimään ja TTT aloituspaketti tilaukseen. Tulikohan viikko TTT:n katsomisen jälkeen. Siitä asti haltioilla pelattu, pahikset vaihtuu jatkuvasti(urukit->gobot[nää oli kovia]->örkit[kun sai muovisina, näillä listat vaihtuu jatkuvasti]).
MYYN CSM&DA-armeijaa!

"Tervetuloa Orivedelle pelaamaan. Täällä sorsankin saa piiloon."
Valtsu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Valtsu »

Itse aloitin joskus, kun osti Fellowshipin ja hän osti minulle synttärilahjaksi warhammer highelfejä. Katselin kateellisena, kun hän sai maalailla tinaista Aragornia ja minä jouduin hikisiin muovihaltioihin tyytymään. Sitten pyysin äidiltä syntymäpäivälahjaksi tuon fellowship pakkauksen ja veli osti Warriors of Middle-Earth boksin. Maalasimme kaikki gobot yhdessä päivässä ja siitä harrastus vähän kehittyi. Parin vuoden päästä pidin vuoden tauon, kunnes Shadow & Flame ilmestyi ja veli osti kääpiöitä. Tämän jälkeen kaverikin innoistui ja aloimme pelata kunnolla.
Lalalaa
Sauron

Viesti Kirjoittaja Sauron »

Joskus kesällä 2002 Truupperi osti aloitusboksin, josta innostus sitten vähitellen lähti. Pahikset ovat olleet aina jotain Mordor-Rautapiha-Harad tyyppisiä sotkuja, mutta vuonna 2003 ostetut haltiat ovat aina vain mukana. Niillä pelataan maailman tappiin asti, kunnes löydän jotain parempaa (siis pelitehollisesti ;))...heh!
Oberon

Viesti Kirjoittaja Oberon »

Sauron kirjoitti:mutta vuonna 2003 ostetut haltiat ovat aina vain mukana. Niillä pelataan maailman tappiin asti, kunnes löydän jotain parempaa (siis pelitehollisesti ;))...heh!
Saamme odottaa kuule pitkään. ;)

...Öhöhöh!*

*=miekii haluan tunnuslauseen! ;D
MYYN CSM&DA-armeijaa!

"Tervetuloa Orivedelle pelaamaan. Täällä sorsankin saa piiloon."
Truupperi

Viesti Kirjoittaja Truupperi »

Sauron kirjoitti:Joskus kesällä 2002 Truupperi osti aloitusboksin, josta innostus sitten vähitellen lähti. Pahikset ovat olleet aina jotain Mordor-Rautapiha-Harad tyyppisiä sotkuja, mutta vuonna 2003 ostetut haltiat ovat aina vain mukana. Niillä pelataan maailman tappiin asti, kunnes löydän jotain parempaa (siis pelitehollisesti ;))...heh!
Jepi, näinhän sitä tuli tehtyä. Figutus (lue: FaBa) alkoi kiinnostamaan erittäin paljon, mutta kirjasto oli liian kaukana ja nettiä en vielä omistanut, joten jäi pään raapimiseksi. Noh, figuinnostus laski pikkuisen, mutta ostipa äiti minulle pelit-lehden matkalukemiseksi, jossa sattui olemaan LotR-spesiaali ja mm.erään figupelin esittely, sattuvasti juuri sen jälkeen kun olin Leffan nähnyt, Hobitin lukenut ja Isoa Kirjaa lukemassa... Viikon päästä tulin takaisin isäni luota, kaupan kautta kotiin ja aloitusboksi kainalossa. Pelikaveri löytyi lähinnä helposti, Sauronilta kysyin, että kiinnostaisiko eräs sormusten herra aiheinen peli, kun tiesin että hän fanitti Tolkienia. Myöhemmin (1-5päivää?) sitten saatiin Desto mukaan. Noh, nyt on Haltsut ja Haradit, haltiat lähes muuttumattomia siitä, kun päätin vaakiintua niihin (2002-2003) ja haradit ovat viimein saaneet pysyvämmän muodon.
Olet mitä syöt, minä olen ihminen
Azured kirjoitti:Hammerhead ilman Multi-Trackeria on kuin perunat ilman lihaa
Valtard

Viesti Kirjoittaja Valtard »

Noh, olimme serkun kanssa menossa Lontooseen heinäkuussa 2004 (BotF oli juuri ilmestynyt), kun äitini täti lupasi viedä meidät tuonne, kun saimme hyvät arvosanat englannista. Hän sitten antoi meille kaiken maailman lappuja, joissa yhdessä oli juttua GWstä. Serkku oli joskus alle kouluikäisenä ostellut 40koota ja maalaillut niitä (minäkin koetin silloin, mutta meni hermot niiden nidien kanssa :) ja tuohon aikaanhan löytyi noita tavallisia boxeja Citymarketista sun muualta) ja ilmoitti että voitaisiin käydä siellä.

Sitten pari päivää ennen lähtöä etsimme netistä Gwn sivuja, löysimme ne ja selailimme. Sitten huomasimme Taru Sormusten Herrasta figuja, ja faneina tietenkin päätimme ostaa nuita, ostin hieman minasseja ja örkkejä sekä Heroes of the West boxin. Sääntökirjaa en ostanut kun tuo pikku-ukoilla pelaaminen kuulosti hieman tylsältä, maalaaminen kiinnosti enemmän. Myöhemmin samassa kuussa huomasin Klaukkalan S-marketissa lehden, jonka kannessa oli Witch-King petonsa selässä, se oli White Dwarf ja tuosta lähtien olen sitä ostanut.

Myöhemmin luin netistä itse pelistä ja kiinnostuin. Ostin PKPsta sääntökirjan. Saman viikon aikana ainut mahdollinen pelikaveri, serkkuni keksi ostaa Battle for Maccrage boxin ja lopetti LotRin. Noh, itse jaksoin vielä sinnikäästi jatkaa harrastusta yksin. Silloin tällöin pelasin pikkuveljeä vastaan, mutta pikkuveljet ovat vähän sellaisia. Sitten taivuttelin pikkuveljen ostamaan High elffejä. Pari peliä saatiin ehkä loppuun asti, ja pikkuveli lopetti harrastuksen.

Sitten nyt muutama kuukausi ennen joulua taivuttelin serkun aloittamaan LotRin uudestaan, ja onnistuin. Serkun armeijoina toimivat käpsät ja urukit. Itselläni oli siis pieni minassiarmejija, mutta vaihdoin/myin sen pois. Nykyään pelailen metsähaltioilla ja Mordorilla.
Elrohir

Viesti Kirjoittaja Elrohir »

No oma tarinani ei ole sen kummoisempi.

Miniatyyripeleistä olen tiennyt iät ja ajat, mutta homma ei ollut koskaan suuremmin innostanut minua, mutta kaksi vuotta sitten joulun (vuonna 2003)aikaan olin tennispalatsissa ja siellä mainostettiin sitten lotr miniatyyripeliä.Katsahdin vain, mutta tiesin, että vähän matkan päässä oli kauppa (GW), jossa moisia ukkeleita myytiin.

Tuli sitten käveltyä useasti ohi ja joskus seuraavana tammikuuna (2004) uskaltauduin itse kauppaan ja siitä se sitten lähti, ostin rotkin aloituspaketin joskus helmikuun (2004) paikkeilla ja siitä eteenpäin olen lotria harrastanut.

Aluksi armeija olivat Haltiat ja Rautapiha, mutta nyt olen pahoilla siirtymässä itäläis-Mordor liittoon ja hyvillä olen nyt jo vuoden yrittänyt jonkin sorttista Gondor armeijaa rakentaa, mutta homma on vieläkin kesken.

Lotrin ohella pelaan myös Pirates of Spanish mainia (mukaan siis kuuluu muut piratesin osat) ja 40K:ta olen aloitellut, mutta taitaa siinä jutussa mennä pitempää kuin Gondor armeijan kanssa ;).
Loppiainen hyvin, kaikki hyvin
TrollChieftain
Viesti:

Viesti Kirjoittaja TrollChieftain »

Taisin saman kirjoittaa edelliseenkin tällaiseen.

Kaksi vuotta sitten en tiennyt hölkäsen pöläystäkään miniatyyripeleistä. (?) Luokallani oleva Jugenactus sitten kuuli asiasta joltakin puolitutultansa, ja puolen vuoden päästä pojalla oli sitten 12 minassia ja maalit. Koulustamme alkoivat sitten muutkin pelaamaan tätä LotRia, ja minä ajattelin, että en varmasti mene tuohon villitykseen mukaan. Pikkuhiljaa inhoni harrastusta kohtaan alkoi laantua, ja eräänä välituntina harkitsin jopa aloittavani moisen. Puhuimme siitä Jugenactuksen kanssa, ja samana päivänä olimmekin jo Espoon Pelimestassa ostamassa armeijaa (Gorbag & Shagrat, 36 örkkiä). Siitä se sitten lähti. Armeijoita on sen jälkeen tullut ostettua myös Rohania, jota minulla onkin todella paljon, sekä Rautapihaa. FaBankin aloitin, mutta se onkin jo toinen tarina. No, kerronpas senkin:

Meille oli vaihtunut musiikinopettaja. Uusi olikin todella rento naisihminen, jolle tietenkin kerroimme yhteisestä harrastuksestamme. Ope sanoi poikiensa keräävän myös niitä Warhammereita (kutsuimme LotRia tällöin virheellisesti Warhammeriksi). Meni öbäyt kuukausi, kun opella oli sitten kasa todella paskasti maalattuja Empiren figuja mukanaan. Hän kertoikin meille poikiensa lopettaneen harrastuksen, ja suostuvansa myymään ne. Kyselimme hintaa, ja totesimme sen olevan todella halpa. Pidimme huutokaupan, jonka minä (kröhöm) voitin ylivoimaisesti. Siinä tuli itse asiassa todella paljon kamaa mukana. En ole figuja sen jälkeen ostanut, ainoastaan sääntökirjan ja armybookin. Enkä varmaan ihan lähiaikoina ostakaan, koska pitäisi säästää rahaa Marui VSR-10 airsoft tarkkuuskivääriin.
Köyhillä ei ole varaa.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “LOTR: Yleinen keskustelu”