Stompalle Statseja?

Warhammer 40.000 -pelin säännöt ovat yleensä enemmän tai vähemmän tulkinnanvaraiset. Tällä palstalla keskustellaan eri sääntöjen toteutuksesta, tulkinnoista sekä mahdollisista ongelmatilanteista.
Drakken

Stompalle Statseja?

Viesti Kirjoittaja Drakken »

Juu... Elikkä olen ottanut projektiksi tässä kyhätä itselleni oman (ork)Stompan, kun ne vaikuttavat tyylikkäiltä.

Mietinkin tässä, että onko jostain saatavilla "oikeita" statseja/profiilia Stompalle, vai kyhäänkö itse oman järkevältä tuntuvan profiilin?

Hakuakin käytin, mutta olen varmaan niin onneton käyttäjä, kun en tuloksia löytänyt. ;)
Uzi-99
Viesti:

Re: Stompalle Statseja?

Viesti Kirjoittaja Uzi-99 »

Ork Stompa on vehicle? Jos näin, niin todnäk lähimmäksi pelikelpoista tulosta pääsee GWn ajoneuvosuunnitelusäännöillä (VDR)... Vaatii tosin edelleen vastapelaajan suostumusta, eikä asiaa helpota se että ne tehtiin edelliseen edikkaan ja siten ovat paikoitellen vanhentuneita.

Julkaistu viimeksi Chapter Approved 2004-kirjassa, kannessa vihreä Defiler (se Kaaoksen kävelijätankki).
Heikkoliha yrittää tuhota, metsästää itseä kuin itse niitä, mutta ne heikkoja. Itse taistelee viimeiseen, kaikki täytyy ahmia.
Ghe'dahlg

Viesti Kirjoittaja Ghe'dahlg »

Stomppa on suunnilleen tälläinen:

Armorit: 14/12(13)/10
Walker
WS:3 S:5 I:3 A:3

2x 48" S7 AP4 Ordance pyssy
Sitten joko Dreadnought Close Combat Weapon tahi yksi pyssy lisää

Pisteitä sen mukaan joku 250-300
Tätä viestiä ei ole testattu kasviksilla eikä siinä mahdollisesti näkyviä perunoita ole vahingoitettu.
Anaheim

Viesti Kirjoittaja Anaheim »

tässä olisi tuo VDR systeemi:
http://www.warbozz.dk/warhr40k/VDR_Help.html
The Captain
Valvoja

Viesti Kirjoittaja The Captain »

Ghe'dahlg kirjoitti:Stomppa on suunnilleen tälläinen:

Armorit: 14/12(13)/10
Walker
WS:3 S:5 I:3 A:3

2x 48" S7 AP4 Ordance pyssy
Sitten joko Dreadnought Close Combat Weapon tahi yksi pyssy lisää

Pisteitä sen mukaan joku 250-300
Kyllä minä siitä tekisin Warhound titaanin tapaisen superheavyn (tosin kömpelömmän). Kaksi tai jopa kolme Structure pointtia. Eikä mitään lähikseen jumitettavaa dreadnought-wannabeta, vaan reippaasti vaan tallotaan lähiksessä olijat ja kävellään pois.
-Miksi Jeesuksen ja Marian päät loistavat valoa?
-Niillä on suvussa halogeenejä.
Drakken

Viesti Kirjoittaja Drakken »

Aih... Itselläni oli suunnilleen tämmöinen (pienempi stomppa) mielessä:

WS: BS: S: Front: Side: Rear: I: A:
2 2 6(10) 13 12 11 1 3

Pääaseena "Party-Krasha-Kannon" eli joko S 7-8 Ap: 4 Rng: 48" hvy1/ordance.

Sitten DCCW toisessa kädessä siinä ehkä jokin pikkupyssy built-inninä.
Ja toiseen käteen vaikka Kustom megablasta tai vaihtoehtoisesti useampi twin-linked Bigshoota.

Pisteitä veisi jotain 185-250. Suunnittelu vielä vähän kesken :)
Mitäs mieltä olette, toimiiko tämmöinen?
Ghe'dahlg

The Captain kirjoitti:Kyllä minä siitä tekisin Warhound titaanin tapaisen superheavyn (tosin kömpelömmän). Kaksi tai jopa kolme Structure pointtia. Eikä mitään lähikseen jumitettavaa dreadnought-wannabeta, vaan reippaasti vaan tallotaan lähiksessä olijat ja kävellään pois.
Itse en lähtisi, koska Epicissä Warhoundilla on se 3 Structure Pointtia ja Stompalla tasan yksi woundi Ork And Squat Warlords läpyskäisestä asti ainakin. Kestoa Stompalla on Epicissä Leman Russin verran(Armies Of The Imperium vs Ork And Squat Warlords Stompalla hieman parempi) ja lähiksessä piestään yhtä hyvin kuin ryhmällinen Tactical Marineita/Orkkeja.

Tallominen olisi periaatteessa ihan ymmärrettävää, mutta kyseessä ei kuitenkaan ole kuin sellainen 2-3 kertaa Dreadia isompi tapaus. Erikoissääntönä voisi tietenkin olla lähiksestä poistuminen at will, mutta itse en näkisi sitä tarpeellisena.

Drakken: Pienemmäksi stompaksi tuo käy ihan hyvin, mutta ehta Stompa on pelleiltään Leman Russin tasoa tai hieman parempi ja aseistusta 3 Big Gunin verran, joista yhden Big Gunin voi vaihtaa lähisaseeseen. Big Gunit käsittävät Kannoneita, Lobbia, Zzzappeja ja sen sellaisia isompia örkkipyssyköitä.
Tätä viestiä ei ole testattu kasviksilla eikä siinä mahdollisesti näkyviä perunoita ole vahingoitettu.
Strangten
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Strangten »

Minä olisin enemmänkin tuon kapteenin ehdotuksen kannalla, Stompat kun ovat kuitenkin aika isoja hökötyksiä. Tuollaisen perus-walkerin kun kaataa yksinäinen dreadnoughtikin lähiksessä.
Ghe'dahlg

Strangten kirjoitti:Minä olisin enemmänkin tuon kapteenin ehdotuksen kannalla, Stompat kun ovat kuitenkin aika isoja hökötyksiä. Tuollaisen perus-walkerin kun kaataa yksinäinen dreadnoughtikin lähiksessä.
Ei Stomppa todellakaan ole mikään Gargantti. Kestoa on paljon vähemmän kuin esimerkiksi monoliitilla. Stompa on vain iso Dreadnought ei muuta. Ei sen ole tarkoituskaan tuhota kaikkea tieltään, vaan kyllä se ihan iloisesti poksahtaa, jos sitä ammutaan millään Battle Cannonia kovemmalla.
tneva82

Viesti Kirjoittaja tneva82 »

Ghe'dahlg kirjoitti:Ei sen ole tarkoituskaan tuhota kaikkea tieltään, vaan kyllä se ihan iloisesti poksahtaa, jos sitä ammutaan millään Battle Cannonia kovemmalla.
Jep. Stompat ovat epic skaalassa selvästi yleisempiä kuin esmes warhoundit(eli niitä saa enemmän). About 3 ja risat stompaa per warhoundi. Ihan vain vertailukohdaksi kestävyydestä :D

Stompa ei ole kevyt sotakone tms vaan raskas dreadnoughtin tapainen vekotin.
https://middleagedstrategybattlegamers.home.blog/ <- Turun suunnan LOTR pelaajien blogi
Hena
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Hena »

The Captain kirjoitti:Kyllä minä siitä tekisin Warhound titaanin tapaisen superheavyn (tosin kömpelömmän). Kaksi tai jopa kolme Structure pointtia. Eikä mitään lähikseen jumitettavaa dreadnought-wannabeta, vaan reippaasti vaan tallotaan lähiksessä olijat ja kävellään pois.
Sehän on se supa-stompa. Lainataan reippaasti epic statteja tähän.

Stompa:
Armoured Vehicle 15cm
2-3 x Big Guns 45cm AP5+/AT5+ ––
0-1 Kombat ‘Ammer 30cm AP5+/AT6+ and ––
(base contact) Assault weapon Macro-weapon, Extra Attacks (+1)
Notes: Reinforced Armour, Walker.

Supa Stompa:
War Engine 15cm
Gaze of Mork 30cm MW4+ Titan Killer
2-3 x Soopaguns 60cm 2BP Macro-weapon, Fixed Forward Arc
0-1 x Mega-choppa 45cm AP5+/AT5+ and Fixed Forward Arc
(base contact) Assault weapon Titan Killer (D3), Extra Attacks (+1)
D3 Power Fields. Damage Capacity 4.
Notes: Reinforced Armour. Fearless, Walker.

Pari huomiota. 15cm on normaali liikkuminen (6"). Big shoota on AP6+/AT6+ ja Multimelta MW5+ (macroweapon). Titan Killer olisi esim shadowswordin pyssy. Lantikalla on 4+ reinforced armour save, joten 14 eteen on hyvä (sivuille ja taakse voi olla huonompi).
tneva82

Viesti Kirjoittaja tneva82 »

Hena kirjoitti:Lantikalla on 4+ reinforced armour save, joten 14 eteen on hyvä (sivuille ja taakse voi olla huonompi).
Yep. Lantikan all-around panssarihan on siellä thick rear armour sääntönä eli koska se puuttuu stompalla ei stompan ole tarkoituskaan olla lantikan tasoa panssariltansa.

Ghen statit yleisesti ottaen varsin uskottavat Stompan kuvaamiseen 40k:ssa.
https://middleagedstrategybattlegamers.home.blog/ <- Turun suunnan LOTR pelaajien blogi
Harri

Viesti Kirjoittaja Harri »

Itse asiassa yhdet ihan sopivat säännöt stompalle löytyvät Nicholas Kelschin stompaz-örkkiklaanin säännöistä.

Tuossa ranskankielinen linkki. Englanninkielinen versio löytyy ainakin PDF-formaatissa jostain, muistaisi vielä mistä.
Cannonball

Viesti Kirjoittaja Cannonball »

Noilla ei ilmeisesti ole mitään sen kummempaa copyrightia tahi muuta vastaavaa, josta joku viitsisi vetää oikeuteen? Baabelfishiä kehiin.

0-1 STOMPA. . . 250pts/figurine
ORKS DC CT F shielding I A stolen sentinel 4 2 10
front 14 side 13 arr. 12 2 4 Type: Walker.
Crew: The crew of senteinelle stolen consists of a grot do-it-yourselfer. Weapons: A stompa is armed with a large fist chain-saw operator, gas of Gork/Mork (account like a méga-blasta), and 2 weapons of the following list: Lobba, Zap, kannon or large fling' gatling.
Transport: a stompa can transport 15 orks.
Special rules: large fist chain-saw operator: The large fists chain-saw operator are so broad that the damage which they cause is more fatal than weapons of body with normal bodies of dreadnought. In more of not authorizing the safeguards of armours, they make it possible to launch 2D6 for the penetration of shielding (10+ 2D6)

Ei täydellinen, mutta ranskantaidottomille jo ymmärrettävissä. Vähän viilausta ja se on siinä, itse en viitsi kun ei kiinnosta.
Väitä vastaan, olen mestari.
"Routiolainen Kirjailijanalku joka pitää Pahis-sitruunoista."
I'm just a soul whos intentions are good, oh Lord, don't let me be misunderstood.
The Captain
Valvoja

Cannonball kirjoitti:Noilla ei ilmeisesti ole mitään sen kummempaa copyrightia tahi muuta vastaavaa,
Mistä näin päättelet? Teoksella on aina copyright.
Hena kirjoitti: Sehän on se supa-stompa. Lainataan reippaasti epic statteja tähän.
Äh. Pakko tunnustaa, että edellisestä Epic-pelistäni, jossa oli örkkejä mukana, on toistakymmentä vuotta... En minä kaikkea noista tiedä enkä muista.

Silti palluran mallinnus 40K:ssa voisi onnistua kahdella structure pointilla ja kevyemmällä panssaroinnilla. Ei kai se yhteen krak missileen posahda? Tai kaipa se sitten posahtaa...
Cannonball

Viesti Kirjoittaja Cannonball »

The Captain kirjoitti:
Cannonball kirjoitti:Noilla ei ilmeisesti ole mitään sen kummempaa copyrightia tahi muuta vastaavaa...
Mistä näin päättelet? Teoksella on aina copyright.
Se seuraava osa onkin se ratkaiseva
Cannonball kirjoitti:...josta joku viitsisi vetää oikeuteen?
Väitä vastaan, olen mestari.
"Routiolainen Kirjailijanalku joka pitää Pahis-sitruunoista."
I'm just a soul whos intentions are good, oh Lord, don't let me be misunderstood.
Uzi-99
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Uzi-99 »

Minkä lisäksi VDR/CDR-luomusten kanssa on yleensä ollut luvallista esittää stattilinjat koska kyseessä on kuitenkin "keksityt" ajoneuvot/olennot jotka eivät varsinaisesti edusta mitään kodekseissa olevaa ja siten mahdollista tekijänoikeutta rikkovaa materiaalia (kunhan malttaa olla selittämättä mitä ne kaikki ekstrajutut tarkoittavat =).

Tämä perustuen ainakin modien ja adminien käytökseen GWn omilla foorumeilla jossa käytännössä kaikki stattilinjat poistetaan hyvin äkäisesti, V/CDR-luomusten ja vapaammin itse kehitettyjen sääntöjen/stattien muodostaessa poikkeuksen.
Heikkoliha yrittää tuhota, metsästää itseä kuin itse niitä, mutta ne heikkoja. Itse taistelee viimeiseen, kaikki täytyy ahmia.
Hena
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Hena »

The Captain kirjoitti:Äh. Pakko tunnustaa, että edellisestä Epic-pelistäni, jossa oli örkkejä mukana, on toistakymmentä vuotta... En minä kaikkea noista tiedä enkä muista.

Silti palluran mallinnus 40K:ssa voisi onnistua kahdella structure pointilla ja kevyemmällä panssaroinnilla. Ei kai se yhteen krak missileen posahda? Tai kaipa se sitten posahtaa...
Supa stompa on uudempi luomus. Kyllä epicissä se putoaa kertalaakista (joka menee panssareiden läpi), kun ei ole suojia ja on armored vehicle niin kuin perustankit (eli ne mitä 40kssa).
The Captain
Valvoja

Uzi-99 kirjoitti:Minkä lisäksi VDR/CDR-luomusten kanssa on yleensä ollut luvallista esittää stattilinjat koska kyseessä on kuitenkin "keksityt" ajoneuvot/olennot jotka eivät varsinaisesti edusta mitään kodekseissa olevaa ja siten mahdollista tekijänoikeutta rikkovaa materiaalia (kunhan malttaa olla selittämättä mitä ne kaikki ekstrajutut tarkoittavat =).
Uusi kysymys onkin, että ylittääkö VDR-säännöillä koottu ajoneuvo teoskynnyksen, eli onko sen supa-dupa-stompan sääntöjen alkuperäisellä postaajalla niihin copyright, jota Cannonball mahdollisesti rikkoi?
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “40k: Säännöt”