"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Lizardmens

Aloittelijoille ja vasta-alkajille tarkoitettu palsta, jossa uskaltaa kysyä vähän yksinkertaisempiakin asioita pelistä ja pelaamaan ryhtymisestä ilman tönimistä. Kokeneet vastaavat.
Nacht

Lizardmens

Viesti Kirjoittaja Nacht »

Millainen lisko lista on hyvä Border-Patrolliin?
Teonanacatl

Viesti Kirjoittaja Teonanacatl »

Semmonen missä on yksi hero ja pari corea.
"Kuunnelkaa lapset Teonanacatlia, joka tietää asiasta
hieman kauemmin pelanneena..."
- Illumina
"Teonanacatl ounaa."
- Usermaatra
"Något sagt i latin låter djupt."
-Trad.
Nacht

Onko tälläinen hyvä?
Heroksi vaikka Skink Priest
Coreen: Skinkkejä paljon Skinkkejä
Hän itse

Viesti Kirjoittaja Hän itse »

Armeija jolla on Ld 5? Ei Ei. Kaikki juoksee heti pois kun joku sanoo sanan "Ld-testi".
"Watch my back" , sanoi kyttyräselkä.
Nacht

Hän itse kirjoitti:Armeija jolla on Ld 5? Ei Ei. Kaikki juoksee heti pois kun joku sanoo sanan "Ld-testi".
No mitäs minun pitää ostella?
flagu

Viesti Kirjoittaja flagu »

Hän itse kirjoitti:Armeija jolla on Ld 5? Ei Ei. Kaikki juoksee heti pois kun joku sanoo sanan "Ld-testi".
Cold blooded erikois säännön jälkeen ld 5 ei tunnu niinkään hirveältä, kun se ensi näkemältä kuullostaa.

Skinkit ovat kyllä liskoarmeijassa se "must" eli niitä kannattaa ostaa, jos armeija aikoo kasvaa suuremmaksi kun 500 ja miksi ei muutenkin. Skinkkien lisäksi jonkin verran sauruksia tai muuta josta löytyy sitä punttia jolla taistelut voitetaan.
"Internet on paikka, jossa miehet ovat miehiä, naiset ovat miehiä ja lapset ovat FBIn agentteja"
Hän itse

Mitä haluat? Skinkki armeijaan suosittelisin Skink Chieffiä Stega helmillä + armourit yms. ja sitten kaveriksi kaksi ryhmää skinkkejä 10-12 ryhmäkoissa. Siihen kaveriksi voisi pistää joko Salamantereita ryhmä tai punttia tuomaan Kroxigoreja.

EDIT:
flagu kirjoitti:
Cold blooded erikois säännön jälkeen ld 5 ei tunnu niinkään hirveältä, kun se ensi näkemältä kuullostaa.
Oli sitten Cold Blood or not, se on aika suuri riski. Vaikka teoriahammeroivat sanovat vaikka mitä, Ld 5 on Ld 5.
DJ_Silverpig

Viesti Kirjoittaja DJ_Silverpig »

Hän itse kirjoitti:Mitä haluat? Skinkki armeijaan suosittelisin Skink Chieffiä Stega helmillä + armourit yms.
Skink Chiefiä en kyllä suosittelisi missään tilanteessa käytettäväksi. Sillä hinnalla, mitä chieffistä joutuu toimivaksi pumpattuna maksamaan, saisi jo asian paljon paremmin ajavan jaguaarisauruksen tai vastaavan. Vaikka se skinkkien joukosta erottuisikin ammuttavaksi, se kestää kulutusta kuitenkin enemmän kuin skinkkihero.

Chieffillä on ihan hauska pelata, mutta en sitä oikeastaan koskaan menisi suosittelemaan.
Possu
Hän itse

Skinkki armeijaan suosittelisin Chieffiä, koska toinen vaihtoehto olisi Priest hmm? Tottakai minäkin ottaisin mielummin Vetun, onhan se tuhat kertaa parempi mättäjä.
flagu

Viesti Kirjoittaja flagu »

Hän itse kirjoitti:Skinkki armeijaan suosittelisin Chieffiä, koska toinen vaihtoehto olisi Priest hmm? Tottakai minäkin ottaisin mielummin Vetun, onhan se tuhat kertaa parempi mättäjä.
Kuka sanoi että Doni haluaisi skinkki armeijan? Mielestäni täällä on puhuttu vain lisko armeijasta johon hän on tällä hetkellä ottamassa skinkkejä.

Ja yritetään edes olla asiallisia...
Onko tälläinen hyvä?
Armeijasta puuttuu se osuus joka hoitaa vastustajat. Sauruksia kenties mukaan ja priesti vaihtuu arpi veteraaniksi niin saadaan aikaan jonkinmoinen peruslista.
"Internet on paikka, jossa miehet ovat miehiä, naiset ovat miehiä ja lapset ovat FBIn agentteja"
Nacht

flagu kirjoitti:
Hän itse kirjoitti:Skinkki armeijaan suosittelisin Chieffiä, koska toinen vaihtoehto olisi Priest hmm? Tottakai minäkin ottaisin mielummin Vetun, onhan se tuhat kertaa parempi mättäjä.
Kuka sanoi että Doni haluaisi skinkki armeijan? Mielestäni täällä on puhuttu vain lisko armeijasta johon hän on tällä hetkellä ottamassa skinkkejä.

Ja yritetään edes olla asiallisia...
Onko tälläinen hyvä?
Armeijasta puuttuu se osuus joka hoitaa vastustajat. Sauruksia kenties mukaan ja priesti vaihtuu arpi veteraaniksi niin saadaan aikaan jonkinmoinen peruslista.
No jos otan Sauruksia ja Scar veteraanin niin mitä muuta saan vielä?
Kelf

Viesti Kirjoittaja Kelf »

Jonkin sortin saurusblokki, scar vetu, ja lopuilla skinkkejä.

PS. Kiva avatar, ice age rules. ;)
Hän itse

En suosittelisi sauruksia bordelliin, koska ovat aika hintavia. Osaavathan ne lyödä, mutta ovat aika heiveröisiä huonon savensa takia. Mutta onahn niillä tietenkin T4 joka on hieno asia.

Ja anteeksi jos ymmärsin väärin, luulin Donin haluavan Skinkki täytteistä armeijaa toisen viestin perusteella.
DJ_Silverpig

Hän itse kirjoitti:En suosittelisi sauruksia bordelliin, koska ovat aika hintavia. Osaavathan ne lyödä, mutta ovat aika heiveröisiä huonon savensa takia. Mutta onahn niillä tietenkin T4 joka on hieno asia.
Niillä mikään huono save ole. Lähiksessä 4+ tai quetzlilla 3+. Toughness nelosensa kanssa ovat erittäin kestävä yksikkö.

Syy, miksi en näitä ottaisi, olisi toinen. Saurukset ovat hitaita ja kömpelöitä ja ainoana closistelevana yksikkönä pienessä armeijassa ne on helppo kiertää.
Possu
Hän itse

DJ_Silverpig kirjoitti:
Hän itse kirjoitti:En suosittelisi sauruksia bordelliin, koska ovat aika hintavia. Osaavathan ne lyödä, mutta ovat aika heiveröisiä huonon savensa takia. Mutta onahn niillä tietenkin T4 joka on hieno asia.
Niillä mikään huono save ole. Lähiksessä 4+ tai quetzlilla 3+. Toughness nelosensa kanssa ovat erittäin kestävä yksikkö.

Syy, miksi en näitä ottaisi, olisi toinen. Saurukset ovat hitaita ja kömpelöitä ja ainoana closistelevana yksikkönä pienessä armeijassa ne on helppo kiertää.
Tietenkin, mutta ampumista saurukset imevät kohtuullisesti, joten save jää vain 5+. :) Ja Quetzl maksaa eli tekee ryhmästä vielä kalliimman ja veisi pois mahdollisuuden ottaa rareja tai specialleja.
Juhaaha

Viesti Kirjoittaja Juhaaha »

Ellei tee sacred host of quetzelia. Sekin tosin tulee aika kalliiksi
Nacht

Ja anteeksi jos ymmärsin väärin, luulin Donin haluavan Skinkki täytteistä armeijaa toisen viestin perusteella.
Kyllä ajattelen kokoajan Skinkki armeijaa, mutta kyselen että onko parempaa vaihto ehtoa.

Onko kellään pelikokemusta Chameleo Skinkeistä tai Terradoneista?
DJ_Silverpig

Don Corneó kirjoitti:Onko kellään pelikokemusta Chameleo Skinkeistä tai Terradoneista?
Chameleon skinkkejä kannattaa yleensä käyttää pienissä yksiköissä. Joskus ovat oikeinkin käteviä, kun pääsevät skouttaamaan, eikä vastustaja meinaa saada niitä ampumalla hengiltä. Metsän laidalla kykkivät skinkkejä ammuttaessa miinusta osumiseen tulee vähintään se kolme (metsän koveri, camo ja skirmisherit).
Näiden paras puoli on minusta tuo mahdollisuus skoutata niinkin lähelle vihollista, kuin 1''. Toimii parhaiten pienissä peleissä, kun coveria jää kentälle enemmänkin. Esimerkiksi night goblineiden fanaatikot on hauska heti pelin alussa sotkea keskelle vihollisen linjoja, jos vastustaja on erehtynyt deployaamaan ne liian lähelle vaikkapa metsää.
12'' säteelle näkyviin deployaaminen on sekin joskus kätevää.
Kameleonttien järkevä käyttö vaatii tosin harjoittelua, sillä niinkin kallis yksikkö menee helposti pisteidensä puolesta hukkaan.

Terradonit ovat kovia. Eivät maksa kovinkaan paljon ja ovat lentoliikkeensä ansiosta mobiileja. Basen koko häiritsee välillä isommissa peleissä, kun tilaa rynnäköihin ym. ei tahdo löytyä. S4 ja A2 (muistaakseni) ovat tehokas tapa eliminoida vastustajan maageja, sotakoneita ja pieniä yksiköitä. Hit-and-run -attack on joskus kätevä (joskus taas ei).
Bravea näille ei missään nimessä pidä ottaa, sillä jos maagi (tai muu sankari/champpa) haastaa sen, menetät arvokkaita hyökkäyksiä muilta linnuilta.
Älä unohda myöskään javelineja. Joskus niistä on ihan hyötyäkin, kun voivat lentää 20'' ja vielä heittää myrkytetyt keihäänsä ilman osumispenaltyä liikkumisesta.
Don Corneó kirjoitti: Kyllä ajattelen kokoajan Skinkki armeijaa, mutta kyselen että onko parempaa vaihto ehtoa.
Ei ole olemassa parasta vaihtoehtoa. Kaikenlaisilla armeijoilla voi pärjätä, jos osaa pelata ja juustoisimmillakin virityksillä on aloittelevan pelaajan vaikea voittaa kokeneempaa vastustajaa. FaBassa pelin aikana taktikointi vaikuttaa enemmän kuin listojen kokoonpano, toisin kuin 40koossa.
Skinkkiarmeija on sekin toimiva. Terradonit, salamanterit ja kroxigorit lasketaan fluffillisesti skinkkiarmeijaan, mutta mikään ei sääntöjen puolesta estä vahvistamasta sitä vaikkapa jaguaarisauruksella.
Possu
Grollix

Viesti Kirjoittaja Grollix »

Olin suunnitellut lisko bp:n jossa olisi pökävetu, 30 skinkkiä kolmessa yksikössä, sekä 3 terradonia.
Karu kirjoitti:
Pelimestan turnaussäännöt ovat kuin kosminen vessa, jonka lattialla makaat kosmisen jumalan roiskiessa kosmista virtsaa päällesi.
DJ_Silverpig

Grollix kirjoitti:Olin suunnitellut lisko bp:n jossa olisi pökävetu, 30 skinkkiä kolmessa yksikössä, sekä 3 terradonia.
Aika perinteinen vaihtoehto. Kun pistät vielä kaikki skinkit skouttimaan ja vetulle pöksyjen lisäksi quetzlin, sotekin sekä kunnon wardin, tulee 500pts aika tasan käytettyä.
Possu
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “FB: Perusteet”