"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Welffien ärsyttävin yksikko?

Miten eri armeijat poikkeavat toisistaan tyyliltään ja pelitavoiltaan. Keskustelua eri yksiköiden käytöstä tilanteiden mukaan.
Mr_Fineday

Viesti Kirjoittaja Mr_Fineday »

Kelffi kirjoitti:Kasvi, kuka siitä stubbornista välittää kun se treeman heittää tuplakutoset break testeihin? ;)
Eikä heitä. Wood elfeille siunataan nopat, joista tulee tupla ykköset break testeihin.

Dryadit ei minua niinkään kiinnosta, kun ne ei rankeja poista, ja he saavat tappaa neljä tyyppiä saadakseen edes tasapelin tavallista rank and file yksikköä vastaan.
Mutta wardancerit tappaa koko yksikön kerralla, tai ainakin minun 20+ tomb king proxy-sotilasta kuoli kun he ottivat parit lisähyökkäykset.
Ja ei niistä menny inner circle white wolfitkaan läpi, kiitos wardien ja always strike firstin.

Vastaan, wardancerit.
Viiksu

Viesti Kirjoittaja Viiksu »

Itse en ole kokeillut, mutta en oo huomannu scouteissa mitään käytännöllisyyttä. Ovatko nämä ukamas koviakin tekijöitä? Niiden pistehintahan on ihan hirmuinen.
The Captain
Valvoja

Viesti Kirjoittaja The Captain »

Forest_elf kirjoitti:Itse en ole kokeillut, mutta en oo huomannu scouteissa mitään käytännöllisyyttä. Ovatko nämä ukamas koviakin tekijöitä? Niiden pistehintahan on ihan hirmuinen.
Minimikokoinen yksikkö pensaassa keskellä vihollisarmeijaa marssinestolipulla kuulostaa aika ärsyttävältä, ja sitähän tässä ketjussa haettiin.
-Miksi Jeesuksen ja Marian päät loistavat valoa?
-Niillä on suvussa halogeenejä.
Viiksu

Viesti Kirjoittaja Viiksu »

The Captain kirjoitti:
Forest_elf kirjoitti:Itse en ole kokeillut, mutta en oo huomannu scouteissa mitään käytännöllisyyttä. Ovatko nämä ukamas koviakin tekijöitä? Niiden pistehintahan on ihan hirmuinen.
Minimikokoinen yksikkö pensaassa keskellä vihollisarmeijaa marssinestolipulla kuulostaa aika ärsyttävältä, ja sitähän tässä ketjussa haettiin.
Tosiaan. En oo tullu aatelleeks tollasta vaihtoehtoo.
Teonanacatl

Viesti Kirjoittaja Teonanacatl »

The Captain kirjoitti:
Varsinkin kun armeija on täysin putkinäköinen rankeissa kulkija, jolla ei ole mitään mahdollisuuksia tappaa scoutteja. Matele siinä sitten kohti niitä kymmentä glade guard-blokkia.
DeeCee kirjoitti:
Kelffi kirjoitti:Kasvi, kuka siitä stubbornista välittää kun se treeman heittää tuplakutoset break testeihin? ;)
Eikä heitä. Wood elfeille siunataan nopat, joista tulee tupla ykköset break testeihin.
Näkisit Gilaelinin puumiehen. Ei se tapa mitään ja juoksee aina.
"Kuunnelkaa lapset Teonanacatlia, joka tietää asiasta
hieman kauemmin pelanneena..."
- Illumina
"Teonanacatl ounaa."
- Usermaatra
"Något sagt i latin låter djupt."
-Trad.
Viiksivallu

Viesti Kirjoittaja Viiksivallu »

entäpäs jos vastustajallakin on skirmaajia?
Munkki on upporasvassa paistettu pullataikinasta valmistettu makea leivonnainen. Munkkileivonnaisten yleisin muoto on pallo, jonka sisällä on hilloa tai muuta makeaa täytettä.
Tom_Gore

Viesti Kirjoittaja Tom_Gore »

Viiksivallu kirjoitti:entäpäs jos vastustajallakin on skirmaajia?
Ne tikataan todennäköisesti nopeasti nuolia täyteen. -1 osumaan ei BS4:llä ole kovin mahdoton este.
This world is not so vast that it could conceal the bones of my enemies. Instead I will pile them so high even their gods weep at the sight.
- Lord Assassin Morghoul
unikorno

Viesti Kirjoittaja unikorno »

entäs jos ne on shadow warrioreita? ne maksaa vähemmän ja niillä on light armour... ei kukaan muuten viitisis laittaa lainausta noitten eternalien keihäistä ja guardien jousista (siis se selitys miten vaikuttavat taistelussa)?

onhan tuo koko armeija kerrassaan harmittava taitavissa käsissä.
Pannukakku

Viesti Kirjoittaja Pannukakku »

unikorno kirjoitti:entäs jos ne on shadow warrioreita? ne maksaa vähemmän ja niillä on light armour... ei kukaan muuten viitisis laittaa lainausta noitten eternalien keihäistä ja guardien jousista (siis se selitys miten vaikuttavat taistelussa)?
Glade guardien jouset ovat S4 lyhyellä kantamalla, ja lisäksi welffit eivät ota miinusta liikkumisesta ja ampumisesta. S4 nuolet eivät kuitenkaan päde scoutteihin. Eternalien keihäät taas toimivat muuten normaalien keihäitten tavoin, mutta eturivissä olevat saavat +1 attackin.

Ja skirmaajat jotka tulevat welffejä metsästä hakemaan huomaavat yleensä joutuneensa treesinging-keskityksen kohteeksi. Varsinkaan kun sillä damage dealing versiolla ei ole kantamaa (GW:n forumin faq, epävirallinen mutta kuitenkin) eikä tarvitse LOS:ia.
Black Herald

Viesti Kirjoittaja Black Herald »

Mikäpä armeija ei olisi hyvä taitavan pelaajan käsissä.

Kerran olen welffejä vastaan pelannut ja sen ratkaisi pääosin se s******n treesing ja scoutit.
I... I will break your will
I... I will crush your faith
I... I will slay your dreams
supergeek

Viesti Kirjoittaja supergeek »

Welffien ärsyttävimmät ovat scoutit , muut jousimiehet ja puu-ukot.
Jouskaripojat pudottivat eräässä pelissä 10 örkkiä ennen kun kukaan oli päässyt lähimättöön, ja lähimätössä huonot welffit pistivät dryadit asialle...
Massacrehan siitä tuli vastustajalle.. nöyryytys...
http://www.supergeek.se8.org
"Supergeek, the clever way."
Deetwo

Viesti Kirjoittaja Deetwo »

Itse pelaan wood elfeillä...
Ja suurimpia ärräpäitä on nostattanut alter sankarit, dryadit sekä waywatcherit.

Altersankarit loikkivat 18" chargen ja silppuavat yksiköitä edestä... Kevyttä, raskasta, demoneita, ogreja.. 14 s6 iskua chargessa tappaa talossa ja puutarhassa :)
Puhumattakaan tilanteista joissa niillä on kaverina yksikkö wild ridereita.

Dryadit taas.. noh, syyt on todettu tässä jo moneen kertaan. Yksinkertaisesti vain julmetun hyviä.

Watcherit ovat oikeastaan oma suosikkini weedien valikoimasta.. Niillä on hauska pörrätä vihollisen selustassa bs5 killing blow nuolien kera :) Sekä niitä saa 2x6 yhden puupökkelön hinnalla.
"Minun hautaani vartioi tuulenhenkäys kevyt
minun hautaani vartioi pisara aamukastetta.
Minun hautaani vartioi satatuhatta tappajasatelliittia,
minun hautaani vartioi teratonni antimateriaa"
joppu

Viesti Kirjoittaja joppu »

Dryadit, nuf sano.
irc:ssä minut tunnetaan nikillä Mechafan

Vain yksi asia voittaa hammerin peluun ja se on animen katselu.
MakeH

Viesti Kirjoittaja MakeH »

dryadit ei osaa livistää, pelottava puute minusta. Noh, eihän se niiden ärsyttävyyttä vähennä mutta tuon seikan takia puutonttupelaajat häviävät useita pelejä.

Eli jos ne keljuttavat niin koittakaa ajatella positiivisesti ksoka harva puutonttu oikeasti tiedostaa kuinka suuri miinus se psykoimmuniteetti joskus osaa olla.
"Embrace the filth" -Voices in Oggy's head
Wompatti

Viesti Kirjoittaja Wompatti »

MakeH kirjoitti:dryadit ei osaa livistää, pelottava puute minusta. Noh, eihän se niiden ärsyttävyyttä vähennä mutta tuon seikan takia puutonttupelaajat häviävät useita pelejä.

Eli jos ne keljuttavat niin koittakaa ajatella positiivisesti ksoka harva puutonttu oikeasti tiedostaa kuinka suuri miinus se psykoimmuniteetti joskus osaa olla.
Naulan kantaan. Tämän takia en menisi dryadeja (näin welffi pelaajan näkökulmasta) ärsyttävimmäksi yksiköksi tituleeraamaan vaan ainakin mitä itse olen vastustajien kanssa puhunut on Stone of the Crystal Mere + lohikäärme ärsyttävä vastus ja samoin alterit. Lohikäärme kun kestää jumalattoman määrän rankaisua ja alterit ovat nopeutensa ja lyöntiensä takia kokoajan vaarana pienen static CR:än omaaville yksiköille.
Khordon

Viesti Kirjoittaja Khordon »

Altersankarit loikkivat 18" chargen ja silppuavat yksiköitä edestä... Kevyttä, raskasta, demoneita, ogreja.. 14 s6 iskua chargessa tappaa talossa ja puutarhassa Hymy
Tuo 14 iskua alkoi ihmetyttämään. Miten ihmeessä noin monta hyökkäystä saa yhdelle characterille? Paras mihin minä olen päässyt on ollut 7 str 4 iskua.

Ja itse aiheesta. Kyllä ne waywatcherit ja jo mainittu Loharilordi+stone of crystal mere ärsyttäviä on, tosin näistä menee ohi Tree singing. Ei ole mukavaa, kun metsikkö siirtyy sotakoneidesi päälle estäen näiden ampumisen tai estää näköyhteyden puskahaltioiden riveihin.
Douglas Walker
"Pokémon; It sounds like something that Jamaican shouts out when he wants to play cards"
Wompatti

Khordon kirjoitti:
Altersankarit loikkivat 18" chargen ja silppuavat yksiköitä edestä... Kevyttä, raskasta, demoneita, ogreja.. 14 s6 iskua chargessa tappaa talossa ja puutarhassa Hymy
Tuo 14 iskua alkoi ihmetyttämään. Miten ihmeessä noin monta hyökkäystä saa yhdelle characterille? Paras mihin minä olen päässyt on ollut 7 str 4 iskua.

Ja itse aiheesta. Kyllä ne waywatcherit ja jo mainittu Loharilordi+stone of crystal mere ärsyttäviä on, tosin näistä menee ohi Tree singing. Ei ole mukavaa, kun metsikkö siirtyy sotakoneidesi päälle estäen näiden ampumisen tai estää näköyhteyden puskahaltioiden riveihin.
Huomaa lihavoitu monikko. Deetwo käyttää armeijassaan käsittääkseni kolmea alteria. Lordi HotHilla (6) + kaksi noblea (kummallakin 4) = 14 hyökkäystä str 6.
Deetwo

Wompatti kirjoitti:Huomaa lihavoitu monikko. Deetwo käyttää armeijassaan käsittääkseni kolmea alteria. Lordi HotHilla (6) + kaksi noblea (kummallakin 4) = 14 hyökkäystä str 6.
Semantiikkaa, mutta lordi 5 + noble hothilla 5 + noble 4.. Mutta näin juuri :)
Wompatti

Deetwo kirjoitti:
Wompatti kirjoitti:Huomaa lihavoitu monikko. Deetwo käyttää armeijassaan käsittääkseni kolmea alteria. Lordi HotHilla (6) + kaksi noblea (kummallakin 4) = 14 hyökkäystä str 6.
Semantiikkaa, mutta lordi 5 + noble hothilla 5 + noble 4.. Mutta näin juuri :)
Niinpä tietysti. ;) Ihan mielenkiinnosta niin oletko tulossa Helsinkiin Fanaticiin Wood Elfeillä?
Deetwo

Wompatti kirjoitti:Niinpä tietysti. ;) Ihan mielenkiinnosta niin oletko tulossa Helsinkiin Fanaticiin Wood Elfeillä?
Puskajussit on toistaiseksi lomalla, fanatic menee 40k merkeissä ja riihimäellä seuraava fabaturnaus sitten mahdollisesti Cult of Slaaneshin kanssa.
Wompatti kirjoitti:Naulan kantaan. Tämän takia en menisi dryadeja (näin welffi pelaajan näkökulmasta) ärsyttävimmäksi yksiköksi tituleeraamaan
Tämä on kovin totta. Sama pätee myöskin wild ridereihin, jotka ovat myöskin varsin kovaa tavaraa toisaalta..
Mutta joskus sitä toivoisi kyllä mahdollisuuden juosta myös karkuunkin..

Jos vain forest spirit säännöstä saisi poistaa psykoimmunesäännön...
Siitä kun ei oikeastaan ole kuin haittaa.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “FB: Armeijat ja yksiköt”