Goblinoid kirjoitti:Olen tässä aloittelemassa Miniatyyrien keräilyä (Salaisuuteni paljastui

) , elikkäs haluaisinkin kysyä näin ammattilaisilta, että onko se tarkkaa puuhaa, tuo liimaus, ja maalaus, ylensäkkin?
Kyllähän minä tuon jo arvasin. Tervetuloa harrastuksen pariin. No ei se nyt niin tarkkaa ole. Riippuu miten kaunista jälkeä haetaan. Ei mihinkään pelkkään peliin menevillä tasostaviis-napeilla todellakaan tarvitse olla tarkka, mutta jos haluaa yltää esim. Mikan tasolle onkin toinen juttu.
Itse en ole mikään mestari tuossa piirtämisessä, enkä liioin tarkoissa puuhissa (Esim. Tuossa maalauksessa) , ja jos värjääkin väärällä tavalla, niin miten maalin saa pyyhittyä pois, jotta voisi aloittaa uudestaan alusta?
Maalin saa poistettua esim. jarrunesteellä.
Ja mitä tarvikkeita kokoamiseen, ja maalaamiseen tarvitaan?
Kokoamiseen tarvitaan oikeastaan liima. Viila, veitsi ja stuffi ovat sitten niille, jotka tosissaan haluaa hyvää jälkeä. Näillä poistetaan kaikki epämääräinen, joka ei kuulu nappiin, tai muokataan figua halutumpaan tulokseen.
Ja saako miniatyyrejä tilattua aivan näin netistä käsin? Vai pitääkö matkustaa oikein kaupunkiin ostamaan?
Saa niitä netistä käsin tottakai. Itse kuitenkin useinmiten olen matkustanut kaupunkiin nappeja ostamaan. Ei tarvitse odotella. Tietysti joudun itse tilaamaan kohta, kun aloitan uuden figupelin, jonka figuja ei pahemmin helsingistä saa.
Kyllä mä oon vähän ajatellut, että miten noita pystyy maalaamaan (noin hyvin), kun ovat niin yksityiskohtaisia. Täytyy olla noin neulankärjen kokoinen pensseli, että esim. niitä Goblinin verkkoja pääsee maalailemaan (siis games workshopissa kävin katsomassa) . Tuntuu vaan, että ne menee ihan pilalle mun käsissä, tai ei tule ainakaan yhtä hyviä. Elikkäs täytyykö siinä olla erittäin taitava, että pystyy niitä vaatteita, käsiä, päitä, nauloja, mitä törröttää laudoista, sun muita maalailemaan?
Ei siinä mikään mestari kukaan aloittaessaan ole. Kaikki nykyiset mestarit, joiden nappeja minä kuolaan ovat olleet joskus samalla tasolla, kuin sinä nyt. Harjoitus tekee mestarin, eikä ole mitään pakkoa maalata samalla tavalla, kuin kuvissa näkyy. Maalauksessa saat itse päättää värit ym. roskan. Eikä siinä mitään neuloja tarvitse. Figu/harraste-liikkeistä saa sopivan pieniä pensseleitä.
Ja kannattaisiko aloittaa isoista, vai pienistä ölleistä?
Ihan mistä haluat. Itse aloitin pienistä. Helpompi maalata IMO. Tämäkin yksilökohtaista. Melkein kannattaa aloittaa ostamalla haluamasi joukkueen joku regimentboxi(sis. 4-24 figua riippuu yksiköstä) esim goblin regiment box(sis. 20 goblinia). Noista saa sitten päänvaivaa maalauksen osalta vähäksi aikaa.
-Kiitos Etukäteen Vastauksista
Ole hyvä jälkikäteen vastauksista.
PS: Sori, kirjotin väärällä palstalle, mut no can do, ei maha mitään

Niinäp teit, mutta eipä se mitään.