"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Örkkien 'Ere we go -loitsu

Warhammer FB -pelin säännöt ovat yleensä hieman tulkinnanvaraiset. Tällä palstalla keskustellaan eri sääntöjen toteutuksesta, tulkinnoista sekä mahdollisista ongelmatilanteista.
Tom_Gore

Örkkien 'Ere we go -loitsu

Viesti Kirjoittaja Tom_Gore »

Kysymys koskee myös muita loitsuja, jotka vaikuttavat johonkin yksikköön.

Tämä kyseinen loitsuhan antaa lähitappelussa olevalle yksikölle ylimääräisen lyöntivuoron ilman että vihu saa lyödä takaisin. Kysymys kuuluu, saavatko myös yksikköön liittyneet sankarit lyödä?
This world is not so vast that it could conceal the bones of my enemies. Instead I will pile them so high even their gods weep at the sight.
- Lord Assassin Morghoul
Deetwo

Re: Örkkien 'Ere we go -loitsu

Viesti Kirjoittaja Deetwo »

Tom_Gore kirjoitti:Kysymys koskee myös muita loitsuja, jotka vaikuttavat johonkin yksikköön.

Tämä kyseinen loitsuhan antaa lähitappelussa olevalle yksikölle ylimääräisen lyöntivuoron ilman että vihu saa lyödä takaisin. Kysymys kuuluu, saavatko myös yksikköön liittyneet sankarit lyödä?
Tyypillisesti yksikköön vaikuttavat loitsut vaikuttavat myöskin charactereihin jotka siellä ovat sisällä.. Että silllä kai mennään, ellei erikseen sanota.
"Minun hautaani vartioi tuulenhenkäys kevyt
minun hautaani vartioi pisara aamukastetta.
Minun hautaani vartioi satatuhatta tappajasatelliittia,
minun hautaani vartioi teratonni antimateriaa"
GobbladasSquig

Viesti Kirjoittaja GobbladasSquig »

Minä olen ainakin aina pelannut niin että kaikki örkkien yksikköjä lähiksessä tai muuten boostaavat loitsut vaikuttavat myös charruihin.

Tuli muuten tuossa yksi päivä pelatessa toinen kysymys samaisesta aiheesta. Saako yksikkö joka lyö tuon loitsun ansiosta vaihtaa aseistustaan aiemmasta valinnastaan? Eli esim kilpiä edellisellä vuorolla käyttäneet black orcit hakkaisivat great weaponeilla 'Ere We Go -kierroksen. Tai jos tämän loitsun heittää yksikölle joka on samalla vuorolla chargennut lähikseen, eli ei ole vielä valinnut aseistustaan, joutuvatko ne käyttämään 'Ere We Go -kierrokselle valitsemiaan aseita myös tulevalla lähisvuorolla?
Tsekkaa uusi Cabal Ostium -blogi! http://cabal-ostium.blogspot.fi/
Tom_Gore

Viesti Kirjoittaja Tom_Gore »

Käsittääkseni 'Ere we go on ihan standardi taistelukierros, eli jos ase on jo valittu ennen sitä, on käytettävä samaa asetta ja jos 'Ere we go on ensimmäinen taistelukierros, asetta ei enää sen jälkeen saa vaihtaa.
This world is not so vast that it could conceal the bones of my enemies. Instead I will pile them so high even their gods weep at the sight.
- Lord Assassin Morghoul
El Capitan
Peliporukkavalvoja

Viesti Kirjoittaja El Capitan »

Miten sitten tehdään, jos taistelussa on useampi kuin yksi yksikkö taistelemassa. Lyökö silloin jompi kumpi vai kummatkin?
Soturin ei tarvitse vuodattaa verta voittaakseen taistelun.
- Sinitähti
Lihamestari

Viesti Kirjoittaja Lihamestari »

El Capitan kirjoitti:Miten sitten tehdään, jos taistelussa on useampi kuin yksi yksikkö taistelemassa. Lyökö silloin jompi kumpi vai kummatkin?

Eh........

.....se yksikkö lyö mihin se loitsu heitetään.
Maailmojen Tuhoaja, Elävien Jumala, Taivaankannen Kannattaja, Vuori Kultainen,
ne nimiä on vain ja nimet otetaan nyt pois!
Jos kasvoillesi lankeat,
se mitä pelastaa?
Thrag

Viesti Kirjoittaja Thrag »

Entä saako samalla vuorolla chargannut yksikkö chargesta saadut edut (esim. lance, flail, jnejne...) sekä ´ere we go- että normi-taistelukierroksella?
Jos asut Hervannan kulmilla tai Mouhijärvi-Hämeenkyrö-akselilla (tai lähiseudulla) ja pelaat fabaa/40k:ta/harrastat muuta oheistoimintaa tai roolipelejä, ota yhteyttä jos olet peliseuran tarpeessa.
Kelf

Viesti Kirjoittaja Kelf »

Thrag kirjoitti:Entä saako samalla vuorolla chargannut yksikkö chargesta saadut edut (esim. lance, flail, jnejne...) sekä ´ere we go- että normi-taistelukierroksella?
Saavat. Ere-we go'n taisteluvuoro on täysin samanlainen kuin tuleva taisteluvuoro.
Wompatti

Viesti Kirjoittaja Wompatti »

Casting Value?
Lihamestari

Viesti Kirjoittaja Lihamestari »

Wompatti kirjoitti:Casting Value?
Häh?

Miten tuo liittyy tähän?
Maailmojen Tuhoaja, Elävien Jumala, Taivaankannen Kannattaja, Vuori Kultainen,
ne nimiä on vain ja nimet otetaan nyt pois!
Jos kasvoillesi lankeat,
se mitä pelastaa?
Wompatti

Viesti Kirjoittaja Wompatti »

Kun kerran spellistä on käsitelty kaikki muutkin asiat niin ajattelin kysyä casting valueta joka on minulle hieman epäselvä.
Pannukakku

Viesti Kirjoittaja Pannukakku »

Wompatti kirjoitti:Kun kerran spellistä on käsitelty kaikki muutkin asiat niin ajattelin kysyä casting valueta joka on minulle hieman epäselvä.
Et sitten viitsinyt katsoa sitä GW:n sivuilta itse?

Eli 9+ on.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “FB: Säännöt”