"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Carnifex

Miten eri armeijat poikkeavat toisistaan tyyliltään ja pelitavoiltaan. Keskustelua eri yksiköiden käytöstä tilanteiden mukaan.
gargoyle

Viesti Kirjoittaja gargoyle »

minun mielestäni lähistelevä carnifex saa paljonkin aikaan. yhdessä pelissä necronit vs tyranit, carnifex tuhosi monoliitin ja nightbringerin joka ei ollut kärsinyt vielä yhtään woundia. hintaa carnifexillä oli 270 pointsia, ja kyllä se itsensä maksoi takaisin. menetti kolme woundia mutta regeneroi kaksi takaisin. joten kyllä, lähisfeksi toimii!
Tezze

Viesti Kirjoittaja Tezze »

Nightbringerin kanssa oli vissiihn vähän tuuria ja monon nyt voi saada ihan tyrantillakin nurin. Ja kai olette huomanneet että monolithiin ei saa mitään ylimäärä noppia, vaikka ei se kauhean vaikeaa lähis carnila silti ole. Itse pelauttelen sekoitusta, koska tykkään crushing claweista ja siksi että vastustajista löytyy örkit että DG joiden kanssa joutuu aina silloin tällöin lähikseen. Mutta jos itselläni olisi enemmän kuin yksi carnifex joukoissani niin kyllä siellä niitä puhtaita lähisteliöitä löytyisi.
Why try to live? you´ll die anyway

Paina tätä
Kurimus

Viesti Kirjoittaja Kurimus »

Tezze kirjoitti:ja monon nyt voi saada ihan tyrantillakin nurin. Ja kai olette huomanneet että monolithiin ei saa mitään ylimäärä noppia
Aika hyvin menee puheet ristiin suoraan peräkkäisissä lauseissa :D (No offense ;) ). Eli siis kuten jälkimmäisessä lauseessa todetaan, monoon ei ylimääräisiä penetraationoppia saa, ja tästä syystä tyrantilla ei sitä saada alas. S6 vs AV 14 = no chance.

Itse olen ulkoiluttanut viime aikoina suhteellisen halpana pidettyä lähisfexiä CClaweilla. Tehokkuus nyt on mitä on, mutta onhan se kiva jos se jotain pääsee tekemään. :D
"Silmitön väkivalta on vilpittömin ja läheisin ihmiskontaktin muoto."
-Sörkan Sika-Harri-
Uzi-99
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Uzi-99 »

gargoyle kirjoitti:hintaa carnifexillä oli 270 pointsia, ja kyllä se itsensä maksoi takaisin.
--- Tuolla pistemäärällä saisi jo kaksi halvempaa lähistelijä-'Fexiä, joilla on yhteensä enemmän woundeja, hyökkäyksiä, ovat kaksi erillistä yksikköä, jne. Miksi ottaa yksi tulimagneetti kun voit saada kaksi jotka ovat yhdessä tehokkaampia?

Ja tuohon sanon muutenkin että tuuri kävi... Nightbringer ei onnistunut tappamaan sitä ja päinvastoin kuoli itse. Kahden woundin onnistunut Regenkin on poikkeama, riippuen tietysti monessako vuorossa ne palasivat. Puhtaasti keskiarvon perusteella NB nimittäin tappaa umpiboostatun yksittäisen lähis-'Fexin joka kerta, yhdellä 'Fexillä vain ei ole jakoa NB:n Initiä, Strenaa ja Attackeja vastaan. 'Fex tuppaa kuolemaan viimeistään toisella vuorolla.

Vaikka noppaonni vaikuttaa, en silti suosittelisi totuttautumaan siihen harhakuvaan että kallis lähis-'Fex olisi oikeasti hyvä.
Heikkoliha yrittää tuhota, metsästää itseä kuin itse niitä, mutta ne heikkoja. Itse taistelee viimeiseen, kaikki täytyy ahmia.
Ishmael
Valvoja

Viesti Kirjoittaja Ishmael »

Lisäksi C'tanien aiheuttamia woundeja ei voi regeneroida.
Oberon kirjoitti:On ne RF-tiimin pojat kovia kyllä
Uzi-99
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Uzi-99 »

Ishmael kirjoitti:Lisäksi C'tanien aiheuttamia woundeja ei voi regeneroida.
--- Itseasiassa... Kyllä voi, ainakin Tyranidien Regeneratella.

Ongelma on siinä että C'tanien Drain Life sanoo "...model reduced to 0 wounds by a C'tan will not regenerate or recover because of X, Y, Z and similar wargear." Näin ollen koska Tyranidien Regenerate toimii kun figulla on 1 woundi tai enemmän ("A surviving model with Regenerate..."), sen saa heittää normaalisti. Eri asia olisi jos tuo Regen voisi pelastaa figun kuolemalta, silloin Drain Life estäisi sen.

Henkkoht Tyranid-pelaajana en perusta Regeneraten kalleudesta ja satunnaisuudesta, joten ei olisi omalta kannaltani mikään ongelma sopia talonsääntöä että C'tanien Drain Life ylilajaa muitakin vastaavia "parannuskykyjä" vaikkei olisikaan heti tappamassa.

Ja ihan muodon vuoksi, jos Drain Lifen kuvauksessa mainituissa esimerkkikamoissa on sellaisia joita voi käyttää esimerkiksi Multiwound-figun pelastamiseen, ne myöskin toimivat normaalisti kunnes figulta olisi lähdössä viimeinen wound jolloin Drain Life estää käytön. Olettaen tietysti ettei niiden toimintaa pystytä muuten yliajamaan (kuten se ettei esim. Narthecium oikeasti toimisi NB:tä vastaan muutenkaan)...
Heikkoliha yrittää tuhota, metsästää itseä kuin itse niitä, mutta ne heikkoja. Itse taistelee viimeiseen, kaikki täytyy ahmia.
Remington

Tuota..

Viesti Kirjoittaja Remington »

Tezze kirjoitti:mutta 2xtwin-linked devourer on miltein parempi, kuin 2xscything talons lähis carnille. Carni ampuu kuitenkin niitä kuteja aika paljon kauempaakin ja ennen chargea saa vielä ladata aimo annoksen luoteja vihuihin ja sitten vielä vähän sitä ihraa päälle, mutta kuten tuossa jo sanottiin tee niin kuin haluat varsinkin kun sinulle on tulossa 6 carnia niin tee monenlaisia ja ajattele miltä ihramöykkysi näyttävät. Ensin tyyli, sitten fluffi ja lopuksi vasta pelitehokkuus.
Juu.. Entäpäs jos kohteena on lantikka. Ammupa sitä devourereilla.. Silloin jäät kaipailemaan niitä taloneita. Ja talonit on lähistelyaseita, devourerit on ampuma-aseita. Lähisfexit eliteiksi ja ampujat heviksi. Näin on.
"You're right. The Devil has come. Look
at me. I am the Devil." -Charles Remington-
Deetwo

Re: Tuota..

Viesti Kirjoittaja Deetwo »

Remington kirjoitti:Juu.. Entäpäs jos kohteena on lantikka. Ammupa sitä devourereilla.. Silloin jäät kaipailemaan niitä taloneita. Ja talonit on lähistelyaseita, devourerit on ampuma-aseita. Lähisfexit eliteiksi ja ampujat heviksi. Näin on.
Pelipöydät onkin aina niin täynnä lantikoita ettei niitä millään saa kaikkia alas pelkillä venomcannoneilla ja warp blasteilla.. tai lähishiveillä.. tai ravenereilla..

pähkinänkuoressa, lähisfexi on liian hidas että siitä olisi mitään hyötyä (varsinkin verrattuna ampuviin versioihin)
"Minun hautaani vartioi tuulenhenkäys kevyt
minun hautaani vartioi pisara aamukastetta.
Minun hautaani vartioi satatuhatta tappajasatelliittia,
minun hautaani vartioi teratonni antimateriaa"
Remington

Deetwo kirjoitti:
Remington kirjoitti:Juu.. Entäpäs jos kohteena on lantikka. Ammupa sitä devourereilla.. Silloin jäät kaipailemaan niitä taloneita. Ja talonit on lähistelyaseita, devourerit on ampuma-aseita. Lähisfexit eliteiksi ja ampujat heviksi. Näin on.
Pelipöydät onkin aina niin täynnä lantikoita ettei niitä millään saa kaikkia alas pelkillä venomcannoneilla ja warp blasteilla.. tai lähishiveillä.. tai ravenereilla..

pähkinänkuoressa, lähisfexi on liian hidas että siitä olisi mitään hyötyä (varsinkin verrattuna ampuviin versioihin)
Asian ydinhän oli, että minä teen selvän eron ampuja- ja lähistelyfexistä. En pidä devourerfexiä lähistelijänä. Ja entäpä kun kentällä on nekronit ja 1+ monoliittiä. Devat vai talonit? Asia pähkinänkuoressa, lähisfexit eliteiksi ja ampujat heveiksi. Selkis?
BugsOwn

Viesti Kirjoittaja BugsOwn »

Kyl mä ne devourerit ottaisin joka tapaukses niit necroneit vastaan, talonit mitään skimmeriä vastaan tee, jos lithin alas haluaa niin warp blast, Venom Cannon tai sit Barbed Strangler (joka omituisesti on kaatanu enemmän litheja ku muut yhteensä.....ja on ampuval fexil joka tapaukses)

Se on sama onko sul 8 ammust vai 2 lähis hyökkäyst enemmän necroneit vastaan ku lähistellään, voitat combatin joka tapaukses.
Amazing Slug

Viesti Kirjoittaja Amazing Slug »

Remington kirjoitti: Asian ydinhän oli, että minä teen selvän eron ampuja- ja lähistelyfexistä. En pidä devourerfexiä lähistelijänä. Ja entäpä kun kentällä on nekronit ja 1+ monoliittiä. Devat vai talonit? Asia pähkinänkuoressa, lähisfexit eliteiksi ja ampujat heveiksi. Selkis?
Devourerit elite fexeille aina. Varsinkin necroneita vastaan, jotta voi ampua ne kamalat destroyerit rikki.

Asia pähkinänkuoressa, lähisfexit paperipainoiksi, ampujat heveiksi ja eliteiksi. Selkis?
Remington

Amazing Slug kirjoitti:Asia pähkinänkuoressa, lähisfexit paperipainoiksi, ampujat heveiksi ja eliteiksi. Selkis?
"What are you?! A Duracell-Bunny?! Both keeps going and going and going..!"
-Charles Remington-

Huh huh.. Selkis!
nakki ukko

Viesti Kirjoittaja nakki ukko »

Amazing Slug kirjoitti:Asia pähkinänkuoressa, lähisfexit paperipainoiksi, ampujat heveiksi ja eliteiksi. Selkis?
Kyllähän ne lähis fexit toimii. En minä niitä paperipainoon vain laittaisi! Ampujat heviksi ja lähärit eliteiksi että saa deployata ne myöhemmin mikä on suuri etu lähistely fexille.
Every Nakki ukko has a story.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “40k: Armeijat ja yksiköt”