Tau vs. Space Marines
-
Väinämöinen
Ne vertaillaanpas hetken aikaa tätä minun inhoamaani heavy bolter ryhmää ja firewarrior ryhmää keskenään.
Sanotaan välimatkan olevan vaikka juuri se 30".
Devastator squad, 4 Heavy bolter, Sergeant (kantama vain 24" bolterilla) 135 pistettä
Ampuu Heavy Boltereilla, 12 laukausta -> BS 4 joten 3+ osuakseen, 8 osumaa -> S5 joten woundaa 2+, 6,67 woundia, sanotaan vaikka 6-> AP 4, ei armor savea -> 6 firewarrioria kuolee
Firewarrior ryhmä, 12 kpl plasma riflellä, 120 pistettä (hieman vähemmän, mutta jätetty pois tavalliset bondaukset ja pulse carbinet)
Ampuu Riflellä, 12 laukausta -> BS 3 joten 4+ osuakseen, 6 osumaa -> S5 joten woundaa 3+, 4 woundia -> AP 5, joten save 3+ -> 1,33 kuollutta joten sanotaan 1 kuollut marine
Tässä minulta lähti n. 6 firewarrioria ja viholliselta 1 marine. Tietysti tuolla marinella olisi ollut 3 ampumista ensi vuorolla, mutta hävisin siltikin tulevissa ampumisissa 6-3. Hieman tätä suurempi ryhmä tuli minua vastaan viime pelissäni, mukana oli myös toinen ryhmä varustettuna plasmalla. Ja koska muu armeija oli assault painotteinen, ei minulla riittänyt oikein kuteja noihin kahteen ryhmään, vaan pyrin ensin estämään assault ryhmien etenemistä. Ei tarvinne paljon sanoa, että minulta meni yksi firewarrior ryhmä vuorossa...
Devastator squad, 4 Heavy bolter, Sergeant (kantama vain 24" bolterilla) 135 pistettä
Ampuu Heavy Boltereilla, 12 laukausta -> BS 4 joten 3+ osuakseen, 8 osumaa -> S5 joten woundaa 2+, 6,67 woundia, sanotaan vaikka 6-> AP 4, ei armor savea -> 6 firewarrioria kuolee
Firewarrior ryhmä, 12 kpl plasma riflellä, 120 pistettä (hieman vähemmän, mutta jätetty pois tavalliset bondaukset ja pulse carbinet)
Ampuu Riflellä, 12 laukausta -> BS 3 joten 4+ osuakseen, 6 osumaa -> S5 joten woundaa 3+, 4 woundia -> AP 5, joten save 3+ -> 1,33 kuollutta joten sanotaan 1 kuollut marine
Tässä minulta lähti n. 6 firewarrioria ja viholliselta 1 marine. Tietysti tuolla marinella olisi ollut 3 ampumista ensi vuorolla, mutta hävisin siltikin tulevissa ampumisissa 6-3. Hieman tätä suurempi ryhmä tuli minua vastaan viime pelissäni, mukana oli myös toinen ryhmä varustettuna plasmalla. Ja koska muu armeija oli assault painotteinen, ei minulla riittänyt oikein kuteja noihin kahteen ryhmään, vaan pyrin ensin estämään assault ryhmien etenemistä. Ei tarvinne paljon sanoa, että minulta meni yksi firewarrior ryhmä vuorossa...
Ei krootoxit ole niin hyviä kun ei voi enää infiltreitata, kun kroottien pitäis päästä joskus lähi taisteluun. sharper on ihan hyvä kun sil on 3 woundia, 3 attackii ja LD nousee, mut huonot puolet on että sharperin kanssa ei voi sweepping advansettaa. :arrow: Krootit ei oikein tykkää olla keskellä kenttää ilman suojaa kun joutuu consolideittaa. Kannattaa ottaa 12-16 kroottii ja 4-8 huondii ilman sharperii. vaikka maksaa niin kyllä ne saattaa pysäyttää tactical squadinkin.Suur-Sieni II kirjoitti:Ota krootoxeja kans. Ja Shaper. Siinä sulla on sitten sairaan hieno kroottiyksikkö.
Tietysti se auttaa jos tulevat rapid fire etäisyydelle. Mutta mitä teet sitten jos vastustaja istuu ihan päydän toisessa laidassa ja ampuu heavy boltereilla (olen oppinut vihaamaan tätä asetta)?[/quote]
Kannattaa ottaa pathfindereitä ja seeker missileitä, hammerheadeja joissa on railgun ja burst cannonit ja kaikkee muuta krääsää riippuen pelin koosta. Ja kannattaa ottaa paljon fire warrioreita jotka on bonded niin ei space marinet vilestä pitkään kentällä. 8)
Kannattaa ottaa pathfindereitä ja seeker missileitä, hammerheadeja joissa on railgun ja burst cannonit ja kaikkee muuta krääsää riippuen pelin koosta. Ja kannattaa ottaa paljon fire warrioreita jotka on bonded niin ei space marinet vilestä pitkään kentällä. 8)
- Henri Ketonen
Devastatorit ovat heavy supporttia, Fire Warriorit trooppeja. No ota Devilfishejä 1 tai 2, pääset kantomatkalle eikä juuri heavy bolter tulitus haittaa. Ei se turhan nopeasti muutenkaan hajoa.Väinämöinen kirjoitti:Ne vertaillaanpas hetken aikaa tätä minun inhoamaani heavy bolter ryhmää ja firewarrior ryhmää keskenään.
zqmfgb
3 Hammerheadii pitäis tehä ihan kutaa..
kax Ion Cannoneil ja yx Railgunil..
Mukaan sit viel paljon Fire Warroreit..joiden takii kannattaa todella varoo vihollisen Whirlwindei..niitten näkymättömät kynäsuihkut tekee sun
Fire Warrioreist aika selvää jälkee..
Sit kannattais harkita myös Crisis battlesuittei..niille ku saa mukaan aika lailla tuli voimaa..ku ne pystyy liikkuu eka piilost pois ja ampumaan täysil ja sit assaulttamaan takas piiloon samantien..
Sit ku niil on se kiva pikku erikois sääntökin et vaik ne ois liikkunu ne pystyy silti ampumaan rabitfire aseil ihan niinku ne ois ollu paikoillaan.
Et Plasmoi vaa mukaan..ja sit noit missile podei jos vaik niit tankkei ois viel jäljel..
kax Ion Cannoneil ja yx Railgunil..
Mukaan sit viel paljon Fire Warroreit..joiden takii kannattaa todella varoo vihollisen Whirlwindei..niitten näkymättömät kynäsuihkut tekee sun
Fire Warrioreist aika selvää jälkee..
Sit kannattais harkita myös Crisis battlesuittei..niille ku saa mukaan aika lailla tuli voimaa..ku ne pystyy liikkuu eka piilost pois ja ampumaan täysil ja sit assaulttamaan takas piiloon samantien..
Sit ku niil on se kiva pikku erikois sääntökin et vaik ne ois liikkunu ne pystyy silti ampumaan rabitfire aseil ihan niinku ne ois ollu paikoillaan.
Et Plasmoi vaa mukaan..ja sit noit missile podei jos vaik niit tankkei ois viel jäljel..
"Failing doesn't make you a failure. Giving up, accepting your failure, refusing to try again does!"
-Ralph Waldo Emerson-
-Ralph Waldo Emerson-
Shooty marine sakkia vastaan ehdottomasti droneja mukaan. Täytä keskustelua seuratesani havaitsin että droneista ei juurikaan puhuta. Itse pyrin ottamaan troopeille aina pari dronea, sekä Crisis-joukoille vähintään yksi shielddrone, mielellään kaksi. Tällöin ei tarvi pelätä jokaista yksittäistä lascannon pläjäystä kun drone poistaa 50% osumista ja toisellakin 50% säästää yhden Crisisukon.
Drones. Never leave home without.
Drones. Never leave home without.
I don’t know half of you half as well as I should like, and I like less than half of you half as well as you deserve.
- Henri Ketonen
-
Väinämöinen
Nyt on pari kertaa tullu kokeiltua stealth suitteja, ja ne on aika hyviä. Ampumiseen ne ei kaadu (ei kantomatkaa) mutta minulla on ikävä tapa laittaa ne hieman liiaan lähelle (lue 1") ja sitten niiden kimppuun hyökätään lähitaisteluun. Mutta niistä taitaa tulla minun suosikkijoukkoni kunhan opin käyttämään niitä paremmin.
Eihän niitä tarvitse viritellä mihinkäänsuuntaan. 10 Plain fire warrioria hoitaa homman kotiin ihan tarpeeksi hyvin ilmankin bondauksia ja shas'uita ja emp kranaatteja sun muita, ei niistä mitään storm trooppereita tarvitse tehdä (viittaan siis ig:n big toy soldiersseihin)mr.tp kirjoitti:jos kaikki on viritelty kunnolla ja se tee liikaa pisteitä.... :lol:jamopower kirjoitti: Isolla kasalla fire warrioreja pääsee pitkälle vastustajaa kuin vastustajaa vastaan.
- The Captain
- Valvoja
Hassua, minä kun olen melkein aina ampunut ne pois ennen kuin ne ovat tehneet mitään. Siinä vaiheessa, kun ne itse ovat ampumaetäisyydellä, niitä voi jo kohtuullisesti assaultoida, ja kyllä sen 18" melkein näkee ampuakin (sentään 2D6*3).Väinämöinen kirjoitti:Nyt on pari kertaa tullu kokeiltua stealth suitteja, ja ne on aika hyviä. Ampumiseen ne ei kaadu (ei kantomatkaa) mutta minulla on ikävä tapa laittaa ne hieman liiaan lähelle (lue 1") ja sitten niiden kimppuun hyökätään lähitaisteluun. Mutta niistä taitaa tulla minun suosikkijoukkoni kunhan opin käyttämään niitä paremmin.
Kerran tapoin 5 tuommoista yhden ravagerin kolmella disintegratorilla (ja sama ravager pudotti pari vuoroa myöhemmin kaksi crisis suitia). Toisen kerran assaultoin ne neljällä wychillä, jotka olivat jääneet eloon raiderinsa pudotuksesta (stealth suitit asialla) - ja taas tapoin kaikki.
Ehkä ne tosiaan ovat Taujen paras yksikkö - siksi kai en ole hävinnytkään niille vielä kertaakaan.
(Myönnetään, en ole marineilla yrittänyt, eli tämä oli vähän OT...)
Viimeksi muokannut The Captain, To 02.01.2003 16:27. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-Miksi Jeesuksen ja Marian päät loistavat valoa?
-Niillä on suvussa halogeenejä.
-Niillä on suvussa halogeenejä.
-
Väinämöinen
Crisis suitit on kyllä parhaita yksiköitä. Nehän ovat jokapaikan miehiä, koska saavat niin paljon eri asevalintoja.
Mutta stealth suitit, niillä on tarkoitus liikkua juuri 18" sisään ja ampua, sitten assault vaiheessa liikutaan poispäin. Eli keskimäärin etäisyys on jotakin 23" luokkaa. Jollei vastustaja liiku sinua päin, joutuu heittämään 2d6 vähintään 8 että pystyy ampumaan. Eli kyllä niiden pitäisi ampumiselta olla suht turvassa jos vain osaa pelata niillä. Ja kyllä minulla tuollainen 6 steath suit + 2 gun dronea ampumalla tiputti yhden terminaattorin vuorossa. Monta vuoroa niitä kyllä saa siltikin ampua.
Mutta stealth suitit, niillä on tarkoitus liikkua juuri 18" sisään ja ampua, sitten assault vaiheessa liikutaan poispäin. Eli keskimäärin etäisyys on jotakin 23" luokkaa. Jollei vastustaja liiku sinua päin, joutuu heittämään 2d6 vähintään 8 että pystyy ampumaan. Eli kyllä niiden pitäisi ampumiselta olla suht turvassa jos vain osaa pelata niillä. Ja kyllä minulla tuollainen 6 steath suit + 2 gun dronea ampumalla tiputti yhden terminaattorin vuorossa. Monta vuoroa niitä kyllä saa siltikin ampua.