"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Satunnaisia Space Mariinesejä

Isot pojat esittelevät pieniä miehiään.
6X4

Satunnaisia Space Mariinesejä

Viesti Kirjoittaja 6X4 »

Tässä ovat ekat Space mariinesini..Kommentia saa antaa ja hyvin suositeltavaa!

Kuva
Koko Squad..

Kuva
Vähän muokatumpi yksilö.

Kuva
Yksityiskohtia.

Kuva
Naamavärkki.

Tosiaan.Nämä olivat ekat maalaamani figuurit,kommentia saa tulla aika reippaastikkin.
MYYDÄÄN LOTR ELFFEJÄ,YV JOS KIINNOSTAA
Officer-Matti

Viesti Kirjoittaja Officer-Matti »

Pohjamaalia pintaan ennen kuin alat maalaamaan figujasia.
Tuossa vielä maalaus tekniikoita:http://www.sotavasara.net/keskustelu/vi ... php?t=2259 eipä tässä muuta.
...
valaskala

Viesti Kirjoittaja valaskala »

Hienoa työtä, jos kerran kyseessä ovat ensimmäiset maalaamasi figuurit :)

Pensseli on selvästi pysynyt kädessä ihan hyvin ja eri maalien rajat ovat selkeät, eikä turhaa maalien valumista taikka sekoittumista ole päässyt tapahtumaan. Pensselinkäsittelytaitosi ovat selvästi melkoisen hyvät aloittelijalle (ja mikseipä myös pitempään asiaa harrastaneille). Uusia figuureita ja eri maalaustekniikoiden sekä musteiden käytön tutkimista ja kokeilua, niin kokemus karttuu ja figut senkun komistuvat.

Mitäpä tähän voisi muuta sanoa kuin että hyvää työtä ja jatka samaan malliin, kokemus opettaa lisää kaikenlaista :)

Pienenä vinkkinä mariinin lähikuvassa näkyvään aseeseen antaisin sen, että laita seuraaviin aseisiin pohjamaalia(väri kannattaa valita sen mukaan, miten kirkkaan taikka tumman sävyn aseisiisi haluat), jolloin tuo käyttämäsi väri tarttuu, sekä näkyy huomattavasti paremmin. Tämä siis, jos tarkoituksesi ei ole ollut tuoda asetta esille, niinkuin tuossa lähikuvassa olevalla mariinilla on. Lisäksi kannattaa miettiä sopivan musteen käyttämistä tummentamaan power-armorin nivelkohtia, jotka usein maalataan eri sävyyn lopun panssarin kanssa monissa mariiniarmeijoissa.

Lisäksi sanon tämän ennenkuin kukaan foorumin täydellisistä puolijumalista pääsee kohottamaan virtuaaliegoaan aloittelijoita haukkumalla, osassa mariineistasi on selvästi lähikuvissa näkyvät valujäljet, jotka ovat syntyneet figuurin muottivaiheessa. Tämä ei minua henkilökohtaisesti haittaa (taikka kiinnosta) laisinkaan, mutta jotkut foorumin käyttäjät ovat turhankin hanakoita ottamaan tuon seikan haukkumisen kohteekseen.

Kannattaa miettiä mikä on oma linjasi noihin valujälkiin, jos ne häiritsevät, niin hio ne pois, jos taas ei, niin jätä semmoiselleen. Eipä niitä figujen pääkäyttötarkoituksessa, eli pelaamisessa juuri huomaa taikka välitä.

Jatkahan figujen maalausta ja laita toki uusia kuvia projektin etenemisestä kun kerkiät, odotamme innolla.
...ja taas mennään...
Chrono

Viesti Kirjoittaja Chrono »

Laitetaan tähän nyt vaikka yks tärkeä asia. Älä ikinä jätä muovia näkyville, pidä se sun ensimmäisenä sääntönä. Koska se jos mikään saa figun näyttämään puolimaalatulta. Sen jälkeen kun sulla on koko nappi maaleissa, niin on enää tekniikka kysymys kuinka hieno lopputulos on. Mutta pääasia että kaikki(näkyvät) kohdat ovat maaleissa.

Kuten jo sanottu, ekoiks figuiks ihan käypää jälkeä. Kuten muut jo sanoivat, pohjamaalaus(musta/valkoinen) olisi suositeltavaa, joko spraylla tai käsin.
Tulee mieleen kaikenlaisia muistoja noista, erinäisiä 1/35 skaalan nappeja alkaa kuplimaan pintaan muistini pimeistä vesistä... :D

Ja toivotan jatkossakin mukavia mallailu&maalailu hetkiä.

Moi
Hope is a serum that never heals
Pseudok
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Pseudok »

Mikäli harkitset tulevaisuudessa jo mainitun pohjamaalin käyttöä, et myöskään tarvitse aivan noin paksua maalipintaa. Esim. naamavärkki-kuvassa näet hyvin, kuinka maali on peittänyt kypärän pääkallon varsin ikävästi. Pieniä yksityiskohtia sisältävissä kohdissa kannattaa olla aluksi varovainen.

Tietysti tarkkuuteenkin kannattaa käyttää sitä aikaa. Tietysti on ymmärrettävä, että moiselle ei viitsi uhrata liikaa aikaa, jos käsissä on ensimmäiset maalattavat figut (näkisitpä omat alkuaikojen viritelmäni :D) mutta lopputulos olisi paljon miellyttävämpi, jos esim. "muokatumman yksilön" toinenkin poski olisi ihon värinen, ja rintapanssari vihreä.

Valaskala puhuikin jo noista valujäljistä. Ei ihan sama asia, mutta muokatumman yksilön plasmapistoolissa näyttäisi olevan epämääräistä nöyhtää, joka lienee jäänyt, kun olet irrottanut pistoolin spruesta. Samanlaisia jää helposti shoulderpadeihin. Noin näkyvät jäljet olisi suositeltavaa (no, minä suosittelen) poistaa. Jo pelkästään sen takia, että se on helppoa.

No ei nyt muuta. Eiköhän näitäkin tulevat kommentoijat syynää vielä tarkemmin :) Mutta hyvä alku, toden totta.
valaskala

Asiaa hetken miettittyäni, voisin korjata omaa lausuntoani hiukan. Valujäljet, nuo figuurivalmistajien lahjat harrastajille ovat vähän kaksipiippuinen juttu.

Toki niitä on suurinpiirtein kaikissa figuureissa, niin metallisissa, kuin muovisissakin, mutta se kuinka niihin suhtautuu on kiinni henkilöstä....ja tietysti kyseisestä figuurista.

Jos näen kalliissa muovin/metallinpaloissani kunnon mutatoitumista, tyyliin, aseessa roikkuu kiinni pitkiä metalli/muovipiikkejä, niin on toki sanomattakin selvää, että niille täytyy tehdä joitain.

Lisäksi myöhemmin itse kullakin harrastajalla tulee vastaan vaihe(tai ainakin suurimmalla osalla), jossa tulee halu testata niin sanotusti mistä kana kusee, eli testata mihin kaikkeen omat taidot riittävät yksittäisen figuurin kanssa. Silloin figuuria valmistellaan pohjamaalausta varten melkein silmä kiinni figussa, poistaen kaikki virheet, niin valamisesta, kuin muistakin satunnaisista syistä tulleet.

Jos figuureita on taas tarkoitus saada nopeaan pelikäyttöön, niin silmä kiinni figuurissa - taktiikalla ei ole niinkään suurta väliä. Silloin itse figujen maalausnopeus ratkaisee.

Itse teen yleensä kultaisen keskitien kautta figuurini, jos pidän kyseisestä figuurista, niin saatan olla hyvinkin tarkka sen kanssa. Perusjoukot saattavat päästä huomattavasti lievemmän skaalan kautta kohtuullisen nopeaan maalaukseen.

Siistiä jällkeä kannattaa tehdä, tekee figunsa miten sitten tahtoo. Ennenkaikkea itsellehän niitä itse kukin tekee. Toinen tykkää tyttärestä, toinen muodottomasta hullusta lihamöykystä, eli kukin tavallaan. :P
...ja taas mennään...
taavetti

Viesti Kirjoittaja taavetti »

valaskala kirjoitti: Lisäksi myöhemmin itse kullakin harrastajalla tulee vastaan vaihe(tai ainakin suurimmalla osalla), jossa tulee halu testata niin sanotusti mistä kana kusee, eli testata mihin kaikkeen omat taidot riittävät yksittäisen figuurin kanssa. Silloin figuuria valmistellaan pohjamaalausta varten melkein silmä kiinni figussa, poistaen kaikki virheet, niin valamisesta, kuin muistakin satunnaisista syistä tulleet.

Jos figuureita on taas tarkoitus saada nopeaan pelikäyttöön, niin silmä kiinni figuurissa - taktiikalla ei ole niinkään suurta väliä. Silloin itse figujen maalausnopeus ratkaisee.
Oletko kannalla, että valujälkiin ei kannata koskea vaikka figu tulisikin vain pelipöydälle? Itse poistan valut rivimiehistäkin, joten kasausvaihe kestää melko pitkään suhteutettuna maalaukseen. Jos aloittaa tekemään jotain, niin tekee sen sitten kunnolla. Oli kyseessä figujen valmistelu ennen maalausta tai polkupyöränrenkaan paikkaus.

No itse figuihin. Värit ovat kohdallaan. Onnittelut siitä. Pohjamaalin puute tosin vaivaa. Seuraavalla kauppareissulla pyydä vanhempiasi tuomaan vaikka Mastonin mattamustaa sprayta tai valkoista.

Harjoittelua vain, sieltä se lähtee.
valaskala

Taavetille vielä vastaisin sen verran, ennenkuin tämä menee ihan derailaamiseksi, että viestissäni lähinnä painotin sitä, että jokainen taplaa tavallaan. Itse poistan suurimmat jäljet, mutta ihan pienimpien jälkien perässä en ole, kuin kiinnostavissa yksilöfiguissa. Tämäkin on tietenkin suhteellista, minkä itse kukin tuntee pieneksi jäljeksi. Tosin uusimmat figuurihankinnat tulee syynättyä suhtaallisen tarkasti, verrattuna harrastuksen aloitusvaiheeseen, jossa into oli suurempi kuin kärsivällisyys, eli kokemus muuttaa itse kutakin harrastuksen kanssa :P

Ei tähänkään asiaan varmaan ole vain yhtä vastausta, koska osa haluaa vain saada figut nopeasti pelikuntoon, siinä missä osa (kuten minä) tykkää tehdä pikkutarkkaa työtä(konverttausta yms. kikkailua) lemppari armeijansa parissa. Omat mariini- ja tyranidi-armeijani eivät varmaan ole koskaan varsinaisesti täysin valmiita, konverttausten ja kikkailujen takia :P.

Sen sijaan pienet Kill-teamia varten hankitut figut (omassa tapauksessani ko. kill-team on ihan eri rotua kuin omat varsinaiset armeijat) he voivat ns. perustyöstää kohtuullisen nopeasti, jotta pääsevät testaamaan tuttavaporukalla miltä kyseinen rotu tuntuu pelissä.

Pahoittelut ketjun aloittelijalle tästä derailaamisesta, jospas tämä itse ketjun aloittajan aiheen ulkopuolinen höpinä olisi tässä. Toki jos jollain tulee asiaa, niin mailata saa tai aloittaa keskustelua sille sopivalla osalla foorumia.
...ja taas mennään...
6X4

Viesti Kirjoittaja 6X4 »

No ei se mitaan..ainahan sita sattuu ja kiitos neuvoista&kehuista!
MYYDÄÄN LOTR ELFFEJÄ,YV JOS KIINNOSTAA
chaoz

Viesti Kirjoittaja chaoz »

älä jätä koskaan mitään harmaata näkyviin. codex greylläki kaverit luulee että on maalattu huanosti... :O
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Galleria”