"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

edullinen areena?

Aloittelijatason kysymykset miniatyyrien maalaamisesta, kokoamisesta tai maaston rakentamisesta.
Messinar

edullinen areena?

Viesti Kirjoittaja Messinar »

miten vois saada suht koht halvan pelikentän tehtyä. ottaisin mielelläni neuvoja vastaan?
gawd

Viesti Kirjoittaja gawd »

riippuu vähän mitä pitää edullisena sillä ei siihen perus pöytään montaa kymppiä mene, ja tuollaisen perus pöydän teko ohje tutoriaaleja löytyy netistä pilvin pimein....
big or small,we loot it all.hmph..
MetalliMursu

Viesti Kirjoittaja MetalliMursu »

Jos halpaa haet, laita vihreä liina pöydälle, ja eikun pelaamaan.

Tietysti halpaa maastoa voi myös tehdä, esim. Jäätelö- ja hammastikuista yms..
Folk metal? Check out Tarvas!
QQ3

Viesti Kirjoittaja QQ3 »

Tässä olisi pari sivustoa maaston tekemiseen jos englanti sujuu
http://www.netterrain.de/

http://www.terragenesis.co.uk/
Silveri

Viesti Kirjoittaja Silveri »

MetalliMursu kirjoitti:Jos halpaa haet, laita vihreä liina pöydälle, ja eikun pelaamaan.
Ironisinta on, että tuo ei välttämättä edes ole se halvin vaihtoehto nykyisillä kankaanhinnoilla.
Minä olen kalamies, minä olen kalamies, minä olen tursas! Ïa, ïa, fhtagn!
Tosimiehet käyttää pitsiä ja sukkahousuja!
QQ3

Viesti Kirjoittaja QQ3 »

Yleensä sisustus ja maali liikkeistä saa semmosta vihreetä ruohomattoa nimellä terassi/parveke matto, eikä ole edes kovin kallista.
Silveri

Finnfoam: saa halvalla K-Raudasta. Samassa paikassa teetä pari tölkki ä (tummempi ja vaaleampi sävy) lateksimaalia ja erikeepperiä.

Kerää sulaan aikaan naapurin hiekkalaatikolta kasa hiekkaa tai käy akvaarioliikkeessä. Pese hiekka ja anna kuivua (pesu optionaalista).

Liimaa hiekka finnfoamin päälle erikeepperillä, anna kuivua. Maalaa tummalla maalilla pinta ja anna kuivua. Kuivaharjaa tämän jälkeen vaaleammalla sävyllä. Anna kuivua.

Hyvin simppeli pelipöytä, eikä maksa paljoa. Ylijäämäfinnfoam-paloista voit tehdä kukkuloita.

Flockatun pöydän saat, kun skippaat hiekan - maalaat finnfoamin suoraan lateksimaalilla ja flockkaat sen maalin kuivuttua (1-2 woodlands scenicsin flockkipussia riittänee).
QQ3

Viesti Kirjoittaja QQ3 »

Niin tuo finnfoam on todella halpaa k-raudassa. Ostin itse semmosen 2,5x1m kokoisen palan eikä maksanut kuin jotain 8 euroa
jurri

Viesti Kirjoittaja jurri »

Jos voit maksaa 10-20 e pelikentästä niin käypä hommaamassa hobby pointista pienehkö ruohomatto ja levitä se esim keittiön pöydälle, tai vaikka lattialle. Sitten muutama maastonkappale päälle, joskaan nekään eivät ole välttämättömiä. Vaihtoehtoja GW:n ison pelipöydän kokoinen ruohomatto mikä on kyllä samaa materiaalia, ei tosin mahdu pelipöydälle. Minulle ainakin pieni ruohomatto riittää loistavasti. Merkitystä toki on silläkin minkäkokoinen pelipöytä pitää olla alla.

Jos saat jostain halvalla vihreää maalia niin maalaa joku sopivan kokoinen vanerilevy tms sillä. Yksi helppo vaihtoehto on myös ostaa vihreää spraymaalia ja maalata sopivankokoinen levy tai vaikka matto sillä.

Ja jos pelaamisella on kiire niin ihan hyvin peli sujuu ilman mitään maastoakin, tasainen pöytä käy hyvin.

Siinä tapauksessa että haluat alle ruohomattoa hienompaa maastoa kannattaa varautua kalliiseen ja aikaavievään operaatioon. Joudut nimittäin ostamaan finnfoamia ja flokkia, ja maaston tekoon kuluu silloin kyllä aikaa.

Tuli mieleen tätä kirjoittaessa, että onkohan muille aiheutunut allergisia reaktioita käytettäessä GWn ruohomattoa? Siitä irtoaa nimittäin paljon ilmaan static grassia mikä ajautuu myös hengityselimiin ja ainakin minulla oli ruohomaton levittämisellä seurauksena allerginen nuha...
Mikä ei tapa, se mutatoituu ja yrittää uudelleen.
Karu

Viesti Kirjoittaja Karu »

Vinkki muuten; finnfoam-levylle, tai mille muullekaan pelialustaksi tarkoitetulle levylle ei kannata liimata sitä hiekkaa sellaisenaan; rapisee pois ja painaa järjettömän paljon. Itse sekoittelin pva-liimasta, maalista ja hiekasta kivan tekstuurimaalin, jolla sitten sudin pöytään kivan pinnan. Sinne tänne sitten vielä tuppoja static grassia/lunta whatever.
Rinkeli

Viesti Kirjoittaja Rinkeli »

Minkälaista pensseliä Karu käytit kun tota toteutit?
Tällästä tänää,
Huomenna jotain muuta.
Messinar

Viesti Kirjoittaja Messinar »

Minkälaisella siveltimellä kuivaharjasit alustan?
Silveri

Tuon koon hommissa kannattaa käyttää maalauskäyttöön tarkoitettuja 5-10 cm levyisiä pensseleitä. Laadulla ei niin suurta merkitystä tässä ole.
figunarkki

Viesti Kirjoittaja figunarkki »

Finfoamia muuten usein saa ihan ilmaiseksi työmailta. Rohkeasti kysymään.
QQ3

Viesti Kirjoittaja QQ3 »

figunarkki kirjoitti:Finfoamia muuten usein saa ihan ilmaiseksi työmailta. Rohkeasti kysymään.
Minä kävin, eivät antaneet
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Perusteet”