Miten kirjoitetaan fluffia?
Miten kirjoitetaan fluffia?
Jos on mielessä esim. oman armeijan tai sm-chapterin historia ja tahtoisi sen saada paperille. Aikajanaa ei varmaan lasketa kirjoitetuksi fluffiksi eikä pienillä "Kapteeni Jönsson kuuli avaruusörkkien eläimellisen kiljunnan bunkkerin takaa" -tarinoilla oikein voi kattaa tuhatvuotista historiaa. Joku Inquisitor Randomin salaiset muistiot olis tietysti kiva, mutta ennenkuin alan kirjottamaan jotain, ajattelin kysyä että onko armeija-fluffin kirjoittamiseen jotain vakiintunutta tapaa?
Itseäni kiinnostaa lähinnä nyt 40k ja tietyt vihreät marinet, mutta eiköhän kaikki kokemus ole avuksi.
Itseäni kiinnostaa lähinnä nyt 40k ja tietyt vihreät marinet, mutta eiköhän kaikki kokemus ole avuksi.
-
Rotten sound
Herra X muistelee/kertoo historiansa rodusta/aselajistan/ynnämuusta. Tämä on yksi keino kertoa fluffiaKaru kirjoitti:Ota mallia Index astarteseista? Eli suht neutraalia tekstiä pääasiassa, välillä aikajanoja, kuvia, inkvisiittoreiden raportteja ja pieniä tarinanpätkiä.
"Ja rotten, ymmärrät kai, että minulla ei ole mitään henkilökohtaista sinua vastaan."
-The Chosen Of Waagh
-The Chosen Of Waagh
Itse olen käyttänyt juuri tuota neutraalihkoa GW:n tyyliä.
Inkvisition raportteja, yhteyslokeja, sekä kuulustelunauhoitteita, joihin liitetään juuri noin Jönssonin kertomuksia, sekä aikajanoja. Jos osaa yhdistellä noita kaikkia kuten GW osaa codexeissaan, voi saada aika komeaa jälkeä.
Kokeilemalla, yrityksellä ja erehdyksellä, löytää omaa kirjoitushalua vastaavan tavan kertoa tarinaa, ja kehittää hahmoja. Testaile, lue läpi, testaile lisää... Siitä se lähteepi!
Ja onnea matkaan!
Inkvisition raportteja, yhteyslokeja, sekä kuulustelunauhoitteita, joihin liitetään juuri noin Jönssonin kertomuksia, sekä aikajanoja. Jos osaa yhdistellä noita kaikkia kuten GW osaa codexeissaan, voi saada aika komeaa jälkeä.
Kokeilemalla, yrityksellä ja erehdyksellä, löytää omaa kirjoitushalua vastaavan tavan kertoa tarinaa, ja kehittää hahmoja. Testaile, lue läpi, testaile lisää... Siitä se lähteepi!
Ja onnea matkaan!
This galaxy is full of hidden secrets. It takes a vivid imagination and some pure insanity to uncover them all, yet the cost to ones sanity in uncovering them is... immense...
- The Captain
- Valvoja
Marineita ajatellen voisin ehdottaa esim. kakkoslaitoksen aikaisten codexien formaattia, jota olen itse matkinut mm. tässä.
-Miksi Jeesuksen ja Marian päät loistavat valoa?
-Niillä on suvussa halogeenejä.
-Niillä on suvussa halogeenejä.
Miten vastaava toimisi FB:n puolella? Itse olen suunnittelemassa sininahkaista wood elf armeijaa josta sain inspiraation eräästä GW:n kuvasta. Sille ajattelin kirjoittaa historian joka yhdistyy pelipöytäni historian kanssa.
Tuskin ketään haittaa vaikka teen fluffin kyseisestä aiheestä
Enpä ole ennenkään lupia kysellyt 
Mutta ajattelin nyt kuitenkin kysyä tuota ensimmäistä kysymystä mukaillen että millainen olisi FB fluffin runko? Sama kuin 40k:ssa?
Tuskin ketään haittaa vaikka teen fluffin kyseisestä aiheestä
Mutta ajattelin nyt kuitenkin kysyä tuota ensimmäistä kysymystä mukaillen että millainen olisi FB fluffin runko? Sama kuin 40k:ssa?
- Raistlin Majere
Kyse olis ihan pitemmän ajan tapahtumista. Siihen vois tuo dokumentaarinen tietojen keruu ihan hyvä. Tarkoitus olisi kertoa yhden hallitsijan suunnitelmista, sen lopullisista seurauksista ja tämän vuoksi metsäläisten muuuttuneista uskon käsityksistä.
Tämä kaikki olisi siis tapahtunut vähintäänkin vuosikymmenien kuluessa ellei satojen.
Tosin pyrin pitämään ajan mahdollisimman lyhyenä ettei tule turhia ristiriitoja FB:n historian kanssa.
Tämä kaikki olisi siis tapahtunut vähintäänkin vuosikymmenien kuluessa ellei satojen.
Tosin pyrin pitämään ajan mahdollisimman lyhyenä ettei tule turhia ristiriitoja FB:n historian kanssa.