"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Miten kirjoitetaan fluffia?

Onko kynä (tai näppäimistö) miekkaa mahtavampi? Tule ja todista, että näin on - muuten emme usko.
Maelis

Miten kirjoitetaan fluffia?

Viesti Kirjoittaja Maelis »

Jos on mielessä esim. oman armeijan tai sm-chapterin historia ja tahtoisi sen saada paperille. Aikajanaa ei varmaan lasketa kirjoitetuksi fluffiksi eikä pienillä "Kapteeni Jönsson kuuli avaruusörkkien eläimellisen kiljunnan bunkkerin takaa" -tarinoilla oikein voi kattaa tuhatvuotista historiaa. Joku Inquisitor Randomin salaiset muistiot olis tietysti kiva, mutta ennenkuin alan kirjottamaan jotain, ajattelin kysyä että onko armeija-fluffin kirjoittamiseen jotain vakiintunutta tapaa?
Itseäni kiinnostaa lähinnä nyt 40k ja tietyt vihreät marinet, mutta eiköhän kaikki kokemus ole avuksi.
Karu

Viesti Kirjoittaja Karu »

Ota mallia Index astarteseista? Eli suht neutraalia tekstiä pääasiassa, välillä aikajanoja, kuvia, inkvisiittoreiden raportteja ja pieniä tarinanpätkiä.
Rotten sound

Viesti Kirjoittaja Rotten sound »

Karu kirjoitti:Ota mallia Index astarteseista? Eli suht neutraalia tekstiä pääasiassa, välillä aikajanoja, kuvia, inkvisiittoreiden raportteja ja pieniä tarinanpätkiä.
Herra X muistelee/kertoo historiansa rodusta/aselajistan/ynnämuusta. Tämä on yksi keino kertoa fluffia
"Ja rotten, ymmärrät kai, että minulla ei ole mitään henkilökohtaista sinua vastaan."
-The Chosen Of Waagh
WHAM
Viesti:

Viesti Kirjoittaja WHAM »

Itse olen käyttänyt juuri tuota neutraalihkoa GW:n tyyliä.

Inkvisition raportteja, yhteyslokeja, sekä kuulustelunauhoitteita, joihin liitetään juuri noin Jönssonin kertomuksia, sekä aikajanoja. Jos osaa yhdistellä noita kaikkia kuten GW osaa codexeissaan, voi saada aika komeaa jälkeä.

Kokeilemalla, yrityksellä ja erehdyksellä, löytää omaa kirjoitushalua vastaavan tavan kertoa tarinaa, ja kehittää hahmoja. Testaile, lue läpi, testaile lisää... Siitä se lähteepi!

Ja onnea matkaan!
This galaxy is full of hidden secrets. It takes a vivid imagination and some pure insanity to uncover them all, yet the cost to ones sanity in uncovering them is... immense...
The Captain
Valvoja

Viesti Kirjoittaja The Captain »

Marineita ajatellen voisin ehdottaa esim. kakkoslaitoksen aikaisten codexien formaattia, jota olen itse matkinut mm. tässä.
-Miksi Jeesuksen ja Marian päät loistavat valoa?
-Niillä on suvussa halogeenejä.
JZ

Viesti Kirjoittaja JZ »

Miten vastaava toimisi FB:n puolella? Itse olen suunnittelemassa sininahkaista wood elf armeijaa josta sain inspiraation eräästä GW:n kuvasta. Sille ajattelin kirjoittaa historian joka yhdistyy pelipöytäni historian kanssa.

Tuskin ketään haittaa vaikka teen fluffin kyseisestä aiheestä :D Enpä ole ennenkään lupia kysellyt :)

Mutta ajattelin nyt kuitenkin kysyä tuota ensimmäistä kysymystä mukaillen että millainen olisi FB fluffin runko? Sama kuin 40k:ssa?
Raistlin Majere

Viesti Kirjoittaja Raistlin Majere »

Kai fluffivoi olla sellainen kuin itse haluat, itse teen fluffin käyttämällä, esimerkiksi kirjeitä keisarille, sitä miten tästä henkilöstä on haittaa by joku elffi asiantuntija.
W.A.R is coming and i'm soooo waiting for it!!
JZ

Viesti Kirjoittaja JZ »

Fluffi on siis jonkinlainen dokumentti paketti?
Tuosta voi olla helppo rakentaa sitten ykstyiskohtaisempia tarinoita. Mulla on metsähippihaltioiden armybook mutta se on vielä lukematta. Kuinka herkästi täällä teloitetaan warhammerin historian muuttamisesta/kiertämisestä?
Thelacan
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Thelacan »

Se riippuu täysin siitä, minkälaisella tyylillä kirjoitat sitä. Meinaatko tehdä jonkun kolmannen osapuolen näkökulmasta kirjoitetun raportin koskien sitä, vai onko se sitten kyseisen jutun, vaikkapa chapterin sotaretkestä kertova tarina vai mikä.
- Kynä-ääliö
JZ

Viesti Kirjoittaja JZ »

Kyse olis ihan pitemmän ajan tapahtumista. Siihen vois tuo dokumentaarinen tietojen keruu ihan hyvä. Tarkoitus olisi kertoa yhden hallitsijan suunnitelmista, sen lopullisista seurauksista ja tämän vuoksi metsäläisten muuuttuneista uskon käsityksistä.
Tämä kaikki olisi siis tapahtunut vähintäänkin vuosikymmenien kuluessa ellei satojen.

Tosin pyrin pitämään ajan mahdollisimman lyhyenä ettei tule turhia ristiriitoja FB:n historian kanssa.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Tarinat ja novellit”