Missä mielestäsi mennään maalauksessa? Mikä on in ja out?
Meneekö maalaustyyli vaatemuodin tavoin aikaajoin menneeseen ja sitten taas pompataan johonkin uuteen? Miten käy, mitä veikkaat ja mitä toivot. Kuljetko mukana trendissä vai pidätkö itsepintaisesti yllä itsellesi mielekästä tyyliä tai miksi haluatkaan sitä kutsua.
Toivotaan laajaa keskustelua maalauksen nykytilasta ja tulevaisuudesta
----------------------------------------------------------------------------------------------------------
Aloitanpa omalla mielipiteelläni:
Mitä ensimmäisenä tulee mieleen on nykyinen "realistisuuden" tavoittelu (mikäli figuilussa voi realismista puhua). Koitetaan tehdä kaikki näyttämään aidolta: Maalauspöydät notkuvat ruosteisia lusikoita, että aito ruostejälki saadaan kopioitua figuuriin täsmällisesti. Edellä mainittujen seikkojen jälkeen huomataan, että väripaletti saattaa myös näyttää ankealta.
Nyt olen kutakuinkin vuoden maalannut aktiivisesti ja oikeastaan kaikkea olen kokeillut. Enemmän kuitenkin seurannut ja katsellut mitä maailmalla ja Suomessa tehdään. Odottelen kuitenkin kovasti, että tyyli palaa ajassa taaksepäin. Väriä pöydälle. Saattaa nähdä jopa kirkkaita vihreitä ja punaisia. Kokeiluja olen tehnyt 40k puolelle tässä tämän päivää, olen sitten valmis, kun värit taas palaavat.
Jotain erikoista kaivataan. Mitä se sitten on? En tiedä vielä, tiedätkö sinä?