Olen nyt pari päivää kerinnyt tutkia tuota sääntökirjaa ja about puolet säännöistä olen todennäköisesti ymmärtänyt väärin.
Teidän onneksenne olen puolet kysymyksistä jo unohtanut, mutta älkää huoliko, palaan kyllä kyselemään kun muistan mitä minun piti kysyä.
Nyt siis kysymyksiin!
Movement kysymykset:
1. Olenko nyt ymmärtänyt oikein sen, että chargatessa yksikön pitää aina wheelata, jos se sillä tavalla pystyy kasvattamaan taistelevien yksiköiden määrää, paitsi jos se ei pystyisi chargaamaan ollenkaan wheelaamisen takia?
2. Kummalle puolelle hyökkäys alignimentataan? Sillekkö miltä zonelta hyökkäys tulee?
3. Ainako pitää wheelata jos sillä tavalla pystyy kasvattamaan taistelevien ukkojen määrää. Eihän siinä olisi mitään järkeä sillä flankien puolella on yleensä vähemmän jengiä kuin edessä, joten hyökkäys tulisi aina edestä?
4. Jos se yksikkö pakenee chargaavan yksikön tieltä, saako se rynnistää minkä tahansa line sightin sisällä olevan yksikön kimppuun, vai vaan suoraan edessä olevan yksikön kimppuun?
5. Stand & shootissa lukee jotain outoa siitä miten hyökkäys keskeytetään. Tarkoittaako tämä vain sitä, että ne ukot kävelevät kantavalle ammuttavaksi, jonka jälkeen vastustaja ampuu niitä, jonka jälkeen rynnistys jatkuu normaalisti vai tapahtuuko tässä jotain erikoisempaa?
EDIT: Muistin taas yhden kysymyksen:
Sääntökirjassa lukee typerästi ensin yhdellä sivulla, että paeneita yksiköitä liikuttellaan siinä järjestyksessä missä charget on julistettu ja pari sivua siitä eteenpäin niin sanotaan että pelaaja kenen vuoro on saa päättää liikutus järjestyksen.
Shooting kysymykset:
1. Ovatko tavalliset jouset, jalkajouset ja pyssyt guess-range aseita? Jos eivät pitääkö näillekin arvata range?
2. Tuo coveri kohta sai minut sen verran sekaisin, että varmistan niinkin typerän asian kuin että voiko modeli olla täysin coverissa niin, että sitä ei pysty ampumaan.
Psychology kysymykset:
1.Panicista sen verran, että milloin sen paniikki testin joutuu ottamaan heti tapahtuessa, eikä silloin kun se pitäisi ottaa normaalisti? En ymmärtänyt sitä kohtaa jossa se yritettiin selittää.
2. Oliko se terrori sillä tavalla, että se piti ottaa vain yhden kerran ja sen jälkeen se aiheuttaa vain pelkoa, vai?
Muita kysymyksiä:
Joutuvatko monsterit ottamaan panic tai break yms. testejä?
Skirmishereistä, että ne eivät wheelaa tms. Jos minulla kuitenkin on viiden skirmisherin lauma, joka kääntyy siten, että toiset ukot joutuvat kääntymään enemmän, niin väheneekö koko yksikön movement niin kuin wheelatessa normi yksiköllä, vai väheneekö jokaiselta yksiköltä niin paljon kuin se on kääntynyt movementia, vai väheneekö sitä ensinkään? Muutenkin skirmareiden taisteluun ryhmittyminen on tuottanut vähän ongelmia.
Kun maagi ampuu vaikka fireballin niin saako itse valita mitkä ukot kuolevat valitusta yksiköstä.
Hyvää joulua ja onnellista uutta vuotta kaikille.
PS. toivottavasti en rikkonut mitään copyrightia kovin pahasti