"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Naispelaajia?

Keskustelut, jotka liittyvät miniatyyripeleihin mutta jotka eivät sovi muihin keskustelun alueisiin.
Rectunator

Viesti Kirjoittaja Rectunator »

Aamen.
"For the love of god and all that is holy, MY ANUS IS BLEEDING!!!"

Kynä-ääliö
Foo bar

Re: Kypsää meininkiä..

Viesti Kirjoittaja Foo bar »

NidGirl kirjoitti:On meitä naispelaajiaKIN olemassa. Ei me mitään "tissikiintiötä" olla täyttämässä hammerinpelaajien joukossa, joten voisi olla hieman kunniottavampi asenne meitä kanssapelaajia kohtaan.
Minä olen melkein aina tullut toimeen kauniimman sukupuolen edustajien kanssa ;)

Mietin tätä (onko tyttöpelaajiakin?), kun olin ensimmäistä kertaa katsomassa Warhammer peliä. Nyt vasta olen itse aloittelemassa harrastusta, minä kun mietin näitä aloittamisia sikapitkään. Seurasin Dark Elf (tyttö) vs. Tomb Kings (miäs) peliä, enkä tajunnut pelinkulusta paljoakaan, joskin jotkut perusasiat alkoivat valottua vähitellen. Ihan harmitti, kun... no, se Tomb Kings -miäs meni voittamaan.

Warhammerissa taitaa olla sama ilmiö mitä shakissa, joka on minulla huomattavasti warhammeria paremmin hallussa, että naispelaajia on, mutta heitä on vähänlaisesti, eivätkä välttämättä ole niin aktiivisia. Eikä tietenkään pidä lähteä sille linjalle, että harvemmin pelaavat ovat hölmömpiä (lue: ei katu-uskottavia) pelaajia - ikäänkuin jonkin pelin pelaamisen tulisi sulkea muita asioita ulkopuolelle.
figunarkki

Viesti Kirjoittaja figunarkki »

NidGirl kirjoitti:On meitä naispelaajiaKIN olemassa. Ei me mitään "tissikiintiötä" olla täyttämässä hammerinpelaajien joukossa, joten voisi olla hieman kunniottavampi asenne meitä kanssapelaajia kohtaan.
Kuka täällä mitään tissikiintiöistä on puhunut? Tai harrastanut epäkunnioittavan asenteen viljelyä?
Silveri

Viesti Kirjoittaja Silveri »

figunarkki kirjoitti:Kuka täällä mitään tissikiintiöistä on puhunut? Tai harrastanut epäkunnioittavan asenteen viljelyä?
...
Minä olen kalamies, minä olen kalamies, minä olen tursas! Ïa, ïa, fhtagn!
Tosimiehet käyttää pitsiä ja sukkahousuja!
NidGirl

Viesti Kirjoittaja NidGirl »

Ton figunarkin taidan tunteakin ihan henkilökohtaisesti. Eipä siis mitään ihmeempää kommenttia hänen kysymykseensä tällä kertaa. :) Muistaakseen pelattiin vastakkain vuosi sitten.

En kyllä ymmärrä mitä järkeä on puida tyttö-/naispelaajien olemassaolosta. Itse haluaisin sensijaan tietää onko Tampereen alueella tyttö-/naispelaajia ja minkä ikäisiä. Olisi mielenkiintoista mättää kerrankin naispuolista vastaan. :)
Rune
Peliporukkavalvoja

Viesti Kirjoittaja Rune »

NidGirl kirjoitti: En kyllä ymmärrä mitä järkeä on puida tyttö-/naispelaajien olemassaolosta.
Minä voisin sanoa vuorostani tuolle aamen.

Antakaa pojat jo olla, hankkikaa tyttöystävä ja opettakaa se pelaamaan. Cheers.

Allekirjoitan kanssa Silverin kolme pistettä.
#Ostium
http://cabal-ostium.blogspot.fi/

For a Pessimist, I'm pretty Optimistic
Roizo

Viesti Kirjoittaja Roizo »

NidGirl kirjoitti:Itse haluaisin sensijaan tietää onko Tampereen alueella tyttö-/naispelaajia ja minkä ikäisiä. Olisi mielenkiintoista mättää kerrankin naispuolista vastaan. :)

Koska et pärjää meille pojille tarpeeksi hyvin :)
"Pain is an illusion of the senses, despair is an illusion of the mind."
NidGirl

Viesti Kirjoittaja NidGirl »

Roizo kirjoitti:Koska et pärjää meille pojille tarpeeksi hyvin :)
Haista kuule Roivainen, kuritan sinua seuraavan kerran kun olen käymässä. ^^ ....mutta, tottahan se on! :D
The Captain
Valvoja

Viesti Kirjoittaja The Captain »

Onneksi tuo Figunarkki tuli ja pelasti minut. Luulin jo puhuneeni päättömiä suomalaisteinien kyvystä asennoitua vastakkaiseen sukupuoleen.

Poikkeuksellisen tästä keskustelusta aiempiin vastaaviin tekee se, että nyt ne naispuoliset pelaajatkin kommentoivat. Hyvä niin, saadaan ihan oikeastikin sitä näkökulmaa asiaan. Typerää se onkin miesten ja poikien yrittää vain keskenään miettiä, miksi naispelaajia on niin vähän ja miksi meillä on ne, jotka meillä on.
-Miksi Jeesuksen ja Marian päät loistavat valoa?
-Niillä on suvussa halogeenejä.
camoflame

Viesti Kirjoittaja camoflame »

Jos naispelaajia olisi enemmän niin näkisipähän että kuuluuko whineminen/voiton tavoittelu/luovuttaminen kesken vain miesten ominaisuuksiin. Itse en ole kyllä pelannut kuin yhtä tytteliä vastaan ja voin kyllä sanoa että parempi pelaaja (siis asenteeltaan) oli kuin 80% joiden kanssa olen pelannut.
It's not whether you win or lose, it's how you play the game, right?
Silveri

ehkä johtunee siitä, että naiset aikuistuvat miehiä nopeammin, ja pitävät pelin niissä raameissa joihin se kuuluu... eli vain pelinä
Dolmot
Valvoja

Viesti Kirjoittaja Dolmot »

Silveri kirjoitti:ehkä johtunee siitä, että naiset aikuistuvat miehiä nopeammin, ja pitävät pelin niissä raameissa joihin se kuuluu... eli vain pelinä
Tässä voi olla perää. Tai aikuistumisesta riippumatta suhtautuvat asiaan vähemmän vakavasti. Tunnen kyllä muutamia naisihmisiä, jotka pelaavat/pelasivat Blood Bowlia, Mordheimia tai samantyyppisiä skirmish-pelejä. Samoin monet pelaavat ihan mielellään lautapelejä, joissa menee tunti tai korkeintaan pari ja sitten mennään ohjelmassa eteenpäin. Parin figun maalaaminen käy myös oikein hyvin. Vaan auta armias kun kehiin isketään 300 figun armeijat, 12-tuntiset maailmansotaväännöt, voimatyökalut, hartsi ja lyijy. Ajankäyttö ja budjetti pomppaavat pari suuruusluokkaa ylöspäin. Kato alkaa käydä äkkiä naisharrastajien joukossa.

WH-luokan pelit vaativat melko voimakasta omistautumista asialle vuosien ajan antaakseen kunnon vastinetta panostukselle. Monissa tapauksissa raskaita pelejä myös leimaa reipas "kaveria turpiin" -kilpailu ja moninpeleissä selkäänpuukotus. Ehkä se ei ole hienoille leideille sopivaa käytöstä. Tyypillisyydestä tai halukkuudesta en sano mitään. Koko perheen seurapeleissä panostetaan useammin yleiseen viihtymiseen tuloksesta riippumatta ja se voi selittää niiden suosiota.

Tietääkseni tietokonepelipuolella tilanne on pitkälti sama. Sekalaisten hatusta vedettyjen tutkimusten mukaan naiset pelaavat jopa miehiä enemmän, mutta lajeina toimivat simppelit naksuttelut ja muu kevyempi puuhastelu. Äijäpeleissä saattaa etoa teema, mutta myös se tahkoamisen määrä jota läpipeluu vaatii. Raudan tunkkaaminenkaan ei kauheasti kiinnosta, joten selaimessa pyörivä nettipeli miellyttää enemmän kuin näytönohjainten kirjainyhdistelmien jatkuva kyttääminen ja VPn kasvattaminen megahertseillä.

Älkää kysykö, onko tämä joku luontainen ominaisuus vai länsimaisen kulttuurin trendi josta ei uskalleta poiketa. Oli miten oli, keskimäärin naisten keskuudessa tällainen täysimittainen peleille ja virtuaalisotimiselle omistautuminen on harvinaisempaa. Jos haluatte vongata pelien ohella, kokeilkaa jotain helpompaa ja nopeampaa.

Kaikki mainitut ominaisuudet ovat sitten havaintoihin perustuvia yleissuuntauksia, eivät "kaikki ja aina" -väittämiä. Olen itsekin sen verran neiti, etten ole jaksanut päivittää PCtä kuuteen vuoteen. Vähemmälläkin megahertsimäärällä löytyy ihan mielekästä pelattavaa.
Peikkojen äly on hitaanlainen ja ne epäilevät kovasti kaikkea mikä on niille uutta.
Silveri

Tuon tosin vastaväitteenä esiin sen pointin, että moni nainen kyllä pelaa WoW:ia, ja sekös vasta sitoutumista ja tahkoamista vaatiikin.

edit: avioliitosta puhumattakaan
flagu

Viesti Kirjoittaja flagu »

Dolmot kirjoitti:
Tietääkseni tietokonepelipuolella tilanne on pitkälti sama. Sekalaisten hatusta vedettyjen tutkimusten mukaan naiset pelaavat jopa miehiä enemmän, mutta lajeina toimivat simppelit naksuttelut ja muu kevyempi puuhastelu. Äijäpeleissä saattaa etoa teema, mutta myös se tahkoamisen määrä jota läpipeluu vaatii. Raudan tunkkaaminenkaan ei kauheasti kiinnosta, joten selaimessa pyörivä nettipeli miellyttää enemmän kuin näytönohjainten kirjainyhdistelmien jatkuva kyttääminen ja VPn kasvattaminen megahertseillä.
Joo, olen itsekkin kuullut näistä "tutkimus tuloksista". Olen myös kuullut jotain spekulatiota siitä, että miehet taas vaatii peleiltä sitä "laatua" enemmän ja ovat naisia halukkaampia maksamaan siitä. Pelitalojen ongelmana onkin saada naiset ostamaan pelejä... Näin siis mikrobitin numerossa x vuodelta y.

Tunnelma lienee se avainsana. Wowittaja tyttöjä kun on jostain syystä enemmän kuin esim. CSsää pelaavia tyttöjä (jesh mikä esimerkki :))
"Internet on paikka, jossa miehet ovat miehiä, naiset ovat miehiä ja lapset ovat FBIn agentteja"
figunarkki

Viesti Kirjoittaja figunarkki »

NidGirl kirjoitti:Ton figunarkin taidan tunteakin ihan henkilökohtaisesti. Eipä siis mitään ihmeempää kommenttia hänen kysymykseensä tällä kertaa. :)
Ei ulkonäössäsi kyllä mitään vikaa ole, mutta tarkennan nyt että en kuitenkaan tälläkertaa sinusta puhunut tuossa aikaisemmin.

Ei sinulla ole mitään syytä kurittaa minua, paitsi ehkä valkometallipuolella.
The Captain kirjoitti:Onneksi tuo Figunarkki tuli ja pelasti minut. Luulin jo puhuneeni päättömiä suomalaisteinien kyvystä asennoitua vastakkaiseen sukupuoleen.
Nohnoh. Muut vain kiillottelevat sädekihiään. Olen ainoa joka uskaltaa sanoa asiat suoraan.
Sädekehä saadaan mukavasti vielä kiiltämämmän näköiseksi kun sitten vielä lisäksi suurennellaan sen ainoan rehdin rehellisen sanomisia.
Silveri

Tahdikkuus onkin sitten juttu erikseen
Druzhina Captain
Valvoja

Re: Naispelaajia?

Viesti Kirjoittaja Druzhina Captain »

Puhuuko täällä kukaan muu kuin tuo keltainen älykääpiö?
Lukittu

Palaa sivulle “Yleiset miniatyyrikeskustelut”