"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

värin poisto

Aloittelijatason kysymykset miniatyyrien maalaamisesta, kokoamisesta tai maaston rakentamisesta.
waloks

värin poisto

Viesti Kirjoittaja waloks »

mitä jarru nestettä ehdotate muofi finujen poisoon ja paljon maksaa jyväskylässä?
Hands_of_blue

Viesti Kirjoittaja Hands_of_blue »

Dot4 merkkinen, eiköhän se hinta ole about sama kaikkialla eli noin 4€ per pullo.
Sami Jumppanen

Viesti Kirjoittaja Sami Jumppanen »

Mitenkäs alkoholi pohjaiset aineet toimivat muovin kanssa? Sis kun katselee mainoksia, niin tuulilasin pesunesteitä ja jäähdytys nesteitä saa hirveän pöntöllisen muutamalla egellä ja lisäksi jämät saa käyttää omassa autossa (ei tietenkään niitä käytettyjä, vaan ne mitä siitä 5L pöntöstä väkisinkin jää yli).
Tybraal

Viesti Kirjoittaja Tybraal »

Sami Jumppanen kirjoitti:Mitenkäs alkoholi pohjaiset aineet toimivat muovin kanssa? Sis kun katselee mainoksia, niin tuulilasin pesunesteitä ja jäähdytys nesteitä saa hirveän pöntöllisen muutamalla egellä ja lisäksi jämät saa käyttää omassa autossa (ei tietenkään niitä käytettyjä, vaan ne mitä siitä 5L pöntöstä väkisinkin jää yli).
Itse käytän vain ja ainoastaan Bilteman Bio-lasinpesunestetiivistettä. Kerrassaan loistavaa ainetta maalinpoistoon vaikka jättääkin muovin ehjäksi. Pitää vaan muistaa tehdä liotus ilmatiiviissä astiassa ettei aine haihdu.
That is not dead which can eternal lie.
And with strange aeons even death may die.
figunarkki

Viesti Kirjoittaja figunarkki »

Lähtökohtaisesti en oikein luota tuulilasinpesunesteisiin. Jos ne eivät lasin pesun yhteydessä tee autosta maalitonta niin saisi se hieman vahvempaa olla. Tosimiehet käyttää nitromorssia. x)

Jarrunesteellä on tähän asti menty.
-Tupe

Viesti Kirjoittaja -Tupe »

Mäntysuopa on todella toimivaa suhteessa 1 dl mäntysuopaa 3 dl vettä. Itse poistin maaleja tällä menetelmällä maalit liukuivat pois ja loput pikku ´töhnät´ pois hammasharjalla.
SMusta

Viesti Kirjoittaja SMusta »

Ite olen huomannut myös tärpätin ihan käyttökelpoiseksi maalien poistoon. Ei tartte ostaa turhaan mitään jarrunesteitä, kun tuota tärpättiä tarttee esim. pensseleiden pesuun. Kannattaa vaan varoa tuon tärpätin kanssa ettei liota muoviosia liian pitkään.
Empä sattunut tuota tietämään niin liotin librariani tärpätissä yön yli ja muoviosista oli detaljit sulaneet.
Yllä oleva viesti on ainoa oikea totuus ja se että minä olen väärässä ei muuta sitä asiaa mitenkään. ;)
Ratovaari

Viesti Kirjoittaja Ratovaari »

SMusta kirjoitti:Ite olen huomannut myös tärpätin ihan käyttökelpoiseksi maalien poistoon. Ei tartte ostaa turhaan mitään jarrunesteitä, kun tuota tärpättiä tarttee esim. pensseleiden pesuun. Kannattaa vaan varoa tuon tärpätin kanssa ettei liota muoviosia liian pitkään.
Empä sattunut tuota tietämään niin liotin librariani tärpätissä yön yli ja muoviosista oli detaljit sulaneet.
Tärpätti ei ole kovin terveellistä iholle, kuten ei ole jarrunestekkään. Lisäksi toisen saa käsistä vedellä pois, ja toista ei. Uskoisin että suurin osa harrastajista maalaa Vesiohenteisilla maaleilla, kuten Citadelillä tai Vallejolla, joten suurin osa käyttäjistä ei välttämättä tarvitse tärpättiä pensseleiden pesuun.
Hammerheart kirjoitti: Ota mallia vaikka Gorkiporkista, Exocowboysta tai Ratovaarista.
Datsi

Viesti Kirjoittaja Datsi »

fairy power spray on todettu toimivaksi, myös käsienpesuun ;)
"Kun netti on poissa, figut tanssivat pöydällä."
waloks

olen minä käytänyt tärpätiä muovi ukkoon muuten kätevä siinä on huonot puolet siitä tulee ihan kun uuta muovia mikä liikuu
Slipoilfan

Viesti Kirjoittaja Slipoilfan »

Lari42 kirjoitti:olen minä käytänyt tärpätiä muovi ukkoon muuten kätevä siinä on huonot puolet siitä tulee ihan kun uuta muovia mikä liikuu
Tosi, kokeilin kerran vanhalla koottavalla lennokilla ja siitä tulikin lintu, kun siivet alkoivat heilua. Metallifiguissa toimi ihan ok.
Skenehuora
waloks

koitin sitä chaos ukkoon kädet meni melkein paskas kun koitin sain kuitenkin värit pois
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Perusteet”