Obliterator Cult

Miten eri armeijat poikkeavat toisistaan tyyliltään ja pelitavoiltaan. Keskustelua eri yksiköiden käytöstä tilanteiden mukaan.
Seafarer

Viesti Kirjoittaja Seafarer »

Anaheim kirjoitti:
daider kirjoitti:Noh, jos IW pelaaja ei osaa käyttää joukkojaan oikein vaan heittää joukkojaan lasgunhelvetin alle, sietääkin hävitä.
scatter scatter ;) mutta,kyllä se obli onnistuessaan on aina hyvä ratkaisu.Melkein mitä tahansa vastaan.
Luulenpa, että deep-strike oli se virhe, mistä daideri piiskasi. Itse en deep-strikettäisi oblejani ja menettäisi ampumavuoroja turhaan.
Spetulhu

Viesti Kirjoittaja Spetulhu »

Urien Rakath kirjoitti:Itse en deep-strikettäisi oblejani ja menettäisi ampumavuoroja turhaan.
Millä ilveellä menetät ampumisvuoroja? Sinut lasketaan liikkuneeksi etkä saa chargettaa kun tulet kentälle, ampua sen sijaan saa.

Ja scatteriin auttaa halpa laite nimeltä Teleport Homer.
Jos raaka voima ei toimi käytät sitä vain liian vähän.

-Vanha sananlasku IG:ssä
Lihamestari

Viesti Kirjoittaja Lihamestari »

Spetulhu kirjoitti:
Urien Rakath kirjoitti:Itse en deep-strikettäisi oblejani ja menettäisi ampumavuoroja turhaan.
Millä ilveellä menetät ampumisvuoroja? Sinut lasketaan liikkuneeksi etkä saa chargettaa kun tulet kentälle, ampua sen sijaan saa.
Oblit pääsevät putoamaan vasta 2. vuorosta eteenpäin. Heitä huonosti ja nämä saavat ampua kahden vuoron verran, Deepatessa ammutaan mx. 5 vuoroa.
Maailmojen Tuhoaja, Elävien Jumala, Taivaankannen Kannattaja, Vuori Kultainen,
ne nimiä on vain ja nimet otetaan nyt pois!
Jos kasvoillesi lankeat,
se mitä pelastaa?
Abu
Peliporukkavalvoja
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Abu »

Yksittäisen oblin deep strikettäminen on useimmiten aika hyvä optio, kahdella menettelee mutta kolmella sitä ei kannata lähteä tekemään.
"Eikö ole aika hyvä muodostaa mielipiteensä sillä tavalla, että katsoo mitä mieltä joku urpo on, ja on itse eri mieltä."
Amazing Slug

Viesti Kirjoittaja Amazing Slug »

Riippuu vastustajasta. Mitään nidejä vastaan en ikimaailmassa deppaisi yhtäkään oblia. Ylipäätään saa olla aika hullun herkullisia tankkien kylkiä ja peppuja tarjolla, ennen kuin edes harkitsisin. Kyllä se deep strike on optiona vähän no-go, kun koko muu armeija kuuluu samaan target ryhmään (lascannonilla tapettava) kuin oblit ja oblin kantama on 48".
Spetulhu

Viesti Kirjoittaja Spetulhu »

Lihamestari kirjoitti:
Spetulhu kirjoitti:
Oblit pääsevät putoamaan vasta 2. vuorosta eteenpäin. Heitä huonosti ja nämä saavat ampua kahden vuoron verran, Deepatessa ammutaan mx. 5 vuoroa.
Ah, Reserves. En laske odotusta menetykseksi jos suunnitelmani vaatii että teleporttaan kentälle. Itse asiassa se voi olla hyvä juttu jos Obliteraattorit ovat ainoat kovat pyssysi. Katselin sellaista peliä viime lauantaina, itse asiassa. Vihulainen katsasti ne pienet CSM-joukot mitä näkyi ja lähti tulemaan päälle, ja Oblit saapui vuorolla kaksi todella maalirikkaaseen ympäristöön. Tappoivat Predatorin, Dreadnoughtin ja pari orpoa Marinea ennen pelin loppua ja pelottivat vielä muita yksiköitä sen verran että eivät tulleet kentän keskeltä ylös.
Jos raaka voima ei toimi käytät sitä vain liian vähän.

-Vanha sananlasku IG:ssä
camoflame

Viesti Kirjoittaja camoflame »

Spetulhu kirjoitti:...Vihulainen katsasti ne pienet CSM-joukot mitä näkyi ja lähti tulemaan päälle, ja Oblit saapui vuorolla kaksi todella maalirikkaaseen ympäristöön. Tappoivat Predatorin, Dreadnoughtin ja pari orpoa Marinea ennen pelin loppua ja pelottivat vielä muita yksiköitä sen verran että eivät tulleet kentän keskeltä ylös.
Mutta eipä niitä yksiköitä kannata miettiä ideaalitilanteen näkökulmasta vaan yleistapauksia. Itse myös harvoin deeppaisin oblini koska
a)ei tiedä milloin ne tulee (50% että tulee vasta vuorolla 3)
b)scatteroituuko?
c)joutuu helpommin lähitaisteluun kun deeppaa vihollisen selustaan/sivustaan

Laittamalla ne heti pöydälle saa tulivoimaa kunnolla. Myöskin että saa liikkua ja ampua tekee mahdolliseksi sen että laittaa depossa suojaan (esim. metsän taakse) ja likkuu sieltä ampumaan.
It's not whether you win or lose, it's how you play the game, right?
Scoundrel

Viesti Kirjoittaja Scoundrel »

Yritetäänkö tässä nyt vääntää siitä, että pitääkö oblit deepstrikettää aina ja joka kerta 100% tapauksista, vai onko ainoa oikea tapa kentälle tulemiseen normaali depotus?
Ainakin minun mielestäni deepstrikeoptio lisää joustavuutta muutenkin monipuoliseen yksikköön. Toisinaan syväisku on herkullinen vaihtoehto, mutta ei kai sitä aina ole tarkoitus käyttää.
Turun huonoimmaksi rankattu 40k-pelaaja 2012!
Tiistaisin 40k:ta Turun Fantasiapeleissä!
Henkinen Johtaja

Viesti Kirjoittaja Henkinen Johtaja »

Älä dippaa, deployaa normaalisti (se on se ainoa oikea tapa).
Normaalisti oblit on alusta alkaen antamassa tulitukea.
Dippaamisessa voi vaikka mitä mennä vikaan.
(Kuten esimerkiksi tilanne jossa oblit dippaantuu suoraan kolmen russin tulilinjalle)
Tuosta...
Lihamestari

Viesti Kirjoittaja Lihamestari »

Henkinen Johtaja kirjoitti: (Kuten esimerkiksi tilanne jossa oblit dippaantuu suoraan kolmen russin tulilinjalle)
Kunhan ne on normaaleja Russit voivat turvautua vain mahd. Lascannoniin. Oblit saavat seivinsä Battlecannonia vastaan.

Itse olisin enemmän huolestunut jostain Fistillä varustetusta lähistelyryhmästä tai Plasmoista.
Maailmojen Tuhoaja, Elävien Jumala, Taivaankannen Kannattaja, Vuori Kultainen,
ne nimiä on vain ja nimet otetaan nyt pois!
Jos kasvoillesi lankeat,
se mitä pelastaa?
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “40k: Armeijat ja yksiköt”