Luulenpa, että deep-strike oli se virhe, mistä daideri piiskasi. Itse en deep-strikettäisi oblejani ja menettäisi ampumavuoroja turhaan.Anaheim kirjoitti:scatter scatterdaider kirjoitti:Noh, jos IW pelaaja ei osaa käyttää joukkojaan oikein vaan heittää joukkojaan lasgunhelvetin alle, sietääkin hävitä.mutta,kyllä se obli onnistuessaan on aina hyvä ratkaisu.Melkein mitä tahansa vastaan.
Obliterator Cult
Millä ilveellä menetät ampumisvuoroja? Sinut lasketaan liikkuneeksi etkä saa chargettaa kun tulet kentälle, ampua sen sijaan saa.Urien Rakath kirjoitti:Itse en deep-strikettäisi oblejani ja menettäisi ampumavuoroja turhaan.
Ja scatteriin auttaa halpa laite nimeltä Teleport Homer.
Jos raaka voima ei toimi käytät sitä vain liian vähän.
-Vanha sananlasku IG:ssä
- Lihamestari
Oblit pääsevät putoamaan vasta 2. vuorosta eteenpäin. Heitä huonosti ja nämä saavat ampua kahden vuoron verran, Deepatessa ammutaan mx. 5 vuoroa.Spetulhu kirjoitti:Millä ilveellä menetät ampumisvuoroja? Sinut lasketaan liikkuneeksi etkä saa chargettaa kun tulet kentälle, ampua sen sijaan saa.Urien Rakath kirjoitti:Itse en deep-strikettäisi oblejani ja menettäisi ampumavuoroja turhaan.
Maailmojen Tuhoaja, Elävien Jumala, Taivaankannen Kannattaja, Vuori Kultainen,
ne nimiä on vain ja nimet otetaan nyt pois!
Jos kasvoillesi lankeat,
se mitä pelastaa?
Jos kasvoillesi lankeat,
se mitä pelastaa?
- Amazing Slug
Riippuu vastustajasta. Mitään nidejä vastaan en ikimaailmassa deppaisi yhtäkään oblia. Ylipäätään saa olla aika hullun herkullisia tankkien kylkiä ja peppuja tarjolla, ennen kuin edes harkitsisin. Kyllä se deep strike on optiona vähän no-go, kun koko muu armeija kuuluu samaan target ryhmään (lascannonilla tapettava) kuin oblit ja oblin kantama on 48".
Ah, Reserves. En laske odotusta menetykseksi jos suunnitelmani vaatii että teleporttaan kentälle. Itse asiassa se voi olla hyvä juttu jos Obliteraattorit ovat ainoat kovat pyssysi. Katselin sellaista peliä viime lauantaina, itse asiassa. Vihulainen katsasti ne pienet CSM-joukot mitä näkyi ja lähti tulemaan päälle, ja Oblit saapui vuorolla kaksi todella maalirikkaaseen ympäristöön. Tappoivat Predatorin, Dreadnoughtin ja pari orpoa Marinea ennen pelin loppua ja pelottivat vielä muita yksiköitä sen verran että eivät tulleet kentän keskeltä ylös.Lihamestari kirjoitti:Oblit pääsevät putoamaan vasta 2. vuorosta eteenpäin. Heitä huonosti ja nämä saavat ampua kahden vuoron verran, Deepatessa ammutaan mx. 5 vuoroa.Spetulhu kirjoitti:Millä ilveellä menetät ampumisvuoroja? Sinut lasketaan liikkuneeksi etkä saa chargettaa kun tulet kentälle, ampua sen sijaan saa.Urien Rakath kirjoitti:Itse en deep-strikettäisi oblejani ja menettäisi ampumavuoroja turhaan.
Jos raaka voima ei toimi käytät sitä vain liian vähän.
Mutta eipä niitä yksiköitä kannata miettiä ideaalitilanteen näkökulmasta vaan yleistapauksia. Itse myös harvoin deeppaisin oblini koskaSpetulhu kirjoitti:...Vihulainen katsasti ne pienet CSM-joukot mitä näkyi ja lähti tulemaan päälle, ja Oblit saapui vuorolla kaksi todella maalirikkaaseen ympäristöön. Tappoivat Predatorin, Dreadnoughtin ja pari orpoa Marinea ennen pelin loppua ja pelottivat vielä muita yksiköitä sen verran että eivät tulleet kentän keskeltä ylös.
a)ei tiedä milloin ne tulee (50% että tulee vasta vuorolla 3)
b)scatteroituuko?
c)joutuu helpommin lähitaisteluun kun deeppaa vihollisen selustaan/sivustaan
Laittamalla ne heti pöydälle saa tulivoimaa kunnolla. Myöskin että saa liikkua ja ampua tekee mahdolliseksi sen että laittaa depossa suojaan (esim. metsän taakse) ja likkuu sieltä ampumaan.
It's not whether you win or lose, it's how you play the game, right?
Yritetäänkö tässä nyt vääntää siitä, että pitääkö oblit deepstrikettää aina ja joka kerta 100% tapauksista, vai onko ainoa oikea tapa kentälle tulemiseen normaali depotus?
Ainakin minun mielestäni deepstrikeoptio lisää joustavuutta muutenkin monipuoliseen yksikköön. Toisinaan syväisku on herkullinen vaihtoehto, mutta ei kai sitä aina ole tarkoitus käyttää.
Ainakin minun mielestäni deepstrikeoptio lisää joustavuutta muutenkin monipuoliseen yksikköön. Toisinaan syväisku on herkullinen vaihtoehto, mutta ei kai sitä aina ole tarkoitus käyttää.
Turun huonoimmaksi rankattu 40k-pelaaja 2012!
Tiistaisin 40k:ta Turun Fantasiapeleissä!
Tiistaisin 40k:ta Turun Fantasiapeleissä!
- Henkinen Johtaja
- Lihamestari
Kunhan ne on normaaleja Russit voivat turvautua vain mahd. Lascannoniin. Oblit saavat seivinsä Battlecannonia vastaan.Henkinen Johtaja kirjoitti: (Kuten esimerkiksi tilanne jossa oblit dippaantuu suoraan kolmen russin tulilinjalle)
Itse olisin enemmän huolestunut jostain Fistillä varustetusta lähistelyryhmästä tai Plasmoista.
Maailmojen Tuhoaja, Elävien Jumala, Taivaankannen Kannattaja, Vuori Kultainen,
Jos kasvoillesi lankeat,
se mitä pelastaa?
Jos kasvoillesi lankeat,
se mitä pelastaa?