"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Helf bsb ellyrianeihin

Jos sinua askarruttaa, kuinka pärjätä ystäväsi voittamattomalle porukalle, täältä voit saada vinkkejä armeijasi kokoonpanoon sekä vastalääkkeitä erilaisten vihollisyksiköiden kohtaamiseen.
Foo bar

Viesti Kirjoittaja Foo bar »

Loope kirjoitti: Et osaa.
Tätä minä olen vähän ajatellutkin. Hyvä, nyt ei ole enää epäilyä asian oikeasta laidasta, vasemmasta puhumattakaan.

Oletko muuten itse kokeillut pelata tuota lentosirkusta vastaan?
IRiaD
Peliporukkavalvoja

Viesti Kirjoittaja IRiaD »

Foo bar kirjoitti:
Loope kirjoitti: Ellyrean reaverit eivät näytä, eivätkä ole pelottavia.
Tämän taas katson vain ja ainoastaan eduksi ;)
Tässä on kyllä järkeä. Luulisin, että hyvin moni (kokematon) pelaaja välttelisi mieluummin 10-15 borcin yksikköä kuin 20 additional choppa big´un örkin yksikköä. Ne pelkäävät figuja. Raskaasti panssaroidut, suurta kirvestä heiluttavat örkit vain tuntuvat suuremmalta uhalta kuin iso läjä puolipaljaita, kahta lihamoraa heiluttavia vihernahkoja.

Mutta sen pitääkin olla kokematon pelaaja
Diogenes kirjoitti:Mutta on ne ajat muuttuneet ... muistan sen ketjun missä IRIAD oli ketjun huonoin vitsi, ja nyt kaikki muut ovat niitä vitsejä IRIADiin verrattuna :P
Lord Mikke

Viesti Kirjoittaja Lord Mikke »

I Ride in a Dragon kirjoitti:
Foo bar kirjoitti:
Tämän taas katson vain ja ainoastaan eduksi ;)
Tässä on kyllä järkeä. Luulisin, että hyvin moni (kokematon) pelaaja välttelisi mieluummin 10-15 borcin yksikköä kuin 20 additional choppa big´un örkin yksikköä. Ne pelkäävät figuja. Raskaasti panssaroidut, suurta kirvestä heiluttavat örkit vain tuntuvat suuremmalta uhalta kuin iso läjä puolipaljaita, kahta lihamoraa heiluttavia vihernahkoja.

Mutta sen pitääkin olla kokematon pelaaja
Sinänsä ihmeellistä, mutta hämmästyttävän moni pelaaja kammoksuu noita figuja. Esim. 40k:ssa, vaikka osa on ihan fiksuja, niin silti suuri osa tekee noita virheitä, kuten ampuu koko armeijalla tyranttia joka tappaa noin 4-5 jamppaa per vuoro, kun taas gaunttiryhmä listii ryhmällisen tyyppejä vuorossa.

Aloittelijoita vastaan onkin hauska tehdä se 50 gobon ryhmä: hauskan näköinen, ei maksa loppujen lopuksi kovin paljoa, kerää tulen noboilta pelaajilta ja saattaa jopa voittaa lähiksiä.
Peril of Warp
Loope

Viesti Kirjoittaja Loope »

Foo bar kirjoitti:
Loope kirjoitti: Et osaa.
Tätä minä olen vähän ajatellutkin. Hyvä, nyt ei ole enää epäilyä asian oikeasta laidasta, vasemmasta puhumattakaan.

Oletko muuten itse kokeillut pelata tuota lentosirkusta vastaan?
Kyllä olen. Prinssini kesti viimeisenä armeijastani 5. vuorolle asti.
wat
Zymeth Salkir Dkhan

Viesti Kirjoittaja Zymeth Salkir Dkhan »

Foo bar kirjoitti:Tähän mennessä olen hävinnyt kymmenisen kertaa WElffeille, ehkä vähän alle. Ja kerran kaaoksen lentosirkukselle (se jossa on kaksi lentävää kärryä, lentäviä flamereita, lentävät 'kalat', kaksi lentävää maagia, pari horrorblokkia). Mulle jäi muistaakseni vain yksi unitti pöydälle, josta kuoli niin vähän, ettei toinen saanut siitä pisteitä. Oli aika mukava tilanne, kun kaksi kärryä - molemmissa kaksi flameria - tulee arkkimaagin viereen.. meni sotakoneet rikki vuorolla 2, 3 vuorolla minulla ei tainnut olla enää kuin tuo arkkimaagi. Nelosella sekin kuoli, kun flamerit eivät tappaneetkaan.. jäi sitten kahden lentokärryn väliin (charge kahdella lentokärryllä). Ne isommat, lentävät, flamerit tappoivat toisen shelmiyksikön kolmannella vuorolla muistaakseni ja samalla se terroria aiheuttava 4lv lentävä maagi sai peloteltua jäljelle jääneen shelmin pois, juoksi ulos.
Ei kai peliä käyty sattumoisin Turussa, keskiviikkona? Tuo kuulostaa etäisesti tutulta, silloin tuli demoneilla syötyä helffejä.
We will march, until whole world is in his colours, his glory and his madness.
Foo bar

Kael Thalan kirjoitti: Ei kai peliä käyty sattumoisin Turussa, keskiviikkona? Tuo kuulostaa etäisesti tutulta, silloin tuli demoneilla syötyä helffejä.
Jep, sielläpä hyvinkin. Ja ne ketkä ei tiedä millaista on pelata lentosirkusta vastaan niin... eipä kannata sanoa ainakaan lonkalta "helppoa kuin heinän teko" =P
Foo bar

Loope kirjoitti: Kyllä olen. Prinssini kesti viimeisenä armeijastani 5. vuorolle asti.
Mitä, menikö se sitten kuolemaan sinne? Minulta jäi yksi iso ratsuväkiyksikkö henkiin.
Loope

Viesti Kirjoittaja Loope »

Foo bar kirjoitti:
Loope kirjoitti: Kyllä olen. Prinssini kesti viimeisenä armeijastani 5. vuorolle asti.
Mitä, menikö se sitten kuolemaan sinne? Minulta jäi yksi iso ratsuväkiyksikkö henkiin.
Tahdotko mitalin?
wat
Elgard

Viesti Kirjoittaja Elgard »

No niin, jos nyt OT loppuisi ja jokainen vaikka vilkaisisi tuota ekaa viestiä. Siinä ei puhuta mitään lentosirkusesta. En ole käytännössä saanut vielä mitään vastausta alkuperäiseen viestiin.
IRiaD
Peliporukkavalvoja

Re: Helf bsb ellyrianeihin

Elgard kirjoitti:Tulipa tässä hetki ihmeteltyä olisiko hyvä veto laittaa seuraavanlainen bsb ellyrian reaver yksikön mukaan.

Commander
Battle standar bearer
Heavy armour,
Elven steed with ithilmar barding
Magic banner: Battle banner
Ei ole. Maksaa liikaa ja kuolee liian nopeasti. Tietenkin jos pelaat hupiarmeijaa...
Diogenes kirjoitti:Mutta on ne ajat muuttuneet ... muistan sen ketjun missä IRIAD oli ketjun huonoin vitsi, ja nyt kaikki muut ovat niitä vitsejä IRIADiin verrattuna :P
Foo bar

Itse olen käyttänyt bsb:tä aivan liian ison Dragon Princen yksikössä, jonka tehtävänä oli kaaoksen polttaminen Banner of Arcane Protectionilla (ja magic resistance 2:n antaminen) - joka tosin onnistui heikosti ja toinen samassa yksikössä ollut lippu oli tämä Banner of Sorcery. Taisin minä muutaman kerran käyttää tuota Woodeja vastaan, mutta.. pöh, niistä peleistä mitään tule. Pitää varmaan hankkia niitä White Lioneita ja toivoa, josko niistä tehty ylikallis blokki saisi jotain aikaiseksi.

HE:n ongelma on muutenkin se, ettei bsb:lle tunnu löytyvän mitään kohtuu hintaista ja turvallista paikkaa.
Xenon
Peliporukkavalvoja

Viesti Kirjoittaja Xenon »

Foo bar kirjoitti:Itse olen käyttänyt bsb:tä aivan liian ison Dragon Princen yksikössä, jonka tehtävänä oli kaaoksen polttaminen Banner of Arcane Protectionilla (ja magic resistance 2:n antaminen) - joka tosin onnistui heikosti ja toinen samassa yksikössä ollut lippu oli tämä Banner of Sorcery. Taisin minä muutaman kerran käyttää tuota Woodeja vastaan, mutta.. pöh, niistä peleistä mitään tule. Pitää varmaan hankkia niitä White Lioneita ja toivoa, josko niistä tehty ylikallis blokki saisi jotain aikaiseksi.

HE:n ongelma on muutenkin se, ettei bsb:lle tunnu löytyvän mitään kohtuu hintaista ja turvallista paikkaa.
Ei sitä bosbia kannata ottaa. Kyllä ne helffit pärjää ilmankin... Eika kannata myöskään hankkia white lioneita :D. Ei niillä helffeillä tuommosta oteta, jos pärjätä halutaan.

Bsb:lle kohtuu hintainen ja turvallisin paikka on varmaan silver helm yksikkö, mutta kyllä nekin pärjäävät ilman.

Tämmönen spekulointi on aika turhaa, koska ei ole olemassa hyödyllisiä taktiikoita joita ei olisi jo keksitty.
Foo bar

Xenon kirjoitti: Tämmönen spekulointi on aika turhaa, koska ei ole olemassa hyödyllisiä taktiikoita joita ei olisi jo keksitty.
Pahoittelen on OT-höttöä taas kerran.

Taidat olla oikeassa. Uusia taktiikoita voi tietysti syntyä, jos tuo HE Army Book muuttuu olennaisesti, mikä toisi taktista joustoa mitä tuolta ei nyt yksiköiden puitteissa synny.

Voin olla väärässä, mutta näyttää vähän siltä, kuin kaikki armeijat eivät olisi ihan balanssissa, siis yhteismitallisia - että niillä olisi samanlaiset edellytykset (tehot, kestävyys...) pärjäämiseen.

HE:n lisäksi vähän tiedän noista WElffeistä ja ainakin minusta näyttää siltä, että siitä saa helposti kasattua tosi kovan luun, jonka päihittämiseen tarvitaankin älyttömän hyvää tuuria. Millään muulla armeijalla ei ole peliteknisesti yhtä tehokasta ja taktista elementtiä mitä nämä WElffien metsät, joita voi käyttää tekemään erilaisia asioita: häiritsemään, kätkemään, hakkaamaan (tämä onnistuu harvoin) ja näkymättömänä liikkumiseen; jos sen metsän saa liikkeelle.

Näyttää myös siltä, että tuo sama taktiikka tuntuu toimivan mitä erilaisimpia armeijoita vastaan, ainakin kohtuullisesti. Tosin sekin on nähty, kun kääpiöt pistää melko vaivattomasti WElffejä turpaan, eikä kyse ollut mistään tunari-WElfpelaajasta, vaikka en nyt tätä ko. henkilöä hyvin tunnekaan.
Lighthammer
Peliporukkavalvoja

Viesti Kirjoittaja Lighthammer »

Xenon kirjoitti:Tämmönen spekulointi on aika turhaa, koska ei ole olemassa hyödyllisiä taktiikoita joita ei olisi jo keksitty.
Toisaalta seiskaedikkaan siirtyminen ainakin teoriassa lisäsi bösbien käyttökelpoisuutta ainakin teoriassa, ja ainakin itse selvittelen kovasti mahdollisuutta hyödyntää sitä.
Millään muulla armeijalla ei ole peliteknisesti yhtä tehokasta ja taktista elementtiä mitä nämä WElffien metsät
Kommentistasi voi päätellä vain, että et ilmeisesti ole koskaan joutunut pelaamaan skinkkihordea vastaan runsasmaastoisella pöydällä? Suosittelen lämpimästi, antaa ihan uusia ulottuvuuksia turhautumiselle.
Set fire to the family tree.
Foo bar

Lighthammer kirjoitti: Kommentistasi voi päätellä vain, että et ilmeisesti ole koskaan joutunut pelaamaan skinkkihordea vastaan runsasmaastoisella pöydällä? Suosittelen lämpimästi, antaa ihan uusia ulottuvuuksia turhautumiselle.
Pitää kokeilla, kaipa tuo on yhtä inhaa. Skinkkihorde taitaa tosiaan olla ikävä, paljon puhallusputkia, skirmaajia.. hmm.. melko avoimessa maastossa pelatun HE vs. Lizardmen -pelin olen kerran nähnyt, eikä se näyttänyt aivan toivottomalta, joskin se liskojen jaguaarilenkkarisankari (tms) onnistui yksinään tekemään melkoisesti tuhoa - no, jotkut osaa pelata; ko. liskopelaaja voitti viime vuonna liigan, joten..
aladdin

Viesti Kirjoittaja aladdin »

BSB+Battle Banner kuuluu ehdottomasti charriottiin. Dragonprinsseille warbanner ja vielä jos kehtaa niin commanderi lancella. Alkaa oleen iskuvoimaa ja tehoa d6 S5+6xS5+2xS4+8xS3+3xS6 ja vielä se Battle Bannerin D6+warbanner+banner kompat resoon, eli aika autobreakkiä luvassa, kun kukaan tuskin on lyömässä takaisin, korkeintaan yksinäinen hero, jonka haavat battlebanner yksinkin hoitaa. Drakenhoffelille voi laittaa amulet of puhdistavatuli esim. Charriot piiloon tai sit toivoa että se kestää sen tulituksen, vuorolla 2 kuitenkin pitäis olla jos niskassa tai muuten menee pisteet hukkaan.
IRiaD
Peliporukkavalvoja

aladdin kirjoitti:BSB+Battle Banner kuuluu ehdottomasti charriottiin. Dragonprinsseille warbanner ja vielä jos kehtaa niin commanderi lancella. Alkaa oleen iskuvoimaa ja tehoa d6 S5+6xS5+2xS4+8xS3+3xS6 ja vielä se Battle Bannerin D6+warbanner+banner kompat resoon, eli aika autobreakkiä luvassa, kun kukaan tuskin on lyömässä takaisin, korkeintaan yksinäinen hero, jonka haavat battlebanner yksinkin hoitaa. Drakenhoffelille voi laittaa amulet of puhdistavatuli esim. Charriot piiloon tai sit toivoa että se kestää sen tulituksen, vuorolla 2 kuitenkin pitäis olla jos niskassa tai muuten menee pisteet hukkaan.
Pisteet taitaa mennä hukkaan muutenkin, koska pelkkä chariotti-BSB-Battle banner maksaa 260pts. Tuohon mukaan se commanderi lancella ja viisi dragonprinceä. Jos oletetaan että prinssillä ei ole mitään muuta kuin lance ja prinsseillä musikantti, niin hintaa tulee siltikin sellainen 225pts. Yhteensä combolle siis tulee hintaa 495pts, ja tuollakaan se ei edes iske vielä kovaa.

Sitten meno menee messeväksi jos DP:ille otetaan FC ja compalle muuta tavaraa (...sacred incense ja dragonscale shield, heavy armor ja barding hepalle). Nyt iskee edes vähän kovempaa, mutta chariot-BSB-DP-commander combo maksaa nyt 590pts... vieläkö pysyt sanojesi takana? Ottaen huomioon että ensimmäinen kanuuna tai katapultti tuhoaa sen 260pts maksavan häröchariotin ja eka kylkicharge breikkaa DP:t...
The Captain
Valvoja

Viesti Kirjoittaja The Captain »

Tästä olen eri mieltä. Mikä tahansa nopea ja ketterä ratsuväkiyksikkö oikein pelattuna on paha uhka. Jos seassa on sankarikin, se on hyvin paha uhka.

Fast cavalryn epäonneksi moinen uhka on helposti eliminoitu. T3 ja 5+ save hakevat vaikeuksia, joita voi tarjoilla millä tahansa D6 S4 taialla tai satunnaisilla jousimiehilläkin. Kyllä minä tuppaan tekemään vastustajan "harmittomat" fast cavalry -yksiköt vaarattomiksi mahdollisimman pian, siltä varalta, että vastustaja osaisikin käyttää niitä...
-Miksi Jeesuksen ja Marian päät loistavat valoa?
-Niillä on suvussa halogeenejä.
Foo bar

The Captain kirjoitti: Fast cavalryn epäonneksi moinen uhka on helposti eliminoitu. T3 ja 5+ save hakevat vaikeuksia, joita voi tarjoilla millä tahansa D6 S4 taialla tai satunnaisilla jousimiehilläkin. Kyllä minä tuppaan tekemään vastustajan "harmittomat" fast cavalry -yksiköt vaarattomiksi mahdollisimman pian, siltä varalta, että vastustaja osaisikin käyttää niitä...
Ainakin O&G -armeijassa on kolme päänsärkyä aiheuttavaa yksikköä, jotka kulkee lujaa: sudet, kärryt ja ne hämähäkit. Ne hämyt nyt ei _niin_ vaarallisia ole, mutta olen nähnyt miten niilläkin saadaan tuhoa aikaan menemällä vihun taakse ja blokilla charge. Fast cavalry lentävien lisäksi on 'se juttu' jolla tuota temppua kannattaa yrittää, muut ovat turhan kankeita moiseen.

Joillain yksiköillä taitaa olla rajoituksia sen suhteen mihin suuntaan ne saavat liikkua. Mietin vaan, että kaikkia blokkeja (mitä Warhammerista löytyy) ei kai voi kääntää ympäri ja tehdä seuraavalla vuorolla chargea.. vai miten se menee? En nyt muista noita sen tarkemmin, mutta yksi O&G -pelaaja sanoi pelin aikana "nämä menee aina lähintä näkemäänsä vihollista kohti". Noita vastaan Fast Cavalry on omiaan, kunhan löytyy se nyrkki joka iskee ne juoksemaan FC-ansaan.
Gorbag
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Gorbag »

Pähkinänkuoressa: high elffien kevyt ratsuväki maksaa liikaa suhteessa niiden kestävyyteen; eheää armeijakokoonpanoa ei saa kahteen tonniin jos rupeaa kikkailemaan liikaa kalliilla fast cavalry yksiköillä. Iskuvoimaa puuttuu toisesta listasta, toisesta taas magiapuolustusta jne.

Sopiihan sitä kikkailla niillä goblini susilla, kun taitavat iskeä suurinpiirtein yhtä kovaa kuin haltiat, paitti tietty osuminen, ja maksavat hitosti vähemmän. Ne ovat uhrattavissa, kun taas ellyrian reaverit ovat kalliita, eivät osaa juuri ampua, eivät lyö kovaa, ja ovat helposti tapettavissa yksinkertaisimmillakin missileilla.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “FB: Taktiikat”