Tätä minä olen vähän ajatellutkin. Hyvä, nyt ei ole enää epäilyä asian oikeasta laidasta, vasemmasta puhumattakaan.Loope kirjoitti: Et osaa.
Oletko muuten itse kokeillut pelata tuota lentosirkusta vastaan?
Tässä on kyllä järkeä. Luulisin, että hyvin moni (kokematon) pelaaja välttelisi mieluummin 10-15 borcin yksikköä kuin 20 additional choppa big´un örkin yksikköä. Ne pelkäävät figuja. Raskaasti panssaroidut, suurta kirvestä heiluttavat örkit vain tuntuvat suuremmalta uhalta kuin iso läjä puolipaljaita, kahta lihamoraa heiluttavia vihernahkoja.Foo bar kirjoitti:Tämän taas katson vain ja ainoastaan eduksiLoope kirjoitti: Ellyrean reaverit eivät näytä, eivätkä ole pelottavia.
Diogenes kirjoitti:Mutta on ne ajat muuttuneet ... muistan sen ketjun missä IRIAD oli ketjun huonoin vitsi, ja nyt kaikki muut ovat niitä vitsejä IRIADiin verrattuna :P
Sinänsä ihmeellistä, mutta hämmästyttävän moni pelaaja kammoksuu noita figuja. Esim. 40k:ssa, vaikka osa on ihan fiksuja, niin silti suuri osa tekee noita virheitä, kuten ampuu koko armeijalla tyranttia joka tappaa noin 4-5 jamppaa per vuoro, kun taas gaunttiryhmä listii ryhmällisen tyyppejä vuorossa.I Ride in a Dragon kirjoitti:Tässä on kyllä järkeä. Luulisin, että hyvin moni (kokematon) pelaaja välttelisi mieluummin 10-15 borcin yksikköä kuin 20 additional choppa big´un örkin yksikköä. Ne pelkäävät figuja. Raskaasti panssaroidut, suurta kirvestä heiluttavat örkit vain tuntuvat suuremmalta uhalta kuin iso läjä puolipaljaita, kahta lihamoraa heiluttavia vihernahkoja.Foo bar kirjoitti:Tämän taas katson vain ja ainoastaan eduksiLoope kirjoitti: Ellyrean reaverit eivät näytä, eivätkä ole pelottavia.
Mutta sen pitääkin olla kokematon pelaaja
Ei kai peliä käyty sattumoisin Turussa, keskiviikkona? Tuo kuulostaa etäisesti tutulta, silloin tuli demoneilla syötyä helffejä.Foo bar kirjoitti:Tähän mennessä olen hävinnyt kymmenisen kertaa WElffeille, ehkä vähän alle. Ja kerran kaaoksen lentosirkukselle (se jossa on kaksi lentävää kärryä, lentäviä flamereita, lentävät 'kalat', kaksi lentävää maagia, pari horrorblokkia). Mulle jäi muistaakseni vain yksi unitti pöydälle, josta kuoli niin vähän, ettei toinen saanut siitä pisteitä. Oli aika mukava tilanne, kun kaksi kärryä - molemmissa kaksi flameria - tulee arkkimaagin viereen.. meni sotakoneet rikki vuorolla 2, 3 vuorolla minulla ei tainnut olla enää kuin tuo arkkimaagi. Nelosella sekin kuoli, kun flamerit eivät tappaneetkaan.. jäi sitten kahden lentokärryn väliin (charge kahdella lentokärryllä). Ne isommat, lentävät, flamerit tappoivat toisen shelmiyksikön kolmannella vuorolla muistaakseni ja samalla se terroria aiheuttava 4lv lentävä maagi sai peloteltua jäljelle jääneen shelmin pois, juoksi ulos.
Jep, sielläpä hyvinkin. Ja ne ketkä ei tiedä millaista on pelata lentosirkusta vastaan niin... eipä kannata sanoa ainakaan lonkalta "helppoa kuin heinän teko" =PKael Thalan kirjoitti: Ei kai peliä käyty sattumoisin Turussa, keskiviikkona? Tuo kuulostaa etäisesti tutulta, silloin tuli demoneilla syötyä helffejä.
Ei ole. Maksaa liikaa ja kuolee liian nopeasti. Tietenkin jos pelaat hupiarmeijaa...Elgard kirjoitti:Tulipa tässä hetki ihmeteltyä olisiko hyvä veto laittaa seuraavanlainen bsb ellyrian reaver yksikön mukaan.
Commander
Battle standar bearer
Heavy armour,
Elven steed with ithilmar barding
Magic banner: Battle banner
Diogenes kirjoitti:Mutta on ne ajat muuttuneet ... muistan sen ketjun missä IRIAD oli ketjun huonoin vitsi, ja nyt kaikki muut ovat niitä vitsejä IRIADiin verrattuna :P
Ei sitä bosbia kannata ottaa. Kyllä ne helffit pärjää ilmankin... Eika kannata myöskään hankkia white lioneitaFoo bar kirjoitti:Itse olen käyttänyt bsb:tä aivan liian ison Dragon Princen yksikössä, jonka tehtävänä oli kaaoksen polttaminen Banner of Arcane Protectionilla (ja magic resistance 2:n antaminen) - joka tosin onnistui heikosti ja toinen samassa yksikössä ollut lippu oli tämä Banner of Sorcery. Taisin minä muutaman kerran käyttää tuota Woodeja vastaan, mutta.. pöh, niistä peleistä mitään tule. Pitää varmaan hankkia niitä White Lioneita ja toivoa, josko niistä tehty ylikallis blokki saisi jotain aikaiseksi.
HE:n ongelma on muutenkin se, ettei bsb:lle tunnu löytyvän mitään kohtuu hintaista ja turvallista paikkaa.
Pahoittelen on OT-höttöä taas kerran.Xenon kirjoitti: Tämmönen spekulointi on aika turhaa, koska ei ole olemassa hyödyllisiä taktiikoita joita ei olisi jo keksitty.
Toisaalta seiskaedikkaan siirtyminen ainakin teoriassa lisäsi bösbien käyttökelpoisuutta ainakin teoriassa, ja ainakin itse selvittelen kovasti mahdollisuutta hyödyntää sitä.Xenon kirjoitti:Tämmönen spekulointi on aika turhaa, koska ei ole olemassa hyödyllisiä taktiikoita joita ei olisi jo keksitty.
Kommentistasi voi päätellä vain, että et ilmeisesti ole koskaan joutunut pelaamaan skinkkihordea vastaan runsasmaastoisella pöydällä? Suosittelen lämpimästi, antaa ihan uusia ulottuvuuksia turhautumiselle.Millään muulla armeijalla ei ole peliteknisesti yhtä tehokasta ja taktista elementtiä mitä nämä WElffien metsät
Pitää kokeilla, kaipa tuo on yhtä inhaa. Skinkkihorde taitaa tosiaan olla ikävä, paljon puhallusputkia, skirmaajia.. hmm.. melko avoimessa maastossa pelatun HE vs. Lizardmen -pelin olen kerran nähnyt, eikä se näyttänyt aivan toivottomalta, joskin se liskojen jaguaarilenkkarisankari (tms) onnistui yksinään tekemään melkoisesti tuhoa - no, jotkut osaa pelata; ko. liskopelaaja voitti viime vuonna liigan, joten..Lighthammer kirjoitti: Kommentistasi voi päätellä vain, että et ilmeisesti ole koskaan joutunut pelaamaan skinkkihordea vastaan runsasmaastoisella pöydällä? Suosittelen lämpimästi, antaa ihan uusia ulottuvuuksia turhautumiselle.
Pisteet taitaa mennä hukkaan muutenkin, koska pelkkä chariotti-BSB-Battle banner maksaa 260pts. Tuohon mukaan se commanderi lancella ja viisi dragonprinceä. Jos oletetaan että prinssillä ei ole mitään muuta kuin lance ja prinsseillä musikantti, niin hintaa tulee siltikin sellainen 225pts. Yhteensä combolle siis tulee hintaa 495pts, ja tuollakaan se ei edes iske vielä kovaa.aladdin kirjoitti:BSB+Battle Banner kuuluu ehdottomasti charriottiin. Dragonprinsseille warbanner ja vielä jos kehtaa niin commanderi lancella. Alkaa oleen iskuvoimaa ja tehoa d6 S5+6xS5+2xS4+8xS3+3xS6 ja vielä se Battle Bannerin D6+warbanner+banner kompat resoon, eli aika autobreakkiä luvassa, kun kukaan tuskin on lyömässä takaisin, korkeintaan yksinäinen hero, jonka haavat battlebanner yksinkin hoitaa. Drakenhoffelille voi laittaa amulet of puhdistavatuli esim. Charriot piiloon tai sit toivoa että se kestää sen tulituksen, vuorolla 2 kuitenkin pitäis olla jos niskassa tai muuten menee pisteet hukkaan.
Tästä olen eri mieltä. Mikä tahansa nopea ja ketterä ratsuväkiyksikkö oikein pelattuna on paha uhka. Jos seassa on sankarikin, se on hyvin paha uhka.Loope kirjoitti: Ellyrean reaverit eivät näytä, eivätkä ole pelottavia.
Ainakin O&G -armeijassa on kolme päänsärkyä aiheuttavaa yksikköä, jotka kulkee lujaa: sudet, kärryt ja ne hämähäkit. Ne hämyt nyt ei _niin_ vaarallisia ole, mutta olen nähnyt miten niilläkin saadaan tuhoa aikaan menemällä vihun taakse ja blokilla charge. Fast cavalry lentävien lisäksi on 'se juttu' jolla tuota temppua kannattaa yrittää, muut ovat turhan kankeita moiseen.The Captain kirjoitti: Fast cavalryn epäonneksi moinen uhka on helposti eliminoitu. T3 ja 5+ save hakevat vaikeuksia, joita voi tarjoilla millä tahansa D6 S4 taialla tai satunnaisilla jousimiehilläkin. Kyllä minä tuppaan tekemään vastustajan "harmittomat" fast cavalry -yksiköt vaarattomiksi mahdollisimman pian, siltä varalta, että vastustaja osaisikin käyttää niitä...