Tarinakisa 2007 - kisojen ympärillä keskustelut

Onko kynä (tai näppäimistö) miekkaa mahtavampi? Tule ja todista, että näin on - muuten emme usko.
Kronstadt

Viesti Kirjoittaja Kronstadt »

Mä oon lukenut vasta neljäsosan, vaikka tulostin jopa kaikki fantasiatarinat että ehtisin lukea niitä joka välissä.

Eks vois siirtää ainakin kolmella päivällä deadlinea?
Aux armes, citoyens!
Formez vos bataillons!
Marchons, marchons!
Qu’un sang impur abreuve nos sillons!
Hollo
Sotavasaran WHFB-tarinamestari

Viesti Kirjoittaja Hollo »

Kronstadt kirjoitti:Mä oon lukenut vasta neljäsosan, vaikka tulostin jopa kaikki fantasiatarinat että ehtisin lukea niitä joka välissä.

Eks vois siirtää ainakin kolmella päivällä deadlinea?
;;;;;;;;;;;;;;;;;;___________________;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;

Ala-asteella opetettiin lukemaan!
pamp-pu

Viesti Kirjoittaja pamp-pu »

No hitto. Kun kerran alkaa uhkaavasti vaikuttaa siltä, että loput äänet jäisivät antamatta tai myöhästyisivät, niin annetaan sitten lisäaikaa. Uusi deadline on keskiviikkona 21. helmikuuta klo 23:59. Tästä ei sitten enää jousteta, joten ottakaapa itseänne niskasta kiinni.
Karu

Viesti Kirjoittaja Karu »

En kyllä taida millään enään ehtiä äänestää noita (nyt lähden treeneihin, tulen viideltä aamulla kotiin ja lähden sitten miltei heti hiihtolomanviettoon Tahkolle).
Kronstadt

Viesti Kirjoittaja Kronstadt »

Kiitos, kiitos! Spasiba! Danke!
huussi kirjoitti:;;;;;;;;;;;;;;;;;;___________________;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;

Joo, ja sit ku pääset lukioon, niin huomaat että saatetaan opettaa lukemaan sellaista tahtia, ettei sille varsinaiselle lukemiselle jää aikaa.
Aux armes, citoyens!
Formez vos bataillons!
Marchons, marchons!
Qu’un sang impur abreuve nos sillons!
Hollo

Kronstadt kirjoitti:Kiitos, kiitos! Spasiba! Danke!
huussi kirjoitti:;;;;;;;;;;;;;;;;;;___________________;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;

Joo, ja sit ku pääset lukioon, niin huomaat että saatetaan opettaa lukemaan sellaista tahtia, ettei sille varsinaiselle lukemiselle jää aikaa.
Hmm... Minun on aivan pakko kysyä herra lukiolaiselta tässä, että ymmärtääkö hän itsekään, mitä tarkoitti kyseisellä viestillään? Uh, selvästi herra lukiolainen käyttää jonkinlaista symbolikieltä, mitä me yläasteikäiset pennut emme yksinkertaisesti ymmärrä. Uh, ilmeisesti kyseisen symbolikielen tunnusmerkkejä on kieliopin uskomattoman surkea käyttö. Ei voi muuta kuin ihailla. Muutaman vuoden päästä minäkin olen siellä oppimassa saman kuin sinä!
Dalamar

Viesti Kirjoittaja Dalamar »

huussi kirjoitti:
Kronstadt kirjoitti:Kiitos, kiitos! Spasiba! Danke!

Hmm... Minun on aivan pakko kysyä herra lukiolaiselta tässä, että ymmärtääkö hän itsekään, mitä tarkoitti kyseisellä viestillään? Uh, selvästi herra lukiolainen käyttää jonkinlaista symbolikieltä, mitä me yläasteikäiset pennut emme yksinkertaisesti ymmärrä. Uh, ilmeisesti kyseisen symbolikielen tunnusmerkkejä on kieliopin uskomattoman surkea käyttö. Ei voi muuta kuin ihailla. Muutaman vuoden päästä minäkin olen siellä oppimassa saman kuin sinä!
huussi, et ikinä pääse eskarista läpi. Älä pinnistele.
"Kasvatitte vihaani ja melkein tuhositte minut.
Mutta vahi teki minusta voimakkaamman!"

-Nöf loordi

Kynä-ääliöt.
Rune
Peliporukkavalvoja

Viesti Kirjoittaja Rune »

Miten meni Huussi penkkarit?

:P
#Ostium
http://cabal-ostium.blogspot.fi/

For a Pessimist, I'm pretty Optimistic
WHAM
Viesti:

Viesti Kirjoittaja WHAM »

Ahahahahahahah! Lukio! Ahahahahahahahaa!!!

Onko pam-pu:lla esittää arviota siitä kuinka suuri osa osanottajista on jo äänestänyt?

EDIT: Anteeksi kaamea kirjoitusvirheeni mein Herr Pamp-pu
Viimeksi muokannut WHAM, Su 18.02.2007 21:58. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
This galaxy is full of hidden secrets. It takes a vivid imagination and some pure insanity to uncover them all, yet the cost to ones sanity in uncovering them is... immense...
pamp-pu

WHAM kirjoitti:Onko pam-pu:lla esittää arviota siitä kuinka suuri osa osanottajista on jo äänestänyt?
Hmm, kuka lienee tuo mainitsemasi? No jaa, itse ainakin osaan sanoa enemmän kuin arvion. Kahdestakymmenestä kilpailijasta yksitoista on jo äänestänyt molemmissa kategorioissa. Yksi on antanut äänensä vain toisessa kategoriassa, ja loppuja odotellaan. Älkää tukkiko mailiani deadlinea edeltävinä minuutteina, ihmiset.
Dalamar

Viesti Kirjoittaja Dalamar »

pamp-pu kirjoitti:
WHAM kirjoitti:Onko pam-pu:lla esittää arviota siitä kuinka suuri osa osanottajista on jo äänestänyt?
Hmm, kuka lienee tuo mainitsemasi? No jaa, itse ainakin osaan sanoa enemmän kuin arvion. Kahdestakymmenestä kilpailijasta yksitoista on jo äänestänyt molemmissa kategorioissa. Yksi on antanut äänensä vain toisessa kategoriassa, ja loppuja odotellaan. Älkää tukkiko mailiani deadlinea edeltävinä minuutteina, ihmiset.
Hetki, minä äänestin vahingossa yyveellä. Oliko tämä hyväksyttävää?
"Kasvatitte vihaani ja melkein tuhositte minut.
Mutta vahi teki minusta voimakkaamman!"

-Nöf loordi

Kynä-ääliöt.
pamp-pu

Dalamar kirjoitti:Hetki, minä äänestin vahingossa yyveellä. Oliko tämä hyväksyttävää?
Ei siitä nyt pelihousuja ruveta repimään, ihan ookoo. Ilmoittamalla palautusväyläksi mailin pystyi jotenkuten kohdistamaan palautteen, ettei ne ole sikin sokin siellä sun täällä.
Warwolf

Viesti Kirjoittaja Warwolf »

Juuri lähti viimeisetkin arvostelut. Nyt sitten vain tuloksia tässä odottelemaan. (tuoijottaa ruutua ja päivittää viiden minuutin välein...)
"If you want to live, you better stand up and Fight for it!"
Hollo

pamp-pu kirjoitti:
Olisiko mahdollista saada jonniinnäköisiä ennakkomaistiaisjuttuja äänestäneiden sanomisista ja höpötyksistä ja pisteytyksistä, kuten viimevuonna oli? Eli jonkunlainen erikoislinkki, minkä saa äänestettyään.
pamp-pu

huussi kirjoitti:Olisiko mahdollista saada jonniinnäköisiä ennakkomaistiaisjuttuja äänestäneiden sanomisista ja höpötyksistä ja pisteytyksistä, kuten viimevuonna oli? Eli jonkunlainen erikoislinkki, minkä saa äänestettyään.
Kävi mielessä tässä pari päivää takaisin, mutta ajattelin että pidetään jännitystä yllä loppuun saakka. Olen pirullinen :).
Karl Van Dieter

Viesti Kirjoittaja Karl Van Dieter »

No niin! *onnittelee itseään kättelemällä* Kiitos, kiitos, mutta saanko nyt kertoa? Kiitos...

Niin, nyt on sitten omasta puolestani tarinat luettu ja kommentoitu, täytyy sanoa, että sci-fi puolellakin oli monia jotka olisivat pisteitä ansainneet, mutta minkäs teet. Nyt vain odotetaan jännityksellä mitä tulee...
"Your prayers shall not reach into my heart!" - Amorphis
Crescent

Viesti Kirjoittaja Crescent »

Warwolf kirjoitti:Juuri lähti viimeisetkin arvostelut. Nyt sitten vain tuloksia tässä odottelemaan. (tuoijottaa ruutua ja päivittää viiden minuutin välein...)
Nauti ajastasi. Minä lähetän omat ääneni aikaisintaan huomenna.
Crescent

Viesti Kirjoittaja Crescent »

No niin. Äänet lähteneet matkaan ja urakka viimein ohi. Kovasti siellä puhuttiin, että fantsupuoli olisi hyvinkin kovatasoinen, mutta mielestäni se oli aika tavallinen. Siis olihan siellä ihan hyviä tarinoita, mutta ehkä vain odottelin jotain enemmän kuultuani kehuja nopeimmilta lukijoilta. Sci-fipuolta taas sanottiin selkeästi heikommaksi, mutta ainakin noiden kommenttien jälkeen se yllätti minut. Olihan siellä fantasiapuolta enemmän selvästi aloittelevilta kirjoittelijoilta tulleita tarinoita, mutta aika monta hyvääkin työtä.

Kaiken kaikkiaan oli molemmissa sarjoissa aika vaikea päättää, mille tarinoille antoi pisteitä. Siellä oli sen verran samantasoisia tuotoksia, että muutamat tekstit, jotka oikeastaan pisteen tai pari olisivat ansainneet, jäivät niitä ilman. Täytyy myös myöntää, että vaikka alunperin sanoinkin kommentoinnin olevan helppo siinä sivussa menevä homma, se kävi aika tuskaiseksi loppupuolella. Tuntui vain toistavan samoja asioita uudelleen ja kaikista tarinoista ei ollut helppoa keksiä rakentavaa palautetta. Toivon mukaan kaikki ehtivät nyt ainakin lisäajan turvin äänestämään, ettei turhaan tipu tarinoita pois kisasta. Paras kynä-ääliö voittakoot!
The Captain
Valvoja

Viesti Kirjoittaja The Captain »

Crescent kirjoitti: Kaiken kaikkiaan oli molemmissa sarjoissa aika vaikea päättää, mille tarinoille antoi pisteitä. Siellä oli sen verran samantasoisia tuotoksia, että muutamat tekstit, jotka oikeastaan pisteen tai pari olisivat ansainneet, jäivät niitä ilman.
Scifi-puolella ehkä näin. Fantsupuolella jouduin oikeasti puremaan hammasta antaessani sen yhden pisteen vähiten huonolle huonoista vaihtoehdoista. Tai siis, olihan siellä ihan kivojen yritelmiä, mutta ei niissä sellaisia joukossa ollut, joita olisi halunnut erityisesti palkita. Osalle olisi tehnyt mieli antaa miinuspisteitä siitä, että jouduin haaskaamaan aikaani niiden lukemiseen.

Samalla sitten kummankin osion terävin kärki on kyllä huippuluokkaa, ja voittajat saavat kantaa titteleitään täydellä oikeudella, vaikka valtaosa kisaajista ei minkäänlaisena uhkana ollutkaan.

(Kaipa minussa on vähän Simon Cowellin vikaa tuomaroidessani... Älkää välittäkö - olen tyly, mutta tarkoitan, mitä sanon.)
-Miksi Jeesuksen ja Marian päät loistavat valoa?
-Niillä on suvussa halogeenejä.
Hollo

The Captain kirjoitti:
Crescent kirjoitti: Kaiken kaikkiaan oli molemmissa sarjoissa aika vaikea päättää, mille tarinoille antoi pisteitä. Siellä oli sen verran samantasoisia tuotoksia, että muutamat tekstit, jotka oikeastaan pisteen tai pari olisivat ansainneet, jäivät niitä ilman.
Scifi-puolella ehkä näin. Fantsupuolella jouduin oikeasti puremaan hammasta antaessani sen yhden pisteen vähiten huonolle huonoista vaihtoehdoista. Tai siis, olihan siellä ihan kivojen yritelmiä, mutta ei niissä sellaisia joukossa ollut, joita olisi halunnut erityisesti palkita. Osalle olisi tehnyt mieli antaa miinuspisteitä siitä, että jouduin haaskaamaan aikaani niiden lukemiseen.

Samalla sitten kummankin osion terävin kärki on kyllä huippuluokkaa, ja voittajat saavat kantaa titteleitään täydellä oikeudella, vaikka valtaosa kisaajista ei minkäänlaisena uhkana ollutkaan.

(Kaipa minussa on vähän Simon Cowellin vikaa tuomaroidessani... Älkää välittäkö - olen tyly, mutta tarkoitan, mitä sanon.)
Miulla taas oli kummassakin sarjassa sellainen ikävä ongelma, etten suoranaisesti löytänyt niistä sellaista tarinaa, mille olisin oikein innolla voinut antaa sen kolme pistettä, vaikka se porukka, mille niitä pisteitä ylipäänsä meinasin antaa, löytyi helposti.

40k-puolen anti oli kuitenkin siis huomattavasti heikompi ja tylsempi. Siellä se täydet pointsit kuitenkin oli helpompi antaa tarinalle, joka oli oikeasti erilainen, vaikkei kieliopillisesti ja kerronnallisesti niin vahva, kuin muuten voittajatarinalta olisin odottanut.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Tarinat ja novellit”