Warhammerin ikäraja

Keskustelut, jotka liittyvät miniatyyripeleihin mutta jotka eivät sovi muihin keskustelun alueisiin.
GhostFood

Warhammerin ikäraja

Viesti Kirjoittaja GhostFood »

Onko Warhammereissa joku ikäraja vai saavatko kaikki vauvasta-vaariin pelata :?: :?: :?:

Mikä muuten olisi sopiva ikäraja? :?
Ketku

Viesti Kirjoittaja Ketku »

mun mielestä olis hyvä olla ainakin 12 nimittäin sillon varmaan jo tajuu sääntöjen päälle okei onhan tää aika yksilöllistä mä tunnen yhen hemmon joka on vähän ihme jätkä je se on 15 ja sit tunnen monta 12 vuotiasta normaalii hemmoo nää on mun pikku veljien kavereita ja pelailee niitten kaa samoin kun minä
"Ah sitä suloista tuskaa ja kipua viiltävää"
GhostFood

Tai olisiko joku "soveltuvuustesti" parempi?
Siis sellainen, että sä kävisit hakemassa sääntökirjan tms. ja opettelisit sen "ulkoa" ja sitte sen jälkee menisit kokeeseen (tyyliin yo-kirjoitukset) ja sen läpipäästyäsi saisit semmosen Warhammer-ajokortin, että pystyisit ostamaan ja pelaamaan Warhammereita... :roll: :lol:
Ketku

aika reiluu jos on huno muisti mutta suurin osa niistä säännöistä on kuitenkin aika pitkälti toisiinsa sidonnaisii. joten on ne aika helppo opetella ulkoo
laamaelain
Viesti:

Viesti Kirjoittaja laamaelain »

no olisko siinäkään sitte mitään järkee maksaa paljon rahaa siitä sääntökirjasta opetella sitä hullunlailla ulkoa reputtaa ja masentua niin paljon ettei huvita enää uusia???? hemmettiin tollaset.
jos haluu alottaa nuorena ni pelaa sitte ikästensä kanssa.
Syökää kanaa!
GhostFood

Eihän sen testin olis pakko olla tollanen, mutta en tossa vaiheessa parempaakaan keksiny...
GhostFood

laamaelain kirjoitti:no olisko siinäkään sitte mitään järkee maksaa paljon rahaa siitä sääntökirjasta opetella sitä hullunlailla ulkoa reputtaa ja masentua niin paljon ettei huvita enää uusia???? hemmettiin tollaset.
jos haluu alottaa nuorena ni pelaa sitte ikästensä kanssa.
No eihän sen olis pakko olla just sääntökirja, mut siis suunnilleen sellanen, että karsittais tolla pois henkilöt, jota eivät osaa perussääntöjä vielä viidennelläkään pelikerralla (kuten minä :D )
Puliveivari

Viesti Kirjoittaja Puliveivari »

mun mielestä sopiva ikäräjä on jos osaa lukee sääntökirjaa :D (itte alotin pelaan, niin en osannu sanaakaan enkkua. mutta siittä on hyvä lähtee, mutta yritettiin me jopa suomentaa sääntöjä jolloin esim örkistä tuli hedelmäpuutarha sun muuta hauskaa) :D
jotkut sanovat mua hulluksi, mutta en ole hullu! enhän?
Aacheron
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Aacheron »

Joopa joo... olen itse 16-vuotias, ja sanon tämän: nuoremmat (kuten es.mes. minä tai vielä nuoremmat) saavata kaikin mokomin pelata, kunhan käyttäytyvät kunnolla (kuten minä :P); eli ovat hyviä häviäjiä, opettelevat ainakin perussäännöt ulkoa, yrittävät opetella vaikeammat säännöt, jne.

Olisi helvettiä pelata jonkun kanssa joka ei edes viitsi muistella armeijansa statseja tai vastaavaa... Mutta sanoisin jonkin... about 12-v olisi sopiva ikäraja.

Mutta, just FYI: joissakin saiteissa (EldarOnline for example) on semmoisia sensuuria että ei saa sanoa edes "damn". Alkaa jo ihmetyttää minkälainen heikkohermo/pikkuskidi ei kestä "damn"ia tai vaikka "hell"iä, ja sitten pelaa Warhammer 40.000a... tämä tuli vastaan kirjoitellessani D.Eldarien "Mask of the Damned"ista, joten pelissäkin on sellaisia "pahoja" sanoja. [sarcasm]HUII![/sarcasm] Olen iloinen että Sotavasara on kunnollinen board, eikä sorru "lapsellisuuksiin" kuten yllämainittu juttu...

--Aacheron
and her hallway
moves
like the ocean
moves
jamovoima
Valvoja

Viesti Kirjoittaja jamovoima »

jos luet tarkkaan blisterin takapahvia huomaat tekstin:
"Not recommended for children under 36 months due to small parts and essential pointed components. Citadel miniatures are fine scale models designed for gamers and collectors. Retain packaging for future reference."
ja sama löytyy ranskaksi, saksaksi, espanjaksi, italiaksi, tanskaksi!?!, kiinaksi, japaniksi ja hollanniksi.
Eli siinä ikärajaa kerrakseen.
VC
Viesti:

Viesti Kirjoittaja VC »

Itseasiassa Rogue Traderissa on ikärajana 16v :D
Viimeksi muokannut VC, Pe 10.01.2003 21:39. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Sleep

Viesti Kirjoittaja Sleep »

Olen 16v ja mielestäni sopiva ikäraja olisi 14-15. Sillä 13 vuotiaana olin vielä sellanen että sääntöjä jakso lukee sen verran et pysty pelaa. Ja kaikki tärkee unohtu (psycholgy, vechile juttui)
Huumorilla, huumorilla.
Warped Creme

Viesti Kirjoittaja Warped Creme »

Hmmm...jos muistan oikein niin FB 5th edition laatikon sivussa luki jotain "From age 13 and up"... tai sitten se oli 12 :)
It's not the beard on the outside that counts, it's the beard on the inside - Action Hank
Europöpi

Viesti Kirjoittaja Europöpi »

Puliveivari kirjoitti:mun mielestä sopiva ikäräjä on jos osaa lukee sääntökirjaa :D (itte alotin pelaan, niin en osannu sanaakaan enkkua. mutta siittä on hyvä lähtee, mutta yritettiin me jopa suomentaa sääntöjä jolloin esim örkistä tuli hedelmäpuutarha sun muuta hauskaa) :D
muistan tuon liiankin hyvin :D goblin=jääkaappi
Aacheron
Viesti:

Heh... kuulostaa kivalta. :P

Mutta näin asiaa ajateltuani, niin about 14 on sopiva "raja". On niitä nuorempia jotka pystyvät hyvin pelaamaan peliä, harmi vain että ne ovat poikkeus.
and her hallway
moves
like the ocean
moves
VJ

Viesti Kirjoittaja VJ »

Koska gw ei ole vielä onneksi tehnyt suomennosta mistään pelistään, määräytyy ikäräjä itsestään. Sanoisin kuitenkin että ikä ei todellakaan kerro henkilön soveltuvuudesta warhammereihin, sillä tunnen monta 16-vuotiasta jotka ovat vielä henkisesti leikki-iässä :wink:
Ketku

mutta kyllä se olis myös ihan hyvä jos jokkut nuoret pelaajat muös maalais niitä ukkojaan kunnolla siis niinkun järkeen käyvilällä väreillä ei esim. Empiren hevosta vaikka punaseks sellanenkin on nähty tai sitten haarniskoja vihreiks ja keltasiks kauhian näkösii mutta jos itte tykkää niin mikäs siinä mua vaan sellasseet kauhistuttaa sus siunaa
Tupets

Viesti Kirjoittaja Tupets »

40k:ssa on minusta aika hyvä raja se, että englannin taidot ja kärsivällisyys riittävät sääntöjen opetteluun. 40k:ssa on kumminkin sen verran paljon sääntöjä, ettei niitä pysty kovin hyvin suullisesti opettamaan. Esim. Blood Bowlissa on taasen ihan eri meiningit. Tuskin on meidän peliporukassa edes joka toinen lukenut niitä perussääntökirjoja :). Helkkarin hauskoja liigoja (tosin ei hirmuisen tasokkaita :)) ollaan pelattu jo jollain 11-13v porukallakin. Maalata ja konversoidakkin voivat nuoret harrastajat hiton hyvin osata.

Ihan riippuu ihmisestä kyllä nämä jutut. Kyllähän niitä "ei niin lahjakkaita" harrastajiakin löytyy :).. Jesp, koittakaa vanhemmat pelaajat välillä jaksaa opettaa nuorempiannekin.
shakal

Viesti Kirjoittaja shakal »

Niin, silti munsta tuntuu et fbeessä on vaikeammat säännöt kun olen pelannut hiukan myös 40koota... 8)
He comes from the night, raising his scythe!
Aacheron
Viesti:

FBssä on paljon vaikeammat säännöt. jos oikein paskaa puhutaan, niin (no offense, mutta) se säälittävä lisenssi-rahastus "LotR - the tabletop wargame" olisi se newbie-peli. Siinä on helpoimmat säännöt jota olen kuunaan nähty. Itse olen pelannut 40Kta yli vuoden ajan, ja perussäännöt istui päässä ekan-tokan pelikerran jälkeen. Sitten havaitsin sen rahastuksen katkun, ja kiersin sen kaukaa...

Ne figut eivät edes sovi WH-konversioihin, kun ne ovat eri skaalaa... :evil:

Mutta on 40K ihan hyvä vaikka siinä on helpommat säännöt. Ja vice versa, eli FB on myös hyvä vaikeudestaan riippumatta (tai ehkä juuri siksi :o ).
and her hallway
moves
like the ocean
moves
Lukittu

Palaa sivulle “Yleiset miniatyyrikeskustelut”