Warhammerin ikäraja
Warhammerin ikäraja
Onko Warhammereissa joku ikäraja vai saavatko kaikki vauvasta-vaariin pelata :?: :?: :?:
Mikä muuten olisi sopiva ikäraja? :?
Mikä muuten olisi sopiva ikäraja? :?
mun mielestä olis hyvä olla ainakin 12 nimittäin sillon varmaan jo tajuu sääntöjen päälle okei onhan tää aika yksilöllistä mä tunnen yhen hemmon joka on vähän ihme jätkä je se on 15 ja sit tunnen monta 12 vuotiasta normaalii hemmoo nää on mun pikku veljien kavereita ja pelailee niitten kaa samoin kun minä
"Ah sitä suloista tuskaa ja kipua viiltävää"
Tai olisiko joku "soveltuvuustesti" parempi?
Siis sellainen, että sä kävisit hakemassa sääntökirjan tms. ja opettelisit sen "ulkoa" ja sitte sen jälkee menisit kokeeseen (tyyliin yo-kirjoitukset) ja sen läpipäästyäsi saisit semmosen Warhammer-ajokortin, että pystyisit ostamaan ja pelaamaan Warhammereita...
:lol:
Siis sellainen, että sä kävisit hakemassa sääntökirjan tms. ja opettelisit sen "ulkoa" ja sitte sen jälkee menisit kokeeseen (tyyliin yo-kirjoitukset) ja sen läpipäästyäsi saisit semmosen Warhammer-ajokortin, että pystyisit ostamaan ja pelaamaan Warhammereita...
-
laamaelain
- Viesti:
No eihän sen olis pakko olla just sääntökirja, mut siis suunnilleen sellanen, että karsittais tolla pois henkilöt, jota eivät osaa perussääntöjä vielä viidennelläkään pelikerralla (kuten minälaamaelain kirjoitti:no olisko siinäkään sitte mitään järkee maksaa paljon rahaa siitä sääntökirjasta opetella sitä hullunlailla ulkoa reputtaa ja masentua niin paljon ettei huvita enää uusia???? hemmettiin tollaset.
jos haluu alottaa nuorena ni pelaa sitte ikästensä kanssa.
-
Puliveivari
mun mielestä sopiva ikäräjä on jos osaa lukee sääntökirjaa
(itte alotin pelaan, niin en osannu sanaakaan enkkua. mutta siittä on hyvä lähtee, mutta yritettiin me jopa suomentaa sääntöjä jolloin esim örkistä tuli hedelmäpuutarha sun muuta hauskaa) 
jotkut sanovat mua hulluksi, mutta en ole hullu! enhän?
Joopa joo... olen itse 16-vuotias, ja sanon tämän: nuoremmat (kuten es.mes. minä tai vielä nuoremmat) saavata kaikin mokomin pelata, kunhan käyttäytyvät kunnolla (kuten minä
); eli ovat hyviä häviäjiä, opettelevat ainakin perussäännöt ulkoa, yrittävät opetella vaikeammat säännöt, jne.
Olisi helvettiä pelata jonkun kanssa joka ei edes viitsi muistella armeijansa statseja tai vastaavaa... Mutta sanoisin jonkin... about 12-v olisi sopiva ikäraja.
Mutta, just FYI: joissakin saiteissa (EldarOnline for example) on semmoisia sensuuria että ei saa sanoa edes "damn". Alkaa jo ihmetyttää minkälainen heikkohermo/pikkuskidi ei kestä "damn"ia tai vaikka "hell"iä, ja sitten pelaa Warhammer 40.000a... tämä tuli vastaan kirjoitellessani D.Eldarien "Mask of the Damned"ista, joten pelissäkin on sellaisia "pahoja" sanoja. [sarcasm]HUII![/sarcasm] Olen iloinen että Sotavasara on kunnollinen board, eikä sorru "lapsellisuuksiin" kuten yllämainittu juttu...
--Aacheron
Olisi helvettiä pelata jonkun kanssa joka ei edes viitsi muistella armeijansa statseja tai vastaavaa... Mutta sanoisin jonkin... about 12-v olisi sopiva ikäraja.
Mutta, just FYI: joissakin saiteissa (EldarOnline for example) on semmoisia sensuuria että ei saa sanoa edes "damn". Alkaa jo ihmetyttää minkälainen heikkohermo/pikkuskidi ei kestä "damn"ia tai vaikka "hell"iä, ja sitten pelaa Warhammer 40.000a... tämä tuli vastaan kirjoitellessani D.Eldarien "Mask of the Damned"ista, joten pelissäkin on sellaisia "pahoja" sanoja. [sarcasm]HUII![/sarcasm] Olen iloinen että Sotavasara on kunnollinen board, eikä sorru "lapsellisuuksiin" kuten yllämainittu juttu...
--Aacheron
and her hallway
moves
like the ocean
moves
moves
like the ocean
moves
jos luet tarkkaan blisterin takapahvia huomaat tekstin:
"Not recommended for children under 36 months due to small parts and essential pointed components. Citadel miniatures are fine scale models designed for gamers and collectors. Retain packaging for future reference."
ja sama löytyy ranskaksi, saksaksi, espanjaksi, italiaksi, tanskaksi!?!, kiinaksi, japaniksi ja hollanniksi.
Eli siinä ikärajaa kerrakseen.
"Not recommended for children under 36 months due to small parts and essential pointed components. Citadel miniatures are fine scale models designed for gamers and collectors. Retain packaging for future reference."
ja sama löytyy ranskaksi, saksaksi, espanjaksi, italiaksi, tanskaksi!?!, kiinaksi, japaniksi ja hollanniksi.
Eli siinä ikärajaa kerrakseen.
-
Warped Creme
-
Europöpi
muistan tuon liiankin hyvinPuliveivari kirjoitti:mun mielestä sopiva ikäräjä on jos osaa lukee sääntökirjaa(itte alotin pelaan, niin en osannu sanaakaan enkkua. mutta siittä on hyvä lähtee, mutta yritettiin me jopa suomentaa sääntöjä jolloin esim örkistä tuli hedelmäpuutarha sun muuta hauskaa)
mutta kyllä se olis myös ihan hyvä jos jokkut nuoret pelaajat muös maalais niitä ukkojaan kunnolla siis niinkun järkeen käyvilällä väreillä ei esim. Empiren hevosta vaikka punaseks sellanenkin on nähty tai sitten haarniskoja vihreiks ja keltasiks kauhian näkösii mutta jos itte tykkää niin mikäs siinä mua vaan sellasseet kauhistuttaa sus siunaa
"Ah sitä suloista tuskaa ja kipua viiltävää"
40k:ssa on minusta aika hyvä raja se, että englannin taidot ja kärsivällisyys riittävät sääntöjen opetteluun. 40k:ssa on kumminkin sen verran paljon sääntöjä, ettei niitä pysty kovin hyvin suullisesti opettamaan. Esim. Blood Bowlissa on taasen ihan eri meiningit. Tuskin on meidän peliporukassa edes joka toinen lukenut niitä perussääntökirjoja
. Helkkarin hauskoja liigoja (tosin ei hirmuisen tasokkaita
) ollaan pelattu jo jollain 11-13v porukallakin. Maalata ja konversoidakkin voivat nuoret harrastajat hiton hyvin osata.
Ihan riippuu ihmisestä kyllä nämä jutut. Kyllähän niitä "ei niin lahjakkaita" harrastajiakin löytyy
.. Jesp, koittakaa vanhemmat pelaajat välillä jaksaa opettaa nuorempiannekin.
Ihan riippuu ihmisestä kyllä nämä jutut. Kyllähän niitä "ei niin lahjakkaita" harrastajiakin löytyy
FBssä on paljon vaikeammat säännöt. jos oikein paskaa puhutaan, niin (no offense, mutta) se säälittävä lisenssi-rahastus "LotR - the tabletop wargame" olisi se newbie-peli. Siinä on helpoimmat säännöt jota olen kuunaan nähty. Itse olen pelannut 40Kta yli vuoden ajan, ja perussäännöt istui päässä ekan-tokan pelikerran jälkeen. Sitten havaitsin sen rahastuksen katkun, ja kiersin sen kaukaa...
Ne figut eivät edes sovi WH-konversioihin, kun ne ovat eri skaalaa... :evil:
Mutta on 40K ihan hyvä vaikka siinä on helpommat säännöt. Ja vice versa, eli FB on myös hyvä vaikeudestaan riippumatta (tai ehkä juuri siksi :o ).
Ne figut eivät edes sovi WH-konversioihin, kun ne ovat eri skaalaa... :evil:
Mutta on 40K ihan hyvä vaikka siinä on helpommat säännöt. Ja vice versa, eli FB on myös hyvä vaikeudestaan riippumatta (tai ehkä juuri siksi :o ).
and her hallway
moves
like the ocean
moves
moves
like the ocean
moves