"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Pelissä/sen jälkeen suuttuminen

Keskustelut, jotka liittyvät miniatyyripeleihin mutta jotka eivät sovi muihin keskustelun alueisiin.
Remington

Viesti Kirjoittaja Remington »

MakeH kirjoitti:
En shakkiakaan pelatessani hätiköi vaan mietin rauhassa seuraavat liikkeeni
yritätkö ehdottaa shakkikellon implementoinnista figupeleihin? 0o

taas tapa jolla sinä pelaat shakkia ei ole kovin hyvä argumentti netissä käytävään keskusteluun. Toisaalta kuvaa ehkä sitä kuinka hyviä argumenttisi ovat.
Älä nyt revi hernettä nenään. Ehdotinko shakkikelloa figuttamiseen, en. Miksikö mainitsin siitä? Siksi, että asia olisi kaikessa yksinkertaisuudessakin selvä sinunlaiselle "yksinkertaiselle" ihmiselle. Mutta näemmä viestini sisältö ei iskostunut ainakaan sinun kalloosi. Itkeäkö vai nauraako?

Ja katso..
Illidan kirjoitti:Remingtonin esimerkki oli hyvä, koska pointti tuli selville - kaikessa rauhassa, ei hätiköintiä.
Jotkut sen sisällön ymmärsivät. Sinä taisit olla ainoa joka sitä ei ymmärtänyt. Se siis kertoo sinusta paljon..
MakeH kirjoitti:
En kuitenkaan ymmärrä MakeH:in kommenttia.
luulin että viestini olisi selvä ja looginen, my bad..
Sun jutuissa ei ole päätä eikä häntää!?
MakeH kirjoitti:Tämän mielestäni kuvaa remingtonin argumenttien tasoa joka siis mielestäni ei ole kovin vakuuttava.
Se, että toistat itseäsi kertoo kyllä jotain sinun "ruuneberin" taidoista. Ja olet näemmä oppinut päivällä uuden sanan jota sinun pitää tunkea joka paikkaan esittääksesi "viisaita" kommenttejasi.
Mene koloon, vikise ja kuole.
MakeH kirjoitti:Toivottavasti kykenin selventämään näkökantaani ja silverikin ymmärtäisi.
Sä taidat nauttia itsekeskeisyydestäsi?
"You're right. The Devil has come. Look
at me. I am the Devil." -Charles Remington-
MakeH

Viesti Kirjoittaja MakeH »

on niissä pää, häntä, alku, loppu ja jonkinlainen logiikkakin yleensä. Sinun viestiesi sisältö tosin jää joskus hiukan hämärään, mutta tuskin minun täytyy ihan noin henkilökohtaiselle tasolle pyrkiä todistaakseni sen.

Mutta tosiaan, jos jotenkin järkevästi pystyt perustelemaan sen, että sen 3 milliä vajaan chargen pitäisi kantaa vaikak itsekkin huomaat sen vajaaksi niin tietenkin myönnän olevani väärässä. Onko se tosiaan sitä "reilua" pelaamista? vaatia vajaan chargen perille vientiä?
"Embrace the filth" -Voices in Oggy's head
Rectunator

Viesti Kirjoittaja Rectunator »

Ei en ole kohdannut yhtään figuja rikovaa tai pelissä oikeasti suuttuvaa vastustajaa ja itse olen ottanut turpaan niin kauan että se ei edes haittaa.

Ja näin off topiccina: Olkaa nyt herranjestas molemmat hiljaa.
"For the love of god and all that is holy, MY ANUS IS BLEEDING!!!"

Kynä-ääliö
Pikku

Viesti Kirjoittaja Pikku »

Remington kirjoitti:En shakkiakaan pelatessani hätiköi vaan mietin rauhassa seuraavat liikkeeni
Mutta et varmaan shakissa siirrä sotilaitasi aina yhtä ylimääräistä ruutua, eihän se nyt niin tarkkaa ole. Ehkä voisit figuillessasikin miettiä liikkeesi rauhassa, etkä jättää niitä vajaiksi.
Pyritään nyt pelaamaan peliä kuitenkin sen sääntöjen mukaan, niin ei tarvitse nillittää mistään.
Joensuun Pöytäpeliyhdistys
Vile

Viesti Kirjoittaja Vile »

Muutama sentti sinne tai tänne - turnauksessa olis kivaa pelata niitä vuorossa chargeen juoksevia 100 kaamosmarinen listoja vastaan.

Vähän nyt järkeä näihin juttuihin pliis.
wanhan liiton örkki pomo
IRiaD
Peliporukkavalvoja

Viesti Kirjoittaja IRiaD »

Kyllä minä tässä ainakin tajuan mitä Remington on ajanut takaa ja ymmärän häntä ihan täysin. Itse omissa peleissäni on tuollainen "milli vajaa" sääntö ihan mukana, koska peli-ilo katoaa aikasta nopsaan jos pelataan vain siksi että saadaan tehdä kaikki sääntöjen mukaan. Sellaisille on shakki, jota itsekin pelaan silloin tällöin.

Hyvänä esimerkkinä mainittakoon viime pelini. Kun ritareiden charge jäi 2 milliä vajaaksi katapultin miehistöstä, ei tarvinnut kuin nostaa katseensa vastapelaajaan päin kun vastaus jo tuli: "Antaa mennä, ei ne oikeassakaa taistelus noin vähäst piittais" Onneksi peli saatiin jatkumaan helposti ilman takkuamista.

Eli kyllä minusta tuollainen millin tai parin heitto on ihan hyväksyttävää, ellette te kaikki muut ole ihan hirveitä vaahto suussa pelaavia tosikkoja. Its a game, after all...
Diogenes kirjoitti:Mutta on ne ajat muuttuneet ... muistan sen ketjun missä IRIAD oli ketjun huonoin vitsi, ja nyt kaikki muut ovat niitä vitsejä IRIADiin verrattuna :P
IRiaD
Peliporukkavalvoja

Viesti Kirjoittaja IRiaD »

Vile kirjoitti:Muutama sentti sinne tai tänne - turnauksessa olis kivaa pelata niitä vuorossa chargeen juoksevia 100 kaamosmarinen listoja vastaan.

Vähän nyt järkeä näihin juttuihin pliis.
Järkeä tässä on ollutkin, ennen kuin joku tuli höpisemään senteistä, koska aiheena taisi olla ennemmin millit..
Diogenes kirjoitti:Mutta on ne ajat muuttuneet ... muistan sen ketjun missä IRIAD oli ketjun huonoin vitsi, ja nyt kaikki muut ovat niitä vitsejä IRIADiin verrattuna :P
Remington

MakeH kirjoitti:
on niissä pää, häntä, alku, loppu ja jonkinlainen logiikkakin yleensä. Sinun viestiesi sisältö tosin jää joskus hiukan hämärään, mutta tuskin minun täytyy ihan noin henkilökohtaiselle tasolle pyrkiä todistaakseni sen.
Lopuista minäkin tykkään..
MakeH kirjoitti:Mutta tosiaan, jos jotenkin järkevästi pystyt perustelemaan sen, että sen 3 milliä vajaan chargen pitäisi kantaa vaikak itsekkin huomaat sen vajaaksi niin tietenkin myönnän olevani väärässä. Onko se tosiaan sitä "reilua" pelaamista? vaatia vajaan chargen perille vientiä?
Ei ilmeisesti olisi pitänyt kaittaa noita lukuja. Ne kun tuntuivat menevän ohi.. Eli. Lyhykäisyydessään tarinani idea. Sellaiset kantamat (ampuma-aseiden kantamat, chargen kantamat..) pitäisi sallia, jotka siis nippi nappa (noin paperin mentävä tila jää basejen väliin, eli jää paperin paksuuden verran vajaaksi) ovat vihun baseissa kiinni. Eli ei siis aleta nillittään tuollaisista etäisyyksistä. Oli se siis se 3mm eli ei. Olkoon siis vaikka 1mm ja/tai alle. Nrot ei nyt ollu jutun juoni. Tämä siis sallittakoon kummallekin pelaajalle, tällaiset "heitot" etäisyyksiin, koska se liikkuminenkaan ei siis tunnu olevan niin tarkkaa. Tämähän on edelleenkin minun mielipiteeni! Ja jos se 3mm (käytetään nyt tätä mittana) toimii kummallekin, niin kyllä se minusta on reilua pelaamista. Koska kummatkin siitä hyötyvät yhtä lailla.
Remington

Pikku kirjoitti:Mutta et varmaan shakissa siirrä sotilaitasi aina yhtä ylimääräistä ruutua, eihän se nyt niin tarkkaa ole. Ehkä voisit figuillessasikin miettiä liikkeesi rauhassa, etkä jättää niitä vajaiksi.
Pyritään nyt pelaamaan peliä kuitenkin sen sääntöjen mukaan, niin ei tarvitse nillittää mistään.
Pidetään nyt kuitenkin suhteellisuustaju hyvän maun rajoissa, jookos? En siirrääkään mutta en vertaisi tilannetta shakkiin. Jos vertaisit shakkiin, niin sotilaan ylimääräisen ruudun liikuttaminen vastaisi yhtä ylimääräistä liikkumista warhammerissa. Siis ihan eri asia kuin 3mm heitto.
Mietinkin liikkeeni rauhassa ja en pyri jättämään niitä vajaiksi. En pyydä vastustajaani hyväksymään 3mm vajaata chargea mutta hänen tapauksessaan hyväksyisin jos hän hyväksyy minun. Ja ota huomioon, että se 3mm ei esitä roolia tässä vaan sinullekin on varmaan sattunut sellainen tilanne jossa pohditaan, että riittääkö etäisyys vaiko ei. Tällaisissa tapauksissa myöntäisin sen chargen. Eikä sitä sitten erikseen tarvi ruveta mittailemaan. Vaan jos on silminnähden basessa niin hyväksytään, eikä haeta sitä millimetri mittaa ja mitata ja sanota, "joo, ei se riitä". Ja jos pointtini ei edelleenkään tullut selväksi joillekin, niin antaapa asian olla. Eihän tiiliskiveäkään saa hyppäämään vaikka kuinka yrittäisi.
Remington

I Ride in a Dragon kirjoitti:Kyllä minä tässä ainakin tajuan mitä Remington on ajanut takaa ja ymmärän häntä ihan täysin. Itse omissa peleissäni on tuollainen "milli vajaa" sääntö ihan mukana, koska peli-ilo katoaa aikasta nopsaan jos pelataan vain siksi että saadaan tehdä kaikki sääntöjen mukaan. Sellaisille on shakki, jota itsekin pelaan silloin tällöin.
Kiitos sanoistasi ja ymmärryksestäsi.
I Ride in a Dragon kirjoitti:Hyvänä esimerkkinä mainittakoon viime pelini. Kun ritareiden charge jäi 2 milliä vajaaksi katapultin miehistöstä, ei tarvinnut kuin nostaa katseensa vastapelaajaan päin kun vastaus jo tuli: "Antaa mennä, ei ne oikeassakaa taistelus noin vähäst piittais" Onneksi peli saatiin jatkumaan helposti ilman takkuamista.
Näin siis, hyvät ihmiset, sen kuuluisikin olla! Reilun pelaajan palkinto sinne!
I Ride in a Dragon kirjoitti:Eli kyllä minusta tuollainen millin tai parin heitto on ihan hyväksyttävää, ellette te kaikki muut ole ihan hirveitä vaahto suussa pelaavia tosikkoja. Its a game, after all...
Aivan niin.
Horde Lover

Viesti Kirjoittaja Horde Lover »

Ite aina kavereiden kanssa pelatessa otetaan yleensä huumorilla. Onhan sitä tullut otettua turpaan vähän kaikkialla, joten ei se pari häviötä tunnu missään.
Jos joku rupeaa minun tai kavereideni figuja paiskomaan tai muuten hajottamaan, voi olla että itse saa herra/rouva kokea saman kaltaisen kokemuksen.
Tuosta chargesta, niin aina olen pyrkinyt pelikaverin kanssa sopia tilanteen. Olen vain pelannut paria eri ihmistä vastaan, joten ei ole kokemusta suuresta maailmasta. Mutta jos siellä on tuollaisia ämpäripäässä kävelijöidä ei paljon kiinnosta suurentaa peliporukkaa.
Pikku

Viesti Kirjoittaja Pikku »

Remington kirjoitti:
Pikku kirjoitti:Mutta et varmaan shakissa siirrä sotilaitasi aina yhtä ylimääräistä ruutua, eihän se nyt niin tarkkaa ole. Ehkä voisit figuillessasikin miettiä liikkeesi rauhassa, etkä jättää niitä vajaiksi.
Pidetään nyt kuitenkin suhteellisuustaju hyvän maun rajoissa, jookos? En siirrääkään mutta en vertaisi tilannetta shakkiin. Jos vertaisit shakkiin, niin sotilaan ylimääräisen ruudun liikuttaminen vastaisi yhtä ylimääräistä liikkumista warhammerissa. Siis ihan eri asia kuin 3mm heitto.
Mietinkin liikkeeni rauhassa ja en pyri jättämään niitä vajaiksi. En pyydä vastustajaani hyväksymään 3mm vajaata chargea mutta hänen tapauksessaan hyväksyisin jos hän hyväksyy minun. Ja ota huomioon, että se 3mm ei esitä roolia tässä vaan sinullekin on varmaan sattunut sellainen tilanne jossa pohditaan, että riittääkö etäisyys vaiko ei. Tällaisissa tapauksissa myöntäisin sen chargen. Eikä sitä sitten erikseen tarvi ruveta mittailemaan. Vaan jos on silminnähden basessa niin hyväksytään, eikä haeta sitä millimetri mittaa ja mitata ja sanota, "joo, ei se riitä". Ja jos pointtini ei edelleenkään tullut selväksi joillekin, niin antaapa asian olla. Eihän tiiliskiveäkään saa hyppäämään vaikka kuinka yrittäisi.
Mutta ylimääräinen liike on silti ylimääräistä liikettä, ja olen myös nähnyt ihan turnaustasolla, kun pelaajat yrittävät liikuttaa nappejaan noin tuplat mitä ne pystyisivät ja tässäkin tilanteessa "nillitin" eli mainitsin asiasta ja pyysin tekemään liikkeen sääntöjen puitteissa.

Tietysti kaveripeleissä voitte päästää vajaita chargeja perille saakka jos se on yleisen hengen mukaista, mutta et voi alkaa väittämään toista pelaajaa kusipäiseksi nillittäjäksi jos hän ei anna vajaan chargesi tulla perille (varsinkin turnaustasolla).

Toisaalta nyt muutit etäisyyden kolmesta millistä joiksikin millin kymmenesosiksi, jolloin tilanne omastanikin mielestä muuttuu sellaiseksi, jossa nopan heiton soveltaminen ei ole enää niin huono vaihtoehto, mutta alkuperäiset kolme milliä on suhteellisen näkyvä etäisyys.
Joensuun Pöytäpeliyhdistys
MakeH

Viesti Kirjoittaja MakeH »

siis jos kantamisen ja vajaaksi jäännin ero on niin epäselvä, että asia vaatisi lähempää tarkastusta niin kyllä minä itse usein sallin sen chargen muitta mutkitta ja enempää miettimättä. Keskusteluhan lähti siitä, että annoit ymmärtää, että charge ei kanna. Tällöin chargen salliminen ei mielestäni ole mitenkään reilua, vaan on nimenomaan epäreilua vaatia, että chargen saisi suorittaa.
"Embrace the filth" -Voices in Oggy's head
ajappat

Viesti Kirjoittaja ajappat »

Nyt tulee vaan mieleen kun veljen kanssa ekoja pelejä ilman mitään pelikokemusta pelattiin. Niiden pelien aika tuntuki kuluvan enimmäkseen sääntöjen lukemiseen ku pelaamisee. Joten kaikenlaisia virheitä niissä säännöissä tehtiin ja aina jostain syystä, se virhe oli jollain tapaa mun hyväks (esim. unohtu armor savet yms.). Siinä alko usein veljen hermot menemää ku huomattii aina muutaman vuoron jälkee joku iso moka millä mä olin lähes varmistanu voittoni.

En oo ikinä turnauksissa viel käyny ja alan miettimää että uskaltaako sinne mennäkkää.....
You can take me back to the place where I could watch the sky and see those signs!
You can show me their lies, show me the disbelief in their words. Oh, these burning times!
leego 80

pelissä suuttuminen on tuttua myös mulle

Viesti Kirjoittaja leego 80 »

pelaan välillä kavin kanssa ja kun ollaan joku puol tuntii pelattu ja osa sen figuista kuollu alkaa se väittää että mä huijaan ja että mun armeija on täynnä homoja
Da_Farseer_old

Viesti Kirjoittaja Da_Farseer_old »

En pyydä vastustajaani hyväksymään 3mm vajaata chargea mutta hänen tapauksessaan hyväksyisin jos hän hyväksyy minun
Kannattaa ajatella itseään vihollisen housuissa. Miltä minusta tuntuisi jos charge jää siitä paperin paksuudesta kiinni ja ratkaisee kokopelin. Jos nillittää niin onko se hyvää pelaamista? Yleensä näyttää siltä että kun toinen alkaa pilkunviilaajaksi niin toinen automaattisesti "kostaa" samalla tavalla. Tuloksena että molemmat lähtevät kotiin vihaisina. Warhammereiden tarkoitus (kai) on kuitenkin viihdyttää. Eikös turnauksissa käytetä tuota +4 aika useasti? silloin ei synny kiistoja kun antaa nopan tasapuolisesti ratkaista.
"Catapultam habeo. Nisi pecuniam omnem mihi dabis, ad caput tuum saxum immane mittam."
JunttuThaLictor

Viesti Kirjoittaja JunttuThaLictor »

Da_Farseer kirjoitti:
En pyydä vastustajaani hyväksymään 3mm vajaata chargea mutta hänen tapauksessaan hyväksyisin jos hän hyväksyy minun
Kannattaa ajatella itseään vihollisen housuissa. Miltä minusta tuntuisi jos charge jää siitä paperin paksuudesta kiinni ja ratkaisee kokopelin. Jos nillittää niin onko se hyvää pelaamista? Yleensä näyttää siltä että kun toinen alkaa pilkunviilaajaksi niin toinen automaattisesti "kostaa" samalla tavalla. Tuloksena että molemmat lähtevät kotiin vihaisina. Warhammereiden tarkoitus (kai) on kuitenkin viihdyttää. Eikös turnauksissa käytetä tuota +4 aika useasti? silloin ei synny kiistoja kun antaa nopan tasapuolisesti ratkaista.
Jonka jälkeen syytetään noppaa puolueellisuudesta :D

Joo ja sitte MakeHn ja remingtonin keskusteluun ni pitää myöntää MakeH et remingtonin viesteist saa hyvän selvän mitä se ajaa takaa, ja myönnetää et ois kiva itekki ommata taito tehä asioita päivänselvät.

Joo ja se kuka sano et uskaltaakoha turnauksii mennä ni totta rutossa!! Siel löytyy pelikaverei ja sika harvat o sellasii niuhottaja pilkunviilaajia tai muuten ylihelposti räjähtäviä.
<(\__/)---<<<
<(='.'=)---<<<
<('.') ('.')--<<<
Bunny is death... SÄÄDSÄDSÄD LMAO
Remington

Pikku kirjoitti:Mutta ylimääräinen liike on silti ylimääräistä liikettä, ja olen myös nähnyt ihan turnaustasolla, kun pelaajat yrittävät liikuttaa nappejaan noin tuplat mitä ne pystyisivät ja tässäkin tilanteessa "nillitin" eli mainitsin asiasta ja pyysin tekemään liikkeen sääntöjen puitteissa.
Jos joku siirtelisi omia joukkojaan tuplasti sen mitä pitäisi, niin sanoisin kyllä minäkin asiasta. Eri asia tosin kuin tuo "nillittäminen" milleistä. Sillä tuollainen on jo aikas rohkea kusetusyritys taikka tietämättömyyttä eli asiasta pitää mainita vastustajalle.
Pikku kirjoitti:Tietysti kaveripeleissä voitte päästää vajaita chargeja perille saakka jos se on yleisen hengen mukaista, mutta et voi alkaa väittämään toista pelaajaa kusipäiseksi nillittäjäksi jos hän ei anna vajaan chargesi tulla perille (varsinkin turnaustasolla).
Aivan, aivan.. En sano kusipäiseksi mutta pilkunviilamisesta saatan mainita itselleni hiljaa pääkopassani. Ja ehkä utelen vastustajalta, että olisiko mahdollista tehdä niin ja näin. Mä raavin sun selkää niin raavi sää mun selkää niin sanotusti.
Pikku kirjoitti:Toisaalta nyt muutit etäisyyden kolmesta millistä joiksikin millin kymmenesosiksi, jolloin tilanne omastanikin mielestä muuttuu sellaiseksi, jossa nopan heiton soveltaminen ei ole enää niin huono vaihtoehto, mutta alkuperäiset kolme milliä on suhteellisen näkyvä etäisyys.
Kuten sanoin, ei olisi pitänyt mainita tuota "3mm" koska se tuntuu tarttuvan useimmille niin kuin kuuppaan. Eli, eli, for the last time, on kyse kuitenkin vastaavanlaisista pienistä luvuista. Ja kuten I Ride in a Dragon sanoi, niin hänellä oli kerran kyse 2mm:ä charge vajaa ja vastustaja antoi hänen chargettaa eli vastaavanlaisista luvuista on kyse. Ja omasta mielestä se n.2-3mm olisi vielä hyväksyttävissä. Eli jos kantama noin silmiinnähden riittää, ei aleta sitä etäisyyttä mittailemaan. Oli se sitten se 0,1mm tai jopa se 3mm. Saitteko?
Remington

MakeH kirjoitti:siis jos kantamisen ja vajaaksi jäännin ero on niin epäselvä, että asia vaatisi lähempää tarkastusta niin kyllä minä itse usein sallin sen chargen muitta mutkitta ja enempää miettimättä. Keskusteluhan lähti siitä, että annoit ymmärtää, että charge ei kanna. Tällöin chargen salliminen ei mielestäni ole mitenkään reilua, vaan on nimenomaan epäreilua vaatia, että chargen saisi suorittaa.
No olen pahoillani jos viestini keskeinen sisältö on jäänyt epäselväksi. Yritän jatkossa olla tähdellisempi. Ja en minäkään antaisi vastustajan chargettaa mikäli charge on silmiinnähden vajaa. Kun taas jos se ei ole, niin en ala sitä mittailemaan. Tätä samaa pyydän vastustajiltani.
Remington

JunttuThaLictor kirjoitti:Joo ja sitte MakeHn ja remingtonin keskusteluun ni pitää myöntää MakeH et remingtonin viesteist saa hyvän selvän mitä se ajaa takaa, ja myönnetää et ois kiva itekki ommata taito tehä asioita päivänselvät.
=o)
JunttuThaLictor kirjoitti:Joo ja se kuka sano et uskaltaakoha turnauksii mennä ni totta rutossa!! Siel löytyy pelikaverei ja sika harvat o sellasii niuhottaja pilkunviilaajia tai muuten ylihelposti räjähtäviä.
Juuh, eli vaikka tässä annoinkin negatiivista kuvaa niin kyllä harrastus sisältää enempikin noita plussapuolia! Ja tosi on, että suurin osa pelaajista pelaavat reilusti ja lajissa kuin lajissa löytyy noita "harmaalla alueella" pelaavia mutta ei niistä kannata välittää ja/tai antaa masentaa. Turnauksiin vain pelikavereita ja kokemusta hankkimaan! =o)
Lukittu

Palaa sivulle “Yleiset miniatyyrikeskustelut”