"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Aloittelijan Blood angel blogi (3.4)

Isot pojat esittelevät pieniä miehiään.
Gramiw

Aloittelijan Blood angel blogi (3.4)

Viesti Kirjoittaja Gramiw »

Elikkäs tässä olis pari kuvaa mun ensimmäisestä figuuristani, joka esittää Blood angelia :)

http://img509.imageshack.us/my.php?imag ... el2do6.jpg
http://img525.imageshack.us/my.php?imag ... geldh4.jpg

Kommentteja ja vinkkejä otan mielelläni vastaan.
Viimeksi muokannut Gramiw, Ti 03.04.2007 17:18. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
MacKeke

Viesti Kirjoittaja MacKeke »

Maalit ovat ainakin pysyneet paikoillaan, korostuksien tynkääkin löytyy. Melkein ainoa valittamisen aihe löytyy maalien hirveästä paksuudesta, tulevaisuudessa enemmän ohentamista sitten.
Konstaa

Viesti Kirjoittaja Konstaa »

Juu hieno ekaks figuks, käytä mielummin Photo buckettii ku image shackkii, image shacis tulee sairaasti pop uppeja.[/url]
Viimeksi muokannut Konstaa, Su 01.04.2007 14:15. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
Protector of nerds.
esko
Viesti:

Viesti Kirjoittaja esko »

Konstaa kirjoitti:Juu hieno ekaks figuks...
Todellakin! Tykkäsin varsinkin noista olka suojuksista.
Welcome to the jungle.
taavetti

Viesti Kirjoittaja taavetti »

Sehän näyttää mainiolta. Keskimääräistä huomattavasti parempi, valujäljetkin poistettu. ;)

Itse figuun: Pohjamaali ollut ilmeisesti musta, vai veditkö punaisen suoraan muoville. Tästä päästäänkin itse asiaan. Maalit ovat hivenen paksuja, juurikin tuo punainen osa. Peittävyyden kanssa painitaan usein jos pohjamaali uupuu tai on liian tumma, sitä helposti luistaa hommasta ja vetää paksusti... toki peittyyhän se. Näin punaisten figujen kanssa, suosittelen valkoista. Helpompi saada punainen maalattua. Toisaalta mustapohjamaali antaa figulle synkemmän sävyn, mutta kerroksia kirkkaaseen punaseen vaaditaan useampi.

No pohjustuksesta muualle. Maalit pysyneet hyvin paikallaan, mikä tahtoi minulla olla alussa hivenen ongelma, ennenkuin käsi tottui pensseliin. Yksityiskohtiin olet jaksanut kuitenkin tarttua rohkeasti, mikä on hyvä. Alussa vaikeita juttuja vierastaa. Metallit luojan kiitos ei ole täysin peittäväsit maalattu. Kypärässä tuon huomaa. Helppoja konsteja metallin elävöittämiseen on erittäin ohut musta maali jolla pinnat peset ronskisti. Toinen konsti on kuivaharjaus, löydät sen tekniikka osiosta mikäli ei tuttu termi. Persoonallisena ja hauskana piirteenä pidän noita olkasuojia, oikein mallikkaat. :)

Ohenna maalit ja rupea rohkeasti korostamaan figujasi enemmän. Oikotietä onneen ei ole. Maalaa 10 figua ja taas 10 figua parhaalla mahdollisella tasollasi. Älä luovuta, vaan harjoittele uusia tekniikoita.

En pitäisi kovinkaan huonona ostoksena: How to paint citadel miniatures kirjaa, jota esim. fantsu myy. Itse olen miettinyt tuon kirjasen ostoa, vaikka maalailtu on jo pitkään ja useat tekniikat hallussa. Kuitenkin antaa hyviä vinkkejä. Toinen hyvä tutoriaali opas on White Dwarf lehti, josta minä ainakin keräsin hyödyllisiä vinkkejä. Netistä tietty neuvoa ja tippejä saa, kun etsii...
Viimeksi muokannut taavetti, Su 01.04.2007 14:13. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Vesihiisi

Viesti Kirjoittaja Vesihiisi »

Tuo on todella hyvä alku. Maalit ovat pysyneet ihan kiitettävästi paikoillaan, maalikerrokset ovat vain kyllä melko paksuja. Kannattaa ohentaa maaleja jonkin verran vedellä, mutta ei liikaa sillä tällöin maalaamisesta tulee todella vaikeaa. Mustaa pohjamaalia ilmeisesti käytät, mikä on ihan hyvä asia. Koita vielä saada hieman enemmän tarkkuutta, jotta saisit jätettyä useampiin koloihin ja rakoihin tuota pohjamaalia näkyviin. Sitten kannattaa myös lisätä erilaisten värien käyttöä, kuten vaikka tuo rinnassa oleva "kotkamerkki" näyttää hyvälle kultaisena. Silmiin vaikka vihreää, jos haluat seurata Blood Angels teemaa.

Kaikenkaikkiaan tuo on hyvä alku ja omasta mielestäni pahin ongelma näyttäisi olevan paksut maalit. Yksityiskohtia kannattaa lisätä sen verran, kuin taidot riittävät, mutta silmät kannattaa koittaa joka tapauksessa tehdä sillä ne tuovat kovasti eloa ukkoihin.

//Edit. Neljä ehti edelleni, tästä johtuu pienoinen vanhojen asioiden toisto.
Gramiw

taavetti kirjoitti:Itse figuun: Pohjamaali ollut ilmeisesti musta, vai veditkö punaisen suoraan muoville.
Jep, pohjamaalina käytin mustaa ja sen peittämiseen meni hieman liikaa punaista maalia.

Kiitos kaikista vinkeistä ja kommenteista.
Joo-Ontsu

Viesti Kirjoittaja Joo-Ontsu »

Ihan kivan näköinen, ainoa vain, että maalit ovat ERITTÄIN paksuja, koita ohentaa maaleja vedellä. ´Blendit toimivat olkasuojuksissa. Osaat blendata varmaan paremmin kuin minä :D
Eipäs tässä nyt muuta, koita ohentaa maaleja ja hailaitti osien korkeimpii/teräviin kohtiin.
Silmään vaan sellane vinkki jolla saat näyttämään sen oikein hienolta ja kiiltävältä, vaikka vaatikin pientä harjoittelua:
ensin koko silmä/lasi dark angels greenillä, sitten hieman goblingreeniä tummemmalla hieman yli puolet silmästä. Sen jälkeen peität vähän yli puolet äsken maalaamastasi vihreästä. Ja sitten vielä yksi valkonen piste dark angelsin päälle.
http://i153.photobucket.com/albums/s220 ... mantti.jpg
Tuosso on tommone mun äske paintilla tekemä esimerkki
Slave of Yesterday

Viesti Kirjoittaja Slave of Yesterday »

Kuten jo sanottukin, ohuemmin maalia, mutta ekaksi ukoksi varsin hieno, verraten "yleisiin" ensimmäisiin figuihin.
Ei sitä surulla eletä sanoi spurgu, kun naurulokkia grillasi.
Joo-Ontsu

Ihan kivan näköinen, ainoa vain, että maalit ovat ERITTÄIN paksuja, koita ohentaa maaleja vedellä. ´Blendit toimivat olkasuojuksissa. Osaat blendata varmaan paremmin kuin minä :D
Eipäs tässä nyt muuta, koita ohentaa maaleja ja hailaitti osien korkeimpii/teräviin kohtiin.
Silmään vaan sellane vinkki jolla saat näyttämään sen oikein hienolta ja kiiltävältä, vaikka vaatikin pientä harjoittelua:
ensin koko silmä/lasi dark angels greenillä, sitten hieman goblingreeniä tummemmalla hieman yli puolet silmästä. Sen jälkeen peität vähän yli puolet äsken maalaamastasi vihreästä. Ja sitten vielä yksi valkonen piste dark angelsin päälle.
http://i153.photobucket.com/albums/s220 ... mantti.jpg
Tuosso on tommone mun äske paintilla tekemä esimerkki
Routasydän

Viesti Kirjoittaja Routasydän »

kohta et tarvi enää pohjamaalejakaa kun tulee citadelin foundation maali sarja, pääideana peittää erittäin hyvin pohjaväri.
rupeat niillä kokeilemaan sitten ;)
mutta figusta.. mielestäni törkeän hieno ekaksi figuksi, korostuksiakin tehty va baseakin viritelty, kaikki mihin en itse kiinnittänyt alkuun huomiota :D siitä sitten hieman ohuempaa maalikerrosta niin hienon armeijan saat kyllä.
Wellu

Viesti Kirjoittaja Wellu »

mun eka figu oli ihan kauheen sottanen. Toi on hieno ekaks figuks. No tietysti maalikerros on aika paksu...
Ikä on vain mielentila
Pesis

Viesti Kirjoittaja Pesis »

Hyvä hyvä, lisää vaan maalajia lajin pariin. Muutaman niksin punaiseen voin antaa: Ensimmäisenä, jos haluat mustaan pohjamaaliin maalata, suosittelen vetämään mustan päälle jotain ruskeaa ensiksi ja vasta sen päälle punaista. Toiminu ainakin mulla melko hyvin. Ja toisekseen sitä maalia kannattaa tosiaankin ohentaa ihan reilusti ja vetää monta kerrosta (joku 2-6). Jatka vaan maalailua, kyl se kohta onnistuu yhtä hyvin kun taavetilla ;) .
patsy02 kirjoitti:Useless as they may be, the horses still need their knights for the extra armour save.
http://2011.piraattivaalit.fi/
orpopiru

Viesti Kirjoittaja orpopiru »

Orpopirusta vähän näyttää niinkuin olis maalattu jo maalatun figun päälle... ei siinä mitään, mut jos laiskottaa maalinputsaus ja on kököinen pinta, niin vois niistä kököistäkin ottaa ilon irti ja käyttää niitä likana tai kulumana yms.
Maalaus sinänsä on todella hyvä alkupään maalausharrastukseksi.
Vähän vielä varjostusta niin ollaan lähellä täydellisyyttä,siis jos vielä tuon maalikököilyn hoitelee jollain tavalla.

HYVÄ HYVÄ
Tässä on tulevaisuuden lupaus ja haastaja kisoissa :)

Ja siihen ohentamiseen vielä sen verran, pelkkä vesi ei ehkä riitä, etenkään muovifiguille, mut pieni tippa jotain pesuainetta tai saippuaa joukkoon niin leviää ja tarttuu aivan eri meiningillä

A I N A kannattaa ohentaa maalit, vaikkei eka kerros olisikaan aivan peittävä niin on parempi vedellä useampi kerros kuin liian paksu yksi. Pitää myös malttaa antaa edellisen kerrokseen kuivua kunnolla ennen uutta lairia.
Joo-Ontsu

Veikkaan, että olet jotain maalausta harrastanut tai harrastat, nimittäin ei kukaan aloittelija noin hyvää punaista-keltaista saisi blendattua. Olen kade sinulle :D
Gramiw

No en oo varsinaisesti maalausta harrastanu, mut piirtäminen ja sen sellainen on ollu aina lähellä sydäntä :)

Ja kiitos uusista kommenteista ja vinkeistä * oon ihan otettu *
Wintersun

Viesti Kirjoittaja Wintersun »

Kaikki tarvitta taitaa olla sanottu mutta noista olkasuojien liekeistä pidän.
Antti_94 kirjoitti:
Ja jos 10 tauta juoksee rivissä niin ei iigeet voi väistää sitä potkua. Muutama ainakin vahingoittuu / kuolee siitä ja sitten alkaa vaan hakata miekoilla!
Gramiw

Elikkäs toka figuni on nyt valmis. Kesti vähä saada se valmiiksi kun koeviikko tässä meneillään :(, mutta torstaina se on onneksi ohi.

Elikkäs tässä vähän kuvia kommentoitavaks:

http://s175.photobucket.com/albums/w139 ... =Figu1.jpg

http://s175.photobucket.com/albums/w139 ... =Figu2.jpg

En ole oikein tyytyväine tuohon oranssiin rintahässäkkään ja tahtoisinkin vinkkejä sen maalaamiseen. Kommentteja ja vinkkejä taas ottelen mielelläni vastaan :)
Buhrdur

Re: Aloittelijan Blood angel blogi (3.4)

Viesti Kirjoittaja Buhrdur »

Nyt on jo hienompi päivittelehän taas lisää.
Synnin niittäjä
Viesti:

Re: Aloittelijan Blood angel blogi (3.4)

Viesti Kirjoittaja Synnin niittäjä »

Ei siinä mitään, komea näin alku figumaalauksen saralla.
Ajattelin, että jos tuossa alat enemmän harjoitella kuvaamista, niin kannattaa ehdottomasti alkaa harjoitella kameran oman kuvankäsittelyohjelman käyttöä.
Kuvan koon suhteutettu pienennys saa kuvista katsojaystävällisempiä.

Samalla myös esim. valaistuksen täsmällisyyden tarve vähenee, jos osaa käyttää kuvan valoisuuden automaattista säädintä.
Tässä mulla olisi oma yritys kuvan muokkauksessa, tosin se on aika nopeasti tehty:

Kuva
Pesis kirjoitti:Työmotivaatiota Rommellin sanoista: "Sweat saves blood, blood saves lives, and brains save both."
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Galleria”