Sehän näyttää mainiolta. Keskimääräistä huomattavasti parempi, valujäljetkin poistettu.
Itse figuun: Pohjamaali ollut ilmeisesti musta, vai veditkö punaisen suoraan muoville. Tästä päästäänkin itse asiaan. Maalit ovat hivenen paksuja, juurikin tuo punainen osa. Peittävyyden kanssa painitaan usein jos pohjamaali uupuu tai on liian tumma, sitä helposti luistaa hommasta ja vetää paksusti... toki peittyyhän se. Näin punaisten figujen kanssa, suosittelen valkoista. Helpompi saada punainen maalattua. Toisaalta mustapohjamaali antaa figulle synkemmän sävyn, mutta kerroksia kirkkaaseen punaseen vaaditaan useampi.
No pohjustuksesta muualle. Maalit pysyneet hyvin paikallaan, mikä tahtoi minulla olla alussa hivenen ongelma, ennenkuin käsi tottui pensseliin. Yksityiskohtiin olet jaksanut kuitenkin tarttua rohkeasti, mikä on hyvä. Alussa vaikeita juttuja vierastaa. Metallit luojan kiitos ei ole täysin peittäväsit maalattu. Kypärässä tuon huomaa. Helppoja konsteja metallin elävöittämiseen on erittäin ohut musta maali jolla pinnat peset ronskisti. Toinen konsti on kuivaharjaus, löydät sen tekniikka osiosta mikäli ei tuttu termi. Persoonallisena ja hauskana piirteenä pidän noita olkasuojia, oikein mallikkaat.
Ohenna maalit ja rupea rohkeasti korostamaan figujasi enemmän. Oikotietä onneen ei ole. Maalaa 10 figua ja taas 10 figua parhaalla mahdollisella tasollasi. Älä luovuta, vaan harjoittele uusia tekniikoita.
En pitäisi kovinkaan huonona ostoksena: How to paint citadel miniatures kirjaa, jota esim. fantsu myy. Itse olen miettinyt tuon kirjasen ostoa, vaikka maalailtu on jo pitkään ja useat tekniikat hallussa. Kuitenkin antaa hyviä vinkkejä. Toinen hyvä tutoriaali opas on White Dwarf lehti, josta minä ainakin keräsin hyödyllisiä vinkkejä. Netistä tietty neuvoa ja tippejä saa, kun etsii...