"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Phase out

Aloittelijoille ja vasta-alkajille tarkoitettu palsta, jossa uskaltaa kysyä vähän yksinkertaisempiakin asioita pelistä ja pelaamaan ryhtymisestä ilman tönimistä. Kokeneet vastaavat.
Barnabas

Phase out

Viesti Kirjoittaja Barnabas »

eli mitä tarkoittaa "phase out"? olen lukenut codexista, mutta ein tiedä olenko oikeassa.

minun käsityksen mukaan se menee näin:

esim. minulla on 100 warrioria ja niistä kuolee 76.
sitten tulee phase out ja häviän matsin,niinkö?

kiitos!
Mixa

Re: Phase out

Viesti Kirjoittaja Mixa »

Barnabas kirjoitti:eli mitä tarkoittaa "phase out"? olen lukenut codexista, mutta ein tiedä olenko oikeassa.

minun käsityksen mukaan se menee näin:

esim. minulla on 100 warrioria ja niistä kuolee 76.
sitten tulee phase out ja häviän matsin,niinkö?

kiitos!
Siis... Jos armeijassasi on 100 modellia jolla lukee tiedoissa Necron niin sitten, kun sinulla on enää 25% modelleista tai vähemmän (tässä tapauksessa siis 25 modellia) jäljellä "well be backien" jälkeenkin, necronit häviävät automaattisesti. Eli esimerkkisi oli muuten oikein mutta 75 ei 76 modellia riittää.
Et sitten parempaa keksinyt...
Necron Loiri

Viesti Kirjoittaja Necron Loiri »

Tarkennanpa Mixaa hieman.
  1. Laske armeijasi modelit joilla on Necron-erikoissääntö.
  2. Jaa tämä luku neljällä pyöristäen alaspäin. Saatu luku on Phase Out limit.
  3. Kun vuorosi alussa "We'll Be Back!" (WBB) -heitot on heitetty, laske omat Necron-modelisi eli modelit joilla on Necron-erikoissääntö. Jos tulokseksi saat korkeintaan Phase Out limittisi verran, joka ikinen modelisi poistetaan pöydältä ja häviät taistelun automaattisesti.
Codexissa harmi vain ei mainita millä tuloksella häviät (Solid/Crushing/whatever). Minä teen yleensä niin, että oletetaan, että taistelu loppuu tilanteeseen, jossa koko armeijasi on tuhottu ja lasketaan sen jälkeen pisteet.

EDIT: Kohta kaksi korjattu.
Viimeksi muokannut Necron Loiri, Pe 06.04.2007 04:20. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Róbó-Tónó

Viesti Kirjoittaja Róbó-Tónó »

Necron Lord kirjoitti:[*]Jaa tämä luku kahdella pyöristäen alaspäin. Saatu luku on Phase Out limit.
Phase Out kuitenki tapahtuu jos on vain 25% Necron sääntöä omaavaa modellia on vain hengissä. Ja 25% on sama kuin yksi neljäsosaa, ei yksi kahdesosaa.
Mitä todennäköisemmin nopista pyörii mitä epätodennäköisempiä lukuja.
Necron Loiri

Viesti Kirjoittaja Necron Loiri »

Antakaa anteeksi kauhea virheeni! Siinä pitäisi siis olla jaettuna neljällä. Kiitokset Róbó-Tónólle huomautuksesta!
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “40k: Perusteet”