Noh, tuo kenttä on aika pieni. Eikö suositeltava ole 4'' x 6'' (120cm x 180 cm ). Eli ei tuohon kovin muuta tarvitse tehdä kuin tuota kiveä muotoilet jotenkin kuten sephiroth sattua sanomaan jo.Tearsqueeze kirjoitti:Olisiko kenelläkään lisäehdotuksia kenttään, vaikka se on jo aika täynnä! Nim. ylimääräisiä keppejä riittää!
Aloittelijan maastoblogi.
- Co. Yarrick
- Tearsqueeze
Jep, noista puista tuli loppujen lopuksi ihan hienoja, ainakin persoonallisen näköisiä, jos ei muuta. Silta on hyvännäköinen, itse ehkä tekisin sitä hieman vaaleammaksi, mutta makuasiahan tuo on. Metsä ja kivet näyttävät hieman yksinäisiltä nurkissa, ja kivi on minusta hieman liian iso soluttautuakseen maastoon sulavasti. Jotenkin pistää silmään. Itse tekisin siitä siis vähän pienemmän.
Itse maastonkappaleissa siis ei juurikaan valittamista löydy, asettelusta lähinnä minun mielipiteitäni. Mutta kyllä tuollaisella pelata kelpaisi, vaikka onkin pieni.
Itse maastonkappaleissa siis ei juurikaan valittamista löydy, asettelusta lähinnä minun mielipiteitäni. Mutta kyllä tuollaisella pelata kelpaisi, vaikka onkin pieni.
Seurataksesi polkua;
katso mestariin,
seuraa mestaria,
kulje mestarin rinnalla,
näe mestarin läpi,
ole mestari.
katso mestariin,
seuraa mestaria,
kulje mestarin rinnalla,
näe mestarin läpi,
ole mestari.
- Tearsqueeze
Kiitos asiallisesta viestistä, näistä tulee aloittelijalle hyvä mieliIllidan kirjoitti:Jep, noista puista tuli loppujen lopuksi ihan hienoja, ainakin persoonallisen näköisiä, jos ei muuta. Silta on hyvännäköinen, itse ehkä tekisin sitä hieman vaaleammaksi, mutta makuasiahan tuo on. Metsä ja kivet näyttävät hieman yksinäisiltä nurkissa, ja kivi on minusta hieman liian iso soluttautuakseen maastoon sulavasti. Jotenkin pistää silmään. Itse tekisin siitä siis vähän pienemmän.
E: Voisitteko antaa hieman ehdotuksia kentän järjestelyyn?
"Älä nyt sinäkään missään nimessä perustele kantaasi. Viisastelu oikeinkirjoitusvirheistä ei kasvata sukupuolielintäsi." - The Captain.
- Tearsqueeze
Noniin, nyt taas oli aikaa väsätä kukkula kentälle, kuva on hiukan WIP(liima ei vielä kuiva ja risti ei ole inkattu.) Nyt on tosin risti inkattu ruskealla eli siintä ei tarvi sanoa mitään. Halusin tehdä aika jyrkän ja jokseenkin korkean kukkulan, ohjeet: Liimasin kaksi styroksin palaa yhteen (korkeudeltaan 10cm) ja vaneri pohjaksi. Sitten annoin kuivua palat vaneriin ja toisiinsa, kun se prosessi oli valmis niin sähkö-vanne sahalla pyöristin kukkulan muotoa. Sitten olikin vuorossa pinta. Pinta on samaa materiaalia kun ruohomattokin (K-raudan terassi-mattoa
.). Niittasin terassi-maton kiinni vaneriin. Sitten oli vuorossa ylä-osa: Ulkoonta hain hiekkaa jonka pesin + kuivutin ja sitten puuliimalla kiinnitin. Sen jälkeä uusi liima kerros hiekan päälle jonka päälle ripottelin static grassia. Sitten tein mäkkäristä "pöllityistä" kepeistä (kahvin sekoitukseen) ristin: Leikkasin sopivan kokoiset osat ristiin ja ompelulangalla sidoin ristin yhteen.
Ja kuva: http://img214.imageshack.us/my.php?imag ... 028lg5.jpg (epätarkka)
Ja nyt toivoisin kommentteja, antakaa myös pisteitä 4-10 (koulu-arvosanat)
Kiitos!
Ja kuva: http://img214.imageshack.us/my.php?imag ... 028lg5.jpg (epätarkka)
Ja nyt toivoisin kommentteja, antakaa myös pisteitä 4-10 (koulu-arvosanat)
Kiitos!
"Älä nyt sinäkään missään nimessä perustele kantaasi. Viisastelu oikeinkirjoitusvirheistä ei kasvata sukupuolielintäsi." - The Captain.
- Tearsqueeze
Luuletko että olen liimannut sen noin? En todellakaan, sitähän voi siirrellä minkä jaksaa. Jyrkkyys oli tarkoituskin saada ja ajattelin tuon kivi jutun että se oli hiekoitettu, vai luulitko että hiekkaa sataa taivaasta?esko kirjoitti:Aahhh. en oikein tykkää. Pöydän ja kukkulan väliin jää hirvee rako, liian jyrkkä ja päältä liian tasainen. sitten se kiven ja ruohon vaihdos tuli liian yht-äkkiä.
- Blame-nator
Luin että sitä voi asetella minne haluu mutta miksi ihmeessä joki loppuu veteen. Mutta itse työhön. Ihan hiano kukkula. Makeesti hiekotettu ja muuta mutta sitten kysyn sulta eikös tää tuu fabaan?Tearsqueeze kirjoitti:Luuletko että olen liimannut sen noin? En todellakaan, sitähän voi siirrellä minkä jaksaa. Jyrkkyys oli tarkoituskin saada ja ajattelin tuon kivi jutun että se oli hiekoitettu, vai luulitko että hiekkaa sataa taivaasta?esko kirjoitti:Aahhh. en oikein tykkää. Pöydän ja kukkulan väliin jää hirvee rako, liian jyrkkä ja päältä liian tasainen. sitten se kiven ja ruohon vaihdos tuli liian yht-äkkiä.
- nuijasoturi
jos sinulla on vielä tikkuja (ja intoa) jäljellä voisit tehdä aitoja ja barrikaadeja.Voisit myös väsätä kivikkoa kun joen rannalla komeilee tuollaiset järkäleet
teet nämä helposti liikuteltaville austoille kuten kovalevylle ja sillä tavalla että esim aitaa voi jatkaa kuten jokea, lyhyitä pätkiä ja reilusti saat helposti muokattavat aitaukset
GWn sivuilta löytyy hyviä ohjeita
teet nämä helposti liikuteltaville austoille kuten kovalevylle ja sillä tavalla että esim aitaa voi jatkaa kuten jokea, lyhyitä pätkiä ja reilusti saat helposti muokattavat aitaukset
GWn sivuilta löytyy hyviä ohjeita
WAAAGH!!! Viisautesi ylistää kaikki odotuksemme...
- Isompi Arska
kyllähän tuolla alkuun pääsee, mutta skenaariot mitä tuolla pystyy sitten pelaamaan liikkuu melko lailla akselilla: valtaa silta - pidä silta hallussa - älä päästä toista sillan lähelle.
Minä olen kalamies, minä olen kalamies, minä olen tursas! Ïa, ïa, fhtagn!
Tosimiehet käyttää pitsiä ja sukkahousuja!
Tosimiehet käyttää pitsiä ja sukkahousuja!
Ihan yleispätevänä vinkkinä = älä käytä luonnonmateriaalia maalamattomana pelikentällä. Esim finfoam:ista valmistettu kivi on varmasti tyylikkäämpi kevyesti kuivaharjattuna.
Puut = Ota sähköjohtoa pyörittele niistä semmoinen kiinteä peukalon paksuinen pötkö. Avaa hiukan molemmista päistä (juuret, latvusto) ja päällystä jollain (köyhänmiehen ratkaisu varmaankin maalarinteippi joka maaltaan monella eri sävyllä ohuesti kerros kerrokselta)
Seuraavaksi otat teräsvillaa, liimaat sen siihen päähän pötköä josta teet latvan (muotoile mieleiseksi) spreijaa villa vihreäksi ja laita siihen päälle hiukan flokkia / yrttejä tjs ja laita sitä samaa settiä myös baseen niin että edes pari lehteä on maassa.
Onnea harrastuksen alkuun =) Toivottavasti tekstiä pystyy jotenkin tulkitsemaan
-Marcus
Puut = Ota sähköjohtoa pyörittele niistä semmoinen kiinteä peukalon paksuinen pötkö. Avaa hiukan molemmista päistä (juuret, latvusto) ja päällystä jollain (köyhänmiehen ratkaisu varmaankin maalarinteippi joka maaltaan monella eri sävyllä ohuesti kerros kerrokselta)
Seuraavaksi otat teräsvillaa, liimaat sen siihen päähän pötköä josta teet latvan (muotoile mieleiseksi) spreijaa villa vihreäksi ja laita siihen päälle hiukan flokkia / yrttejä tjs ja laita sitä samaa settiä myös baseen niin että edes pari lehteä on maassa.
Onnea harrastuksen alkuun =) Toivottavasti tekstiä pystyy jotenkin tulkitsemaan
-Marcus
"You can be king or a streetsweaper but everyone will dance with the grim reaper"
Millä laitteella nuo kuvat on otettu? jos digikameralla niin taitaa olla joku makro päällä? kokeile sitä kuvaamista kameran eri automaattitoiminnoilla ja tarkastele kuvat ennen, kuin laitat ne nettiin. ja käytä hyvä herra sitä kuvankäsittelyn RESIZE toimintoa! laitat vaikka 30% kuvakooksi. lataa sata vuotta tuollaista suttuista kiveä!